Hobro IK AC Horsens
SØNDAG DEN 10. FEBRUAR KL. 00:00
DS Arena
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - FC København

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 653
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 December 2018 kl. 13:01
Nej jeg er ikke tankelæser, men du har rimeligt tydeligt og konsekvent givet udtryk for din holdning til Delac, og så skal der jo ikke meget logisk tankegang til at vide at hans fejl i går jo bekræfter din allerede eksisterende opfattelse af ham. Måske har du ret, og jeg bare ikke har lagt mærke til han store fejl, fordi de ikke har kostet mål i stor stil? 

Jeg anderkender også at Mendoza ikke havde gode vilkår for at vise sig frem, og jeg startede da også med at skrive at det var på en meget billig baggrund jeg kom med mit indspark. Jeg håber da af hele mit gule hjerte at han holder buret rent de næste to runder og leverer den ene guderedning efter den anden. 

Jeg kan forstå at Folkeren mener at Bjarke Jacobsen var den eneste spiller der "lyste op" på holdet i går. Jeg kan konstatere at jeg er langt mere enig med BT's bedømmelse. Jeg synes Bjarke gjorde det som han plejer. Holder på bolden til han bliver presset og spiller den tilbage til en medspiller der så også bliver presset til at lave en clearing. Hvis det er taktikken, og meningen er at presse modstanderen frem og lave hul bagved, så stiller jeg spørgsmålstegn ved den taktik, og er det ikke, så synes jeg han træffer dårlige beslutninger. Det synes jeg også han flere gange gør med hasarderede tværafleveringer. Der var også et lovende angreb hvor han endte med at drible bolden ind i tre FCK spillere da vi havde investeret det meste af holdet offensivt og gav FCK en kontramulighed. Jeg synes Sivert gjorde det bedre da han kom ind. Han afleverede bolden frem i stedet for bagud. 

Men som altid så skal man lytte til de samme plader: Bjarke er fantastisk, Qvist og Nielsen kan ingenting. Naturligvis kan man ikke sige at forsvaret spillede en god kamp når man lukker 6 kasser ind, men som med Mendoza, så var det ikke optimale vilkår. Jeg synes på ingen måde Qvist falder igennem på banen, heller ikke i midterforsvaret. Der ser Nielsen oftere ikke for skarp ud, det erkender jeg. 

(Og ja jeg mente naturligvis "Søffe" og opdagede ikke at autokorekturen på telefonen ikke troede det var det jeg skrev :) )

Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 December 2018 kl. 14:37
Det er, som om der på et hvilket som helst givet tidspunkt SKAL være en syndebuk. Én, der altid bebrejdes, når der går skidt, uanset om det er rimeligt eller ej. Det er åbenbart blevet Qvists rolle nu; kan huske, at det engang var Søren Friis, der altid blev råbt ad på den billige langside, også selvom han toppede assistlisten i flere sæsoner.

Der var et par situationer, hvor Qvist kunne have gjort det bedre, og målet til 0-2 lignede manglende koordination mellem Nielsen og Qvist - omend det vel var Nielsen, der "havde" N'Doye i dén situation. Overordnet synes jeg faktisk Qvist leverede en udmærket kamp, især når man tager i betragtning, at det kun var hans anden kamp på pladsen og modstanderen var Danmarks måske bedste fodboldhold. Han faldt med holdet til sidst, men da var alle tydeligt tappede for kræfter efter at have jagtet bolden i det meste af en time ...

Skal man pege fingre ad nogen, så skal det vel snarere være Bo Henriksen, der i stedet for at starte Reese og Nielsen, som har spillet en masse kampe sammen nede i det midterforsvar, vælger at gamble med en ny konstellation, der først nu skal til at finde en indbyrdes forståelse. Det undrer jeg mig stadig over.

Plus: Er der nogen, der ved, hvorfor Borring ikke var med? Er han skadet igen?

Sidste overvejelse, så lukker jeg arret: Det er interessant, at vi under Bo Henriksen flere gange er løbet ind i de her store snittere - vi har tabt med tilsvarende cifre til FCN og (i pokalen) EfB, og har også lidt store nederlag mod FCM. Der er garanteret flere. 

Måske forlanger han af spillerne, at de bliver ved med at jage et resultat også når modstandernes føring reelt er uovervindelig - hvilket så koster i den anden ende? Eller måske har han skabt en kultur i klubben, hvor dét der med at arbejde professionelt for at minimere skaderne - som holdet f.eks. nogle gange var henvist til at gøre under Kent Nielsen - ikke rigtig er noget, der motiverer folk?

Jeg tænker ikke, det er noget meget stort problem. Chancen for, at målscoren bliver afgørende for noget som helst, er trods alt lille. Men det ER lidt interessant, synes jeg.

Redigeret af Erik Barkman - 03 December 2018 kl. 14:53
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 545
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 December 2018 kl. 16:59
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Plus: Er der nogen, der ved, hvorfor Borring ikke var med? Er han skadet igen?

Sidste overvejelse, så lukker jeg arret: Det er interessant, at vi under Bo Henriksen flere gange er løbet ind i de her store snittere - vi har tabt med tilsvarende cifre til FCN og (i pokalen) EfB, og har også lidt store nederlag mod FCM. Der er garanteret flere.

I følge folkeren:
Borring blev testet før kampstart, og meldte fra med en overbelastet sene og muskel, blev afløst af Kortegaard.

Angående det sidste:  Bo har vel siden han kom til, klaret sig bedre end vi på forhånd forventede. Men at der også har været nogen meget store udsving,(også negativt)

Første sæson, skulle vi bare ende i top 6, vi rykkede som bekendt op.
Men de 3 første kampe blev tabt med samlagt 3-9, og de sidste 3 kampe belv tabt med 3-10, den aller sidste kamp tabt vi til bundproppen Næstved med hele 1-5.

Vi  har i denne og i sidste sæson tabt også stort til FCN, FCK  og FCM.
Men sidste sæson endte vi mesterskabsspillet, og i denne sæson ligger vi også godt til.

Så ja vi svinger meget, men vi holder til i den bedste række. Men det er aldrig sjov at tabe med tennisciffre.

Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 653
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 December 2018 kl. 23:06
Jeg håber det er fordi Bo nægter at spille for at begrænse nederlaget, Det troer jeg også er forklaringen, når ham i pausen udtaler at vi kan vinde 3-2, selvom vi er bagud 1-2 og kun 10 mand på banen. Mange andre ville have sagt noget meget anderledes der. Jeg håber så han i omklædningsrummet bagefter tager den på sin kappe og siger, “skidt med det drenge. Det blev en ordentlig snitter, men vi lagde os ikke med, men kæmpede for det umulige.” Så de ka. Komme videre og lægge det bag sig og ikke tage dermed videre. Vi havde i forvejen den ringeste målsacore, så point er vigtigere end at tabe “pænt”
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 December 2018 kl. 09:49
Ja, det tror jeg også er forklaringen. Og umiddelbart plejer de Gule ikke at virke mærkede af store nederlag i næste kamp. Men det ser selvfølgelig lidt skidt ud udadtil ...
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Tak til vores sponsor

20.12.2018 - 31.12.2018

VP Stål A/S

Nyt fra DFF

20.12.2018 - 31.12.2018

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: