Randers FC AC Horsens
MANDAG DEN 23. SEPTEMBER KL. 19:00
Cepheus Park Randers
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - AaB

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Status: Offline
Point: 705
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 08:14
Som jeg ser kampen har det intet med en kollektiv offday at gøre. 
Det har desværre noget med manglende evne til at omstille sig taktisk at gøre. Og præcist det samme var galt i AGF kampen.

Horsens bliver ganske enkelt pillet taktisk totalt fra hinanden. Overraskelses momentet med at skubbe Lumb op på kanten og Thorsens ind i banen, når vi angriber, er hermed officielt væk.

De andre hold har set video, og har indstillet sig på at det er det vi gør. 

Det er helt tydeligt at Horsens forsøger at spille bolden frem i rummene på kanterne hvor der var plads i de 3 gode kampe. 
Men det virker bare ikke rigtigt, boldens bane bliver brudt, eller den ender i et lille overbefolket område, hvor spillet går i stå. 
Bliver boldens bane brudt, eller taber vi bolden i "klumpspillet", så render vi igen og igen ind i en lynhurtig omstilling.

Denne omstilling kører de ned bagved den fremadstormende Lumb, eller Nymann, og udnytter dermed netop den opspils ændring som Horsens ellers forsøger at bruge til deres egen fordel.

I offensivt etableret spil trykker modstanderne målrettet Horsens 3 kæder helt sammen på 20-25 meter. 
Der spiller de bare bolden rundt indtil Hallur Hansson bliver udisciplineret, bryder kæden, og skyder for langt frem. 
BOM, der er kæmpe frirum lige ned mod vores 2 midterforsvarer, og et simpelt dybdeløb ind over midten, bliver fuldstændigt vanvittig farligt. 
Dette er sket +15 gange i de 2 kampe mod AGF, og AAB. Faktisk var det præcist det samme der skete +10 gange i kampen mod FCN. Der var det bare Therkildsen der blev "lokket" frem på den måde.

Puha, jeg håber der både defensivt, og offensivt bliver arbejdet på andre taktiske modeller, ellers går vi en træls tid i møde.

Redigeret af Fodbold Tosse - 27 August 2019 kl. 09:20
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2191
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 08:49
En kort, opløftende overgang så det ud til, at de gode kampe var reglen og de dårlige undtagelsen.

Nu ligner vi igen et hold, der reelt er chanceløst i Superligaen.

Enig med Fodboldtosse: Det er tydeligt, at modstanderne har læst os - f.eks. at Nymann aaaltid prøver at spille sig ud af problemer; den tilbøjelighed kostede AaBs første mål - og omvendt ser det ikke ud til, at vi er i stand til at læse modstanderne og spille på deres svagheder.

Ideen med at smide Okosun på toppen med Brock-Madsen, så vi havde to tunge typer til at okse rundt og flække bolden videre til ingen, virkede heller ikke gennemtænkt.

Det peger alt sammen tilbage på Bo, som jeg tidligere har forsvaret med næb og kløer, men ærlig talt: Jeg har svært ved at bevare troen på ham efterhånden. Taktisk har det bare set for sløjt ud for længe.

Muligvis er spillerne for taktisk ubegavede til at kunne andet end at følge ét sæt simple instrukser - Hansson slår mig f.eks. ikke som nogen spilintelligent type (for nu at sige det diplomatisk). Men det er jo så hagen ved at være manager: Det er også Bo, der har hentet de typer, han nu har at arbejde med.

Apropos: Nedslående, at vi nu har hentet tre kort, der burde være sikre - Ludwig, Thorsen, Okosun - og lige lidt hjælper det. Det er svært at få øje på, hvordan vi skal købe os ud af problemerne. 

Jeg synes, alle pile peger på Bo. Desværre, for jeg kan sgu godt lide ham.

Redigeret af Erik Barkman - 27 August 2019 kl. 08:50
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 09:53
Med et spillermateriale som Horsens kan man ikke kører igennem 3 kampe i streg med den samme gameplan - gør man det, bliver man straffet.

Gameplanen skal hele tiden tilpasses, ændres, og justeres - også selvom den virkede 100% succesfuld i den foregående kamp.

Størstedelen af de andre klubber har jo analysefolk der hver eneste uge sidder og bruger 15-20 timer på kommende modstandere. 
På samme måde bruger de 20-25 timer på at analysere egen seneste kamp + ugens træninger.

Disse mennesker piller fuldstændig et hold som Horsens fra hinanden, hvis vi ikke kommer med "noget nyt" og overraskende i hver eneste kamp.

Ja, dette falder tilbage på Bo Henriksen - men jeg tænker faktisk ikke det er manglende evner. 
Dette bunder i at når vi er 99% presset i knæ, og det næsten er for sent, så hiver han pludselig noget nyt op af hatten. Det overrasker tydeligvis modstanderne, og vi hiver det resultat vi havde håbet på.

Jeg kan bare ikke forstå at holdet skal presses helt ud i eksempelvis de sidste knock out kampe, inden man overvejer om det skal ændres noget.

Som Superliga træner, for et bundhold, kan man ligesågodt erkende at der altid skal ændres noget taktisk - også selvom man spillede sæsonens flotteste kamp i weekenden.
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 09:58
Som minimum bør man erkende det, når man lige har spillet en rigtig sløj kamp - som den mod AGF.

Det virker nogle gange, som om Bo har lidt for blind tillid til, at han bare kan smide nogle nye spillere ind eller rykke nogle spillere hen på nogle uvante pladser og så sker der noget andet, selvom gameplan'en er den samme. Oftest ser det bare ud til at skabe mere forvirring og endnu dårligere resultater.

I lange perioder (som den vi er inde i nu) virker det, som om han famler i blinde efter en opstilling og en taktik, der fungerer, og det er endog meget svært at gennemskue, HVORFOR det skulle virke. Som nu f.eks. Okosun og Broch-Madsen sammen på toppen.

Redigeret af Erik Barkman - 27 August 2019 kl. 09:59
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 10:49
Jeg undrede mig ihvertfald seriøst igår.

Man skifter Brock-Madsen ud, og sætter Rune Frantsen ind - uden tvivl for at forsøge at få mere tempo, og førsøge at løbe om kap med dem. 
Udemærket tænkt, og det er et forsøg værd.

Men så små 8-10 min senere hiver man Prip ud, og sætter Mikkel Qvist ind for at kaste lange indkast.
Også udemærket tænkt/forsøgt - hvis man isoleret set kun ser på den indskiftning. Det var jo faktisk også lige ved at give et mål.
Men øhhhhhhhhhhhhhhhhh? 
Hvis der skal kastes lange indkast, hvorfor skulle Brock-Madsen så egentlig ud? Han er da markant mere hovedstødsstærk end Frantsen? 
Samtidigt er der jo ikke noget at løbe om kap efter, hvis boldene konstant smides direkte ind i boksen.

Så hvad nu med Frantsen og det med at nu skulle vi prøve at løbe om kap?  
Prip er jo netop taget ud, og Qvist løber ikke fra nogen som helst.

Samtidigt bliver ekstremt venstrebenede Kortegård skiftet ind på højre bak, til trods for at Lumb dårligt kan løbe mere som venstre bak?

Frantsen er fortsat på toppen lidt endnu, og han forsøger tydeligvis fortsat at arbejde iht. det han er sendt på banen for at gøre, nemlig at han skal løbe om kap. 

Men se nu lige på resten:
Vores højre bak Kortegård spiller i den forkerte side til at han kan løbe med. 
Samtidigt er vores venstre kant Lumb helt smadret, og har ikke længere kræfter til at løbe med.
Alternativet på venstre kanten er et hurtigt opløb fra Qvist, og det kommer jo ikke til at ske.
Derfor skal Frantsen reelt sætte alt tempo selv, fra en position som angriber - det kan han naturligvis ikke.

Dette opdager Bo Henriksen, og hvad gør han så - Sætter Qvist på toppen, og Frantsen ned på højre kanten. 
Der er vel gået ca. 17-18 min, og efter et hav af rokader, er vi nu tilbage ved det udgangspunkt der i 60 minutter havde vist sig ikke at virke - altså 2 stk. store fysisk, stærke angribere, og 2 kanter der skal løbe med frem. (hvoraf den ene så ovenikøbet er helt færdig)

Jeg ved godt at det er 100% lettere at være sofa-, eller tribune træner - men jeg kan altså godt forstå hvis spillerne i den periode var forvirrede over hvad planen egentlig var blevet ændret til.

Det var jeg ihvertfald fra min plads på tribunen.

Redigeret af Fodbold Tosse - 27 August 2019 kl. 11:07
Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 10:53
Enig, også dér var det virkelig svært at få øje på meningen med det, der foregik.
Til top
Kjær Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 02 September 2012
Sted: Horsens
Point: 135
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 13:15
Fuldstændig enig, Barkman og Fodboldtosse.

Jeg syntes at vi har set i flere kampe nu at Broch-Madsen skal have en sprinter ved siden af sig til at tage løbeduellerne, for han evner ikke at både skulle tage alle løbene og samtidig stå det rigtige sted inde i boksen (Ikke negativt ment, han har selv udtalt det samme, efter sejren i Silkeborg mener jeg)

Og så en anden ting der undre mig, Erhan Masovic, er Killerich småskadet siden han ikke starter inde? I mine øjne syntes jeg at Masovic virker både tøvende og usikker i sine aktioner i forsvaret.

Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 584
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 14:00
Thumbs DownThumbs DownThumbs Down
Scorer vi først, vinder vi:  (det sker dog sjældent)
Scorer modstanderne først, taber vi og vi scorer hellere ikke.
Bo's plan A: Med en stærk defensiv, der venter på at udnytte modstandernes svaghed, kræver at vi holder modstanderne fra at scorer. Fordi vores plan B ikke er særlig god.
Vi har ikke scoret i 5 ud af 7 kampe (71.4 %), det ligner noget vi så i foråret.

Næste kamp bliver vigtig, for Bo's evne til at løfte holdet.

Undre mig osse over at Malte er røget på bænken. De bedste kampe, var med Malte og Sivert i midterforsvaret.

Til top
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 15:25
Bo har fået ind i hovedet, at vi er bedre beskyttede mod kontraer med Masovic, fordi han er hurtigere end Kiilerich. Nu indkasserede vi så fire kontramål i går, så måske det ikke er så vigtigt med det ...
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2019 kl. 16:28
Masovic virkede ikke som løsningen igår, og forvirringen omkring de indbyrdes løbemønstre lignede til forveksling noget fra FCN-kampen.

At Okosun kom med i start-11, og helt på toppen virkede heller ikke specielt farligt. Det er der flere der allerede har været inde på.
Jeg mener at hans bedste tid i gult har været som offensiv midtbane-indpisker - ret mig hvis det er forkert. 
Løsningen kunne være at sætte Hansson op i angrebet - Okosun ned på midten.
Ligetil ?!  Nej ! Det har jo været prøvet flere gange, og en ustruktureret Hansson er ingen gevinst på toppen.
Men Hansson er jo et stort aktiv trods alt - han er målfarlig og ender med at have en stor vigtighed for holdet.

Tja - den er svær ! Bo Henriksen får en analyseopgave inden næste kamp.
Men hva ? Det er jo det han får sin fyrstelige betaling for Big smile

Redigeret af rasbak - 27 August 2019 kl. 17:14
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

09.09.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

09.09.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: