AaB AC Horsens
SØNDAG DEN 24. NOVEMBER KL. 14:00
Aalborg Portland Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - Silkeborg IF

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Status: Offline
Point: 894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AC Horsens - Silkeborg IF
    Sendt: 01 November 2019 kl. 13:38
Lad debatten begynde
Til top
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Point: 894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 November 2019 kl. 15:44
Så gælder det denne gang på lokalopgøret mod Silkeborg IF. Det fjerde af 4 opgør hvor der skal point på tavlen, men hvor det til gengæld er meget slemt at tabe.

Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1363
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 November 2019 kl. 18:00
Man kan sige hvad man vil om Matej Delác.
Men kampafgørende - det er han... 
Med begge fortegn...

Sikke nogle refleksredninger idag, hvor han får en arm eller hånd på to helt åbenlyse 100% chancer til Silkeborg og redder sejren i overtiden.
Samtidig fokuserer han så meget på reflekserne at han ikke evner at holde boldene. Og det koster samtidig Silkeborgs mål, og kunne have kostet et mere, hvor der hårfint dømmes off side.

Men ellers var det jo super med 3 point idag på mål af Frantsen og Therkildsen, der ikke er angribere, men det lod de sig heldigvis ikke  gå på af :Tongue

Redigeret af rasbak - 09 November 2019 kl. 18:12
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 November 2019 kl. 20:45
Dejlig kamp med en fortjent sejr til de Gule. Selv om Silkeborg havde 2 på stolpen, og fik annuleret et mål, så er sejren bestemt ikke ufortjent. Vi dominerede Silkeborg og lagde et stort tryk i store dele af kampen.

Delac er ufattelig usikker på helt simple redninger og i feltet generelt, men på stregen er han sgu stærk. Det er dog rigtig ærgerligt at han generelt er så usikker, at forsvaret ikke på noget tidspunkt kan være rolige ved ham.

Prip er klart dagens spiller i min optik. Fantastisk frispark på undersiden af overliggeren, lækre driblinger og godt blik for sine medspillere.

Dejligt med 2 "angriber" kasser. Især Frandsen spillede rigtig stærkt med gode løb og afgørende mål.

Okosun fylder meget på midtbanen. Dejligt at se ham der igen. Han er ikke angriber, men jeg havde frygtet at han igen ville være i angrebet, i de "rigtige" angriberes fravær.

Virkelig vigtigt med 3 point i en underholdende kamp i dag :-)

Kom så gule !!
Til top
sned Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 Oktober 2013
Point: 587
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sned Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 10:51
@Rasbak, enig omkring Delaj, han er lidt for farverig af en målmand at være.
Han havde en fantastisk redning i overtiden, men samtidig giver han 2 returbolde. Der kostede 1 mål, og heldigvis var der off side ved den anden.
Vi spillede en udmærket kamp, hvor det lignede en sejr, men samtidig frygtede man hele tiden at Delaj skulle give endnu en returboldAngry

Godt med de 3 point, og at vi er kommet lidt væk fra de 2 nederste pladser. Der vil være 4'erene når vi når puljespillet. placering der vil betyde en direkte nedrykning.
Vi skal være glade for Prip offensivt, når de "rigtige" angriber ikke kan scorer. Det der kan bekymre, er at han bliver lidt for interessant, for mere pengestærke klubber.

PS. interessant med Kent Nielsen!
I ACH var han berygtet for alle hans 0-0 kampe, i Silkeborg har det ikke været et eneste clean sheet efter 16 runder.

Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 771
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 11:19
En kamp der i mine øjne udstiller et af de største problemer i Horsens. Man kan ikke spille når man er foran. Vi spillede fantastisk fodbold i store dele af kampen, men i de perioder vi var foran overlod vi alt for meget til Silkeborg og stillede os alt alt for dybt. Når midtbanen praktisk taget står i eget felt, så snart Silkeborg har bolden over midten, så skal de gå galt. Selv med en mere sikker målmand. Det duer bare ikke med så passiv en indstilling når man kun er foran med et enkelt mål og der lang tid tilbage. Vi er heldige med at Silkeborg havde et bundhold held. Men det behøvede vi ikke at være. Vi viste at vi kunne styre kampen, så hvorfor gør man ikke det i 90 minutter? Vores forsvar er ikke stærkt nok til at afvise en helt kamp. Ikke mod Silkeborg og slet ikke mod bedre modstandere. Og det har vi vist igen og igen.
Misforstå mig ikke. Det eneste der talte i går var 3 Point, og dem fik vi og det er jeg glad og tilfreds med. Jeg ønsker ikke at være en negativ pessimist oven på en sejr, men jeg kan bare ikke lukke øjnene for åbenlyse problemstillinger. Jeg hørte godt Bo skrige lungerne af led på sidelinjen om at de skulle komme frem, men han må gøre et eller andet forkert til træning, siden at det igen og igen er sådan det ender i kampene.

Og ja, som jeg skrev på facebook, så sælger de nok Prop for halvanden million og en pose Matador mix til vinter. Jeg håber de er klogere, men jeg er alvorligt bange for at man tror man kan klare sig igennem og finde en "fuldgod" erstatning gratis. I øjeblikket er han langt mere værd for AC end hvad andre klubber vil betale for ham, så det bliver dyrt tjente penge hvis man slipper ham til vinter. Jeg tror ikke man vil sige nej til et bud på 2 mil, men jeg tror at selv ved 5, så vil det være en fejl at sælge ham i dette vindue.
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 14:59
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

En kamp der i mine øjne udstiller et af de største problemer i Horsens. Man kan ikke spille når man er foran. Vi spillede fantastisk fodbold i store dele af kampen, men i de perioder vi var foran overlod vi alt for meget til Silkeborg og stillede os alt alt for dybt. Når midtbanen praktisk taget står i eget felt, så snart Silkeborg har bolden over midten, så skal de gå galt. Selv med en mere sikker målmand. Det duer bare ikke med så passiv en indstilling når man kun er foran med et enkelt mål og der lang tid tilbage. Vi er heldige med at Silkeborg havde et bundhold held. Men det behøvede vi ikke at være. Vi viste at vi kunne styre kampen, så hvorfor gør man ikke det i 90 minutter? Vores forsvar er ikke stærkt nok til at afvise en helt kamp. Ikke mod Silkeborg og slet ikke mod bedre modstandere. Og det har vi vist igen og igen.
Misforstå mig ikke. Det eneste der talte i går var 3 Point, og dem fik vi og det er jeg glad og tilfreds med. Jeg ønsker ikke at være en negativ pessimist oven på en sejr, men jeg kan bare ikke lukke øjnene for åbenlyse problemstillinger. Jeg hørte godt Bo skrige lungerne af led på sidelinjen om at de skulle komme frem, men han må gøre et eller andet forkert til træning, siden at det igen og igen er sådan det ender i kampene.

Og ja, som jeg skrev på facebook, så sælger de nok Prop for halvanden million og en pose Matador mix til vinter. Jeg håber de er klogere, men jeg er alvorligt bange for at man tror man kan klare sig igennem og finde en "fuldgod" erstatning gratis. I øjeblikket er han langt mere værd for AC end hvad andre klubber vil betale for ham, så det bliver dyrt tjente penge hvis man slipper ham til vinter. Jeg tror ikke man vil sige nej til et bud på 2 mil, men jeg tror at selv ved 5, så vil det være en fejl at sælge ham i dette vindue.

Hmmm hvis du ikke vil fremstå som en negativ pessimist, hvordan hænger det så sammen med at du tror, at vi vil forære vores bedste spiller væk ?

Vi har 3 år til kontraktudløb med Prip, og vi er jo rent faktisk begyndt at tjene rigtig godt på vores salg af spillere, så jeg kan virkelig ikke se nogen grund til, at der skal gå Jeno i den hvor alt er skidt.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 771
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 15:09
Det hedder erfaring. Det er hvad de plejer at gøre når man har en spiller der byder sig til.
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 15:54
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Det hedder erfaring. Det er hvad de plejer at gøre når man har en spiller der byder sig til.

Hvem er det du tænker på, at vi har foræret væk inden for de sidste par år ?
Til top
Gamsten Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 Juli 2019
Sted: Løsning
Point: 25
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gamsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 November 2019 kl. 17:14
Der var en del fokus på at vi skulle have et fornuftigt udbytte af de 4 kampe vi nu har spillet. Med 2 sejre og en uafgjort synes jeg at udbyttet har været ok. Egentlig synes jeg at spillet med lidt held har været til endnu mere, men det er lykkedes at lægge lidt afstand til de nederste pladser. Delac overrasker mig egentlig ikke igår, der var noget rigtig skidt og noget rigtig godt, men kampen understreger hvorfor det er at Lansing har været foretrukket i efteråret. 
Frantsen er jo egentlig ikke angriber, men har efterhånden spillet en del kampe som sådan. Igår får han virkelig udnyttet de spidskompetencer han altså har på pladsen, til både at score, og lægge op til mål, lækkert. Prip kan ikke blive ved med at være en overraskelse, og netop derfor er han god for holdet, uanset om han scorer eller ej. Når han har bolden, og har mulighed for at gå ind i banen, så ved alle at det potentielt kan blive farligt. Det giver helt nye dimensioner i vores spil. Dejlige 3 point....
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

JULEFROKOST

13.11.2019 - 18.11.2019

Fanklubben Den Gule Fare inviterer til julefrokost for medlemmer i klubhuset Lørdag d. 23. november kl. 18:00

Se landskamp i klubhuset

14.11.2019 - 18.11.2019

Danmark - Gibraltar ***** Irland - Danmark

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: