Vendsyssel FF AC Horsens
SØNDAG DEN 21. OKTOBER KL. 12:00
Vendsyssel FF - Nord Energi Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - Hobro IK

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2060
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 12:02
Rasbak: Sjovt nok var det faktisk det, jeg troede vi spillede i første halvleg i går. Med Skytte som offensiv midt og Borring og Hansson som wings. Undrede mig godt nok over, at Skytte var SÅ offensiv, men på den anden side forstår jeg sjældent, hvad han render og laver ...

(Det viste sig at være en 4-4-1-1; først efter Hobros scoring skiftede han til 3-5-2, hvilket gav holdet noget mere pondus offensivt)

Hansson tror jeg ikke på som spidsangriber i en 4-3-3, han er ikke nogen boksspiller. Så hellere Matthias Kristensen på toppen og Hansson ud på kanten, hvor jeg ikke er helt enig i, at vi er så godt besat endda: Borring har glasben, Kryger er stadig skadet og Qvist har ingen speed eller gennembrudsstyrke. Reelt har vi to højrebacks, hvoraf den ene glimrede ved sit fravær i går, så måske er han også skadet?

(Takket være den åndssvage nye datalovgivning må klubben ikke længere fortælle os, hvad spillerne fejler, så dit gæt er lige så godt som mit!)

Hvad Tshiembe angår, så tænker jeg ikke, han er bedre end hverken Juel eller Reese. Problemet er, at Reese ikke er den forsvarskaptajn, som Ludwig var; vi mangler nogen med det kølige overblik inde i det midterforsvar ...
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 12:32
@Barkman: Der er ikke nogen steder hvor vi er "godt besat". Med skader er truppen notorisk tynd i kanterne. Men kantspillet har altid været en "Horsens specialitet" og i manglen af angribere med pondus kunne en 4-3-3 give mening.
Jeg ved ikke engang selv hvem jeg tror på kan besætte pladserne lige nu. Indtil vi får en angriber der kan/vil lidt mere, så ser det skidt ud. Nej Hansson er ikke boksspiller men vel det bedste offensive "all-round" kort lige nu.
Og Tshiembe var ikke ment som andet end breddespiller. Men det kunne vi sandt for dyden også godt bruge. Efter hvad jeg hører her, er Mathias Nielsen er LAANGT fra noget der minder om form, og Kortegaard`s naturlige plads er bestemt heller ikke i midterforsvaret som jeg ser det....

Redigeret af rasbak - 06 August 2018 kl. 12:39
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 13:23
Fair nok med Tshiembe som breddespiller! Og enig, det er svært at få øje på gode løsninger offensivt; det er noget med at finde den mindst ringe ...

Kantspillet en Horsens-specialitet? Sjovt, sådan har jeg aldrig set på det, tværtimod. Hvad får dig til at skrive det?

I min optik har vi haft stærke målmænd, midterforsvarere, centrale midtbanespillere og momentvis angribere, men kanterne har sjældent været ekstraordinært gennembruds- eller indlægsstærke, og ofte har de brugt meget energi på at deltage i spillet mere centralt i banen. Lavede man en all-time statistik over AC-mål, så vil jeg gætte på, at scoringer efter indlæg fra kanten rangerer langt under f.eks. scoringer efter dødbolde eller dybe stikninger ...
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Vejle
Point: 1227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 14:00
Af dem jeg lige kan huske: Johan Absalonsen, Issey Ferran og Rawez Lawan og  senere Jeppe Mehl, Kryger. Vel også Andrè Bjerregaard og Joseph Mensah i nyere tid :-)

I sin tid var Nakajima-Farran en af de bedre kantspillere, der også delvist agerede rendyrket angriber .
Jeg mener at Jonas Borring specielt var interesseret i en kontrakt i Horsens, netop fordi vi stadig lagde vægt på kantspillet. 
Det gør vi så ikke ubetinget mere, og sikkert til Borrings skuffelse.

Jeg ved det er en hypotetisk diskussion, så jeg vil nøjes med at se sportsnyheder igennem hver dag for at se efter nyheder på angrebsfronten :-)

Redigeret af rasbak - 06 August 2018 kl. 14:53
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 14:55
Absalonsen og Issey-Farran husker jeg som okay, men langt fra assistkonger. Begge endte med at blive brugt mest i angrebet. Lawan var ubetinget bedst som angriber ved siden af Gilberto. Jeppe Mehl blev aldrig en kampafgørende spiller for os, Kryger er heller ikke den, der sætter en mand med speed eller driblinger Smile

Den arketypiske Horsens-kantspiller - og måske også den, der var med i flest mål i sin tid - var vel nærmest Søren Friis. Og han lavede som jeg husker det sjældent sine assist ved at smække den ind fra kanten, men typisk ved at være spilstation midt på banen i kontraer, hvorfra han kunne lægge gode stikninger op til angriberne.

Til gengæld har vi i perioder haft backs, der kunne lægge et anstændigt indlæg, f.eks. Erik Marxen. 

Nå, anyway, forhåbentlig kommer der snart en forstærkning eller to, som kan gøre kabalen lettere at løse!
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Hatting
Point: 1795
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2018 kl. 17:02
Vi havde nu nogle fremragene kantspillere i Kent Nielsens tid, der kom vi meget over kanterne og tit og ofte med overlab 
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2018 kl. 20:10
I glemmer Yasin Avci. Han kunne sætte en mand - og to.
Men ellers har vi vel mest haft det jeg konsekvent kalder Kasper Klausen typen (hvis I kan huske ham? Min allerførst AC kamp var han blændende i. Der vandt han mit hjerte). Det er typen der ikke sætter en mand og løber mod baglinjen, men mere en arbejdshest der leverer defensivt og er stabil uden udsving hverken den ene eller anden vej
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2018 kl. 09:25
Enig, Kasper Klausen-typer har vi haft mange af. Og ja, Avci kunne drible, men slutproduktet kneb det med Smile Samme med f.eks. en Mensah.

Måske handler det først og fremmest om, at gode kantspillere er dyre, og AC er fattig?
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2018 kl. 10:31
Der tror jeg du rammer den ret godt, Barkman!
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: