Hobro IK AC Horsens
SØNDAG DEN 10. FEBRUAR KL. 00:00
DS Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOMMERTRANSFERE 2018

Besvar Besvar Side  <1234 40>
Forfatter
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 1257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 10:09
Jeg tror ikke at Bo H får søvnløse nætter.
Det har hele tiden ligget i naturen at der, til hver sæsonstart, skulle hentes nyt blod ind.

For Joronen og Bobjerg er afløserne på plads. 
For Tshiembe er Juel A, Ludwig og (til dels) Nielsen i spil. Mon ikke vi får et nyt billigt "talent" ?
For Finnbogason skal der hentes en kompetent afløser. Okosun er forsøgt, men mangler rutine og teknik til forene den store fysik med det en "klinisk" afslutter besidder. Men tror det bliver en fysisk stærk type - det ligger lidt i kortene.

Og hvem forlader ellers klubben : Mehl tager til Thisted - hvad med Kryger og Drost ? Dohn? ( Har ikke helt styr på hvilke kontrakter der løber ud...)

Redigeret af rasbak - 05 Maj 2018 kl. 10:10
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 10:21
Overordnet er det jo værd at bide mærke i, at hverken Finnbogason eller Tshiembe har været ude med en annoncering af, hvor de skal spille efter sommer - med andre ord: De har ikke haft andre tilbud på hånden, kontraktforhandlingerne med AC har været reelle, og klubben har haft muligheden for at slå til, hvis de ville.

At de ikke har gjort det, indikerer for mig, at Bo ikke længere ser Finnbogason som en absolut nøglespiller og Tshiembe som en oplagt starter, og det har jeg tillid til, at han ser rigtigt.

Spørgsmålet er så, om Juel heeelt er klar til at træde ind som ny fast starter? Jeg synes, han har set lidt usikker ud. Under alle omstændigheder må Finnbogasons afgang give luft i budgettet til at købe ind til startopstillingen. 

Og som Jeno siger, så er vi noget tynde på venstrebacken - Qvist er seriøst overmatchet mod de bedre hold i ligaen, selvom hans indkast stadig er værdifulde.
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 219
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 12:32
Bo Henriksen har altid haft en stor udskiftning på sine hold, og jeg tror faktisk at selve udskiftningen, at der kommer nyt friskt blod og engagement ind i truppen, er helt afgørende for, at holdet ikke går i stå. Forstå mig ret, det er godt at blive spillet sammen og lære hinandens måder at løbe på, men det vigtigste kriterie når Bo henter spillere er, at spillerne har en sult for at vise hvad de kan, og for at vinde fodboldkampe. Derfor tror jeg også, at Bo allerede har gode alternativer på blokken, og i modsætning til tidligere, så han han faktisk også penge at handle ind for. Man må gå ud fra at både hans transferbudget og lønbudget er noget større i år end det har været før, da vi har fået gode millioner i kassen som følge af spillersalg.

I forfold til Tsiembe, så er jeg enig i, at han  godt vil kunne erstattes af en god spiller fra f.eks. 1 division, ligesom Bo så ofte før har fundet frem til. Tsiembe vil formentlig gerne have en solid lønforhøjelse, og det kan jeg egentlig godt forstå, at klubben ikke er klar til at give ham.

Til gengæld er jeg mere splittet med Kjartan. Ja han er faldet lidt i niveau, men hans betydning for klubben må ikke undervurderes. Han kan selvfølgelig stille så ublu krav, at klubben ikke har noget valg, men jeg tror faktisk at han vil kunne score mere, hvis han havde en farlig mand ved siden af sig. Han har "kun" scoret 7 mål, men findes der nogen spillere over ham på topscorerlisten som Horsens realistisk set kan hente ? Han har igennem 4 år været utrolig vigtig for klubben, og jeg så gerne, at man gav ham et år mere, såfremt han ikke forlanger en markant lønforhøjelse. Lad os nu se, det kan også være at både Kjartan og klubben vil prøve hinanden lidt af, og at man alligevel bliver enige til sidst.

Af alternativer til Kjartan synes jeg at en enkelt spiller lyser op for mig. Kasper Junker er ikke fast starter i AGF, men har dog en solid superligaerfaring, og får også rimelig med spilletid. Han har en enorm arbejdsradius, og tager også nogle rigtig gode defensive løb. Han fylder meget i angrebet, hvilket kan skabe plads til andre på holdet. Hans scoringssnit er ikke imponerende, men hvis det havde været bedre, kunne han heller ikke blive aktuel for Horsens. Jeg tror godt at Bo vil kunne få noget rigtig godt ud af ham, og han passer rigtig godt ind på holdet rent arbejdsmæssigt. Desværre har han kontrakt i Aarhus, og AGF vil ganske givet forlange en transfersum for at lade ham gå.....det er ACH normalt ikke glade for at betale.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 18:28
Etablerede superliga-spillere, der sidder på bænken i deres klub, sidder på bænken, fordi de ikke længere er gode nok.
(Gjorde Bo Henriksen i øvrigt selv den fejl at hente sin "ønskespiller" Jonas Borring for sent i karrieren ? ) Nå ja - tidligere var hans prisskilt og lønkrav ikke i nærheden af noget AC Horsens` kassemester ville acceptere, men nu ? Tja - her er han vel bare ikke længere god nok til fodbold på øverste niveau.

Så kunne man for sjov kigge lidt på de klubber i 1. division, der bejler til oprykning. Der er lige nu 4 hold : Vejle, Esbjerg, Viborg og Vendsyssel. 
De rykker ikke alle op, så der må være et par hold som står med forsmåede spillere, som regnede med superliga-fodbold næste år, men som må se det glippe i sidste øjeblik.

Vendsyssel er lige nu favorit - altså til at fejle. Igen -igen ...
Er der spillere vi umiddelbart kunne bruge.? Vi har jo næsten tradition for at stor-shoppe i Hjørring, så deres venstre back , og anfører Christian Overby kunne være et fint køb.

Viborg skal nok som min. spille play-off. Glipper oprykning kunne Christian Sivebæk på den offensive midtbane og angriberne Christian Moses og Andreas Albers pynte.

Esbjerg har en giftig angriber - Anders Drejer - der har scoret et hav af mål i år.

Vejle har ikke rigtig interessante angribere efter afgangen af Dominic Vinicius. Vi har jo selv taget os af Oliver Drost mens Imed Louati og Allan Sousa ikke er spillere som er ydmyge nok til at kunne finde vej til Bo Henriksens ønskeseddel. De har en ung coming-man Alexandru Boiciuc som bliver stærk om et par år.
Skulle Vejle atter kikse oprykning, så er den defensive bagkæde Rasmus Lauritsen, Mads Lauritsen og Mads Greve de spillere som vil være mest interessante som Tshiembes afløser.

Redigeret af rasbak - 05 Maj 2018 kl. 23:24
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 20:16
Citat: rasbak rasbak skrev:

Etablerede superliga-spillere, der sidder på bænken i deres klub, sidder på bænken, fordi de ikke længere er gode nok.
(Gjorde Bo Henriksen i øvrigt selv den fejl at hente sin "ønskespiller" Jonas Borring for sent i karrieren ? ) Nå ja - tidligere var hans prisskilt og lønkrav ikke i nærheden af noget AC Horsens` kassemester ville acceptere, men nu ? Tja - her er han vel bare ikke længere god nok til fodbold på øverste niveau.

Så kunne man for sjov kigge lidt på de klubber i 1. division, der bejler til oprykning. Der er lige nu 4 hold : Vejle, Esbjerg, Viborg og Vendsyssel. 
De rykker ikke alle op, så der må være et par hold som står med forsmåede spillere, som regnede med superliga-fodbold næste år, men som må se det glippe i sidste øjeblik.

Vendsyssel er lige nu favorit - altså til at fejle. Igen -igen ...
Er der spillere vi umiddelbart kunne bruge.? Vi har jo næsten tradition for at stor-shoppe i Hjørring, så deres venstre back , og anfører Christian Overby kunne være et fint køb.

Viborg skal nok som min. spille play-off. Glipper oprykning kunne Christian Sivebæk på den offensive midtbane og angriberne Christian Moses og Andreas Albers pynte.

Esbjerg har en giftig angriber - Anders Drejer - der har scoret et hav af mål i år.

Vejle har ikke rigtig interessante angribere efter afgangen af Dominic Vinicius. Vi har jo selv taget os af Oliver Drost, og Imed Louati og Allan Sousa er ikke spillere som er ydmyge nok til at kunne finde vej til Bo Henriksens ønskeseddel. De har en ung coming-man Alexandru Boiciuc som bliver stærk om et par år.
Skulle Vejle atter kikse oprykning, så er den defensive bagkæde Rasmus Lauritsen, Mads Lauritsen og Mads Greve de spillere som vil være mest interessante som Tshiembes afløser.

Den første del må da vist siges at være en ganske grov generalisering. Der er da masser af superligaspillere gennem tiderne, der er røget på bænke i deres klub, for senere at blive solgt og så blomstre op igen. Der kan være mange årsager til at man ikke præsterer 100 %, men skader, manglende tur i den, stor konkurrence på den enkelte plads, at træneren bruger en spiller forkert, eller forhold uden for banen kan bestemt tit aflæses på præstationerne. Derfor kan vi selvfølgelig sagtens finde gode spillere på bænken i andre superligaklubber.

Du henviser til en spiller som Albers, og ja i hans sæson her i 1 div har han da været ok, men sidst da han spillede i superligaen og scorede 5 mål i en sæson for SIF, der var han nu ikke imponerende........men ja derfor kan han jo godt yde noget for holdet alligevel, det ved jeg bare ikke noget om, da jeg ikke ser ret meget 1 div fodbold....men en ringere målstatistik end Kjartan, det har han nu altid haft. 

En spiller som Junker ved jeg præcis hvad han står for, og det er meget andet end mål han kun skal måles på, og det er vel også derfor han bliver ved med at få spilletid - ham kan ACH i hvert fald roligt hente.

Redigeret af Grev Axel - 05 Maj 2018 kl. 20:44
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 20:57
Jamen jeg genereliserer gerne Wink

Specielt hvis det kommer til afdankede superliga-spillere som stadig synes de skal tjene en formue på en sidste kontrakt, men som har glemt lidt af den sult og det niveau som de havde engang.

Nej - Rafael van der Vaart skal ikke til Horsens - ikke engang hvis hans lønkrav til sidst er så lavt at han koster det samme som vores holdleder Bjerne.
Heller ikke Martin Spelmann som lige nu føler sig uforskyldt sat på bænken i AGF. Heller ikke hvis han koster det halve af hvad han gjorde sidst han var i Horsens.
Det er ikke længere sultne spillere - det er spillere der ikke længere har den hurtighed og ærgærrighed. Kun skadeslisten er efterhånden det eneste der er stigende.

Nej - jeg har ikke noget imod de to spillere - det var bare gode eksempler Wink

Jeg mener at Henriksen skal lede efter spillere, der har masser af spilletid lige nu, og leder efter en platform som step-up i den fodboldmæssige tilværelse.
Se en spiller som Jonas Thorsen, der kom til som jævn 1. divisionsspiller fra Viborg. Han havde den rette sult, og har benyttet opholdet i Horsens til at føre sig frem i forreste række af spillere der kan nå endnu højere.
Derfor er det jo ikke sikkert at BH kan finde den rette spiller i 1. division. Så har han nok blikket rettet mod andre liga`er.
Men jeg håber ikke han gør den samme fejl to gange : at hente en bænkspiller fra en superligaklub, selvom Borring trods alt virkede som om der var en rest af niveau.

Redigeret af rasbak - 05 Maj 2018 kl. 20:58
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 21:17
Jeg taler på ingen måde om afdankede superligaspillere, men om spillere der er i deres bedste fodboldalder. De kan netop være ekstremt sultne efter spilletid, når de sidder på bænken, så at afskrive alle bænkespillere i superligaen, fordi de sidder på bænken, det er vist ikke videre gennemtænkt ;-)

Spellmann så jeg faktisk gerne i Horsens, men ikke på midtbanen......en backplads til ham, så er vi stærkt kørende. Når du nu selv nævner sult, så er han da om nogen en der stadigvæk fighter og grunden til at han gerne vil væk, er jo netop at han vægter spilletid højere end pengene. Han vil bestemt være velkommen og det tror jeg nu også at Bo synes.

Når det er sagt, så går Bo jo heldigvis primært efter sultne spillere, og det kan jeg kune bakke op om......det er præcis grunden til at vi er så svære at spille imod, i de kampe hvor alle skralder igennem.

Borring skal nok komme op i niveau igen......tænker at han er lidt nede i en bølgedal lige nu og ramt på selvtilliden, men jeg tror på at han stadigvæk har et par gode år i sig.

Der er MASSER af kvalitet i både superligaen og 1 division, og jeg er sikker på at Bo nok skal formå at hente de rette sultne spillere til klubben, hvad enten de spiller på 1 holdet i Viborg eller sidder på bænken i Aarhus. Bo har tidligere vist, at han netop ikke lader sig forblænde af et navn, men istedet vil se noget fight og slutprodukt.

Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 22:24
Got your point.
Apropos Kasper Junker. God spiller, men som du selv nævner,så er det yderst tvlvlsomt om han er i nærheden af hvad ACH kan tiltrække økonomisk.
Og sådan kan vi desværre blive ved, i hvert fald så længe vi tager de pengestærkeste af klubberne i Superligaen.

Så når vi ned til Aab, OB, Hobro, Silkeborg, Lyngby, Helsingør og SønderjyskE. Jeg ved ikke umiddelbart hvilke reserve-spillere der kunne være interessante. Det er jo alle - på nær Helsingør - klubber med større budgetter end Horsens, og - som BH rigtigt siger - hvis der er en interessant spiller, så må man vente indtil de øvrige klubber har valgt først.

Jeg synes BH har haft stor succes med at vælge spillere fra 1. div, som leder efter den berømte platform. Altså et sted hvor de har en stor chance for spilletid hvis de viser de dyder frem som AC står for. 
Men lad os holde fast i at Bo H skal hente spillere der er fodboldsultne - uanset hvilke navne og hvor de kommer fra - og uden at sætte AC´s skrøbelig økonomi på spil ! Smile
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Marts 2018
Sted: Brædstrup
Point: 27
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2018 kl. 10:05
 Placering i hierarkiet, sult, over-the-hill eller ?, tilpasning til spilsystemer er lige så afgørende, som tekniske/taktiske evner. 
Spillere kan være nok så gode, men i AC vil mange ødelægge hierarkiet og det er altafgørende for at der forbliver en harmonisk trup. 
Senest ved nedrykningen var der for mange konger og for få arbejdere - det var efter min mening én af de væsentligste grunde til derouten (sammenholdt med Europa-kval og skader). Træneren var ikke kongen, men blot en marionet.

Hørte i Medinao at Francis Dickoh var til samtale med Bo i sommerferien efter oprykningen. Han takkede selv nej, da han ikke mente at kunne udfylde de ønsker Bo havde til ham. Hvis man nu fik en spiller der tænkte: okay, jeg tager pengene, men brænder måske ikke for projektet. Så ville vi være skidt stillet. 
Sammenholdt med en spiller der vil være øverst i hierarkiet, så ville det være en katastrofe, både spillemæssigt og økonomisk. Dertil tror jeg Spellman hører - sorry to say 

Så vidt jeg ved, så er Borring ude da der har været sygdom i nærmeste familie. Så han er på "aflastning". Prisværdigt af ACH/Bo hvis det er grunden. 

Redigeret af Peter Trane - 06 Maj 2018 kl. 10:06
Til top
Photonoir Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 09 April 2013
Sted: Horsens
Point: 216
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Photonoir Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2018 kl. 23:43
Peter Trane; ang. Borring, så er sygdom i aller nærmeste familie grunden.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 40>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: