FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Randers FC - AC Horsens

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Status: Offline
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Randers FC - AC Horsens
    Sendt: 15 Marts 2019 kl. 15:42
Mangler tro og optimisme? Hvad snakker du i grunden om? Manglede vi tro og optimisme efter vi første gang nogensinde i klubbens historie slog FCK? Eller efter vi havde 9 point over stregen og havde slået Vendsyssel? Det kan godt være holdet ikke ligner det samme, men det er det altså!

Du nævner indstillingen på banen, det eneste jeg har set har været et forfejlet taktisk koncept mod 3 hold vi normalt har haft det svært imod i denne her sæson (OB 2 tabte, Esbjerg 2 tabte, Randers 1 tabt og en heldig uafgjort i en kamp vi ikke fungerede), det er UANMINDELIG sværre hold at spille mod, hvilket også er grunden til at alle disse 3 hold er i top 6 (derved ikke sagt det er godkendt!).

Din kritik af holdet er acceptabel men utrolig unuanceret, at nævne ting som tro, vilje, power har INTET at gøre med hvorfor vi TAKTISK begik 2 KÆMPE fejl i de sidste 2 kampe, det havde intet at gøre med power, vilje og energi (Meget af det Bo H siger er ofte spin, fordi vores modstandere ikke skal ha' en fornemmelse af hvordan vi spiller), men var tværtimod taktiske fejl fra en træner der havde forventet vi kunne have bolden mod disse hold (Esbjerg og Randers er kendt som kontrahold), hvilket kampen tydeligvis viste ikke kunne lade sig gøre.

Så er du ude med kritik af Bjarke som har været en af vores bedste spillere i efteråret, endnu et vandvittigt statement efter min mening, kig på vores trupværdi, han er en af de højest vurderet og fortæl mig foresten lige hvem det var der skulle erstatte ham? Og hvorfor du synes Sivert er en HELT anden type (for det er han ikke! De spiller NØJAGTIG samme position; DM).

"Men prøv nu for pokker at lægge de mindreværdskomplekser og janteloven lidt på hylden og tør forvente lidt mere end blot det allermindst acceptable. Vi spiller i en liga hvor der er ( /har været)plads til hold som Vendsyssel, Hobro, Silkeborg, Viborg, Køge, Helsingør, Farum og Haderslev. Det er jo ikke fordi der er et eller andet unaturligt i at Horsens spiller side om side med hold som Vejle, Aalborg, Esbjerg  Randers og Herning. Kom væk fra den mentalitet med at det er flot at vi overhovedet er med. Det er den holdning der holder os nede"

Så efter din mening skulle klubben bare have meldt ud fra stab og spillere at målet hele tiden vil være top 6, på den måde vil vi på magisk vis aldrig rykke ned og altid ligge 1-6 fordi enhver ved jo at sådanne målsætninger altid er en success (AGF....). Du glemmer nogle MEGET hovedsaglige ting, Udover Farum og Haderslev er der ingen af de klubber du nævner som pt konkurrerer med os om de pladser vi har behov for og så glemmer du foresten lige at nævne Aarhus (som vi har tævet 2 gange!). Har intet med jantelov at gøre, men jeg giver dig ret, vi skal da af med janteloven, det er utroligt vigtigt.

"Da man i starten hos FCM sagde at man skulle vinde et mesterskab efter 10 år (eller 5 eller hvad man nu sagde) så grinede man af dem. Der er sgu ingen der griner af FCM i dag. Det er ikke forbudt at have ambitioner. Der er ikke noget galt i at drømme. Der ER noget galt i at mene at det er vi ikke gode nok til, og det skal vi ikke forsøge på, for tænk nu hvis vi fejler!"

Virker som om du lever lidt i din egen drømmeverden, før "inderen" købte FCM var de EXTREMT på røven og var ved at gå konkurs, først da Brentfords ejer købte FCM var de sikre på ikke at gå konkurs, men ifølge din teori skal vi bare gøre ligesom i gamle dage med Henrik Ravn (direktøren der var ved at slå klubben ihjel med for høje lønninger og ved at ansætte sin kone som økonomi ansvarlig) som direktør og bruge en masse penge vi ikke har og på magisk vis håbe at der kommer en kineser (ligesom i Vejle) eller en anden udlædning med en pose penge og redder os. DET er uambitiøst!
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Marts 2019 kl. 15:58
https://www.tv2ostjylland.dk/amp/137139
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 595
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Marts 2019 kl. 15:47
Blot for lige at "skærer det ud i pap".

Jeg mener absolut ikke at de nuværende spilmessige udfordringer skyldtes Hallur Hanssons fravær. Der blev jo heller ikke produceret noget der lignede organiseret offensivt opspil i de kampe han var med. Der var modstanderne blot ringere, og man kom derfor lidt længere med enkeltmands præstationer. 

Enkeltmands præstationer er jo netop Hanssons spids kompetance. 
Når det kommer til organiserede spil- og løbemønstre syntes jeg tværtimod aldrig at han har fungeret optimalt. Oftest har det faktisk virket decideret håbløst, hvor han har spillet bolden en vej, og medspillerne er løbet i en helt anden retning.
Derfor ser jeg ham heller ikke som en løsning på den centrale midtbane. 

Jeg må indrømme at jeg er helt enig med de personer der ser et AC hold i kæmpe spillemessig krise. 
Set fra min stol er holdet meget-meget-meget langt fra at producere de reelle chancer der skal til, for at vi kan forvente mål i hver kamp. Laver man ingen mål, så er der altså ikke ret langt til et nederlag.

Uanset hvad målsætningen burde, eller ikke burde have været udmeldt til før sæsonen, så er der kun en ting der gælder nu. 
Overlevelse i Superligaen - intet andet!
Med holdets nuværende spilmessige niveau, ser jeg absolut ikke det som værende en selvfølge. Jeg kunne meget vel se dem lamde i samme pulje som Sønderjyske, og så slutte som 2. sidst i puljen. 
Så står den altså på knock out kampe mod Vejle, Vendsyssel, eller Hobro...

Derfor mener jeg at "her og nu" løsningen må være Mikkel Qvists indkast. Der skal simpelthen nogle point på kontoen, så ovenstående situation undgåes. 
Lander holdet alligevel i ovenstående situation, så vil de lange indkast også være et meget brugbart våben i netop sådanne meget nervøse "alt eller intet" kampe.

Så må der sideløbende arbejdes, mere langsigtet, med det organiserede spil på trænings banen. Jeg kan simpelthen ikke se at det kan nå og komme på plads tidsnok i denne sæson.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Marts 2019 kl. 13:46
Så vil jeg så sige at det jo ikke er underligt at de mangler tro og optimisme, når træneren og ledelsen lige fra sæsonens start ikke har troet på dem. Jeg siger heller ikke at han behøvede at tale dunder til pressen eller for den sags skyld til spillerne, men hans attitude viste i min optik at han nærmest var ligeglad med det nederlag, lidt på samme måde som når man har spillet en udekamp mod FCK eller FCM og ikke fik noget med hjem efter at have kæmpet bravt, forstået på den måde, at det havde man nok heller ikke regnet med på forhånd. Sådan en kamp var kampen mod Randers bare ikke. Set i bakspejlet, så havde det været nok med to sejre i de sidste 4 kampe, og man har ikke i en eneste af dem gået ind med en indstilling og tilgang som om at det var muligt. Det er DER jeg taber tålmodigheden. Havde vi kæmpet bravt og spillet vores chance, og bare ikke været gode nok, så fair nok, men den indstilling man har gået på banen med i de kampe, det synes jeg ikke man kan være bekendt. Ikke over for fans, ikke over for klubben, ikke overfor sine holdkammerater. Igen, jeg siger ikke det var nemt og at vi nødvendigvis skulle have kvalificeret os, men jeg mener ikke at man spillede chancen overhovedet. 

Og så mener jeg virkeligt at det er alt for nemt bare at sige at det var fordi vi er for afhængige af Hansson. Og sådan som i plejer at rose Bjarke Jakobsen, så burde i jo heller ikke mene det. Og selv hvis I mener det, så er det jo ikke korrekt at man ikke har haft økonomi til at gardere sig, når man har sat rekordmange penge ind på bankkontoen. Hvis det så så skidt ud i vinterpausen at man ville være fuldstændig tandløs vis HH blev skadet eller fik karantæne, så burde man da have garderet sig. Hvis det er jeres oprigtige holdning at årsagen alene skal findes der, så må det jo falde tilbage på Bo og ledelsen også.  

Men prøv nu for pokker at lægge de mindreværdskomplekser og janteloven lidt på hylden og tør forvente lidt mere end blot det allermindst acceptable. Vi spiller i en liga hvor der er ( /har været)plads til hold som Vendsyssel, Hobro, Silkeborg, Viborg, Køge, Helsingør, Farum og Haderslev. Det er jo ikke fordi der er et eller andet unaturligt i at Horsens spiller side om side med hold som Vejle, Aalborg, Esbjerg  Randers og Herning. Kom væk fra den mentalitet med at det er flot at vi overhovedet er med. Det er den holdning der holder os nede. Jeg siger ikke vi skal blande os i toppen med Brøndby, FCK og FCM i år eller næste år eller om 5 år, en andre hold har vist at det kan man godt, hvis man tror på det og kæmper for det. Da man i starten hos FCM sagde at man skulle vinde et mesterskab efter 10 år (eller 5 eller hvad man nu sagde) så grinede man af dem. Der er sgu ingen der griner af FCM i dag. Det er ikke forbudt at have ambitioner. Der er ikke noget galt i at drømme. Der ER noget galt i at mene at det er vi ikke gode nok til, og det skal vi ikke forsøge på, for tænk nu hvis vi fejler!
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Marts 2019 kl. 13:14
Ift. dobbeltrollen, så er det naturligvis en kæmpe udfordring - han har selv omtalt vanvittige arbejdstider, specielt omkring transfervinduernes lukninger. Det er aldrig optimalt.

Stærkest er eksemplet omkring Vejle kampen, hvor han flyver ind og ud af møder og telefon samtaler, samtidigt med at han skal klargøre et hold til kamp.
Det er bare ikke optimalt - hverken for holdet, eller kontraktforhandlingerne.

Men spørgsmålet er bare om udfordringen med dobbeltrollen reelt ikke er den eneste grund til at Bo Henriksen fortsat er i Horsens? 

Vil man have Bo Henriksen, er mit bud at man er nød til at leve med dobbeltrollen. Tager man den fra ham, så er han smuttet.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Marts 2019 kl. 13:12
Det er tydeligt for alt og alle at det sejler totalt i opspils fasen, der bliver jo stort set ikke produceret chancer... 
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på om det ikke bunder i opstarten efter vinterpausen?

Der har været meget lidt sammenhæng mellem de spillere der spillede træningskampene, og de spillere der har spillet superliga kampene. Det får mig til at tænke på om træningen har været efter samme opskrift - og det er derfor at "automatikerne" spillerne imellem tydeligvis slet ikke er til stede.

Uanset hvad det skyldtes, så gavner det aldrig at råbe af nogen som helst - ligesom det også meget sjældent gavner at hænge enkeltpersoner ud i pressen...... 
Der er kun en vej, og det er hårdt arbejde på træningsbanen - og så skal der bare laves 100.000 opspils øvelser, der ender med at de rigtige spiller får bolden på de rigtige steder af banen...

Og så ser jeg bare pt. ikke en vej udenom at give Mikkel Qvist fuld spilletid - lidt tilfældige episoder omkring hans indkast er pt. den hurtigste vej til chancer, og dermed mål...
Der burde kunne være 2-3 kombinationer på plads allerede til på søndag. Vel og mærke kombinationer som modstanderholdene ikke kan gøre noget som helst for at undgå.
Så skal de ihvertfald holde Horsens fra at få indkast på deres banehalvdel, og det bliver nok lidt svært...
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2143
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Marts 2019 kl. 11:37
Det udgangspunkt vi havde, var at vi mistede langt størstedelen af vores profiler. På dén baggrund er det altså svært at stille forventninger om Top 6 til den følgende sæson.

Overbetalte man for Junker? Det ser sådan ud. Men unge angribere med nogen som helst form for proven record ER bare pissedyre.

Og ja, vi burde i princippet ikke være så afhængige af enkeltpersoner, som vi måske har vist os at være af Hallur, men så igen: AC er en lille, fattig klub, og kigger man tilbage i historien, har det stort set altid være sådan. Spillere som Gilberto, Henrik Hansen og Martin Retov var ekstremt savnede, når de ikke kunne spille. Økonomien var og er bare ikke til at have to klassespillere til hver plads.

Hvad angår Bos attitude efter kampen, så er det i min optik simpel medietaktik: Efter Esbjerg-kampen var han ude med riven og tale dunder i pressen. Det våben kan man kun trække så og så mange gange. Gør han det allerede kampen efter, så udstiller han, at det ikke virkede første gang, og kommer til at virke som en skrigeballon, der har mistet grebet.

I øvrigt tænker jeg det er vigtigt at huske, at hvad en træner siger til pressen sagtens kan være noget andet end hvad han siger til truppen.

(Hvis der var mig, der var Bo, så ville jeg ikke vurdere, at det nyttede noget at råbe ad spillerne. I mine øjne mangler de tro og optimisme, ikke vilje)

Redigeret af Erik Barkman - 12 Marts 2019 kl. 11:38
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Marts 2019 kl. 20:02
Jeg siger ikke at han ER kørt træt, jeg siger jeg tror det, for det er hvad jeg synes det ligner. Hans lalleglade ligegyldighed over nederlaget ligner for mig ikke en der var engageret. Jeg ville ikke blive overrasket hvis Bo smutter til sommer. Og ikke fordi han bliver fyret, for det tror jeg ikke på man har modet til at gøre.
Det kan heller ikke være rigtigt at vi ikke kan undvære en enkelt spiller. Hvis det eneste der manglede var den offensive kreativitet, så kunne jeg måske godt følge jer, men det var jo ikke det eneste der manglede. Der manglede vilje, fight og alle de ting vi normalt påstår er kendetegnende for AC Horsens. Vi spillede godt mod Vendsyssel, men det er nok lidt på en billig baggrund. Ellers skal vibyilbage til kampen mod AaB i starten af december siden vi har set bare lidt fra holdet.
At Drost og Junker ikke har fungeret i front er jo ikke fordi at de to ikke fungerer. Og det bliver da i hvert fald ikke bedre af at få en spiller som Skytte ind i stedet.
Jeg påstår ikke at jeg ved bedre end Bo, slet ikke. Jeg påstår heller ikke at jeg kan flyve en helikopter, men hvis jeg ser en der flyver ind i et træ, så kan jeg godt vurdere at piloten ikke gør det skide godt i situationen. Jeg tror simpelthen ikke han magter dobbeltrollen som manager. Det kan godt være han er skide dygtig som træner eller km blive en skide god sportsdirektør, men for mig at se har han ikke ressourcer nok til at gøre begge dele godt. Det er selvfølgelig skidenemt at være bagklog, men keg synes Junker stigningen skriger til himlen. Ikke fordi vi ikke kan bruge Junker, men man overbetalte massivt. Jeg skal ikke kloge mig på om man bare har været uheldig i forhold til Brock-Madsen eller om man har dummet sig, men med den korte kontrakt kunne det jog ost lidt tyde på at man tog en chance og håbede, men man har sat sig i en position hvor vi igen ser tynde ud i angrebet. Og så kan jeg altså ikke juble over at man har sat rekordmange penge ind på bankbogen når det sportsligt fuldstændig ramler sammen. Og hvis vi emder i regulær nedrykningsfare, så kan det vel ikke diskuteres at det har været en fejldisposition og at Bo har fejlet massivt. Med det udgangspunkt vi havde, så burde vi have klaret os bedre.
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2143
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Marts 2019 kl. 13:17
Det er klart, at alle herinde er frustrerede efter de sidste par kampe. Det er jeg fandme også! Jeg har ikke svært ved at forestille mig en alternativ virkelighed, hvor Hallur ikke fik gult, vi vandt over OB, hentede fire point i de sidste to kampe og lå lunt i svinget til Top 6.

Nu er det lige pludselig risikoen for nedrykning, vi skal forholde os til, for rækken er så tæt, at tabet af vores offensive omdrejningspunkt på midtbanen blev fatalt.

Selvfølgelig er det da skidefrustrerende! Men derfra og så til at ville af med træneren, rykke holdet ned og "starte forfra" er der godt nok langt. Rooo på Smile

Jeg undrede mig også over Skytte på toppen, men Drost/Junker skabte jo intet mod Esbjerg, så man kan dårligt bebrejde Henriksen for at ville prøve noget andet. Vi har simpelthen ikke en angrebskonstellation, der fungerer lige nu - at vi sluttede kampen i går med to helt andre angribere, end vi startede den med, siger alt om rådvildheden på bænken. Og jeg ville sgu heller ikke vide, hvad jeg skulle stille op, hvis jeg var Henriksen.

Måske i et parallelunivers, hvor Brock-Madsen ikke var skadet, havde vi kunnet bringe ham i stedet for Skytte - som mig bekendt ikke har noget, der ligner målnæse - og så havde vi haft en brugbar løsning? Men så heldige var vi så heller ikke.

Det hele ser lidt sort ud pt., men derfra og til nedrykning er der trods alt et stykke. Med Hallur tilbage kommer der flere brugbare bolde fremad i banen fra den centrale midtbane, og med tre uger til mellemspillet starter er der en chance for, at vi kan få Brock-Madsen og/eller Reese klar. 

Der er ingen grund til at gå i panik. Men det giver da mening at være lidt bekymret ...

Redigeret af Erik Barkman - 11 Marts 2019 kl. 13:19
Til top
Photonoir Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 09 April 2013
Point: 240
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Photonoir Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Marts 2019 kl. 20:26
...at beskylde Bo Henriksen for at være kørt træt er jeg fuldstændig uenig i... Ja de sidste par kampe har været deprimerende, håber der kommer en reaktion mod Brøndby, en kamp der skal vindes... Jeg mener dog slet ikke at Bo Henriksen er kørt træt - selvom alle vi herinde selvfølgelig er meget klogere og det burde være os der satte holdet ;) Ja det har været noget møg i et stykke tid  og jeg forstod ikke udskiftningerne, men havde det virket, havde Bo være genial (det er han for det meste)... Håber som sagt på en trods reaktion mod Brøndby - jeg glæder mig over  at Hallur er med igen og med mine geniale træner evner, ville jeg også erstatte Borring med Prip og angrebs duoen må være Junker/Drost :)
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Sommer Cup 2019

19.05.2019 - 29.05.2019

Lørdag 8. juni Spillestedet: Herning Fremad, Ringkøbingvej 66, 7400 Herning Feststedet: MCH Arena (Fanloungen), Kaj Zartows Vej 5, 7400 Herning

Nyt fra DFF

31.07.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: