FC København AC Horsens
MANDAG DEN 16. JULI KL. 18:00
Telia Parken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOMMERTRANSFERE 2018

Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Status: Offline
Point: 505
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Juni 2018 kl. 19:52
Har svært ved at forstå hvad der sker!
Vi hentede ca 10 mill.kr på Rønnow/Joronen og nu ca 5 mill. kr på Ludwig/Okusun
Ca 15 mill.kr.
Vi har  lejet 2 spiller i FCM. for at lukke de huller der er opstået, det ligner mere en klub der er på røven økonomisk, når løsninger på salg af profiler er at leje spiller.
Og er vi nu blevet satelitklub for FCMSmile
Vi må håbe at de har nogen flere spiller på indkøbssedlen.

Var meningen  ikke at vi skulle ligge et ekstra lag på vores spil. Det kommer næppe til at ske, med afgang af så mange profiler. Vi skal starte fra scratch igen, selvfølgelig er vi ikke lige så dårligt stillet, som før sidste sæson , men Confused .
Men det er måske prisen for at være en af de fattigste klubber i superligaen.

Hæfter mig ved at Ludwig, fik tilbudt en forlængelse kort efter han kom, men det ønskede han ikke.
Han ønskede at bruge ACH som springbræt til noget større. Så vi kan måske godt hente gode spiller, men mange vil kun bruge os som springbræt til noget større.
Så vi  bliver "straffet" for den succes vi har haft. Andre klubber der er mere pengestærke går på rov hos os.

Redigeret af sned - 13 Juni 2018 kl. 21:13
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Juni 2018 kl. 21:25
Tror de tænker kun på penge , men så må vi jo ned i 1 div igen. Skuffende kun at få lejeaftaler og især med skythe hvad i alverden skal han bruges til ?
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2001
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Juni 2018 kl. 23:18
Citat: sned sned skrev:

Hæfter mig ved at Ludwig, fik tilbudt en forlængelse kort efter han kom, men det ønskede han ikke.
Han ønskede at bruge ACH som springbræt til noget større. Så vi kan måske godt hente gode spiller, men mange vil kun bruge os som springbræt til noget større.
Så vi  bliver "straffet" for den succes vi har haft. Andre klubber der er mere pengestærke går på rov hos os.

Ja, sådan er realiteterne jo i fodboldens verden.

Til gengæld: Det at vi viser, at AC kan være et springbræt til noget større, kan gøre os interessante for talenter, vi ellers ikke kunne tiltrække - som f.eks. Matej Delac. Det er ærgerligt at måtte sige farvel hele tiden, men det er for mig at se langt at foretrække frem for at have en trup af spillere, der kun lige er gode nok til en fattig lille klub som Horsens.

Et af Kent Nielsens faste omkvæd var, at han ville have spillere, der drømte om noget større end AC Horsens, for dén slags spillere var der arbejde og fremdrift i. Jeg tror faktisk, Bo Henriksen har det lige sådan.

(Og jeg er totalt fan af holdet, ikke spillerne. De her profiler, vi nu er så kede af at miste, de var jo slet ikke i klubben for et år siden. Det vigtige for mig er trøjen, logoet, ånden, kulturen, og basen i Horsens ...)
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Juni 2018 kl. 23:20
Og igen igen igen: Transfervinduet er kun lige åbnet! Lad os nu se, hvordan facit ser ud, når det lukker. Hvis sidste sæson beviste noget, så var det, at Bo sagtens kan klare sig uden kontinuitet og automatismer
Til top
Kjær Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 02 September 2012
Sted: Horsens
Point: 62
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Juni 2018 kl. 23:57
Har brugt dagen på at vende og dreje de seneste nyheder og er egentlig blevet mere rolig og fortrøstningsfuld. Jeg deler lige de tanker jeg er nået frem til.

Ludwig: Hentet gratis. Stærk spiller at miste. Men der bliver snakket om en pris på 2,5 mil. Og det er jo egentlig ganske fint frem for han skriver med en anden klub til vinter. Det er vel i bund og grund ikke meget mindre end hvad vi fik for Sanneh og vi aner jo heller ikke om der er en klausul i denne handel. Vi har fået en fuldgod erstatning i Reese. Han skal spille sig i form til superliga bold i Horsens. Så jeg er egentlig ganske rolig i forhold til motivation blandt andet. Samtidig har Bo fået ro og tid til at finde en permanent løsning.

Okosun. Hentet for ganske små penge formoder jeg. Der bliver nævnt 3 millioner og er vel også en ganske fin pris imellem en mindre dansk klub og en større dansk klub.
Dog mener jeg ikke at han er blevet erstattet med tilgangen af Skytte. Omvendt set kan Skytte finde det spil frem som bragte ham på ligalandsholdet sidste år, ja så kan det vel vise sig at blive et godt bekendtskab og giver os noget ekstra i vores spil.  Jeg frygter dog at der en del at arbejde med både sportsligt og uden for banen og vi risikere at bruge en sæson på at træne og opdrage for så at sende ham til Midtjylland og lade dem høste frugterne af vores arbejde.

Som jeg nævnte før må disse handler skabe noget plads i budgettet til en angriber. Vi har  jo fået noget der ligner en 4-6 millioner ind og har hentet erstatninger for 0 kr. Selvfølgelig er der en løn der skal betales, men mig bekendt er der sjældent en overgangssum i lejeaftaler.

Lad os se hvad der sker i løbet af den næste måneds tid.

Jeg stoler på at Bo har lagt en plan inden der blev givet grønt lys til disse handler 😊
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!
Til top
Luca Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juli 2017
Sted: horsens
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Luca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juni 2018 kl. 07:06
Hørt, BH er gjort det før og kan gøre det igen. Det bliver spændende hvilke nye typer spiller der kommer til klubben , måske spiller der ikke kun er til fight og lange indkast. Kom så gule.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juni 2018 kl. 07:10
Må indrømme at skuffelsen ikke helt har lagt sig endnu.
Ikke så meget at vi mister spillere - men måden det er sket på denne gang.

Som @Sned er inde på, så er der altså kommet penge i kassen allerede. Videresalg af Rønnow - salg af Jononen. Så håbet i dette vindue måtte være : kontinuitet. Altså at man bygger videre på det som Bo Henriksen selv iscenesatte som " en langsigtet plan"
I stedet fortsætter salgs-cirkus`et af de bedste spillere.
Nuvel - videresalgsklausuler kan man ikke gøre meget ved i en fattig klub. Det kan være betingelsen for at signe spillere som Alexander Ludwig.

Det der driller min nattesøvn er, at man åbenbart har kendt til interessen til vores bedste spillere i noget tid. Der nævnes at Ludwig ikke ville forlænge kontrakten, så "et vink med en vognstang".
Alligevel laver vi åbenbart om på priorteringerne og erstatter spillere med lejekontrakter fra storebror i Herning-
Det gik godt sidst - i kort tid. Mads Døhr blev en vigtig brik på holdet, men var væk igen omgående da FCM selv skulle bruge ham. Ingen transfer - blot farvel og tak.
Reese er en fin erstatning - Skytte er blot breddespiller. Men de er begge VÆK den dag de viser potentiale.

Det er vel den kultur - eller mangel på samme, vi selv har kritiseret ved andre pengefattige klubber. At man "sælger sin sjæl" og lader pengestærke investorer styre køb og salg for egen investerings skyld. Det er ikke samme metode i Horsens, men en lejekontrakt er i princippet det samme. Her investeres spillerne for andre klubbers penge. Horsens betaler bare en (formodentlig høj) lejebetaling og har ingen indflydelse på investeringens udbytte.

Jeg havde hellere ventet til sidst i vinduet og havde - i BH og KN`s sko - håbet på et par signings for ACH -penge. 
Bevares det kan nåes endnu, men jeg er bange for at @Thomsen har ret i sætningen fra kassemesteren "tak for pengene - dit budget er uforandret". 

Så de få penge der er til rådighed skal bruges på en erstatning for Finnbogason - resten dækker huller i klubkassen fordi omsætning og dermed afkast i Horsens ikke er stort nok trods 6. plads, speedway og stram livrem.

Redigeret af rasbak - 14 Juni 2018 kl. 07:13
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juni 2018 kl. 09:48
Jeg tror sgu ikke, der er ret meget afkast i AC Horsens - eller at det er nogens første prioritet at maksimere afkastet. Det, jeg har hørt ledelsen sige meget højt og tydeligt, er at de prioriterer at styrke egenkapitalen, så klubben i tilfælde af nedrykning ikke skal igennem samme brutale slankekur som sidst, men kan sætte kurs mod direkte oprykning uden at satse hele butikken.

Det er nemt at glemme nu, men AC var altså på falittens rand, da Mølby kiksede oprykningen, næsten samtlige 25-30 mio. af egenkapitalen var brugt op. Mig bekendt er vi stadig meget langt fra at have samme økonomiske ballast nu, som vi havde dengang.

Jeg synes, det giver rigtig god mening at polstre klubben til svære tider, og min klare opfattelse er, at man skyder langt over målet, hvis man maler et billede af lyssky pengemænd, der meler deres egen kage bag kulissen. Hvis ikke vi viser rettidig omhu, ender vi som FC Vestsjælland eller Lyngby. Engang var "tæring før næring" et stolt slogan i Horsens - det blev lidt glemt i pokal- og Europa League-euforien - men nu har vi fat i den lange ende igen. Økonomisk snusfornuft er en del af AC Horsens' identitet i min bog, og det har jeg det rigtig godt med.

Når alt det er sagt, så er jeg absolut også skeptisk over for Skytte som erstatning for Okosun. Omvendt er det vel for tidligt at sige, om det er sådan, det ser ud i Bos hoved. Dels er der stadig halvanden måned til at hente en anden erstatning. Dels kan det tænkes, at Bo forestiller sig et AC-hold med et lidt andet udtryk og nogle andre spidskompetencer i efteråret. Det vil alt sammen stå meget klarere, når kalenderen viser 1. august - og forhåbentlig også lidt før det Smile

(Men ja, det svier, hvis vi kun har fået 3 mio. for Okosun; det ligner dårligt købmandsskab)

Redigeret af Erik Barkman - 14 Juni 2018 kl. 09:50
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juni 2018 kl. 10:34
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Jeg synes, det giver rigtig god mening at polstre klubben til svære tider, og min klare opfattelse er, at man skyder langt over målet, hvis man maler et billede af lyssky pengemænd, der meler deres egen kage bag kulissen. Hvis ikke vi viser rettidig omhu, ender vi som FC Vestsjælland eller Lyngby. Engang var "tæring før næring" et stolt slogan i Horsens - det blev lidt glemt i pokal- og Europa League-euforien - men nu har vi fat i den lange ende igen. Økonomisk snusfornuft er en del af AC Horsens' identitet i min bog, og det har jeg det rigtig godt med.
Nu mener jeg ikke jeg fik sagt at der render lysky pengemænd rundt i fører-bunkeren på Langmarksvej. 
Jeg påstår at man lader sin investering falde i andre investorers hænder, når man blot lejer i stedet for at eje. Ganske enkelt som når man køber sit stereoanlæg på klods i stedet for kontant, så vil den skarpe analyse vise at man betaler langt mere for sit køb når man lejer i stedet for at eje.

Nu er der langt fra stereoanlægget til fodboldens verden - og måske alligevel ikke. For når du, og andre taler økonomisk snusfornuft og rettidig omhu, så forbinder jeg ikke det med tilfældige lejekontrakter hvor man afskriver enhver chance for gevinst.
Det er netop på transferindtægterne at Horsens har skabt det bedste grundlag for en fornuftig økonomi - men det laver man måske om på nu.

Når alt det er sagt, så kan jeg godt forstå noget af snakken. Reese var måske udenfor rækkevidde, og kun fordi FCM ville langtids-sikre deres investering, gjorde at vi får gavn af ham et år.

Men Sammy Skytte ? Det ser jeg ingen perspektiv i. Jeg håber jeg bliver glædeligt overrasket Smile
Og - ja - vinduet er jo kun åbnet, så jeg prøver at lade blodtrykket falde lidt og håber der dukker noget op på glædes-barometeret.

Redigeret af rasbak - 14 Juni 2018 kl. 10:36
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 505
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juni 2018 kl. 10:48
Lidt fra folkebladet.
Okusun skulle værre det 3'de største salg, Joronen gik for 6 mill. kr. Nogen der ved hvad vi fik i det 4'de størst salg?

Oliver Drost træner med i Mainz, hos hans fætter Emil Berggren, forhåbentlg kun et familiebesøgWink

Vi har en ung Brøndby angriber på besøg, Mileta Rajovic. Hæfter mig ved at han for 9 måneder siden, rejst i utide fra Randers, fordi han fik hjemve.

Redigeret af sned - 14 Juni 2018 kl. 10:51
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

På gensyn til en ny sæson i superligaen.

24.05.2018 - 14.07.2018

Vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske god sommerferie til vore medlemmer, fans, spillere og stab og på gensyn til første kamp i sæsonen 2018/2019. - *** - Årets spiller blev Ayo Simon Okosun 2. Jesse Joronen 3. Bubacarr Sanneh

Sommer Cup 2018

25.05.2018 - 21.06.2018

30/6 Herning Fremad's baner Ringkøbingvej 66 7400 Herning

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: