AC Horsens Brøndby
SØNDAG DEN 7. JUNI KL. 17:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VINTERTRANSFERE 2020

Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 December 2019 kl. 10:41
Ja, ærgerligt at finanserne åbenbart er så sårbare - omend jeg også godt kunne forestille mig, at Bo prøver at tale priserne lidt ned Smile

Uanset: Har Bo nogensinde haft held med at købe/hente en spiller fra en Superliga-klub eller tilsvarende? Jeg glemmer sikkert noget, men lige nu kan jeg kun komme på fejlkøb/ansættelser: Borring, Junker, Sivert ...

(Jo jo, Okosun, Ludwig og Thorsen blev hentet ind fra Superliga-klubber eller tilsvarende i anden omgang, men i første omgang blev de fundet i 1. Division ...)

Måske er det ikke kun skidt, hvis Bo bliver nødt til at tænke kreativt og hente fra næstbedste række eller udlandet Smile
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 287
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 December 2019 kl. 17:58
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Ja, ærgerligt at finanserne åbenbart er så sårbare - omend jeg også godt kunne forestille mig, at Bo prøver at tale priserne lidt ned Smile

Uanset: Har Bo nogensinde haft held med at købe/hente en spiller fra en Superliga-klub eller tilsvarende? Jeg glemmer sikkert noget, men lige nu kan jeg kun komme på fejlkøb/ansættelser: Borring, Junker, Sivert ...

(Jo jo, Okosun, Ludwig og Thorsen blev hentet ind fra Superliga-klubber eller tilsvarende i anden omgang, men i første omgang blev de fundet i 1. Division ...)

Måske er det ikke kun skidt, hvis Bo bliver nødt til at tænke kreativt og hente fra næstbedste række eller udlandet Smile

Det ville være dårligt købmandsskab at melde ud, at der er masser af peng til en erstatning. Jeg er sikker på at Bo med salget af Junker har fået noget økonomisk råderum til at hente nye forstærkninger for.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at vi bør gå efter en sulten målræv fra 1 division, da Bo held med at hente etablerede navne er meget begrænset. Helsted fra Køge kunne være en god mulighed ligesom også Kjartan selvfølgelig altid er velkommen retur.
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 87
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 December 2019 kl. 19:35
https://achorsens.dk/nye-udfordringer-til-avanzini-0 Avanzini er hvert fald videre. Synes godt man kan evaluere lidt på hans tid i Horsens:

En mand som jeg mener topped i sidste sæson da han blev brugt og der ikke var så meget konkurrence på holdet.

21 kampe samlet set og var med i en flot playoff kamp mod Vendsyssel hvor han spillede tæt på sin bedste kamp for klubben.

Siden er det dog ikke blevet til meget og med kun 3 superindskiftninger i denne her sæson, pegede pilen allerede mod en ny klub.

Der skal tilgengæld lydes en tak til Avanzini for altid at have været en fighter, god vind fremover.

Kunne sagtens se ham i enten Kolding, Skive, Fredericia, Nykøbning FC, Roskilde, Næstved eller måske i Norge eller Sverige.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 08:30
Avanzinis problem var vel primært at der oftest var spillere lige lidt bedre eller somibhvert fald blev foretrukket. Synes oftest han har gjort det fornuftigt eller bedre når han har fået chancen. Hans dårlige kampe var når hele holdet spillede skidt, og det vil ikke være fair at bedømme ham på det.
Jeg kan sagtens forstå han vil videre, og hvis man bare ophæver i stedet for at finde en lejeaftalen, så tyder det jo nok også på at man ikke rigtigt havde tanker om at bruge ham i fremtiden. Så held og lykke til ham

At Bo ikke har haft det store held med at finde en etableret spiller ind til nu, synes jeg ikke er helt korrekt. Hvad med Lumb? Jeg synes ikke Sivert var et flop, men er klar over jeg står meget alene med den holdning. Primært synes jeg problemet lå i at han blev fjernet fra den defensive midtbane til fordel for Bjarke. Og det tror jeg primært handlede om at man dengang havde mindre tillid til at han kunne udfylde andre roller, hvor man vidste at Sivert kunne spille i forsvaret. Det var bare ikke det han var blevet stillet i udsigt eller ønskede.

Jeg tror heller ikke på Finbogasson ville være et hit at få tilbage. Enten en der er mere sulten eller en der har vist at slå til på SL niveau. Jeg følger ikke nok med i 1. div. til at vide om der er en oplagt mulighed, men jeg tænker udvalget er større i udlandet. Givetvis også en kæmpe høstak. Men. Der må være nogle spillere som ikke bare er ukendte lottokuponer der kan købes for penge. Jeg tror ikke på discountudgaven når man skal finde en der skal forstærke nu og her. Det er fint når man skal bruge en 2. angriber og har nog brug for bredde og talent. Der er ikke tid til at udvikle en angriber lige nu.
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2257
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 09:31
Som jeg husker det, var Lyngby rykket ned i 1. Division, da vi hentede Lumb ... Ellers var han sandsynligvis også blevet i Nordsjælland, nær sin bopæl.

Hvad Sivert angår, så synes jeg aldrig, han blev det omdrejningspunkt på midtbanen, som hans prisskilt berettigede til. Han kunne fint være med på Superliga-niveau, men han manglede spidskompetencer, enten i form af duelstyrke og defensiv spilforståelse eller pasningssikkerhed og blik for offensive afleveringer.

Han var sjældent en katastrofe, men stort set aldrig nogens MOM, og hvis ens nye klub har slået transferrekorden for at hente en, så skal man være kampens bedste nu og da - ellers ER man et flop.

(En Okosun er f.eks. klart bedre i mine øjne, og han blev hentet gratis fra Vendsyssel ...)

Jeg tror heller ikke på Finnbogason, også fordi han virker meget glad i Vejle og de har hårdt brug for hans mål. Men Helsted kunne være en mulighed og har vist også været i Bos sigtekorn før. Spørgsmålet er så, hvor ambitiøs han egentlig er ...

(Jeg forstår godt argumentet med, at vi ikke har tid til at udvikle en angriber; jeg tror så bare ikke, vi har andet valg. Selv Junker var jo et sats, hans hidtidige målstatistik in mente, og ham smadrede vi sparegrisen for at hente ... Mit håb er så, at det måske er for det bedste, fordi Bo alligevel ofte får mest ud af unge, sultne spillere med Superliga-drømme)

Sidste replik: Avanzini er ikke nogen dårlig spiller, men han har for lidt fysik til at spille back og hans tekniske repertoire er for smalt til at spille kant. Typisk forsøgte han den samme dribling igen og igen, til forsvarerne vidste, hvad han ville; han gik altid samme vej, og hans pasninger og (især) indlæg var ikke gode nok. Men jeg tænker som Ultimo, at han kan få en fin karriere i f.eks. 1. Division eller norsk fodbold ...

Redigeret af Erik Barkman - 20 December 2019 kl. 09:34
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 759
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 14:27
Tvivler på at  klubben har råd til at købe en angriber med samme målsnit som Mark Asp Rasmussen har haft det seneste halve års tid.
Han har lavet et hav af mål i pokalturneringen, reserveholds turneringen, samt i U19 divisionen. Læste på et tidspunkt at han havde et målsnit på 19 mål, i 22,5 kampe.

Hans kontrakt med ACH udløber i 2021.
Skal han have en reel chance - og skal der være mulighed for at tjene lidt penge på ham - så er det i dette forår han skal have rigtig chance.
Til top
prode Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 25 August 2012
Point: 61
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 18:59
Mikael Ishak
Vil gerne spille i Danmark
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 19:06
Selvom de var de evt. var rykket ned da man hentede ham, så havde han trods alt Superliga erfaring, selvom han måske teknisk set blev hentet fra 1. div.

Jeg er enig i at Sivert ikke levede op til forventningerne i en tid hvor Vi havde meget svært ved at finde ud af hvordan holdet skulle sættes hans karantæner hjalp heller ikke. Men jeg synes stadig der er lang vej til at kalde ham et flop i samme sætning som Borring og Junker. Vis NBM forsvandt i dette vindue ville jeg til enhver tid betegne ham som et større flop, og det selvom jeg stadig tror på hans potentiale.

Men det er sådan set også helt lige meget. Vi kan ikke bruge det til noget som helst lige nu. Vi skal have mindst én angriber, og han skal have pote tialrt til at starte fra dag 1, og så er det ligegyldigt hvor han kommer fra. Jeg har intet imod at give en af vores egne talenter en chance også, men det er altså ikke noget vi kan nøjes med og så krydse fingre. Forskellen på den rigtige og den forkerte angriber kan hurtigt blive på den dyre side af 20 mil. I mine øjne er det ikke det rigtige tidspunkt til at slibe sparekniven. Der skal investeres i klubbens fremtid og overlevelse.
Til top
prode Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 19:31
Mikael Isak Svensk angriber
scorede 32 mål for Randers 

Til top
prode Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prode Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 December 2019 kl. 19:38
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 17>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Sammen om en god oplevelse

29.05.2020 - 31.12.2020

Nyt fra DFF

30.05.2020 - 31.12.2020

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: