FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - AGF

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2135
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 15:29
Så du mener simpelthen, Mads Juel er dårligere til at forsvare end Lumb? Frisk melding, alligevel Big smile

Mit bud: Lumb og Nymann kan godt forsvare, hvis det er det, de får besked på at gøre - i stedet for at suse op ad sidelinjen og slå indlæg til angribere, der alligevel taber alle hovedstødsdueller. Og Mads Juel og Qvist (tror dog, vi er bedre stedt med Matthias Nielsen) kan også, hvis de får den fornødne hjælp fra den centrale midtbane.

I øvrigt kan jeg ikke huske, at AC nogensinde har arbejdet sig ud af en krise ved ligesom bare at spille friskt til og angribe løs - hverken under Bo Henriksen eller Kent Nielsen. Det blev lidt forsøgt under Brøndby-træneren, hvis navn jeg har glemt lige nu; han skiftede endda til 4-3-3. Men resultatet blev derefter: Nedrykning ...

Faktisk forekommer det mig at være utroligt sjældent, at hold redder sig fri af nedrykning på dén måde.

Det er der måske en grund til? Smile
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 16:44
@Barkman: Han hed Henrik Jensen - og nej, Horsens har med ganske få undtagelser aldrig evnet at være spilstyrende. Slet ikke i krise situationer, ligesom de selv i medgangstider meget sjældent har evnet at spille fornuftigt mod andre bundhold.

Er de nuværende forsvarsmessige kvaliteter så høj klasse?
Nej for pokker da!!! - hvis de havde været det, så havde ACH jo slet ikke været i nuværende situation.

Hver for sig er spillerne ganske ok, men til sammen har den nuværende trup desværre vist sig at være vandvittig uhomogen, både offensivt, og defensivt.
Det er ikke dårlige spillere - de passer bare ikke sammen.

Når alt kommer til alt, så er det bare lettere at ødelægge, end det er at bygge noget.
Det gælder også i fodbold.

Derfor vil min indgangsvinkel være at spillerne skal sendes på banen for at "ødelægge kampen" - og så må vi andre krydse fingre for at det lykkedes.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1289
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 16:47
@Barkman
Nææ ... Fik jeg sagt det ?

Pointen var at hele forsvaret har haft mere end svært ved sætte proppen i badekarret, så hvis man skulle sætte lid til at de kan holde et clean-sheet - ja det er risky business !

Jeg tror der er andre "offensive" metoder end at rende hovedløst op af sidelinien for at prøve at slå indlæg mod to små hovedstød-svage angribere.
En anden metode, som er forsøgt af mange hold, er simpelt at kombinere bolden op af banen og skabe chancer i det åbne spil.

I det mindste kunne det være en del af game-planen at forsøge noget konstruktivt med bolden når man har den, i stedet for at spille i tomgang indtil bolden endelig havner som den planlagte dødbold-situation.

Du maler det ret sort og hvidt. Der er jo ingen der snakker om at 10 mand skal spæne op af banen så snart vi har bolden...Tongue

Redigeret af rasbak - 08 April 2019 kl. 19:56
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 17:17
@rasbak - ift. at kombinere sig op af banen så mangler truppen den, eller de personer der skal lave den 2.- 3. sidste aflevering. 
En spiller med de evner er simpelthen ikke til stede.

Derfor oplever du det som om at holdet aldrig rigtig forsøger 100% med kombinations spil - og når det endeligt ser ud som om at NU forsøger de - så går det alligevel i stå. 

Igen og igen, så går det rigtigt fint med at få bolden frem til 10-15 meter inde på de andres banehalvdel, men så dør det bare ligesom ud.

Det skyldtes jo ikke at Bo Henriksen står og råber til spillerne at de ikke må lave en genial aflevering fremad i banen.
Eller at det er totalt forbudt for 2, 3 mand at lave et par hurtige kombinationer, der smadrer de andres forsvar totalt.  
Eller for den sags skyld nægter en spiller retten til at lave et perfekt timet temposkifte hvor han sætter 2-3 mand, og skaber en super farlig overtals situation. 

Når det ikke sker, så er det ganske enkelt fordi spillernes evner ikke rækker til det - det har intet at gøre med det taktiske oplæg.

En anden side er at havde deres fodboldmessige evner været tilstrækkelige til at kunne præstere noget af ovenstående på Superliga niveau - så havde de altså ikke spillet i Horsens.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 21:09
Nu har vi jo haft spillere, der kunne nogen af de ting - du nævnte selv Henrik Hansen, f.eks. Men enig, vi har dem ikke nu.

@ Rasbak: Du skrev "Lumb og Nymann (antager at Frantsen er skadet)`s defensive kvaliteter er mangelfulde. Juel A og Qvist`s er håbløse." - 'mangelfuldt' er bedre end 'håbløst' i min bog, så det var det, jeg reagerede på.

(Men hul nu i det)
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 686
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 April 2019 kl. 08:23
Jeg synes at stort set alle de kritikpunkter i kommer frem til, peget tilbage på træneren, men alligevel er i alle enige om at han er fredet fordi han engang har gjort det godt? Det er jo helt håbløst. Grunden til vi er hvor vi er i dag er Bo H, og så er det ham i tror på med 4 kampe tilbage kan få skibet på ret køl igen, ved at gøre det samme som han hele tiden har gjort, selvom han også selv siger at det virker ikke og der skal ske noget nyt. Men ingen kan se hvad det nye skal være, og det tvivler jeg også meget på at Bo kan, for så skulle han da for pokker have gjort det for lang tid siden. 

Med Bo ved roret, så er der tre mulige udfald i mine øjne. Vi ender på 4. pladsen i gruppen og taber playoff og rykker ned. Vi klarer lige præcis at holde 3. pladsen fordi vi er heldige med de andre resultater, taber playoff kampen mod den anden 3. plads og så kan vi enten lige præcist klare os mod 3. pladsen i 1. div, eller vi taber også den og siger farvel til alt der er bygget op og pengene på kontoen. 
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 April 2019 kl. 09:14
I mine øjne er Bo Henriksen primært ansvarlig i det omfang han har sammensat et hold af spillere, der ikke fungerer som en enhed. Og som manager kan han på ingen måde løbe fra det ansvar, selvom han så retfærdigvis har været uheldig med skader til Reese og (til dels) Brock-Madsen - især Reese havde virkelig pyntet her i foråret.

Men holdet bliver jo ikke mere homogent, fordi der kommer en ny træner. Vi kan akkurat lige så godt få den modsatte effekt, altså mere panik og kaos.

Overlever vi i Superligaen, synes jeg dog absolut det giver mening at overveje Bos rolle.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 April 2019 kl. 11:14
@JoakimBL - jeg oplever det - desværre - ikke at der render ACH spillere rundt med et stort uforløst potentiale. Alle spillere levere reelt hver for sig præstationer der svarer nogenlunde til det niveau de hver især må forventes at have.
En ny træner vil jo ikke kunne få hverken Drost eller Junker til at blive hovedstødsstærke - hvorfor Lumb, Nymann og Frantsens indlæg også med en ny træner ville være værdiløse.
På samme måde vil en ny træner jo heller ikke kunne give Hallur Hansson en topspillers overblik, og spilforståelse, så han kunne fungere som det kreative offensive omdrejningspunkt.

Derfor tænker jeg ikke at et træner skifte giver mening i nuværende situation. 

Ift. sammensætningen af truppen, der har vist sig at være for uhomogen, så er jeg helt enig i at pilen på det punkt pejer meget direkte på Bo Henriksen, og hvem der ellers har været ansvarlig for spiller til og afgange det seneste års tid.

Reeses skade nævnes - enig, den kan gå ind under uheldige omstændigheder.
Ser man derimod på Broch Madsens spille/skades historik, så bør en skade til ham ikke overraske nogen, og dermed bør det ikke få "korthuset" til at vælte.

Jeg er også meget enig i at efter sæsonen skal der evalueres på om nuværende administrative/træner setup er det rigtige. 
Dette uanset om man rykker ned, eller ej.
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 April 2019 kl. 13:54
Det er ikke en dårlig idé at spille på 0-0 som bundhold som udgangspunkt. Vores problem er, at vi ikke er i stand til at lukke af bagtil. Der SKAL scores førend vi får point. Og det er et problem eftersom vi intet kan skabe fremad.
Vores lange indkast er faktisk der vi har størst chance for at score. Qvist skal op på venstre kant. Så kan vi bruge hans indkast og han kan spille mere frit uden at være nervøs for at koste et mål. Han er egentlig en dygtig forsvarsspiller, men det virker som om, at han er nervøs for at lave fejl. Borring viser alligevel ikke noget, så den plads kan han nappe.
Så må vi satse på tilfældigheder ved indkastene - specielt når Brock Madsen kan komme ind i anden halvleg.
Derudover må vi for min skyld gerne prøve med Kortegaard på venstre back. Lumb gør det okay, men han kan mere end han viser. Måske en tur på bænken kan tænde ild i ham igen.
Hvis Frantsen ee skadet buede vi forsøge med Nymann på højre back og Hallur på højre kant. Det kan give plads til både Jacobsen og Sivert på midten. Om ikke andet er vi så dermed boldsikre. Jacobsen spillede uheldigt mod AGF, men ellers er det sjældent at han mister bolden.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 686
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 April 2019 kl. 19:02
Jeg er direkte uenig med dig angående Bjarke Jacobsen. Det kan godt bære det ikke nødvendigvis er ham der har sidste fod på bolden når den tabes, men mange gange er ham mere eller mindre skyld i det alligevel ved at holde forblænde på bolden, og spille sine medspillere i presse situationer som medfører et langt spark væk. Han spiller stort set altid bolden for sent, og bagud eller til siden.

O forhold til om holdet er homogent eller ej, så er det altså ikke alene et spørgsmål om spillernes kvaliteter, men i lige så høj grad taktikken. Det er træneres ansvar og opgave at udløse spillernes potentiale. Det er jo ikke fordi Lumb kun kan sparke høje indlæg, men hvis det er det Bo har bedt ham om at gære, så er det jo det han skal. Men I skal ikke fortælle mig at han ikke også kan lave flade afleveringer. Og hvis der er ting som spillerne mangler, så er det jo også hans opgave at lære dem det.
Derudover, så er det jo heller ikke alene et spørgsmål om evner. Hvor mange kampe har vi ikke se holdet spille umotiveret, fantasiløst og uden fight og modløst? Og samtidig har vi også set dem spille fremragende i andre kampe, så lad være med at sige at vi ikke har kvaliteterne. På vores topniveau har vis pillet lige op med FCK, i andre har vi lig et et Danmarksserien hold mod Hobro. Det kan KUN falde tilbage på træneren. At lade Bo forsat være kaptajn, fører kun til forlis. Han har vist at han ikke har flere ideer. At gå tilbage til indkast og dødbolde uden hovedstødsstærke duelspillere har jo virker præcist som man havde forudset. Der skal nye kræfter til at redde hvad der reddes kan. Bo sagde selv at posen skulle rystes, men hvad tror i selv han kan ryste frem? Hvis han havde en bedre ide, hvorfor har han så ikke brugt den før? En ny træner i Vejle vendte skuden på to kampe. Vi kan nå det endnu, men tiden er knap.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

AC Horsens - SønderjyskE

15.04.2019 - 21.04.2019

Kom og støt AC Horsens mod SønderjyskE

Landskamp i DFF regi

18.04.2019 - 17.05.2019

Kamp: Danmark - Irland Dato/tid: Fredag d. 7. Juni kl. 20.45 Sted: Parken, KBH Billetpris: 315 DKK/stk. (enhedspris på afsnittet, som udgangspunkt kategori 2) Bindende deadline: Onsdag d. 15/05 2019 Kamp: Danmark - Georgien Dato/tid: Mandag d. 10. Juni kl. 20.45 Sted: Parken, KBH Billetpris: 315 DKK/stk. (enhedspris på afsnittet, som udgangspunkt kategori 2) Bindende deadline: Fredag d. 17/05 2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: