AGF AC Horsens
MANDAG DEN 19. AUGUST KL. 19:00
Ceres Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOMMERTRANSFERE 2019

Besvar Besvar Side  123 30>
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SOMMERTRANSFERE 2019
    Sendt: 27 Maj 2019 kl. 10:36
Måske på tid at starte en tråd dedikeret til sommerens transfervindue? 

Status i skrivende stund:

Afgange
Matthias Nielsen -> Randers
Søren Reese og Sammy Skytte -> FCM
Oliver Drost, Gregers Arndal-Lauritzen og Thomas Rohde -> ?

Tilgange
Malte Kiilerich <- Hvidovre
Peter Therkildsen <- Næstved
Mathias Madsen og Matthias Præst <- ACs ungdomsafdeling

Desuden forhandler klubben med Broch-Madsen om en ny, længere kontrakt.

Redigeret af Erik Barkman - 27 Maj 2019 kl. 11:06
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 11:05
(Her kommer så lige et mere diskuterende indlæg, bare for at holde skæg og snot adskilt)

Som de fleste vist kan blive enige om, så var AC Horsens' forår langt fra godkendt. Derfor bør der også ske et eller andet i transfervinduet, som kan give både os supportere og vigtigst af alt spillerne selv troen på, at det sløje spil ikke bare fortsætter ind i næste sæson.

Min vurdering er, at problemet først og fremmest var offensiven; manglen på mål og chancer satte sig i hovederne på de Gule, der spillede mere og mere henholdende og forsigtigt, som foråret skred frem. Og når man er et hold, der lever på gejst og energi, så er det ikke vejen frem.

På målmandsposten er jeg fortsat meget utryg ved Delac; det kan vi diskutere, til køerne går hjem, men med al den tillid, Bo har vist ham henover foråret - trods forfærdelig drop og generelt sløje præstationer - så har jeg svært ved at se ham blive skiftet ud.

I forsvaret får vi to nye unge spillere. Mads Juel er blevet bedre og bedre på det seneste, men spørgsmålet er, om der kommer til at mange en ledertype derinde? Jeg kender ikke de to nye nok til at vurdere, om de kan udfylde den rolle. På højreback har vi Frantsen og Nymann, så det er godkendt; i venstresiden ville jeg egentlig foretrække at fastholde Lumb i en mere offensiv rolle. Hvis vi kunne hente en ny, mere defensivt orienteret venstreback, ville det klæde truppen, tænker jeg.

På den centrale midtbane mangler vi desperat kreative kræfter. Hverken Sivert eller Bjarke tænker fremad, og derfor har de også trådt hinanden over tæerne i kampen om den defensive midt; gad vide, om en af dem forlader klubben i sommerpausen? Hansson arbejder stenhårdt, men hans spilintelligens er ikke god nok til en playmakerrolle. Desværre er Henrik Hansen-typer virkelig svære at lokke til små klubber som Horsens ...

Kanterne er lidt billigt til salg. Avanzini dribler fint (dog altid samme vej og på samme måde), men rammer sjældent en medspiller bagefter. Lumb arbejder godt på kanten og slår fine indlæg, men skyder ikke så godt til kuglen. Borring virker færdig og (ærlig talt) som spild af en løncheck. Prip er et wild card og Arndal sandsynligvis på vej væk. Vi er vel okay besat, alt i alt (Frantsen er også i spil), men kunne bestemt forstærkes, også inden for rimelighedens grænser.

I angrebet har Junker været en katastrofe, transferen og (givetvis også) lønnen taget i betragtning. Han kommer sjældent til chancer, og når han gør, brænder han dem. Han virker opgivende og desillusioneret. Jeg har svært ved at forestille mig, at vi nogensinde får en habil målscorer ud af ham; han virker simpelthen ikke mentalt stærk nok. Og Frantsen er selvfølgelig en nødløsning her, omend en helt okay nødløsning. Rigtig meget afhænger af, om Brock-Madsen vil forlænge; gør han ikke det, er vi meget pressede oppe foran. Og under alle omstændigheder mener jeg, vi bør forsøge at tilknytte en ekstra mand som erstatning for Drost.

Min ønskeseddel: En venstreback, en playmaker og en angriber (eller to). 

(Nå ja, og en ny målmand, men det får vi ikke Smile )

Redigeret af Erik Barkman - 27 Maj 2019 kl. 11:09
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 12:04
Ønske sedlen herfra er faktisk ikke så lang:

Forsvaret:
Styrmand til midterforsvaret. Tænker at Alexander Juel Andersen kunne være et bud hvis Vendsyssel rykker ned. Han har spillet over 200 superliga kampe, har været anfører i flere af hans klubber, kender Horsens, og er kun 28 år.
Samt en venstrebenet bak istedet for Kortegaard.

Midtbane/Angreb:
Jeg mener klart vi mangler en offensiv midt/midt - men tror det er dybt urealistisk at forsøge at tilknytte en sådan - det har klubben simpelthen ikke økonomi til.
Istedet syntes jeg faktisk man skal bruge alt hvad der overhovedet kan skrabes sammen af penge på Nicolai Broch-Madsen. 
Jeg syntes han var intet mindre end imponerende i de sidste par kampe. og jeg vil hellere bruge alle pengene på ham, end dele dem mellem 2-3 lotto kuponer.

+2-3 unge spillere fra eget U19 hold - hvis der eksempelvis er en venstrebenet bak i den trup, så skal der ikke hentes nogen udefra til den position.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 21:38
Er Matthias Madsen venstrebenet? Han har jo spillet venstre back på U-landshold ...
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 249
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2019 kl. 22:40
Andre Riel er uden kontrakt. Han kunne bestemt være en rigtig god mulighed.

Alternativt skulle klubben indrømme deres fejl og hente Kjartan hjem.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 740
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 09:08
Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

Alternativt skulle klubben indrømme deres fejl og hente Kjartan hjem.

Jeg har selv haft samme tanke, men ham var vi vel i bund og grund heller ikke tilfredse med før den famøse Brøndbykamp. Problemet har jo primært været at uanset hvem vi har på toppen, så har vi manglet nogen til at sætte dem i scene, og så skal det være en der kan gøre det hele selv. Men det er nok en meget hypotetisk debat alligevel, for det kommer ikke til at ske.
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 09:23
@barkman - ved det faktisk ikke, men ja, kan godt læse at han normalt spiller i venstre side af midterforsvaret, eller venstre bak. Ville være åbenlyst at bruge ham, hvis han er venstrebenet.

Mht. Kjartan, så syntes jeg han har gjort det rigtigt godt i sin tid i Horsens, og han er naturligvis altid velkommen tilbage.
Det skal dog ikke være på bekostning af en 1. angriber.

Er der nogen der ved noget som helst om hvordan dialogen med Broch-Madsen går? Er han overhovedet reelt interesseret?
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 16:24
Andre Riel tror jeg ikke på - han er 29, så han har haft masser af tid til at vise konsistent højt niveau uden det er lykkes. Og så har han efter alt at dømme for høje tanker om sig selv, hvilket ikke passer ret godt ind i ACs kultur.

Finnbogason kunne godt være interessant, hvis Broch-Madsen ikke bider på. De sidste kampe viste, at vi har manglet en stærk slider oppe foran!

(Men det ville være overkill at have begge i truppen, tænker jeg)
Til top
Keene Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: København
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2019 kl. 22:59
Jeg har heller ikke været tilfreds med Junkers performance, men jeg har en idé om at han kan fungere meget bedre med Brock-Madsen end han har gjort med Drost. Jeg tænker der kan komme mange nedfaldsbolde fra Brock-Madsens dueller.

Jeg håber inderligt på en forlængelse med Brock-Madsen. Vi har virkelig brug for en stærk mand oppe foran til vores lange høje bolde og spil over kanterne.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1334
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2019 kl. 07:13
Egentlig tror jeg stadig at Bo H har store forventninger til Kasper Junker. Og det virker heller ikke usandsynligt at han kan få en god sæson med en mere offensiv, mere boldbesiddende midtbane, der kan sætte de rigtige bolde op til ham og Brock-Madsen.

Nu er Vláden Yurchenko jo fortid i VB. Ikke at jeg tror han er på ACH`s hylde, men en type som ham ville pynte gevaldigt på både offensive løb og angribernes performance.

Redigeret af rasbak - 30 Maj 2019 kl. 08:03
Til top
 Besvar Besvar Side  123 30>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

31.08.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

31.08.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: