Hobro IK AC Horsens
SØNDAG DEN 10. FEBRUAR KL. 00:00
DS Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AaB - AC Horsens

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Marts 2018
Sted: Brædstrup
Status: Offline
Point: 27
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AaB - AC Horsens
    Sendt: 18 April 2018 kl. 21:57
@Barkman - Fodbold er følelser, men skønt når man kan få statistik og analyser ind over. Og tak for snakken Smile
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 April 2018 kl. 21:53
Du ødelagde da ikke noget som helst, tværtimod Smile

Fedt med noget nørdet fodbolddebat!
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 April 2018 kl. 11:59

Sanneh har absolut meget store kvaliteter, men jeg har bare forsøgt at gå bagom tallene. Analyser og statistik kan misbruges, men i dette tilfælde synes jeg også de taler lidt til Bo's fordel. Med Table of Justice i hånden synes jeg vi bør have mere tiltro til holdets evner også på andet end dødbolde. Og ja, i den artikel rammer Bo hovedet på sømmet i foråret. Med de spillere vi har til rådighed er det et spørgsmål om at de hver især tager ansvar og forstår deres roller.

Grunden til vores gode sæson i år er en forrygende start med sejre i 3 tre af de første 6 kampe samt to uafgjorte mod FCK og AaB. Det gav et boost. Specielt for de nyindkøbte. Hvoraf Joronen og Ludwig betød ekstremt meget for vores defensiv. Derefter kom presset for at holde placeringen, modstandernes agtpågivenhed overfor vores styrker, mv.

Nu har vi ikke sejret siden 21. spillerunde og nye spillere ind i vinters samt mindre stilskifte medfører, at vi træder lidt vande. Det løses kun med sejre, hvilket er svært i mesterskabsspillet. Så lidt en ond cirkel. Det eneste vi kan glæde os over er, at vi ikke skal frygte nedrykningsspøgelset i de næste 7 kampe. Det får vi tids nok tæt på igen næste sæson, medmindre vi igen kan starte med en sejrsrække Smile

Nå, nu nåede jeg at ødelægge AaB-tråden. Beklager venner. Men jeg blev lidt engageret Embarrassed

Håber vi ses på Casa i aften! Handshake

Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 April 2018 kl. 10:32
Har lige været i gang med at researche Table of Justice - så lærte jeg også noget i dag!

Nu du snakker om at tro på Bo, så synes jeg han har fat i noget med sin egen minianalyse: https://hsfo.dk/achorsens/Doedbolde-paa-skemaet-i-tre-timer-i-AC-Horsens/artikel/164576

Vi ER blevet markant ringere på dødbolde, og selvom du har en pointe med automatismer osv., så var vi jo også bedre til det dengang halvdelen af holdet var spritnye spillere, der lige var kommet til i sidste sommers transfervindue.

Jeg er ikke uenig i din generelle vurdering af Sannehs pasningsspil og boldomgang, men det ændrer heller ikke min holdning om, at han kan nogle helt særlige ting i hoved- og duelspillet, som Tshiembe bare ikke kan.
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 April 2018 kl. 22:19

Jeg undskylder på forhånd for det lange skriv Wink

Sanneh er hverken dirigent eller stærk med fødderne. Fremad banen har han store mangler og det ryster mig at FCM har scoutet ham til at være CM i et 3-mands-forsvar. Dertil er han ganske enkelt for svag med fødderne og har altid været det. Han vil komme til at begå flere fejl a la den han begik mod AC, som Hansson desværre ikke var god nok til at udnytte.

Bemærk i øvrigt at den væsentligste grund til at anvende Møller ved siden af Sanneh, var pga hans verbale evner. Evner som Sanneh ikke har (prøv at overvære en kamp tæt med ham og I vil forstå hvad jeg mener).

Sanneh er god når man har et defensivt udgangspunkt og ja, FCM’s udgangspunkt er defensivt. Hvis de siger andet er det bullsh*t. Sanneh er god, når man spiller uden alt for megen spilovertag, men hvor der skal pareres eller hvor den defensive midtbane yder stor beskyttelse (som Sparv). Derfor passede han som fod i hose hos AC i oprykningssæsonen og var en solid støtte i den seneste sæson 16/17.

Apropos sæson 16/17 scorede Sanneh 4 mål i runde 1, 2 5, og 13 (alle uafgjorte kampe). Han er ikke indblandet eller scorer i de kampe vi vinder i runde 6, 7, 8, 12 og 17.

I denne sæson scorede han i runde 1, 5, 9 og 12. Kun med sejr i runde 1. Resten uafgjorte kampe.

Prøv desuden at tænke på, hvordan vores modstandere har lagt presset mod forsvaret, når Sanneh var med.  De tvang ham til at føre bolden frem og det har aldrig givet noget i dette fremadrettede spil. Desuden er hans ageren med bolden netop så forudsigelig, at alle kan læse hvad han vil i Horsens Posten om onsdagen (groft sagt).

Defensivt lavede han også flere fejl, såsom ved begge mål mod SønderJyskE (2-2) og Hobros mål (2-2), hvor han dels ikke skubber op offensivt, dels bakker på Kirkevold. Mod SIF (2-2) glemmer han sin mand i bagrummet. Hobro valgte i den kamp helt ensidig, at lade Sanneh føre bolden frem og selvom vi var i overtal i mere end én time, så lykkedes vores opspil ikke. Godt set af Thomasberg.

Ja, Sanneh havde æren af flere af de scorede mål i efteråret, men ikke efter runde 13. Jeg vil anbefale at gå ind på superliga.dk og se alle klippene. Bemærk desuden hvor meget Ludwig er indblandet ved offensive dødbolde. Enten som assist eller ved at presse modstanderne til fejl. En hel del mål er kommet på den konto i år.

Min personlige og meget subjektive vurdering er, at Sanneh blev gjort bedre at Ludwig, som jeg til gengæld mener får alt for lidt kredit. Flere har dog fået øjnene op for Ludwigs lederegenskaber og måde at dirigere forsvaret på.

Bare lige for, at runde Sanneh-glorificeringen af, så viste Table of Justice at vi burde være placeret 12, men lå på 6. pladsen efter runde 12. Generel overpræstation sammenholdt med de øvrige holds manglende stabilitet. Runde 16 er sidste runde hvor Sanneh var med på holdet. Vi fik mange point indtil runde 16 (med Sanneh), med kun 37% af boldbesiddelsen modsat 42% fra runde 17 og til nu, hvor pointhøsten har været mere pauver.

Forårets Table of Justice samt de runder uden Sanneh i efteråret viser, at vi har fået 5 point færre end vi har produceret chancer til, der skulle sandsynliggøre en scoring. Hvilket igen bekræfter at spillestilen har haft en effekt, men at kvaliteten og heldet ikke har stået mål med anstrengelserne for at komme dertil. Så ja, der skal en eller to nye ansigter ind i den offensive kæde efter sommerferien. Men nu og her vil en sejr være en god medicin for at komme ud af det mentale dødvande.

Lige for at runde før/efter Sanneh af; runde 1-16 havde vi samme opstilling på de fire bagerste samt midteraksen i 10 kampe. Fra runde 17 til og med kampen mod AaB har vi 4 spillere på HB, 3 spillere ved siden af Ludwig, 3 spillere på VB, 5 spillere på højre kant, 3 spillere på venstre kant. Eneste gengangere i alle disse kampe efter Sanneh er Ludwig og Okosun. Til orientering er stabilitet en af nøgleordene, hvis man skal have succes. Du skal kunne stole på at ham ved siden af gør det man vil have. Med en puls på 180-200 og stress pga tilskuere, manglende scoring etc, så er der nogle automatismer, som bare skal sidde i skabet. Hvis man ikke kender hinanden eller ved hvordan man reagerer under stress, så bliver der taget forkerte beslutninger og med fejl til følge, hvilket igen vil øge fejlprocenten. Ond spiral. Det er hvad vi er vidne til i øjeblikket. Ingen sejre og nye spillere på flere pladser. Og nej, man kan ikke træne sig til netop det. Der er SL-kampene den eneste rette løsning. Altså tid og det får vi gudskelov meget af uden omkostninger resten af foråret.

Efter min mening er vi på rette vej. Der vil være ups and downs og vi vil helt givet være en del af bundkampen næste sæson. Alt andet vil være meget urealistisk. Men det Bo gerne vil, træder tydeligere frem for mig og med en sommertransfervindue, så har jeg stor tiltro til fremtiden.

In Bo I believe! Smile

Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 April 2018 kl. 12:49
Citat: Peter Trane Peter Trane skrev:

Generelt glemmer vi hvor meget under middel Sanneh var/er med med fødderne. Vores spil har ændret meget siden runde 16 hvor Sanneh spillede sin sidste kamp. Vi er blevet mere boldbesiddende, men mangler både kvalitet og held.
Helt enig, Tshiembe har pyntet på spillet ved jorden. Men vi har ikke spillerne til at drage nytte af at være et boldbesiddende hold, og derfor hjælper det os bare ikke på bundlinjen. 

Vi har ikke kanter og backs, der kan bryde igennem og slå de gode indlæg. Nymann kan på en god dag, men han får brug for flere og flere pauser. Thorsen kan til tider, når han spiller en plads, hvor han kommer til mulighederne. Borring kunne engang, men han har været en kæmpe skuffelse i AC. Korte, Qvist, Mehl og Hansson har vist meget lidt på dén front. (Frantsen er vel retfærdigvis uden for bedømmelse pt., så lidt som han har spillet)

Vi har heller ikke lynhurtige angribere, som kan løbe dybe stikninger op - og så længe Thorsen ikke spiller centralt, har vi heller ikke nogen til at slå dem.

Måske finder Bo nogle spillere i sommerens transfervindue, som kan hjælpe os med at slå mønt af en mere boldbesiddende stil - nogle spillere med speed og/eller sparketeknik. Måske er det derfor, Finnbogason ikke har fået forlænget endnu? 

Men indtil da kommer vi så vidt jeg kan se til at sidde på gulvet mellem to stole: Vi har ikke længere spidskompetencerne på holdet til at vinde kampe på dødbolde, og vi har heller ikke evnerne til at score i åbent spil andet end rent undtagelsesvist.

Citat: Peter Trane Peter Trane skrev:

Håber I kommer på stadion onsdag. Vi skal dælme ikke give op nu. Vi skal i stedet glæde os over at vi er med næste år igen og så håbe drengene giver den fuld gas.
God attitude! Håber for kassemesterens skyld, at de fleste har det sådan. Men jeg har svært ved at se andet end at den her sæson de facto er forbi, slutplaceringen er givet på forhånd, og spændingen fra nu af primært kommer til at handle om nederlagenes størrelse. En ting er, at vores nuværende niveau ikke rækker til mere end en uafgjort hist og her i mesterskabsspillet, måske en hjemmebanesejr over AaB; når spillerne begynder at levere 90% i stedet for 100, så er vi chanceløse mod langt de fleste Superliga-hold.

Man kan da håbe på en trodsreaktion fra spillerne, men de må have lige så svært ved at forestille sig, hvordan de nogensinde skal vinde en kamp i mesterskabsspillet, som jeg har det. Eneste sejr i foråret foreløbig var mod nedrykningskandidaten Helsingør, det siger vel lidt det hele.

I øvrigt er jeg med på, at Okosun er vores bedste kort i hovedspillet lige nu! Jeg har generelt kæmpe respekt for manden og betragter ham som en af holdets absolut stærkeste spillere. Min pointe med at være lidt efter ham var at sige, at selv han ikke er nær så skarp i felterne, som Sanneh var. Måske havde det været mere relevant bare at påpege, at Tshiembe er meget langt fra at kunne løfte arven fra Sanneh på dén front ...

Redigeret af Erik Barkman - 17 April 2018 kl. 12:50
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 April 2018 kl. 12:42
Jeg så ikke kampen mod AaB. Fanden tage vores ny tv-pakke, hvor Eurosport ikke er med Thumbs Down.
Men - generelt - omkring Bubacarr Sanneh. Her er jeg klart af den holdning, at hans kvaliteter og betydning for ACH er undervurderet.
Ikke alene er han en af Superliga`ens bedste stoppere - især i hovedspillet (hvilket han allerede har bevist i FCM), men i Horsens var han et stort angrebsvåben på de standardsituationer som ACH er (var) så farlige på, samt de nedfaldsbolde der tit kom i en periode efter en standardsituation.

Det tager tid at finde den rigtige erstatning for ham...
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 April 2018 kl. 12:10
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Jeg kan huske 3 hovedstødsmål fra Okosun. Mod Lyngby, Helsingør, og Brøndby.

5 mål i alt - 3 på hovedstød.
Godt ord igen. Lyngby var dog ikke på en dødbold. De to andre kan jeg ikke huske Smile
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 April 2018 kl. 22:32
Desuden har Okosun haft flere hovedstød reddet på eller foran stregen/assist til chancer imod; FCN, OB, RFC, AaB (ude). Det er okay for en offensiv midtbane der desuden tager et stort slæb defensivt.

Henrik Hansen scorede 13 mål (heraf nogle på straffe), men deltog ikke voldsomt meget i det defensive arbejde. Blot til sammenligning.
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 April 2018 kl. 22:25
Barkman, jeg anerkender at Sanneh bragte mange chancer til holdet og scorede 4 mål (heraf to med hovedet). Men specielt Ludwig fortjener mindst lige så meget opmærksomhed. Ligeledes Okosun og Tsiembe. Prøv at se alle klippene på superliga.dk og du vil blive overrasket over hvem der reelt har været indblandet i vore scoringer. Tror du ligesom jeg glemmer enkeltepisoder fra efteråret, men også fra dette forår. 

Generelt glemmer vi hvor meget under middel Sanneh var/er med med fødderne. Vores spil har ændret meget siden runde 16 hvor Sanneh spillede sin sidste kamp. Vi er blevet mere boldbesiddene, men mangler både kvalitet og held.

Okosun scorede så vidt jeg ved til 1-1 mod BIF hjemme - på hovedstød efter hjørnespark. 

Barkman, det er okay at blive lidt småsur efter kampen i går. Jeg var blot forundret over den negative stil du lagde for dagen. Det er normalt ikke din stil Wink

Håber I kommer på stadion onsdag. Vi skal dælme ikke give op nu. Vi skal i stedet glæde os over at vi er med næste år igen og så håbe drengene giver den fuld gas.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: