AC Horsens FC Nordsjælland
SØNDAG DEN 14. JULI KL. 14:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - Vendsyssel FF

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Status: Offline
Point: 18
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2019 kl. 14:47
Medmindre man æder alt mediernes bavl omkring os, er der da ingen neutrale seere som vil mene vores efterårssæson var heldig overhovedet.

Vi slog altså FCK i Parken for første gang i divisions reg. (senere danske mestre), vi tævede AGF 3-2 og burde have vundet 4-1 (fordi de folk der styrede storskærmen saboterede holdet), så alt det der med at vi var heldige i efteråret er lidt en omgang vrøvl, jeg kan nævne ADSKILLIGE hold som vi spillede ud af banen (bla AAB, BIF, FCN). Vil give ret i at foråret bestemt var forsømt, men hele den der Horsens hater tale some medierne har kørt op tror jeg en ikke fis på. Der er meget få eksperter i medierne der har den MINDSTE forstand på vores hold, Tøfting, Bischoff er vel de eneste jeg kan nævne på stående fod som 100 procent forstår vores koncept, mens andre stadig tror vi kun spiller dødbolde.

Tror fodbolddanmark har brug for at kigge mere nuanceret på Horsens, i en tid hvor spillet har ændret sig meget kontra for 10 år siden.

Synes det er godt ikke at være for tilfreds som JoachimBL siger, men vi bliver også nødt til at kende vores plads, derved ikke sagt vi ikke kan bliver bedre og få mere kød på vores systemer samt vores spilmønstre.

Ser stærkt frem til den unge Peter Therkildsen (DM, MC), samt Malte Kiilerich Hansen (23 år). 2 spændende spillere (Malte spillede i Brønshøj for nogle år tilbage), som har et fremragende udviklingspotentiale.

Vi skal fortsætte med at opjustere, men jeg vil selvfølgelig også gøre det klart at dele af vores forårssæson var uacceptabel og jeg kan sagtens forstå noget af kritikken.

Redigeret af Ultimo - 20 Maj 2019 kl. 14:48
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 695
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 08:27
Selvfølgelig blev målsætning og succeskriteriet i løbet af foråret at undgå nedrykning. I første omgang ved at undgå playoff-kampene, hvilket ikke lykkedes, og derefter naturligvis at slå Vendsyssel, hvilket jo så heldigvis lykkedes på et hængende hår til allersidst. Og kampene mod Vendsyssel er naturligvis godkendte. Det ændrer dog ikke på at sæsonen som helhed ikke er godtkendt i mine øjne. Oprykkerne fra Esbjerg spiller med om bronze, og det er altså ikke pga. deres økonomi at de gør det.

Og hvis man ikke mener at vi var heldige i efteråret, så kigger man ikke på spillet, men kun på resultatet. Jeg mindes at vi var flere herinde der var utilfredse med indsatsen i flere kampe, selvom vi fik et godt resultat med. Der blev også råbt vagt i gevær over at det ikke kunne blive ved med at holde, og det viste foråret så også at det jo langt fra gjorde. Og ja, der var da bestemt kampe som vi kan være stolte af i efteråret, og nej det var ikke lort det hele. Det er heller ikke det jeg har påstået. Det kan godt være tabellen aldrig lyver, men den kan godt være misvisende, og det var den i efteråret, da vi lå til at kunne slutte i top 6. 
Hvordan man så på en halvsæson kan falde så meget fra hinanden som Horsens gjorde, uden at det ender med en trænerfyring, det fatter jeg simpelthen ikke. Uanset om Bo altid har ret, så har han i hvert fald gjort et eller andet helt forkert i løbet af foråret, og jeg håber han finder ud af hvad det var, og har lært af det, for det må altså ikke ske igen.
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 636
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 09:35
@joakimbl - Til info så er Esbjergs lønbudget Superligaens 5 højeste, med ca. 35 mio. kr.

FCK - 130 mio.
FCM og BIF - 75 mio. 
AGF - 40 mio.
Esbjerg - 35 mio. 
OB, AAB, FCN, og Randers - ca. 30 mio.
Vejle - ca. 25 mio.
Sønderjyske - 22 mio.
ACH, Hobro, Vendsyssel - ca. 18 mio.

Ser man alene på økonomien er det derfor slet ikke overraskende at Esbjerg indimellem ligger med i medaljekampen - ligesom de hvert eneste år uden problemer bør være i top 8-10. 
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 09:43
I 1. div. ligger Silkeborg og Viborg økonomisk i toppen

Silkeborg - ca. 30 mio. 
Viborg - ca. 25 mio. 

Redigeret af Fodbold Tosse - 21 Maj 2019 kl. 09:45
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Hatting
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 09:45
Bo har selv som aktiv prøvet og styrtdykke i tabelle. Han rykkes op med Herfølge blev dansk mester som oprykker og
Rykked ned sæsonen efter. Så han er vandt til ruscheture
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 695
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 11:26
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

@joakimbl - Til info så er Esbjergs lønbudget Superligaens 5 højeste, med ca. 35 mio. kr.

FCK - 130 mio.
FCM og BIF - 75 mio. 
AGF - 40 mio.
Esbjerg - 35 mio. 
OB, AAB, FCN, og Randers - ca. 30 mio.
Vejle - ca. 25 mio.
Sønderjyske - 22 mio.
ACH, Hobro, Vendsyssel - ca. 18 mio.

Ser man alene på økonomien er det derfor slet ikke overraskende at Esbjerg indimellem ligger med i medaljekampen - ligesom de hvert eneste år uden problemer bør være i top 8-10. 

Jeg var enten ikke tydelig nok eller du misforstod min pointe. Heldigvis er det ikke økonomien der er den eneste og altafgørende faktor. For så var Esbjerg ikke rykket ud i første omgang heller. Ligesom det heller var pga. økonomien at Horsens blev 6'er sidste sæson. Jeg er helt med på at økonomi er en faktor, men det er jo som tabellen tydeligt viser ikke den der bestemmer resultatet. Så var der ingen grund til at spille kampene, man kunne bare se hvem der kunne skaffe flest penge. Min opstød var ment som at det er trættende at det altid bliver en undskyldning for hvorfor vi ikke må have højere forventninger end ingen forventninger overhovedet. Måske hænger den "dårlige" økonomi også sammen med at man ikke har ambitioner om andet end tilværelsen som bundprop og nedrykningskandidat. Der er ingen grund til at man med hårdt arbejde ikke kan komme op på siden af de andre midterhold, andet end manglende kompetencer i administrationen af klubben. Hvis noget, så er det da nærmest pinligt at vi økonomisk er i klasse med Hobro og Vendsyssel. Dejligt at vi har fået en lille smule mere ud af budgettet end dem, men stadigvæk ringe.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2019 kl. 12:42
Set over en enkelt sæson er økonomi måske ikke alt afgørrende, da nogle hold pludselig kan præstere over (eller under) evne i en kortere periode.

Ser man istedet på et snit over 5-7 sæsoner, så er økonomien nu alligevel en ret god indikation på top 5-6 stykker.
Undtagelserne for dette er faktisk kun AGF, og til dels BIF, der begge bare er historisk ringe til at få noget ud af deres mange penge. 

Skal Horsens have realistiske ambitioner for fast at komme længere op i tabellen, så kræver det for mig at se 12-15 mio. oveni nuværende lønbudget.
Man skal op og ligge omkring AAB, Randers, OB, og FCN. (og silkeborg + Viborg, hvis de kommer op).

Regnskaberne fortæller at der skal ca. 40 mio. kr. i oms. til at løfte nuværende løn omk. på ca. 18. mio.
Forventeligt ville oms. derfor skulle forøges med 30-35 mio. kr. for at kunne løfte den ekstra løn omk. på 12-15 mio.

Hvis der er nogen der har en plan for hvordan pokker det skulle kunne lade sig gøre, at booste omsætningen med 80%, så tror jeg de er meget lydhør på Langmarksvej. :-)
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

På gensyn til en ny sæson i superligaen.

19.05.2019 - 14.07.2019

Vi vil gerne benytte lejligheden til at ønske god sommerferie til vore medlemmer, fans, spillere og stab og på gensyn til første kamp i sæsonen 2019/2020. - *** - Årets spiller 2018/2019: 1. Michael Lumb 2. Matej Delač 3. Hallur Hansson

Nyt fra DFF

31.07.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: