FC Nordsjælland AC Horsens
SØNDAG DEN 26. NOVEMBER KL. 12:00
Right to Dream Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Silkeborg IF - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 600
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 07:46
Man gjorde et stort nummer ud af det da man signede Sato, og de indhop ham har gjort synes jeg ham har set spændende ud, jeg kan simpelthen ikke forstå at han ikke kommer ind i sådan en kamp her. Uanset hvad, så havde vi brug for en saltvandsindsprøjtning, og det var tydeligt for en hver at det kun var et spørgsmål om tid før udligningen vllle blive en realitet. Hvis Bo ikke vil skifte ud, så forventer jeg i det mindste han står halvt ude på banen og skriger af spillerne at de skal længere frem og presse. Og hvis han ikke kan fordi han er syg, så er der vel en assistent der kan. Man kn som trænerteamet da ikke bare sidde og vente på modstanderen udligner, slet ikke med de sendte kampe in mente, og det ligner altså hvad der skete her. I
Vi spillede en dårlig kamp, og det lignede at alle parter bare accepterede at sådan var det i dag. Mangler vi en mand på banen der kan råbe lidt energi i holdet?
Til top
loegt Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 August 2014
Point: 342
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér loegt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 07:49
Kampen i fredags tænker jeg også endte på den måde, fordi Bo var syg og meget lidt til stede.

Jeg ser dybest set heller ikke en gentagelse af sidste år lige om hjørnet. Dertil er holdet for stærkt og styrket i forhold til sidste år. Indtil videre må vi da konstatere at der ikke har været de store udsving. Det virker alt i alt meget stabilt. Personligt så jeg gerne lidt flere offensive sats - det tenderer ind imellem det kedelige. Jeg synes det er ærgerligt at "nøjes" og gå efter de smalle sejre, når så mange kampe indtil videre har skreget på mere.

Men vi må jo også bare konstatere at den slags offensive eventyr hurtigt kan gå den anden vej. Det er set med FCN og andre offensive hold i denne sæson, som er blevet straffet hurtigt og effektivt af andre hold (herunder AC Horsens), som bare venter på en kontra-chance. Og så ville alle os mandagstrænere jo straks stå og pege fingre og sige naivt spil.

Ja, holdet mangler dels en angriber mere, dels en "indpisker" - sådan én som Mathias Nielsen. Jeg synes ikke, helt ærligt, der er meget anfører over Kjartan.

Redigeret af loegt - 05 November 2017 kl. 08:06
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1078
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 09:24
@Barkman
Er ikke så pessimistisk; kampen mod SIF var halvsløj, men vi spillede en god kamp mod FCK og burde - hvad end Rasbak så siger - have vundet over FCK. Vi var bedre end dem selv da de var fuldtallige.

Øhh...okay så! 
Nu var min konklusion i FCK tråden netop at ACH ikke skulle stille sig tilfredse med uafgjort. Netop fordi selve spillet i den kamp var til mere end 1 point.

Min pointe er at folk skal spise en tudekiks i stedet for at pive over at der 4 gange er scoret mod os i kampens slutning.
Det er tydeligvis netop i kampens slutning, at der render 8-9 AC spillere rundt med flade batterier, og så risikerer man blottelser når duracell-kaninerne løber tør. 
Henriksen trækker udskiftningerne til de sidste 5-10 minutter, hvad han gør i hver eneste kamp - tit foretager han kun en eller to indskiftninger - som nok den eneste træner i Superligaen.

Vi har eksempelvis ikke rost Tshiembe for kreativitet og boldomgang. Men en frisk Tshiembe ville su-gu være bedre at have på banen efter 60-70 min spil end en dødtræt Jacobsen, Qvist eller Hansson.

Tshiembe har ikke niveau som superligastarter - heller ikke Arndal og Drost . Eller pt.  Mehl og Mensah (er de mon stadig skadede???). 
Sato var - som en er inde på - udråbt til den store signing men har heller ikke rigtig fået indhop (selvom jeg har svært ved at forstå at han kan være ringere end Kortegaard der igen gav en åben motorvej i venstre side og håbløse clearinger kampen igennem ). 

Jeg synes det er lidt tyndt at påstå at AC bænken er så ringe at det ikke giver mening at sætte en frisk spiller ind . Den har den kvalitet som AC`s budget og skadessituationen tillader.  Her er det netop en træner som Henriksen der kan sætte ild i en indskifter med sine positive tilråd. Se bare de indhop Arndal har haft.

Fair nok - der er mange forskellige måder at anskue fodbold på og de taktiske set-ups som et trænerteam må forholde sig til ...Wink

Redigeret af rasbak - 05 November 2017 kl. 11:20
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 461
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 11:03
Smal trup eller ej - hele truppen skal bruges, ellers er der ingen grund til at have dem siddende på bænken.

Når en spiller på bænken aldrig bliver skiftet ind, kunne du ligeså godt hænge et stort skilt om halsen på spilleren hvorpå der står: 

"Jeg får godt nok løn for det, men reelt så er jeg ikke god nok til at være her"!!!!!

Jeg syntes Bo Henriksen er helt fantastisk til mandskabshåndtering - men ligepræcis her syntes jeg faktisk kæden hopper helt af når man sammenligner hans ord, med hans handlinger. 
Det er bare pisse ærgerligt, for der skal næsten ingen ting til for at holde gejsten oppe i truppen, når man er så god en motivator som han er.

Der skal laves 2-3 udskiftninger i hver kamp, og der skal laves 1-2 udskiftninger i hver eneste start 11'er. Det er bare en simpel nødvendighed hvis du vil holde niveauet og humøret oppe blandt de næstbedste i truppen.

Men pt. smadrer han altså selvtilliden på samtlige spillere på bænken på denne måde - og hvis de ikke var gode nok før, så er de da helt og aldeles ubrugelige efter at have siddet det 3-4 kampe i træk.
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 1892
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 20:51
Hvis reserverne ikke er gode nok, så skal de altså ikke spille, fordi det er synd for dem at sidde på bænken. Jeg ved godt, det ikke er det, du siger, Fodbold Tosse - men det er lidt tæt på Smile

Muligt, det havde givet mening at smide Tshiembe ind. Jeg synes, manden er noget nær katastrofalt ringe og vil til hver en tid foretrække en Okosun eller en Jakobsen på 70%, men selvfølgelig, hvis de var på 10% ...

Hvad Sato angår, så har jeg også undret mig over hans fravær. Men vi skal jo også huske på, at vi har meget få spilleminutter at vurdere ham på, mens trænerteamet har set ham træne et utal af gange. Desuden lyder det til, at han har haft et væld af småskader, siden han ankom.
Til top
loegt Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 August 2014
Point: 342
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér loegt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 November 2017 kl. 21:02
På den korte bane: en god runde. Bundholdene vandt og fik stoppet de umiddelbare konkurrenter til top 6. Så hvis vi tager OB på hjemmebane om 14 dage, bliver der for alvor lagt afstand til. 
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 600
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2017 kl. 08:06
Barkman, det er ikke fordi det er synd for dem at de skal spille. Det er for at styrke holdet. Ikke kun på den ultra korte bane, men på den lidt længere bane. Det er selvfølgelig ønskeligt at de kan forstærke holdet når de kommer ind, men det handler jo også om ikke at slide start 11'eren op uge efter uge. Spilleminutter bør også gøre dem bedre/give dem mere selvtillid. Og hvis vi ikke har nogen på bænken der kan gøre det bedre en Kortegaard, så kan vi vist lige så godt bare fyre dem alle sammen, for så er de da rent tilsæt.
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2017 kl. 10:05
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Muligt, det havde givet mening at smide Tshiembe ind. Jeg synes, manden er noget nær katastrofalt ringe og vil til hver en tid foretrække en Okosun eller en Jakobsen på 70%, men selvfølgelig, hvis de var på 10% ...

Vi burde have sat Tsiembe ind, han ville kunne tilføre noget energi til midtbanen, der så meget tung ud. Han har åbenlyse mangler, men når holdet virker så trætte som de så ud mod SIF, så giver det mening at sætte en frisk spiller ind, der kan arbejde for holdet, selv med de mangler han har.
Det er bekymrende at vi i mange kampe virker trætte/flade den sidste 1/2 time. Ouch

Bo burde have sat Arndal ind i stedet for Kryger, så vi kunne få en noget hurtiger spiller ind.

Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 461
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2017 kl. 11:55
@barkman: det er ikke fordi det er synd for nogen som helst - og enig, den beskrevne model giver ingen mening set isoleret på en enkelt kamp.

Men over en hel sæson, så vil den give markant bedre resultater, end 90 minutter med de 11 "stærkeste" hver eneste kamp.
Et fodbold hold har brug for hele truppen præstere bedst muligt - både til træning, samt til kamp.

Prøv at tænk en situation hvor halvdelen af dine kollegaer, møder ind på arbejde uge, efter uge, efter uge, efter uge, efter uge, efter uge, alene for at "øve sig".
Hver eneste mandag morgen fjerner de så alle spor af det de brugte hele den foregående uge på, for så at starte forfra med at "øve sig".

Hvis de er rigtigt heldige, så kan en enkelt af dem, i maksimalt en halv dags tid for lov til at hjælpe den halvdel, der rent faktisk producere noget brugbart. 
Men så har det altså også været en rigtig god uge, for den heldige person. :-)

Enten resultere ovenstående i direkte useriøsitet - alternativt i en flok ekstremt demotiverede mennesker.
Begge ting vil i en fodboldklub gå direkte ud over både den daglige træning, samt kampene i weekenden.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: