AGF AC Horsens
MANDAG DEN 26. NOVEMBER KL. 19:00
Ceres Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejle Boldklub - AC Horsens

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Status: Offline
Point: 526
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vejle Boldklub - AC Horsens
    Sendt: 08 November 2018 kl. 12:41
Og så vil jeg lige nævne, at sidst en målmand blev udskiftet var det da Veselovsky blev smidt på bænken til fordel for Rønnow. Og det gik jo ganske godt.
Så ved jeg at Dannevang tabte pladsen til Clark, men det var i forbindelse med et transfervindue.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2084
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 November 2018 kl. 12:08
Tror egentlig, Qvist får chancen mere i kraft af sin højde end på grund af indkastene. Enhver kan vist efterhånden se, at de ikke er det våben, de var engang; til gengæld vil Bo tilsyneladende gerne have nogen deroppe, man kan sparke en lang bold efter.

Qvist vinder så bare for få dueller til rigtig at være effektiv som targetman, og afslutte kan han jo slet ikke. Derfor var udskiftningen mod VB heller ikke ulogisk ...

Hvad Delac angår, så giver jeg ham bestemt ikke hele skylden for nederlaget, jeg synes bare han har præsteret for ustabilt for længe. Tilsvarende måtte Skytte og Nattestad meget gerne se til fra bænken for min skyld, og Juel fortjener måske snart chancen i stedet for Nielsen ...

Der er masser af spillere, som har været faste på holdkortet, men ikke rigtig har præsteret godt nok til at fortjene det. Nu sprang Delac' mangler bare særligt tydeligt i øjnene mod VB, og så bliver han den første, der bliver nævnt.
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Hatting
Point: 1798
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 16:59
Giver dig ret Thomsen, men det er nu sjovt at det er hvergang man har en chance for at lave et point hop i tabellen, så spiller de sådanne kampe som mod vb, havde vi fåed 3 point havde det givet en 4 plads og 5 point til 7 pladsen, de 5 point havde været rare og have når vi nu skal møde fck og fcm. Men det skal ikke undre mig at de kan spille anderledes, og overraske med at få  point i de 2 kampe,  men man har altid haft det svært med at sætte sig op til kampe mod bundhold som man skal slå.
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 526
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 13:48
Det er næsten aldrig en målmands skyld at en kamp bliver tabt. Men Delac er simpelthen for ustabil. Så simpelt synes jeg at det kan siges.
Forsvarer sælger ham af og til lidt billigt, men jeg synes simpelthen at meget af det han laver ee uovervejet og hovedrystende. Han er uortodoks - hvilket er helt i orden, så længe der bliver redder noget. Det gør der bare ikke i tilstrækkelig grad, synes jeg
Vi har en dygtig reservekeeper og det kan vi ligeså gost benytte os af. Det har to positive ting i sig: vi får prøvet en ny mand af og det vil presse Delac til at oppe sig til træning og kampe for reserveholdet og dermed højne sit niveau!
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 644
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 13:10
Det var såmænd ikke for at forsvare Delac, jeg tror blot ikke på at det er ham der er problemet. Jeg ville såmænd ikke have et noget problem med at prøve Mendoza på kassen. I min optik, så synes jeg dog det er at gøre ham til syndebuk, og det synes jeg bestemt ikke han har fortjent. Vores problemer er større og alvorligere end en lidt uortodoks keeper. 
I forsøget på at løse vores angrebsmæssige udfordringer, har man fuldstændig solgt defensiven. Og det kan godt være vi har dygtige folk på midten, men der er et eller andet der ikke fungerer, både defensivt og offensivt. Og når midtbanen ikke fungerer, så bliver alting til de lange høje bolde frem, som vi ikke har nogen der kan håndtere, og så går det galt igen derfra. 
Og Junker bliver da aldrig spillet varm, hvis han tilsidesættes for en der kan kaste indkast. Og det mener jeg ikke som kritik af Qvist, for han er bestemt mere og bedre end det, men han har ikke vist noget på den plads, der berettiger at han skal starte der. Problemet har nok været at man ikke har kunnet finde en anden plads til ham. Og vi får ikke nok ud af de indkast længere til at det berettiger vores ekstreme fokus på dem. Der er nok brug for noget nytænkning i den forbindelse. Eller nogle spillere der er bedre med hovedet og i duelspillet. 

Jeg ved ikke om det er træthed eller de skiftende systemer, men mange af de spillere der gjorde det godt i starten af sæsonen er dalet gevaldigt i niveau synes jeg. Og det er nok også derfor jeg er lidt imod at pege fingre af Delac. Jeg synes trods alt at han har holdt sit niveau nogenlunde. Fejl kan ikke undgås, og de koster nogle gange dyrt. Derudover synes jeg næsten kun det er Lumb der holde niveauet stabilt.

Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 10:41
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Når jeg ser på kampen, så syntes jeg faktisk det største problem var Bjarke Jakobsens manglende evne til at håndtere VB's pres når han fik bolden.
En meget stor del af AC's opspil går den vej igennem, og det havde VB bare læst. 
Hver eneste gang bolden blev spillet den vej, så fløj der 2 VB spillere frem i et vildt pres. En situation som Bjarke Jakobsen igen og igen forsøgte at drible sig ud af, hvorfor AC spillet konstant gik totalt i stå.
Bjarke Jakobsen skal lære at slippe bolden meget hurtigere, i en fremadrettet aflevering, og resten af holdet skal lære at placere sig korrekt i de frie rum som et sådant vildt pres helt naturligt vil give.
God pointe. Det hårde pres på Jakobsen var også en af hovedårsagerne til VBs første mål. Jeg tænker dog, at Jakobsen lykkedes med at justere sit spil lidt efter den start, så det f.eks. ikke i nær samme grad var dér, skoen trykkede i anden halvleg. Men da var det selvfølgelig også langt hen ad vejen for sent.

Også helt enig omkring Delac - enten skal hele forsvaret lære at navigere efter hans indfald, eller også skal vi have en mand på kassen, der er mere velovervejet i sit spil. Jeg tænker umiddelbart, at det sidste er langt mindre kompliceret, men selvfølgelig: Hvis Mendoza simpelthen ikke har Superliga-niveau, så kan det jo blive nødvendigt at arbejde med Delac og hans impulsivitet.

Min oplevelse er så bare, at Mendoza godt kan være med, jf. f.eks. også øjenvidneberetningerne fra pokalkampen mod AaB.

Redigeret af Erik Barkman - 07 November 2018 kl. 10:42
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 545
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 09:07
Dette var ikke alene Delac's skyld, men manglende afstemning mellem hans handlinger, og forsvarets handlinger havde en meget stor andel i 2 ud af 3 mål.
Hvis han kommer ud af målet så skal forsvars spillerne jo skabe plads til ham - kan han se at de i situationen ikke har mulighed for at give ham den plads, skal han jo så omvendt blive på stregen.

Delac har hele tiden været meget urotudoks i sin spillestil, specielt ude i feltet er der tydeligvis ingen der rigtigt kan forudse hvad han vil gøre - det gør at et nervøst forsvar bliver endnu mere nervøst.

Med den tydelige nervøsitet der er i forsvaret, er der for mig at se 2 veje at gå. 
Enten skal der skiftes til en mere klassisk skolet målmand, så han giver forsvaret ro - alternativt skal der vælges system, og så stilles med de samme 3, eller 4 mand i bagerste kæde hver eneste gang. På den måde vil det være forsvars spillerne der giver ro.

Når jeg ser på kampen, så syntes jeg faktisk det største problem var Bjarke Jakobsens manglende evne til at håndtere VB's pres når han fik bolden.
En meget stor del af AC's opspil går den vej igennem, og det havde VB bare læst. 
Hver eneste gang bolden blev spillet den vej, så fløj der 2 VB spillere frem i et vildt pres. En situation som Bjarke Jakobsen igen og igen forsøgte at drible sig ud af, hvorfor AC spillet konstant gik totalt i stå.
Bjarke Jakobsen skal lære at slippe bolden meget hurtigere, i en fremadrettet aflevering, og resten af holdet skal lære at placere sig korrekt i de frie rum som et sådant vildt pres helt naturligt vil give.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 November 2018 kl. 07:03
Hvis vi havde spillet alle kampe som den mod VB, havde vi ikke haft 20 point nu.

Men jeg er enig i, at vores spil ikke på noget tidspunkt har set rigtig overbevisende ud her i efteråret. Vi har simpelthen ikke fundet opskriften på at spille uden især Sannah og Okosun, og indkøbene af en midtbanespiller med kompetencer, vi allerede var godt dækket ind med, og en angriber, som skal fodres af en playmaker, vi ikke har - de ser ikke velovervejede i bakspejlet.

Bo og truppen har virkelig noget at bevise nu. Og det gælder ikke mindst Delac, der kom håbløst ud til de to dødbolde, VB scorede på, og kiksede en let redning på deres første mål. Sjovt, at folk har så travlt med at forsvare ham; han har vel spillet én eller to fejlfri kampe i sin tid i AC ...
Til top
Gulning Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 22 Maj 2016
Sted: Tvingstrup
Point: 17
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gulning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2018 kl. 21:45
Synes bestemt heller ikke man skal klandre Delac for det dårlige spil. Synes vi har set det gemmen flere kampe. Fantasiløst opspil. Alt for forudsigligt. Svag midtbane, ikke meget andet end høje bolde.
Ikke én sanneh til banke qvist´st lange bolde ind.
Tror det er taktikken det er galt med, Skal helt ny taktik til.
Spørgsmålet er om det er de rigtige spillere der er købt ind til det.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 644
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2018 kl. 18:35
Jeg synes det er for let købt at pege fingre af Delac. Jeg synes ikke der var tale om drop, men snarer elendigt forsvarsspil hvor han blev solgt.
Hvis nogen er overraskede over kampen, så må det være fordi man ikke har set kampene forinden eller kun fokuseret på resultaterne og pointhøsten. Vi spillede stort set som vi plejer. Jeg mener bestemt ikke vi er svingende i vores indsats, jeg synes vi spiller stabilt ringe, og den afgørende faktor er modstanderen, der også flere gange har været elendige.
Det er lidt ligesom alle “eksperterne” der bliver ved med at snakke om dødbolde og lange indkast. Vi er håbløse til dem, for vi har ikke de stærke duelspillere længere. Og alligevel bliver vi ved med at sende bolden om til duel, og vi taber dem stort set alle sammen. Om det er Bo eller spiller e der ikke har fattet det, skal jeg ikke kunne sige.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Julehygge i klubhuset

14.11.2018 - 24.11.2018

Fanklubben Den Gule Fare holder lidt julehygge den 24.11.18 kl. 12:00-15:00

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: