Hobro IK AC Horsens
SØNDAG DEN 10. FEBRUAR KL. 00:00
DS Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AGF -AC Horsens

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 01:14
Fremragende sejr af drengene, kan ikke forstå kritikken af Qvist synes faktisk at han var fremragende på sin nye position.

ifht. Resse tror jeg at den øgede konkurrence er en faktor, Reese var en af de bedste spillere i forsvaret mod Vejle (sidste kamp han spillede) så det kan ikke være baseret på dårlige præstationer at han ikke var på holdet. Siden den kamp har vi forsøgt med både Qvist og Nattestad, to ekstremt stærke og fysiske CB's, Reese er en anden type en mere spillende og teknisk stærk CB, som måske ikke har været at foretrække mod 2 fysisk spillende hold i SE og AGF.

Redigeret af Ultimo - 27 November 2018 kl. 01:15
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Vejle
Point: 1257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 06:50
Jeg fornemmer ikke “voldsom kritik” af BH`s opstilling. Snarere stor forundring. Forundring over at han skifter på så centrale pladser på holdet. Jeg var selv meget forundret men det virkede jo fint ...!
Det viser at truppen - ikke bare på papiret - er stærkere og væsentlig bredere end i de seneste sæsoner.

Måske har Qvist før spillet sweeper til træning. I dont know. Har aldrig hørt om det før 
Det var nu mere indstillingen end opstillingen der bar den i land. AC fandt ud af, at man relativt nemt kunne sætte short-passing afleveringer sammen, og gjorde man det 4-5 gange i streg, så havde man et våben som David Nielsen slet ikke havde trænet gymnastikdrengene i.

Hold da op, hvor så det enkelt ud flere gange...

Desværre stoppede man ( som tit set før ) og tog foden af gaspedalen før det blev rigtig sjovt. 3-0 lurede ellers flere gange men GFerne fik i stedet nyt mod ved reduceringen, og så var der pludselig lang vej hjem.

Som det bemærkes spillede Delac en fin kamp og tog vel luften ud af diskussionen om målmandsvalget. Flot af Nielsen /Qvist at holde hele vejen uden hjælp af Reese, Nattestad og Andersen i bag. Flot af Hansson at tilsætte så stor offensiv kvalitet på den mere defensive Heltne`s bekostning.

Også beundring over Bo Henriksens mod . At man tør træffe nogle så kontroversielle valg, stå ved dem, og slutteligt sejre. Det vidner sgu da om en stor træner 😊

Redigeret af rasbak - 27 November 2018 kl. 09:58
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 10:42
Flot kamp af Junker og Delac! Hansson var klart banens bedste! Han har virkelig fundet formen igen - det er dejligt!
Jeg synes modsat jer ikke at Reese har været specielt god på det seneste, men Nielsen mangler tydeligt fart, og det er noget Reese har. Men vi vandt så som sædvanlig fik Bo ret!
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 12:07
Undrer mig også stort over fravalget af Reese. En teori, som jeg bare lige griber ud af den blå luft, kunne være at FCM har mulighed for at hale Reese hjem allerede i vinterpausen - og har tænkt sig at benytte sig af den?

Jeg er naturligvis enormt glad for sejren, men jeg kan ikke lade være med at tænke over, hvor anderledes kommentarerne herinde havde set ud, hvis AGF havde scoret på et par af de mange kæmpechancer, vi gav dem. Eller havde stillet med en målmand, der kunne tage med hænder Smile

Den offensive slagkraft, vi havde i kampen, skete på bekostning af forsvaret i en grad, så jeg må indrømme at være meget nervøs for kampene mod FCK og FCM. Der skal helt andre boller på suppen nede bagi, hvis ikke vi skal rende ind i et par regulære røvfulde. Og spørgsmålet er, om vi kan forsvare bedre uden at give helt køb på angrebet?

Redigeret af Erik Barkman - 27 November 2018 kl. 12:11
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 18:53
Jeg tror personligt at Reese ville passe bedre mod FCK, som Barkman også siger har vi brug for lidt mere fart i de bagerste rækker i kampe som denne. Udover, en lidt ustabil periode i starten har vi faktist være pænt stabile set over de sidste 10 kampe. Det tror jeg også er et resultat af at bundniveauet er blevet hævet gevaldigt siden starten, hvilket også var problemet siden starten; at holdet havde et fortræffeligt topniveau, men til tilder et lidt for lavt bundniveau, det synes jeg er blevet rykket i sådan en grad at holdet virker mere balanceret.

Set over hele kampen må Hallur vel siges at være man of the match og det er jo fremragende at se ham præstere som han har gjort i denne her sæson, virkelig steppet op efter nogle hårde skader og har nu slået en stærk Sivert af midtbanen (mener også at CM er den position Hallur spiller for Færøerne). Han kunne måske få en mere spilfordeler agtig rolle for ofte har han jo et godt blik for spillet.

Junker skal bare fodres med bolde som i AGF og SE kampene så bliver han topscorer, det er jeg ikke i tvivl om og tænk det er en mand der ingengang har ramt sit toppotentiale endnu, dejligt at have så stærk en angriber, noget vi har manglet siden Kjartan forlod klubben.

Skytte holdt godt fast i bolden og sørgede virkelig for at give holdet ro da han og SIvert kom ind, gode udskiftninger der gav midtbanen luft.

Drost har også spillet sig op siden starten, synes hans løb og selvtillid pynter gevaldigt på holdet, men han kunne måske godt lære at spille chancen større en gang imellem. Udover det en af de bedste præstationer fra ham i denne sæson.

Delac har om noget virkelig bevist at han er en af de bedste i start 11'eren mere af det tak! Især i feltet er han blevet bedre i sin timing og i at navigere sine holdkammerater.

Frantsen havde det lidt svære defensivt i perioder, men jeg synes ham og Nymann kom udmærket ud af det og med tanke på at det offensive sprudlede, må man sige det var godkendte præstationer.

Redigeret af Ultimo - 27 November 2018 kl. 18:55
Til top
Tiger Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 362
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tiger Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 November 2018 kl. 21:54
Angående Qvist så mener jeg, han spillede i midterforsvaret, da vi mødte Lyseng i pokalen.
Med hensyn til de mange uforklarlige ændringer i truppen fra kamp til kamp, så er jeg kommet på den tanke, at Bo måske er ved at indføre et rotationsprincip i truppen.
.
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 545
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 November 2018 kl. 10:50
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Fremragende sejr af drengene, kan ikke forstå kritikken af Qvist synes faktisk at han var fremragende på sin nye position.

Tror ikke der er nogen der er utilfreds med Qvist præstation i kampen. Det er mere som @Rasbak skrev forundring over at Reese blev bænket. Og at valget fald på Qvist til midterforsvaret.
Men måske valget ikke var så mærkeligt for Bo.
Fandt dette i Folkebladet"
"

Han gav for første gang Mikkel Qvist chancen i midterforsvaret.

- Han gjorde det godt, da han blev sat derind i kampen mod Sønderjyske, og han har i lang tid ønsket at spille den plads. Vi har testet ham i to reserveholdskampe, hvor han har gjort det godt i midterforsvaret, sagde Bo Henriksen.

Så måske Bo ønsker at omskole ham, så han er en mulighed i midterforsvaret.

Og Reese's tid i klubben er maksimalt til sæsonafslutningen

Dog var vores største problem mod AGF, når vores midterforsvarer blev udfordret i løbedueller.

Spelman's scoring er svære at gardere sig imod.

Heldigvis mødte vi et AGF hold i formkrise.

Redigeret af sned - 28 November 2018 kl. 11:05
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: