AaB AC Horsens
SØNDAG DEN 24. NOVEMBER KL. 14:00
Aalborg Portland Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens -FC Midtjylland

Besvar Besvar
Forfatter
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Status: Offline
Point: 894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AC Horsens -FC Midtjylland
    Sendt: 04 August 2019 kl. 20:10
Til top
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Point: 894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2019 kl. 12:49
Så gælder det denne gang mod FC Midtjylland. FC Midtjylland Har fået deres 4 knappe sejre, men det har ikke været for overbevisende. FC Midtjylland synes ofte at vi er en drømmemodstander, fordi de altid vinder over os. På et tidspunkt får vi dog skovlen under dem og lad os håbe at det bliver i dag!

Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1363
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2019 kl. 19:37
Tja - det forventede resultat Confused

Det så længe godt ud. Lyng-gnaskerne var i knæ. Sådan bilder vi os ind at situationen var. Men hvor de gule ikke kendte deres besøgelsestid, så var FCM anderledes effektive på de chancer de fik.

Hold nu magle ham Sory Kaba er et bæst. Han er jo en enmandshær.

Et par situationer fik Malthe Kiilerich til at se lidt uheldig ud. Straffesparket var der ikke noget at indvende imod - her var MK nødt til at forsøge at stoppe midtjyden - desværre på den forkerte siden af stregen. 
Ved Lansings kluntede udspark, kunne MK ikke følge Kaba. Nej - men hvem kunne mon det ?

Thorsens rolle bliver mere og mere tydelig i venstre side, i sammenspillet med Lumb. Og i højre side bliver Prips rolle også stadig vigtigere for holdet.

Nikolai Brock-M kæmpede som en besat foran, men Frantsen forsøgte det bedste han har lært. Tydeligt at han aldrig bliver nogen target-man foran mål, og med Junkers farvel bliver Henriksens næste opgave at finde en offensiv-spiller inden vinduet lukker.

Borring glimrer endnu engang ved sit fravær. Er han skadet ? Hvis han ikke kan bruges end som indskifter når der skal findes nye idèer efter 75 minutter, så ser det sk* ikke helt godt ud.

Henriksen blev af journalisterne spurgt ind til hvorfor Borring ikke var med på bænken " Han er ikke dygtig nok. Længere er den ikke, sagde Bo Henriksen. Jeg synes ikke, han har leveret præstationer, der var gode nok."  udtaler Bo Henriksen til HF.

Ligner det mon  et farvel til Borring i dette vindue ?

Redigeret af rasbak - 12 August 2019 kl. 14:54
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 481
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2019 kl. 19:44
Igen vi mangler  en leder på midtbanen som er kreativ og en angriber mere som kan sparke til en bold , desuden forstærkning til forsvaret også nødvendigt hvis skader opstår 
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 52
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2019 kl. 20:16
Enmandshær ligefrem? Han laver et mål på straffe hvor han scorer midt i målet og får bagefter en foræring som selv en serie spiller ville kunne score på. Tæt på de 2 letteste scoringer nogensinde i superliga regi. som jeg hvert fald kan huske.

OT: Vi spiller Midtjylland fuldstændig ud af banen i 1. halveg, fremragende offensivt spil med Nordsjællandske tendenser, der var kun et hold på banen de første 45, vi står perfekt ifht. omstillinger og er gode på 2. bolde samt opspilssituationer, jeg må indrømme jeg ikke kan huske hvornår vi sidst har spillet så fremragende en første halveg, efter min mening den bedste halveg vores hold har spillet i denne sæson (self. også målt på modstandere). Okuson var en skygge af sig selv, blev fuldstændig lukket ned af Bjarke.

Det er sgu da i grunden fantastisk at circa selv samme trup som i foråret (med nogle rokader jovist) kan spille så fantastisk og inspirerende en omgang fodbold. Måske var det det rigtige både for truppen og Junker at han blev lejet, idet han selvfølgelig ikke kan være tilfreds på bænken.

Brumado og Mikael Anderson spiller desværre for os en god kamp, vi lod for meget gå igennem højre siden i 2. halveg og jeg synes vi stod forkert taktisk på banen i 2. halveg, det kunne måske godt være gjort bedre, men var selvfølgelig også påvirkede af det tidlige mål i 2. halveg.

Prip blev nødt til at hjælpe til i højre siden (Nymann blev træt) hvilket gjorde vi skulle spille os igennem i den sædvanlige venstre side, hvilket ikke havde høj success.

Midtjylland har stort set 1 chance i hele kampen, hvilket er foræringen til Sory, udover det får de et mål på et straffespark som ikke var nødvendigt for os at lave.

Jeg er hvert fald glad for så positivt spil og håber vi kan bygge videre på de positive tendenser i spillet
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1363
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2019 kl. 08:57
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Enmandshær ligefrem? Han laver et mål på straffe hvor han scorer midt i målet og får bagefter en foræring som selv en serie spiller ville kunne score på. Tæt på de 2 letteste scoringer nogensinde i superliga regi. som jeg hvert fald kan huske.
På min skærm, som i dagens anledning var en halvdårlig streaming-forbindelse, var Sory Kaba den eneste virkelig farlige FCM`er. 
Jeg vil endda sige : FCM er i øjeblikket ikke på det niveau som de var for et par år siden. De er ubesejrede i superligaèn, men spillet har haltet alvorligt !! ( At man i samme forbindelse ikke kan bruge en fit Jakob Poulsen skriger næsten på dumhed, men det er der nok en anden superligaklub der kan glæde sig over )

ACH mødte FCM på et godt tidspunkt hvor de var pressede efter EL-League fiasko, men glemte kynismen, der kunne have sendt Midtjyderne til tælling.

Nu fik de - og ikke mindst Kenneth Andersen ny luft. I min verden må hans sæde være "lunt omend ikke varmt", for deres niveau er godt nok blevet dårligt siden Thorups dage.

Redigeret af rasbak - 12 August 2019 kl. 08:58
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2197
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2019 kl. 09:51
Ja, FCM havde desværre topholdets held i går, men AC spillede en god kamp. Forhåbentlig kan vi præstere på det niveau også mod mindre meriterede modstandere - så bør der vente nogle point på os i fremtiden.

Irriterende, at Lansing sparker den bold op i modvinden, når nu han var advaret om, at han skulle sparke den lavere, hvis ikke han skulle få den lige tilbage i fjæset. Jeg vil stadig fastholde, at han er en bedre målmand end Delac, men han skal træne udspark.

Til gengæld lyste Prip op, synes jeg. Han bliver bedre og bedre, ukueligt optimistisk frem ad banen, arbejder godt bagud, og han begynder endda at vise blik for sine medspillere - stikningen til Brock-Madsen var glimrende.

Frantsen gør meget rigtigt, men nogen stor afslutter er han ikke. Forhåbentlig kan Bo have en heldig hånd med en offensivspiller fra de lavere rækker eller udenlands - en etableret Superliga-målscorer bliver der næppe råd til, med mindre vedkommende er oppe i årene eller har en skidt skadeshistorik, og det har jo så sine egne begrænsninger ...
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 587
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2019 kl. 11:09
ÆRGELIGT!

Vi havde chancerne til at slå FCM, men vi var uskarpe. Og blev straffet hårdt  at FCM.

Det vi mangler mest er vel en angriber, til at presse Rune , eller hvis Brock-Madsen ikke kan spille.

FCM har ikke imponeret i denne sæson. Godt nok er de lige på point med FCK, men de har ikke været ligeså overbevisende.
Sent mål, reddede en 1 mål sejr over Esbjerg.
Straffe scoring reddede dem mod AGF.
Og mod ACH et straffe og et uheldigt udspark.
Hvorfor bruger de ikke Jakob Poulsen?
Dog smart at FCM, at han ikke kan komme til en anden dansk klub. (selv om vi næppe ville kunne hente ham, hvis han kunne)
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 726
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2019 kl. 12:03
Kampens resultat var vel forventeligt, efter målet til 0-2 var kampen reelt overstået. 
Positivt er det dog alligevel at man sidder med følelsen af at kampen meget nemt kunne have endt anderledes.

Det gjorde den bare ikke, og jeg er ikke helt overbevist om at FCM har været så heldige i de 5 første kampe, som alle vil gøre det til. 
De er ikke helt på niveau med FCK, men de er fortsat et niveau over alle andre hold i Superligaen. 
Selv i en første halveg hvor de er spillet ud af banen, evner de at holde modstanderne nede på 2-3 farlige afslutninger. Og de går til pausen foran 0-1!
FCM er ved at tillægge sig et fast topholds kynisme, og effektivitet - det er ligemeget hvordan man vinder, blot der lander 3 point på kontoen.
Det er jo det vi har set i mange år fra FCK, hold op hvor har de vundet mange "heldige" 1-0 sejre.

Det er måske ikke så velkomment i alle fodboldromantikernes øjne - men det er bare pokkers effektivt.

For ACH gælder det bare om at komme videre, og rette fokus mod AGF kampen. Den bliver godt nok spændende for begge hold.
Til top
Gamsten Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 Juli 2019
Sted: Løsning
Point: 25
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gamsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2019 kl. 13:19
Glæder mig lidt til FCK-FCM, jeg synes slet ikke FCM virker til at være på niveau med FCK lige nu.
Men de er stadig stærke, også fysisk. Vores spillere røg indimellem til højre og venstre.
Thorsen bliver som forventet bedre og bedre, ligesom Prip tilsyneladende fortsætter med at hæve sit niveau frem ad banen. Man sidder efter 1. halvleg med en følelse af at vi vil få noget med fra kampen. Det sker ikke, men hvis vi kan bringe den energi og det udtryk videre med til de næste kampe, så ser det rigtig positivt ud. Men for hulen da Rune Frantsen..........
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

JULEFROKOST

13.11.2019 - 18.11.2019

Fanklubben Den Gule Fare inviterer til julefrokost for medlemmer i klubhuset Lørdag d. 23. november kl. 18:00

Se landskamp i klubhuset

14.11.2019 - 18.11.2019

Danmark - Gibraltar ***** Irland - Danmark

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: