FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AaB - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2100
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Marts 2018 kl. 10:13
Lyngby er inde i en dårlig stime, men de har stadig et kompetent hold og vi møder dem på udebane. Brøndby kan vi på ingen måde forvente at hente point imod.

OB og AaB møder Randers, som er 100% håbløse pt., og så AGF, der med al respekt er en langt mindre skræmmende modstander end Brøndby.

Lyngby > Randers
Brøndby >>> AGF

Med andre ord, OB og AaBs kampprogram er LANGT lettere end vores, så de hhv. 1 og 2 points forspring, vi har ned til dem, kan fordampe på ingen tid. 

Dertil kommer, at vi i lang tid har haft utroligt svært ved at vinde fodboldkampe: Vi har kun hentet 2 sejre i de sidste 13 kampe, hvoraf den ene kom mod Helsingør, ligaens ubetinget svageste hold. AaB og OB har til sammenligning hentet 5 sejre i samme periode. 

Randers på hjemmebane var en gylden mulighed for at øge forspringet, men det formåede vi ikke. AGF på hjemmebane var en god mulighed, den tog vi heller ikke.

Vi er dygtige til at spille uafgjort og bliver sjældent kørt over, men vi har længe manglet skarpheden og kynismen til at afgøre kampene til egen fordel - og uafgjorte vil alt andet lige ikke række.

Redigeret af Erik Barkman - 07 Marts 2018 kl. 10:19
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Marts 2018 kl. 12:48
Point i de kampe der er spillet i 2018:

Lyngby 2 (00110)
Randers 3 (01110)
AAB 5 (13110)
AGF 6 (01113)
OB 6 (03003)
ACH 6 (11130)

Hvordan du kommer frem til at Lyngby i den nuværende form er en svære modstander end AGF, og Randers har jeg svært ved at forstå.
For at bruge din egen logik hvad fortæller det, når Helsingør som du kalder ligaens ubetinget svageste hold, vinder 2-1 over Lyngby i seneste kamp inden vinterpausen ?
Og det var ovenikøbet et Lyngby hold med Mikkel Rygaard, Bror Blume, Casper Højer, og Simon Strand. De er alle væk nu.

At det samtidigt tages helt for givet at 2 hold der samlet har hentet henholdsvis 5, og 6 point i de seneste 5 kampe, nu som det mest naturlige i verden går ud og henter 6 point i 2 kampe. 
Det har jeg også svært ved at forstå den helt åbenlyse logik i.

Specielt når de skal spille mod 2 hold der ikke har tabt 2 kampe i streg i indeværende år.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Marts 2018 kl. 16:10
Jeg har aldrig sagt Lyngby er stærkere end AGF - så dum er jeg heller ikke. Jeg siger, at Lyngby er bedre end Randers, og det kan så måske også debatteres, men selv hvis vi siger, at de to hold er lige gode, så kan vi vel ikke blive uenige om, at Brøndby er langt stærkere end AGF?

Men klart, man kan vende og dreje statistikken på mange måder. Man kunne jo også kigge på, hvilke hold, de tre klubber har mødt efter vinterpausen:

OB har mødt 3 top 4-hold
AaB har mødt 2 top 4-hold
Vi har mødt 1 top 4-hold.

Der er pokker til forskel på at møde Randers, AGF og Helsingør og så FCN, FCM og FCK, og det er jo også en del af regnskabet.

Anyway: Vi får se, hvad der sker. For mig kan det aldrig blive "ekstremt skuffende", at holdet med ligaens næstmindste budget misser top 6, men ærgerligt vil det da så absolut være; selvom vi så måtte tabe samtlige vores kampe i topspillet, så vil der jo være et væld af fordele ved at havne dér.

Kom så GF og Randers!!! Smile

Redigeret af Erik Barkman - 07 Marts 2018 kl. 16:11
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 652
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Marts 2018 kl. 08:12
Barkman, din logik omkring budgettet og forventningerne inden sæsonstart svarer jo lidt til at vi fører 2-0 mod Brøndby med 5 minutter igen og så alligevel ender med at tabe. Selvfølgelig er det ikke ekstremt skuffende at tabe kampen på forhånd, men når man ligger til at vinde kort før slutfløjtet så er situationen og forventningen altså blevet en anden. Det er med det udgangspunkt jeg mener at det er skuffende at miste top 6. Da vi går i gang med forårssæsonen har vi med vores kampprogram holdt op mod de nærmeste konkurrenter samt et point forspring alle muligheder for at sikre os en plads i top 6, og nu er vi lige så stille ved at formøble det.
I mine øjne Er OB og AaB favoritterne til at tage top 6 som det ser ud nu, og det var ikke tilfældet da vi gik til vinterpause.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Marts 2018 kl. 12:51
Jeg er enig i, at OB og AaB er favoritter til at komme i top 6 nu. (Jeg er ikke enig i, at vi var favoritter til at komme i top 6 ved vinterpausen, men lad nu det ligge)

Men at det forholder sig sådan skyldes så vidt jeg kan se, at de to hold har taget sig sammen efter en skidt sæsonstart, ikke at vi pludselig er begyndt at underpræstere. I de sidste 8 kampe før vinterpausen hentede vi kun 1 point per kamp i snit, og i foråret har vi foreløbig høstet 1,2 - så der er ikke belæg for at sige, at vi er begyndt at præstere ringere efter pausen.

Vi er så godt placeret, som vi er, fordi vi hentede 1,7 point per kamp i de første 11 kampe, men dén stime sluttede altså for længe sidst, sidst i september for at være præcis. Jeg ville argumentere for, at de 13 kampe siden dengang med et pointsnit på 1,1-1,2 giver et mere retvisende billede af vores niveau. 

(Til sammenligning har AaB holdt et pointsnit på 1,5 i sidste de 13 kampe, og OB har hentet 1,3 - i begge tilfælde nok til at gradvist at hale ind på os)

Måske overpræsterede vi i de første kampe, måske blev vi undervurderede, måske en kombination, men hverdagen indfandt sig altså igen for over fem måneder siden ...

Det, der har ændret sig, er forventningerne: Jo tættere, vi kommer på målstregen uden at blive overhalet, jo mere håber og forventer vi supportere, at det vil lykkes at komme i Top 6. 

Men hvis vi f.eks. taber til Brøndby og spiller uafgjort mod Lyngby, så er det jo ikke dé kampe mere end f.eks. uafgjort hjemme mod Randers, OB, AaB, Hobro etc., som koster top 6-pladsen - det føles bare sådan, fordi det er sidste udkald.

Hvad budgettet angår, så påvirker det selvsagt vores mulighed for at tiltrække og lønne de bedste spillere. De bedste spillere er meget firkantet sagt dem, der skaber og tager egne chancer og forhindrer modstanderne i at score. Hvis vi bare skal holde nullet i de sidste fem minutter af en kamp, så betyder det ikke så meget om vores forsvarsspillere f.eks. har en 5% større chance for at lave en fatal fejl. Men over f.eks. 7 forårskampe stiger risikoen for, at de 5% bliver forskellen på at skrabe det fornødne antal point sammen og ikke gøre det.

Klubber som OB og AaB har midlerne til at hente og udvikle dygtigere spillere - de underpræsterede i starten af sæsonen, men er siden begyndt at rette op på det, mens vi (vil jeg vove at påstå) overpræsterede og nu viser vores mere reelle niveau.

Redigeret af Erik Barkman - 08 Marts 2018 kl. 12:56
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Marts 2018 kl. 12:59
Sjov med matematik! Hvis vi tager udgangspunkt i pointsnittet for de sidste 13 kampe, ender kampen om top seks cirka sådan her:

AC: 35
AaB: 35
OB: 34 (33, 6)

- så der er håb, det skal Fodbold Tosse jo have! Smile
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Marts 2018 kl. 16:25
tak tak - heller ikke meget sjov ved at gå ind og se fodbold, hvis man ikke må håbe. :-)
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Hatting
Point: 1805
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2018 kl. 08:28
selvfølgelig håber jeg så inderligt at de bliver i top 6, nu har vi ligget der hele sæsonen på nær i 4 runder ialt. men smtidig vil jeg sige, at skulle det ikke ske, har gutterne haft en fantastisk sæson aligevel, hvem havde forventet f.eks at vi skulle tage 2 point mod FCK, der har et spillerbudget der svare til 1 af deres spiller mod alle vores tilsammen, skulle vi gå i nedrykningsspillet ville jeg gerne ned på 8-9 pladsen, da man så vil ende i gruppe 2, hvor der på nu værende tidspunkt er 13 og  16 point ned til nr 12 - 13 som er dem man vil blive paret med, så kunne man hurtigt spille sig fri fra nedrykning. Men en top 6 placering er at foretrække, men vi kan kun vente til på Søndag når skal spille mod BIF, med at se hvordan det ser ud, om vi skal have alle 3 point (og det bliver svært) mod dem eller uafgjordt er nok, lad os alle krydse fingre for at dem omkring os sætter point til, men vi kan nok ikke være så heldige at alle gør det Wink

Redigeret af carsten lindballe - 09 Marts 2018 kl. 08:29
Til top
Dengulefan Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Point: 220
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dengulefan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2018 kl. 21:22
Så tabte OB til AGF
Mvh

Dengulefan
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 652
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Marts 2018 kl. 06:36
Ja tak til AGF for den. Det gjorde jo lidt min pessimisme til skamme. Nu kan vi formentlig nøjes med 2 point i de sidste to kampe. Den kamp gjorde godt nok en stor forskel
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: