SønderjyskE AC Horsens
SØNDAG DEN 31. MARTS KL. 18:00
Sydbank Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Esbjerg fB - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 679
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2019 kl. 09:04
Alle dem der ikke kan forstå hvorfor Bjarke Jacobsen har siddet på bænken må da have fået svar på det spørgsmål nu. Han holder på bolden til hans eneste mulighed er at spille den bagud. De få gange han prøvede at sende bolden fremad, var det enten 2 meter frem og 10 meter til siden, eller også var det håbløst upræcist. Og var det ikke også hans fejl der førte til Esbjergs mål? Men, nej, lad os da bare skyde den på Delac, så er alt som det plejer.

Og så forstår jeg ikke Gulnings kritik af Lumb, som vel var en af de få der rent faktisk kæmpede en brav kamp, men var ret alene om det. Men ellers var det ret meget en sløj omgang over hele linjen. Det var som om man allerede er tilfreds med det man har opnået. Nedrykning virker usandsynligt med bundholdene så langt bagefter, at man ikke rigtigt har noget at spille for. I min optik peger det tilbage på starten af sæsonen, hvor man ikke turde melde ud at man gik efter top 6, fordi man så var bange for at have en målsætning man så ikke kunne leve op til, og derfor bringe ens egen røv i spil. Det er en gang alibi fra ledelsens side, og det samme man ser på banen. Hvis man ikke tør at have store ambitioner, så opnår man sjældent heller noget stort.

Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2019 kl. 11:27
De sidste 2 kampe har ikke været gode.
Mod OB havde vi chancen, indtil udvisningen.
Mod Esbjerg skabte vi ikke en chance, så er det svært at vinde.
"Jyllandsposten" beskev det meget godt!
"Ordinære Esbjerg glimtede én gang – og det var nok
Esbjerg er langtfra velspillende for tiden, men det blev alligevel til sejr over Horsens."
Ja Sivert og Bjarke giver holdet et alt for defensivt udtryk.
Men med Hallur ude, var Bo vel nød til at gå tilbage til Sivert og Bjarke.
Bjarke så ikke for god ud, ved Esbjerg's scoring.
Delac og Mendoza virker meget lige PT., efter de sidste 2 kampe.
Louka viste dog gode takter, kunne blive en god mand for holdet.

Men vi har stadig muligheder for mesterskabsspillet, men de er små.

Det værste ud over vores eget resultat, var SønderjyskE sejr. Nu er der kun 6 point ned til bund 4.
Så SønderjyskE skal helst ikke havde flere point, hvis vi ender i deres pulje.

Redigeret af sned - 04 Marts 2019 kl. 11:28
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2019 kl. 15:49
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Og var det ikke også hans fejl der førte til Esbjergs mål? Men, nej, lad os da bare skyde den på Delac, så er alt som det plejer.
Nu kan mere end én person jo være medskyldig i et mål. 

Bo Henriksen udtalte efter kampen bl.a.:

- Det var en lortekamp, mens det stod 0-0, og indtil de fik et mål, som vores målmand selvfølgelig skal redde, eller i hvert fald har en mulighed for at redde.

Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 229
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2019 kl. 17:32
Jeg kan læse at der var ballade mellem ACH og Esbjergs fans, og at nogen åbenbart har fået karantæne som følge heraf.

Er der nogen der kender de nærmere omstændigheder ?

Umiddelbart tænker jeg at det er rigtig godt, at klubben skrider ind med det samme. Alle skal kunne tage deres børn med til ACH kampe, uden at skulle frygte ballade.
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 554
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Marts 2019 kl. 18:05
Jeg læste også at politiet var kaldt op til lidt tumult ved fanklubben. Suk. Det ér bare fodbold - der er ingen grund til at opføre sig som børn.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 679
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Marts 2019 kl. 09:26
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Og var det ikke også hans fejl der førte til Esbjergs mål? Men, nej, lad os da bare skyde den på Delac, så er alt som det plejer.
Nu kan mere end én person jo være medskyldig i et mål. 

Bo Henriksen udtalte efter kampen bl.a.:

- Det var en lortekamp, mens det stod 0-0, og indtil de fik et mål, som vores målmand selvfølgelig skal redde, eller i hvert fald har en mulighed for at redde.

Jeg hørte godt Bo's udtalelse. Jeg synes personligt det er svært at klandre Delac ret meget i den situation. Hvor tit giver man målmanden skylden i hvad der praktisk taget er en en mod en situation? Siger ikke at han var chanceløs, og på en bedre dag havde han måske reddet det, men synes sgu det er unfair at single Delac ud for at han ikke rydder op efter Bjarkes fejl. Der var ingen der gav skylden for OB's første mål til Mendoza, men burde han ikke have haft den fra den vinkel?

Bjarke er udråbt til helt og Delac til skurk, og det er ikke sådan lige til at lave om på åbenbart. Det kan også være det bare er mig der ser tingene forkert, og ikke kan se det geniale i Bjarkes bold trilleri. Og det er ikke fordi jeg nødvendigvis er stor fan af Delac, men det er som om han altid skal peges fingre af. Selv efter clean sheet.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1273
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Marts 2019 kl. 10:02
Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

Jeg kan læse at der var ballade mellem ACH og Esbjergs fans, og at nogen åbenbart har fået karantæne som følge heraf.

Er der nogen der kender de nærmere omstændigheder ?

Umiddelbart tænker jeg at det er rigtig godt, at klubben skrider ind med det samme. Alle skal kunne tage deres børn med til ACH kampe, uden at skulle frygte ballade.
Efter hvad man kan tolke af kommentarer på AC Horsens`egen facebookside, så skulle der være flere forskellige fan-sektioner, alle med ACH tilhørsforhold, hvoraf nogen internt er røget i flæsket på hinanden ...

Jeg ved det ikke - jeg undrer mig hvis der overhovedet findes flere forskellige fangrupper under AC Horsens. Når jeg er på stadion i Horsens, så kan jeg sku`tte få øje på nogen !!

Hvad skal den sportslige ledelse gøre andet end at samarbejde med den officielle fangruppe DGF?Utroligt at så få hardcore fans ikke kan gå sammen i en gruppe og sørge for lidt stemning i stedet for at splitte det for hinanden.

Redigeret af rasbak - 05 Marts 2019 kl. 10:21
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Marts 2019 kl. 18:01
Hvis man ser på de andre kampe som vi har tabt (VB, SE og sidste forrige Esbjerg kamp med 2-0) så må man alligevel sige at man sidder med en markant bedre følelse defensivt. Desværre tror jeg ikke man skulle have satset på Junker, han virkede ude af takt, mistimede sine ellers gode løb, måske en Sammy Skytte skulle have været inde istedet. Kan godt være det er mig der overspekulerer men jeg synes Junker virkede lidt skadet, det ville hvert fald virke som en naturlig forklaring på hans spil i de sidste 2 kampe.

Drost forsøger, men skaber ikke rigtig noget, tilgengæld har han vilje og power, noget ethvert hold kan bruge, nu handler det bare om a få de offensive kombinationer til at virke. Kunne godt tænke mig at se os købe endnu en angriber såfremt Brock Madsen ikke forlænger til sommer, vi mangler lidt flere muligheder offensivt (og enig med andre i at det nok er udmærket timing med Arndal).

Sivert spiller, efter min mening, sin klart bedste kamp for Horsens, styrede midtbanen fuldstændig i 1. halveg og synes faktisk det er fantastisk hvor stærk vores midtbane så ud i den første halveg, samt at det ikke er blevet bemærket, men det er selvfølgelig også svært at bemærke når holdet intet skaber offensivt.

En mere offensiv minded midtbanespiller som fx. Skytte eller Hallur havde været til gavn i sådan en kamp, hvor det var tydeligt at angriberne manglede et slags bindeled.

Desuden skal vi heller ikke glemme at dette var endnu en kamp (ligesom OB kampen) hvor dommeren havde nogle vildt underlige domme, da vi angreb i første halveg og Esbjerg var nødsaget til at lave frispark konstant, fik de sjovt nok kun 1 gult kort, selvom jeg talte 13 frispark! Fra Esbjergs side da kampen var forbi (vi havde 10).  Så dommeren vælger helt bevidst en linje hvor han ikke er hård overfor Esbjerg i en periode hvor vi angriber og har momentum (og de er nødt til at slagte os). Da momentum så skifter i 2. halveg og vi kommer i PRÆCIS samme situationer, vælger Peter Kjaersgaard sørme og ændre linjen. Bevares jeg har da hørt om dommere der kunne finde på at ændre linjen efter en halv- eller hel sæson, men under en kamp? Det virker fuldstændig som om han ændrer sin linje i forhold til hvad der er bedst for hjemmeholdet, foreslår ikke han er korrupt, men blot meget inkompetent og letpåvirkelig (hvilket desværre gør sig gældende for en del danske dommere).

Det er dog ikke noget vi skal dvæle videre i og da bestemt ikke holdet som jo skal se fremad og istedet for at reagere, skal vi agere, det har været et problem lidt i foråret, vi har været for passive i spillet med bolden, vi skal være vilde med at have bolde, så modstanderne konstant føler sig truet når vi spiller offensivt.

Der er masser af positive ting at tage med fra de kampe, men det vigtigste for spillerne nu er at slå de sidste 2 oplevelser ud af hovedet og spille en helt anderledes offensiv kamp, når vi først er begyndt at kombinere offensivt, er vi ofte meget svære og slå, det har været problemet på det sidste at vores kombinationer slet ikke har været der. Så snart vores spillere fungere i sammenspillet inde i boksen er det ofte garant for mål, hvilket må siges at være et kæmpe plus.

Lad os nu alle bakke stærkt op om klubben i de her sidste kampe og vise spillerne støtte.

Redigeret af Ultimo - 06 Marts 2019 kl. 18:04
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Marts 2019 kl. 11:55

Bjarke er udråbt til helt og Delac til skurk, og det er ikke sådan lige til at lave om på åbenbart. Det kan også være det bare er mig der ser tingene forkert, og ikke kan se det geniale i Bjarkes bold trilleri. Og det er ikke fordi jeg nødvendigvis er stor fan af Delac, men det er som om han altid skal peges fingre af. Selv efter clean sheet.
Jeg er ikke fan af nogen af dem! For jeg er helt enig omkring Bjarke: Han erobrer en del bolde og holder godt i dem, men han ødelægger flowet i spillet fuldstændig. 

Sivert er langt bedre til at skille sig hurtigt af med bolden igen, også selvom det oftest er til siden og ikke fremad. 

Irriterende, at vi slet ikke har noget "offensiv midt"-alternativ i truppen til Hallur, som dels har karantæne i de her to meget afgørende kampe, dels ikke har præsteret på topniveau i foråret ...

Redigeret af Erik Barkman - 07 Marts 2019 kl. 11:58
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

31.07.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

31.07.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: