FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - AGF

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2256
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 April 2019 kl. 21:56
@ Rasbak: Problemet med hele ideen om, at vi skal spille short passing, fordi det egner vores angribere sig bedre til, er at vi har prøvet det, faktisk virkelig længe. Allerede for et år siden begyndte Bo at sætte Mikkel Qvist af holdet, fordi de lange indkast ikke virkede lige så godt efter Bubacarrs afgang, og siden da har han med stærkt vekslende held forsøgt at få en anden form for angrebsspil til at fungere.

Fodbold Tosse har andetsteds leveret en glimrende analyse af, hvorfor det ikke for alvor er lykkedes, så det behøver jeg ikke bruge tid på; pointen er, at Henriksen jo netop nu prøver at vende tilbage til dødboldene, fordi det mere pasningsorienterede angrebsspil har spillet totalt fallit. Vi har simpelthen ikke de begavede pasningsspillere, der kan sætte vores offensivspillere op.

Problemet er så, at dødboldene heller ikke virker længere.

Gode dyr er rådne. Krisen kradser.

Redigeret af Erik Barkman - 06 April 2019 kl. 21:56
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 April 2019 kl. 09:30
Aaarh jeg ved sgu ikke rigtigt...

I tiden hvor ACH entydigt spillede på fysisk power og dødbolde, da havde man en pointe. 
Man havde spillerne og det var stort set alle mål der blev scoret efter en eller anden form for dødbold.

Så forsøgte man halvhjertet at ændre konceptet for at have andre virkemidler, men især Kristensen og Finnbogason var ikke de rigtige typer som afsluttere på dybdeløb.

Jeg læner mig ikke op af nogen statistik.

Man har imo aldrig gået helhjertet efter at spille hurtigt, med speed som overraskelsesmoment, selvom man har Drost og Junker foran. Nymann og Prip som hurtige kanter og Hansson og Heltne som dynamoèr, så at det "så rigeligt er forsøgt" er jeg ikke enig i.

Det har virket i enkelte kampe, der var antydninger af det i Brøndbykampen i denne  sæson.

Visse spillere fungerer aldrig i det hurtige omstillingsspil. Mathias Nielsen og Bjarke Jacobsen er begge gode spillere, men i opspillet bremser de mere end de igangsætter.

Jeg synes at krisen lige nu skyldes at man ikke rigtig tror på nogen modeller .... Det er tydeligt at Qvist`s rolle har været at genindføre det totale sats på dødbolde. 

Man når jo ikke at blive farlige overhovedet, men alligevel spiller man halvhjertet bolden op, mens man håber at bolden tackles og ryger ud til nyt indkast. 

Hmm? Jeg er spændt på hvad Bo H vil ændre på. Han udtalte jo selv at man må ændre en rækkke ting, for hvis man bare gentager de ting der ikke virker, så vil det være dumt at håbe på at de virker næste gang ....

Redigeret af rasbak - 07 April 2019 kl. 11:58
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 626
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 April 2019 kl. 15:31
Det positive vi har er, at Brock Madsen er på vej i gear. Han giver trods alt mere tyngde på dødbolde end Drost og Junker.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Hatting
Point: 1927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 April 2019 kl. 16:55
Og hvor ked af det jeg er burde man takke VB de har lige slået sønderjyske 4-1. Det sætter vores kamp mod dem i relief, at den skulle vi havde vundet. 

Redigeret af carsten lindballe - 07 April 2019 kl. 17:10
Til top
Photonoir Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 09 April 2013
Sted: Horsens
Point: 255
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Photonoir Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 April 2019 kl. 20:06
Et minus ved Vejle sejr er dog, at vi nu møder et Vejle hold masser af gejst...
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 April 2019 kl. 22:34
Citat: Photonoir Photonoir skrev:

Et minus ved Vejle sejr er dog, at vi nu møder et Vejle hold masser af gejst...

Ja, gisp! Det ligner på forhånd endnu en træls dag i Vejle ...
Til top
Luca Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juli 2017
Sted: horsens
Point: 57
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Luca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 08:46
Måske en fordel mht. til Vejle kampen. VB tror nu at de er verdensmester, når de har vundet en kamp,
nu ligger presset på dem.
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 758
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 09:01
Det er en rigtig lorte situation - også at Vejle vinder.
Med 2 sejre over Horsens, så mangler de kun 2 point for at være fri at sidstepladsen - på bekostning af Horsens.
Som jeg ser tingene så er det faktisk den plads jeg frygter mest lige nu - Sønderjyske tror jeg grundet målforskel ikke kan holdes under ACH. 

Poleret og mere offensivt spil, er for mig at se en fuldstændig urealistisk vej ud af nuværende situation.

Jeg er i den helt anden grøft. Jeg mener at bedst mulige resultater i de sidste 4 kampe opnåes ved at "parkere bussen" fuldstændigt.
0-0 giver et point på kontoen, og "neutralisere" samtidigt 1 point. 
Netop det at der ved uafgjort "forsvinder" et point, kan blive meget vigtigt for Horsens.
Kan der spilles 2 x 0-0 mod Vejle, så er sidstepladsen jo eksempelvis ikke længere i spil for ACH.

Når man ikke har evnerne og niveauet til at producere en eneste chance, så er der kun muligheden for at ødelægge kampen, og spille på 0-0 tilbage.
Hvis vi så alligevel ender med at lave et enkelt tilfældigt mål, så skal det give 3 point.

Hvis der der spilles 4 x uafgjort i Horsens kampe kan slutstillingen meget vel blive:

AGF 39 point
Sønderjyske 36 point (bedre målforskel)
ACH 36 point
Vejle 32 point.

Evner Horsens at lave et enkelt heldigt mål, og dermed vinde en kamp, så ville man med samlet 3 point i de andre 3 kampe, være sikret.
Alternativt må man håbe på at AGF vinder begge kampe mod Sønderjyske.
Eller at Vejle også kan tage point fra Sønderjyske i den næste kamp.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 11:04
Fuldstændig enig. AC er slet ikke i en forfatning, hvor de kan begynde at spille frisk, offensiv fodbold - det kræver de rigtige profiler, selvtillid og spillere i form, og vi har ingen af delene. Kompromisløs betonfodbold med minimal risiko ligner en langt mere farbar vej lige nu.

Just like old times Smile
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Danmark
Point: 1406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 April 2019 kl. 13:58
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Jeg er i den helt anden grøft. Jeg mener at bedst mulige resultater i de sidste 4 kampe opnåes ved at "parkere bussen" fuldstændigt.
0-0 giver et point på kontoen, og "neutralisere" samtidigt 1 point. 
Netop det at der ved uafgjort "forsvinder" et point, kan blive meget vigtigt for Horsens.
Kan der spilles 2 x 0-0 mod Vejle, så er sidstepladsen jo eksempelvis ikke længere i spil for ACH.
Fuldstændig uenig.
Horsens har ikke nogen defensiv, der er stærk nok at ligne en bus. Jo måske en lille 7 personers fra Thykjær Big smile.
Lumb og Nymann (antager at Frantsen er skadet)`s defensive kvaliteter er mangelfulde. Juel A og Qvist`s er håbløse. Ved at stå meget dybt bliver AC bombet ihjel. 

Man kan - som der foreslåes - prøve at score et heldigt mål på en dødbold. Jeg kan ikke få øje på hvem der kan heade den i kassen.

Jeg vil som sagt hellere klappe Bo H på skulderen og sige:" SPIL NU FODBOLD MAND !! I KAN JO GODT !!.  ..."

Bare rolig. Jeg er ikke i tvivl om at det er den defensive tilgang og dødboldene Bo hælder til. Held og lykke med det ! 

Jeg er spændt på hvad der sker. Et spændende lokalopgør bliver det under alle omstændigheder Wink

Redigeret af rasbak - 08 April 2019 kl. 16:53
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Danmark lukker ned

12.03.2020 - 30.03.2020

- og det gør Fanklubben også til den 30. marts. Pas på jer selv til vi ses igen.

Sammen om en god oplevelse

13.03.2020 - 31.12.2020

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: