FC Nordsjælland AC Horsens
SØNDAG DEN 26. AUGUST KL. 12:00
Right to Dream Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FC København - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Status: Offline
Point: 517
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 April 2018 kl. 09:57
Det er "fortjent" at vi i er i mesterskabsspillet, i denne sæson, fordi vi har hentet 6'ede flest point.
Men selvfølgelig er der andre hold der burde være bedre end os. Specielt AGF og OB burde kunne præstere bedre. Det er større klubber, med langt større budgetter.
Men pt. er der 4 hold der skiller sig ud i toppen, mens der er mange midterhold, der pt. ikke kan matche de 4 hold over en hel sæson.
Det er ikke den nye strukturs skyld, ved den gamle 33 kampe struktur, ville der bare have været en masse ligegyldig midterkampe.

PS. Jonas Borring var ikke med, af private årsager (Folkebladet)
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 634
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 09:53
Det er ikke fordi jeg forventede at vi kunne  tage point eller nødvendigvis spille lige op med FCK i parken. Det er ok vi taber den kamp, men måden det sker på synes jeg bestemt ikke er ok. Var det så bare den kamp, ja så ville jeg også godt kunne leve med det. Der har været et hårdt program og vores trup er smal, men med undtagelse af kampen mod FCN, synes jeg virkeligt at indsatsen med alt tænkelig tydelig viser at vores sæson sluttede med efter grundspillet, og at man nu er fint tilfredse med at være sikret 6. pladsen.  
Det kan godt være AaB ikke kan kæmpe med om 4. pladsen, men de spiller i det mindste som om de giver det chancen. Bo udtalte sig tidligere at han ikke ville bruge Mesterskabsspillet som træningskampe frem mod næste sæson, men det synes jeg nu alligevel det ligner at han gør, men nye formationer og opstillinger. Det er ikke respektfuldt over for de andre hold og fansene.

Det "skandaløse" ved strukturen i mine øjne er at der er en masse kampe uden konsekvenser. Det er at holde alle involverede for nar. I en konventionel ligastruktur, kan det godt være at det ikke er ophidsende at spille om 7-8 pladsen, men det har i det mindste en konsekvens. Og når man i den nuværende struktur på den måde matcher hold der rent faktisk spiller for noget mod hold der har fuldstændige ligegyldige kampe, ja så er det i mine øjne problematisk. Det påvirker jo andre holds muligheder.

Det er da fedt at vi har sikret os overlevelse og kan planlægge frem mod næste sæson, men havde det ikke også være fint, hvis vi rent faktisk spillede kampe der havde betydning? 
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2046
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 10:11
Hvad er præcis konsekvensen ved at ende nummer 8 kontra at ende nummer 7 i en konventionel ligastruktur?

(Jeg er i øvrigt ikke enig i, at de Gule ikke arbejdede for sagen i går, eller at Bos eksperimenter med opstillingen betyder, at han behandler kampene som træningskampe - efter min mening har ACs spil ikke fungeret optimalt i foråret, og derfor var det på tide, at der blev prøvet noget nyt. Men det er jo i begge tilfælde et fortolkningsspørgsmål og som sådan lidt svært at diskutere ...)
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 531
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 10:28
Pinligt - Nej, det syntes jeg godt nok ikke det er.
Jeg havde da naturligvis håbet på mere, men det er vel ret forventeligt, når der pt. er 4 hold der er markant bedre end alle de andre i ligaen.

Naturligvis vil der være der kæmpe store udsving i præstationerne. 
Trænerteamet bruger jo disse kampe med 15-20% fokus på nuværende kampresultat, og 80-85% fokus på næste sæson.
Alt andet ville da også være komplet tåbeligt i Horsens nuværende situation.

Og naturligvis får du aldrig nogen fra trænerteamet til at sige det offentligt.:-)
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 11:14
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Hvad er præcis konsekvensen ved at ende nummer 8 kontra at ende nummer 7 i en konventionel ligastruktur?

Konsekvenserne er naturligvis til at overse, da det primært handler om småpenge og så evt. et spørgsmål om opnåede målsætninger og historiebøgerne. Men som Horsens spiller, så ville det jo ikke kun være et spørgsmål om en enkelt placering i tabellen, men som erfaringen også tidligere har vist, er vi raslet hele vejen ned til bunden, hvorfor der jo begynder at have lidt mere betydning. I forhold til nedrykning er/var det stadigvæk ligemeget om man blev 5'er eller 10'er, men det giver trods alt et mere nuanceret billede, af slutstillingen, hvilket den nuværende struktur i hvert fald ikke gør. 
Den primære ide med den nye struktur var at få færre ligegyldige kampe, men i min optik har den bidraget til det modsatte. Hvis man gerne vil have spændingen vil playoff kampe til sidst, kunne man jo sagtens lægge dem ind i en normal struktur i stedet.

Men denne tråd skal vel egentlig handle om kampen og ikke ligastrukturen. 
Jeg synes det var tydeligt at se i kampen at Horsens spillede med "intet at tabe, "alt" ( læs: næsten intet) at vinde. Normal vil vi jo ikke spille sådan en kamp på en måde hvor vi indkasserer kontramål på stribe. De har jo vist at de kan spille bedre mod topholdene, så jeg synes det er ærgerligt at man ikke gør det nu også. Jeg kan på sin vis godt forstå hvorfor det er blevet sådan, og det synes jeg peger på stukturen, hvorfor jeg bragte den ind i det.  Jeg synes ikke disse kampe er værd at se på, og det ærgrer mig. Nu kommer FCK så på besøg, og det eneste vi har at spille for at hjemmebane statistikken. Mon det er nok til at sætte spillerne op? Man skulle ellers tro at nogle af de spillere der spiller for kontrakter, eller for en plads til VM (Kjartan!) ville kæmpe for de ting i kampe, som må formodes at have fokus fra de personer man gerne vil ses af, men det tyder det ikke ligefrem på synes jeg
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 531
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 12:43
Når de 4 øverste hold er så meget bedre end resten af ligaen, så kan jeg godt følge at der måske ikke er meget spænding ift. at holde med nr. 5, og 6 - men det er da også det eneste sted spændingen ikke fortsat er til stede.

Der er jo fortsat spænding for alle de 12 resterende hold.
Medaljespil, Europæisk deltagelse, samt nedrykning - intet af dette er jo afgjort endnu.
Og frem til kamp 26 var alle hold reelt fortsat i kamp om et eller andet.

Ser man på strukturene i ligaen i Spanien, England, Portugal, Frankrig, Italien, eller Tyskland.
Så har halvdelen af ligaerne reelt ikke rigtigt noget at spille for, allerede når sæsonen starter.
De er ikke gode nok til at vinde noget som helst, ligesom de er alt-alt for gode til at rykke ned.
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2046
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 April 2018 kl. 14:51
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

De har jo vist at de kan spille bedre mod topholdene, så jeg synes det er ærgerligt at man ikke gør det nu også.
På hjemmebane har vi leveret hæderlige resultater mod (sub)topholdene, og det gjorde vi jo også i sidste kamp mod FCN. På udebane har vi med meget få undtagelser tabt, og det er også blevet til et par regulære snittere: 2-4 mod FCM og selvfølgelig især 0-6 mod FCN.

Redigeret af Erik Barkman - 23 April 2018 kl. 14:52
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 April 2018 kl. 08:20
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Der er jo fortsat spænding for alle de 12 resterende hold.
Medaljespil, Europæisk deltagelse, samt nedrykning - intet af dette er jo afgjort endnu.
Og frem til kamp 26 var alle hold reelt fortsat i kamp om et eller andet.

Der er jo kun spænding i forbindelse med playoff kampene. Der er jo ingen spænding i den række af ligegyldige kampe der leder op til. Kampe som for minimum et af holdene er fuldstændig uden betydning. At der så efterfølgende er nogle playoff kampe hvor der er noget at spille for, betyder jo ikke at de kampe der spilles ind til da er spændende også. 

Topholdene er ikke så meget bedre end resten. Jo, de er bedre, men det er jo ikke sådan at kampene er afgjort på forhånd. Vi har spillet lige op med Brøndby på hjemmebane. Vi har spillet tætte kampe mod FCM. AaB har lige spillet lige med FCM, og vi lå længe foran FCK i stillingen, så så meget bedre er de hold altså heller ikke. Vores bundniveau er bare for lavt, og vores trup for smal. Og det er der ikke noget galt i, når vi kigger på budgetter og så videre, men jeg synes ikke det så giver sportslig mening at vi skal spille med i mesterskabspillet. Det giver meget mere mening at vi skal kæmpe med de andre midterhold om midterplaceringerne. 

De andre ligaer du nævner har 20 hold (med undtagelse af Portugal der kun har 18) Hvilket giver en naturlig større spredning. Det er heller ikke fordi jeg siger at i en given sæson skal alle klubber kunne spille med om top 3 eller kæmpe om nedrykning. Det kan godt være det er svært at hidse sig op over at spille om de sekundære placeringer, men det er da i det mindste bedre end at spille om ingenting, ind til playoffkampe afgører placeringerne.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

11.08.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

30.12.2018 - 31.12.2018

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: