Vendsyssel FF AC Horsens
SØNDAG DEN 21. OKTOBER KL. 12:00
Vendsyssel FF - Nord Energi Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC HORSENS - RANDERS FC

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2060
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Juli 2018 kl. 23:39
Jamen, enig. Pointhøsten kan vi kun være tilfredse med.

Men hvis den her kamp er udtryk for ACs aktuelle forfatning - og jeg så ikke kampen mod FCK, fordi jeg var på ferie, så jeg har ikke andet at dømme truppens niveau på - så står det sløjt til.

Håber, Henriksen finder løsningerne. Hidtil har der tilsyneladende mest været modgang, både med Pusic og nordmanden og belgieren. Nemt er det tydeligvis ikke ...
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Marts 2018
Sted: Brædstrup
Point: 26
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Juli 2018 kl. 05:36
@Barkman: Sidste sæson havde vi også udfald, hvor man tænkte: "hmmm, gad vide om de træner". Som Bo og flere af spillerne udtaler efter kampen, så var det energien/poweren der udeblev. 

Når det så er sagt, så havde vi alligevel 65% boldbesiddelse (374 pasninger mod 203 pasninger) samt 14 målforsøg. Heraf 72% boldbesiddelse i 2. halvleg. Seneste sæson havde vi 44% boldbesiddelse i gennemsnit. Men aldrig i nærheden af 65% eller 72%. Forøvrigt er der lidt mere nørderi i forbindelse med dette link. Prøv f.eks. at se hvor mange generobringer Bjarke har. For min skyld må han gerne være en ny William Kvist ;-)

Klart vi skal være bedre med bolden, når vi får den overdraget af modstanderen, men Rom blev ikke brygget på en dag. Afgang af 5-6 spillere fra startformationen vil koste rytme og hvis man så samtidig glemmer energien, så vil vi se dårlige ud med bolden. 
De offensive systemer er de sværeste at indøve. Det vil tage mange kampe før de sidder i skabet. De defensive derimod er meget nemme at få på plads og bla. derfor at Vendsyssel og VB gør det godt. Gør holdet kompakt og sæt en struktur - og så tag det derfra. Hvilket vi også gjorde i hovedparten af kampene de første to sæsoner. Hvis trenden er, at vi skal have bolden meget mere end de 44%, så vil jeg blive bekymret. Men tror mere det var en valgt strategi fra Randers' side.

Sidste sæson fik vi en perfekt start med en heldig udesejr over AGF og en første hjemmekamp mod Lyngby, der var i Europa-League-kval mv. Det gav et boost. Men vi var et omstillings- og generobringshold og det mener jeg stadig vi er. Hvilket FCK kampen også fint viste. Så længe vi var i på plads i den defensive struktur, fik FCK ikke mange chancer. Kun én indtil de sidste 10 minutter, hvis jeg husker korrekt. 

Lad os nu se om 7-8 kampe. Lidt ekstra tilgang og lidt flere kampe vil hjælpe på hele holdet. Kan vi slippe fra SJE med 1 point så er jeg fint tilfreds. 

In Bo we trust :-)

Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Juli 2018 kl. 09:37
Citat: Peter Trane Peter Trane skrev:

@Barkman: Afgang af 5-6 spillere fra startformationen vil koste rytme og hvis man så samtidig glemmer energien, så vil vi se dårlige ud med bolden.
Det så faktisk ud, som om FCK-kampen havde kostet så meget energi, at spillerne ikke var restitueret. Det er ulempen ved at være en klub med en MEGET smal trup. De vigtigste spillere er på 95 min hver gang.
Rygterne vil vide, at der var opkøbere på stadion der så på flere af AC`s emner. Tja - der mangler stadig 2-3 spillere omkring start-11-niveau i at truppen er komplet. Hvis vi skal afgive flere relevante spillere (af salgsemner kan jeg lige komme i tanke om Delac, Frantsen, Jacobsen og Hansson som mest relevante ) så halter vi endnu længere bagud.

De bliver en spændende sæson. I bedste fald en "meget udfordrende" en af slagsen Clap

Redigeret af rasbak - 23 Juli 2018 kl. 11:09
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Juli 2018 kl. 13:54
Der skulle have været nogle belgiske og hollandske scouts på plads.
Det er sandsynligvis for at researche. Eventuelt for at holde øje med eventuelle nye spillere til deres “skyggehold”. Men om det var Horsens eller Randers spillere hed vi ikke. Jeg kan næsten ikke komme i tanke om er salgsemner i vores trup.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Juli 2018 kl. 21:59
@ Peter: Det er rigtigt, at vi havde bolden meget, men det var så også tydeligvis en bevidst strategi fra Randers' side at overlade spillet til os. Tog mig til hovedet, da Randers begyndte at trække ned mod vores hjørneflag efter 60 minutter! Smile

At skulle åbne en kompakt defensiv var heller ikke vores livret sidste sæson, men STADIG så jeg en off-day af den slags, vi helst ikke skal have for mange af - for så er vi ikke i Superligaen meget længere. Krydser fingre for, at det var undtagelsen og ikke reglen, vi så i går.

I øvrigt enig omkring Jacobsen: Han spillede en virkelig god kamp og vokser støt på den defensive midt. Min pointe var blot, at vi ikke kan forvente, at de offensive idéer kommer fra ham - dér må andre træde til. Og det var der ikke nogen, der gjorde i går.

Men ja, lad os se, hvordan sæsonen udvikler sig. Lige nu forsøger vi at udlede tendenser på baggrund af meget få kampe. Uanset hvad vil jeg fastholde, at vores kvalitet i forreste kæde pt. er meget lav; dér SKAL vi som minimum forstærkes.

Hvad scouts angår, så vækker det velsagtens opsigt, når en klub sælger så mange spillere, som AC har gjort på det seneste?
Til top
Peter Trane Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Marts 2018
Sted: Brædstrup
Point: 26
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Trane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Juli 2018 kl. 10:55
@Barkman: Jeg tror ikke vi er så meget uenige. Måske jeg blot formulerer mig forkert. Der jeg vil hen er at vi ikke skal forvente godt spil indenfor de kommede 5-6-7 runder. Dertil tager forståelsen mellem de nye spillere og også de "gamle" på nye positioner, noget længere tid. 

Det jeg prøvede at beskrive overfor og som jeg også husker det, så er det ofte held/uheld der afgør hvordan sæsonen bliver. Får de rigtige sejre og dermed boost, vil det alt andet lige, blive noget nemmere, at få spillet i de rigtige folder. 

Som træner er det ikke altid man selv ved hvad der skabte netop den trend. Det lader dog til at Bo kan ramme plet næsten hver gang, hvilket der også er brug i denne sæson. Vi kommer under pres fra starten hvis VFF, HOB, RFC, m.fl. kommer ind i en point stime. 
Det gode ved turneringsstrukturen er, at vi trods alt ikke tabes helt af feltet, hvis det værste skulle ske og vi rammer en negativ bølge.

For lige at opsummere, så maner jeg blot til tålmodighed, fordi spillet vil ikke sætte sig i spillerne før om 8-12 kampe. Indtil da skal vi håbe på at defensiv struktur og fight giver os de fornødne point. 

For lige at afslutte ACH-RFC, så spillede vi også 1-1 i foråret efter endnu en "bøvlet" kamp. Sådan ender det ofte med vores kampe mod RFC. I foråret synes jeg heller ikke vi ramte niveauet og det til trods for bedre sammenspillet trup.
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 526
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Juli 2018 kl. 11:25
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Jamen, enig. Pointhøsten kan vi kun være tilfredse med.

Men hvis den her kamp er udtryk for ACs aktuelle forfatning - og jeg så ikke kampen mod FCK, fordi jeg var på ferie, så jeg har ikke andet at dømme truppens niveau på - så står det sløjt til.

Håber, Henriksen finder løsningerne. Hidtil har der tilsyneladende mest været modgang, både med Pusic og nordmanden og belgieren. Nemt er det tydeligvis ikke ...

Ja vi  havde en off day mod Randers. Men som Peter Trane skriver så er kampe mod Randers ofte bøvlet.

Men kampen mod FCK spillede vi en ganske god kamp, så 4 point efter 2 kamp er fint. Men der mangler en del sammenspillet mellem spillerne. (dog bekymrende hvis det er et scenario ved hver sæson start, at vi skal til at starte "forfra")

Hvad angår vores hoved prioritet en ny angriber, så var han jo på plads. Men det fik Pusic ødelagtOuchÆrgeligt, for det virker som om at havde brugt en del krudt på ham. Nu skal han så ud at finde en anden.
Men vi mangler stadig 2-3 mand specielt i offensiv.

Angående Randers kampen var det ærgeligt med Borrings skade virker klart bedre end Drost, der var meget anonymt. (han griber ikke chancen som angriber nu Kjartan er væk)

Så egentlig heller at vi havde smidt Mathias Kristensen ind i stedet for Drost.
Mathias spillede måske ikke godt, men så havde vi haft en høj spiller at smide den ind til, og haft Nyman og Hallur på kanterne.

Redigeret af sned - 24 Juli 2018 kl. 11:28
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Juli 2018 kl. 13:13
Problemet med Mathias er, at har ikke vinder dueller. Han kan/vil ikke hoppe. Og så hjælper hans to meter ikke meget.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Juli 2018 kl. 14:10
Citat: Thomsen Thomsen skrev:

Problemet med Mathias er, at har ikke vinder dueller. Han kan/vil ikke hoppe. Og så hjælper hans to meter ikke meget.

Jeg har ellers set ham vinde dueller til træningskampe. Men mod Randers var han helt væk i duelspillet. Mærkeligt.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: