AGF AC Horsens
MANDAG DEN 19. AUGUST KL. 19:00
Ceres Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brøndby IF - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Status: Offline
Point: 684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2019 kl. 11:46
Jeg er sådan set enig ift. Qvists generelle niveau - han er på flere punkter en ganske ok fodboldspiller.
Jeg syntes sådan set også at han historisk har fået skyld for langt mere end han har været skyld i.
Men jeg må blot erkende at isoleret set på denne sæson, og de foranliggende træningskampe, så har forsvaret ændret sig markant efter han er taget ud.

Ift. Qvist som indskiftningsspiller, så syntes jeg det bliver ekstremt svært så længe nuværende spillestil fastholdes.
Som bak, og kantspiller, er fuldstændig udelukket. Det er han ganske enkelt ikke hverken udfordrende, hurtig, eller løbestærk nok til.
Så længe den stil fastholdes, kan han kun spille i midterforsvaret, eller som angriber.

Midterforsvaret syntes jeg ligesom er afprøvet for ganske nyligt. Jeg tænker også at Heltne Nielsen, den nye Serber, Kiilerich, Therkildsen, og måske endda Kortegaard står foran ham i køen der.
Så er der jo reelt kun angriber tilbage. Der tænker jeg at han vel egentlig kun aktuel, hvis Brock-Madsen ikke er på banen.

Udlejning til en 1. div. klub, for fast spilletid frem til jul, vil være suverænt det bedste for både Qvist, og AC Horsens.
I den tid skal han så have arbejdet med den krop han efterhånden har fået opbygget.

Det er super at han har fået bygget så mange muskler på som han har, men det har desværre også gjort ham markant tungere, og som resultat deraf meget langsommere.
Også langt langsommere end han egentlig behøver at være, hans højde, og størrelse til trods. (sammenlign eksempelvis med hvor hurtige, og adrætte NBA spillere på 210 kan være med den korrekte muskel opbygning)

Skal Qvist tilbage og gøre en positiv forskel i Superligaen, så skal der arbejdes målrettet med hans hurtighed, smidighed, og koordination. 
Det gælder hans løb, og hans vendinger. 
Ja faktisk generelt alle hans aktioner (herunder også ift. hvor lang tid der må tage at bevæge sig over banen, og få afviklet et indkast).
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1334
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2019 kl. 13:11
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Udlejning til en 1. div. klub, for fast spilletid frem til jul, vil være suverænt det bedste for både Qvist, og AC Horsens.
I den tid skal han så have arbejdet med den krop han efterhånden har fået opbygget

Helt enig. (...og det mener jeg ikke for fortsat at have et ben i siden på Mikkel Qvist. Udover at han ikke har niveauèt til superligaen i mine øjne, så synes jeg han virker som en sympatisk gut )

Jeg undrer  mig i øvrigt lidt over at @JoakimBL konkluderer at en udlejning til en 1. div klub "desværre ikke ligger i kortene". Mener du at Bo H vil bremse sådan et initiativ pga trupstørrelsen ?

Qvist vil have rigtig godt af spilletid, og vil være et fund i en klub hvor man har et par fyrtårn rendende rundt, som han kan ramme med indkast. 
Han skal - som Fodbold Tosse er inde på - have fast spilletid for at bygge på niveauet, og den får han bedst i en lavere rangerende klub.

Han kan stadig bygge på teknisk og på hurtigheden. 
Hvem ved ? en skønne dag ligner han den nye Poul Onuachu og kan sælges for 100 mio kroner Clap

Redigeret af rasbak - 08 August 2019 kl. 15:49
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 740
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2019 kl. 17:11
Grunden til at jeg ikke tror det ligger i kortene, er at jeg ikke tror at Bo vil undvære ham på bænken. Så længe truppen er smal, så kan han bruges på mange positioner, men primært tror jeg gerne han vil have muligheden for at kaste lange indkast skulle det blive nødvendigt. Og hvis man alligevel skal finde en ny breddespiller som erstatning, så giver det ikke meget mening at leje han ud. Hvis man ser Qvist som udviklingsspiller så giver det mening, men det tror jeg ikke at man gør. Men jeg tror bestemt han kunne udvikle sig markant med en sæson i 1. Division. Eller for den sags skyld. 2. Div. Han kom jo direkte fra Seriebold til Horsens.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1334
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2019 kl. 18:12
Ok, så gir det mening Smile

I øvrigt tror jeg du har ret. Kasper Junker meldes på vej til norsk fodbold, og så er Qvist`s rolle nok låst fast til at agere indhopper i angrebet. Indtil videre i hvert fald.
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 August 2019 kl. 19:20
Qvist har ikke været med på bænken de seneste 2 kampe.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 740
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 August 2019 kl. 09:12
Var han ikke skadet? Det synes jeg kommentatoren sagde til en af kampene
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

31.08.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

31.08.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: