AC Horsens Randers FC
SØNDAG DEN 13. SEPTEMBER KL. 14:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brøndby IF - AC Horsens

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Status: Offline
Point: 290
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2019 kl. 10:04
Efter en historisk ringe pointhøst i den sidste 1/3 af sidste sæson, og på nogle historisk ringe træningskampe, samt en håbløs sæsonåbning imod et ynglingehold fra Nordsjælland, så er det simpelthen fantastisk at se, hvordan Bo og holdet igen igen igen formår at vende skuden.

Der var rigtig mange der forventede, at vi ville have 0 point efter de første 5 kampe, og at vi ville være de mest sikre nedrykkere længe set. Jeg var heller ikke selv for optimistisk, fordi når man kiggede på spillet, så var der ikke meget at have sine forhåbninger i. Heldigvis ser det ud til at holdet med meget få enkle midler har genfundet sig selv, og ja jeg er helt enig Fodbold Tosse, Thorsen har virkelig betydet rigtig meget rigtig hurtigt. Jeg ser måske ikke det samme lys i Brock Madsen som dig og andre, men fair nok, han skaber om ikke andet en masse uro for modstanderen.

Vi plejer altid at handle til sidst i transfervinduet, så mon ikke at vi kan forvente yderligere et par forstærkninger lige inden deadline ? Vi har i den grad økonomien til det (sammenlignet med tidligere år) og der er ikke nogen tvivl om at vores fine sæsonstart kan være med til at overbevise de bedste spillere om, at vi faktisk godt kan være et fint alternativ, når man nu ikke kan få en kontrakt i Aab, AGF, OB og øvrige klubber, der på alt andet end resultater er foran en lille klub som Horsens.

Det bliver spændende at følge klubben den næste tid.......forhåbningerne er berettiget skruet i vejret, og Bo Henriksen har igen igen og igen sat en tyk streg under, at han er fantastisk for en klub som Horsens, hvor sammenholdet og viljen skal bære os højere end spillematerialet måske berettiger til. 
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 597
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2019 kl. 10:44
Flot præstationClap
@Fodbold tosse. Rimelig enig.

I Broch-Madsen har vi fået en "targetman" oppe foran der kan tage slagsmålene med midterforsvarerne, det er ikke Junker's stærkest side. Så Broch-Madsen på toppen, med Rune eller Junker som makker.

Defensivt har vi fået mere styr på det, efter det noget usikker eksperiment i midterforsvaret i runde 1.
Malte og Sivert virker som en god konstelllation, med serberen som reserve.
Delac er en god målmand, men................ men han har en noget "vild " stil. Lansing virker som en god signing, god målmand og uden Delac's meget vilde satsninger. (men Delac er stadig en god anden målmand)

6 point efter 4 kampe, er mere end vi kunne håbe på med det start program vi har i de 5 første kampe.

Vi skal dog huske på at vi ikke er et "top 6 " mandskab, men bund 8, der kæmper for ikke at blive en af de 3 nedrykker.  Så alle de point vi kan rage til os nu, er kun godt, hvis vi rammer en dårlig periode som i foråret.
Til top
Gamsten Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 Juli 2019
Sted: Løsning
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gamsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2019 kl. 11:47
Super prástation. Vores defensiv er god. Brock Madsen som vi kender ham, mega staerk. Jonas Thorsen tror jeg vil kun blive endnu bedre. Men vi er smalle. Bo er en super traenar for et hold som AC, men hvis vi ikke skal se en gentagelse pà sidste del af sidste saeson, sa` skal der yderligere et par spillere til pa` start ellever niveau

Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2019 kl. 16:22
Den del af kampen jeg så var da så rigelig godkendt, sagt på beskeden jysk Tongue

Det er mærkeligt at det stort set er det samme hold som tabte premieren 0-3 til FCN, og dengang leverede noget der fik alle til at tænke : direkte nedrykning !
Men det viser at BH er en fantastisk mandskabsbehandler, at han endnu engang har fået rokeret lidt om, skreget noget vildskab og selvtillid ind bag hjernebarken på spillerne.

At de nye - Therkildsen og Kiilerich - samtidig er begyndt at vise storspil - det gør ikke Henriksens bedrift ringere.
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2019 kl. 17:50
Enig i at det er trænerteamet der skal have ros - det er flot arbejde det de har lavet efter FCN kampen.

Men det de skal have ros for er at der blev ændret på 4 pladser ift. FCN kampen. Deriblandt 3 nye spillere i start 11. (+en Thorsen fik en uge mere til at blive spillet ind)
Samtidigt er der ændret spillestil, fra ren 4-4-2, til en dynamisk kombination af 3-5-2, og 4-4-2.

Tager man de mere kritiske briller på kan man jo så undrer sig over hvorfor pokker man fortsatte med at holde fast i nogle spillere, der præsterede helt håbløst gennem alle træningskampene. 
Hvad var det egentlig at man forventede skulle ændre sig blot fordi det blev en turneringskamp?

Ift. spillestils ændringen så er den til gengæld først blevet mulig efter Thorsen blev tilknyttet - så den ændring kunne de ikke have lavet tidligere.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2019 kl. 08:52
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Tager man de mere kritiske briller på kan man jo så undrer sig over hvorfor pokker man fortsatte med at holde fast i nogle spillere, der præsterede helt håbløst gennem alle træningskampene. 
Hvad var det egentlig at man forventede skulle ændre sig blot fordi det blev en turneringskamp?

Hvis du primært mener : hvorfor hulen blev Mikkel Qvist foretrukket frem for Malte Kiilerich i centerforsvaret, så er jeg ganske enig.

Nu er det nok ikke pænt at hænge enkelte spillere ud med stor kritik - men her gør jeg en undtagelse. Jeg mener ganske enkelt ikke at Mikkel Qvist har sin berettigelse i en superligatrup, blot fordi han kan kaste lange indkast !

Når han er på banen, så render resten af forsvaret rundt som forvildelde høns, fordi man hele tiden skal backe-up i de huller hans mærkværdige løb efterlader sig.
Hans egentlige funktion - at kaste indkast - er blevet udhulet, da man har færre af de hovedstødsstærke spillere på dødbolde. 

Jeg vil endda sige : holdet "glemmer" nærmest det enkle og mest effektive, at spille bolden op i det åbne spile ( som de var enormt gode til i BIF-kampen ), fordi man fokuserer for meget på Qvist og indkast når han er med.

Det er ikke min opgave at ophæve med ham. Han har en kontrakt og den skal selvfølgelig honoreres. Om han kan bruges som indskifter efter 80 minutter er mulig i visse typer kampe. Jeg ser ham bestemt ikke som blandt de 16-17 bedste spillere lige nu.

Redigeret af rasbak - 07 August 2019 kl. 08:52
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2019 kl. 09:33
Jeg ser nu forandringen mere længere fremme på banen, hvor netop Thorsen for mig er den helt afgørende forskel. Men også en spiller som Prip, der har langt mere ærgerrighed og gåpåmod end fejlkøbet Junker.

Men ja, Qvist er i den mærkelige position, at han enten er en total nøglespiller eller nærmest ubrugelig. Når vi har truppen til at være farlige på standarder, er han et dødbringende våben; når vi ikke har, er det svært at retfærdiggøre at bruge ham. Der er simpelthen andre, som er bedre på alle de positioner, han kan spille.

(I øvrigt forstår jeg ikke helt, hvor du ser det dér "storspil" fra Therkildsen, må jeg indrømme. Med forbehold for, at jeg ikke har set FCK-kampen, så slår han mig som en habil 1. divisionsspiller, der har noget fysik og energi, men som rent teknisk er et stykke fra at ramme et godt Superliga-niveau.)
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2019 kl. 10:19
@Barkman: 
Hmm - nej muligvis en lidt for rosende vending Smile

Altså . Malte Kiilerich var jo vægtet "for ny og urutineret" i den første kamp mod FCN, hvor Qvisten fik tjansen i forsvaret. 
Her har Kiilerich nu fået chancen, og har ikke siden set sig tilbage ....

Therkildsen fik chancen i første kamp, og spillede forfærdeligt. Siden har han fået doserede indhop og begynder at vise en del af de tekniske kompetencer han har.
Han er på vej, men -indrømmet- at vise decideret storspil har han endnu tilgode.

Redigeret af rasbak - 07 August 2019 kl. 10:50
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2019 kl. 11:59
Enig på begge fronter Smile
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 August 2019 kl. 18:43
Jeg synes du er for hård ved Qvist. Nej, han er ikke Måske ikke den bedste mand på nogle positioner, hvilket jo nærmest giver sig selv i det at han ikke er i start-11’eren. Jeg synes bestemt ikke det erfaring at give ham skylden for at de andre forsvarsspillere spiller dårligt når han spiller i midterforsvaret. Ham gjorde et pr godkendte indhop på den position sidste sæson, og det var Bo det lavede en kæmpe gejldisposition ved at sætte ham i den position i kampen mod FCN. Han havde rigtigt gode kampe på venstre kant, og mere end godkendte kampe på venstre back også. Han er ikke blevet dårligere af at vi har fået bedre spillere på de positioner, men han er naturligvis ikke førstevalg. At nogle ikke kan finde ud af at se ud over hans ene spidskompetence, betyder ikke at han ikke kan andet. Jeg vil f.eks. Heller se ham indskiftet i stedet for Borring, og med Brock-Madsen kan vi måske igen udnytte hans lange indkast. Måske ikke til NBM, men han trækker så mange spillere til sig at der bliver plads til andre.

Hans udvikling blev nok heller ikke hjulpet af at Bo kastede ham rundt på nærmest alle positioner med undtagelse af målmand sidste sæson. Og den har nok heller ikke godt af at sidde på bænken. Desværre for ham, så liggger det nok ikke lige i korte e at han kunne blive leget ud til en klub i 1. div. Hvor han kunne få fuld spilletid.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Sammen om en god oplevelse

30.08.2020 - 31.12.2020

Nyt fra DFF

31.08.2020 - 31.12.2020

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: