FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - AGF

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jørgen A Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 395
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2020 kl. 21:24
Som jeg skrev forleden dag :

Og GERNE gentager mig selv (og giver jer andre ret) :

UD TIL HØJRE med Delác .........
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 85
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2020 kl. 22:25
Synes tavlen blev vasket ren ifht. sidste weekend. Der er rigtig mange ting der blev gjort bedre, energien og fighten var der bestemt, desværre var udskiftningerne for sene, en tung Brock skulle helt klart have været ude noget før, det hjalp en masse at få Erhan ind, som jeg bestemt ser et stort offensivt lys i. Også Drost gjorde sig farlig og viste godt spil, de skulle have været inde noget før så de kunne have sat et større præg på spillet.

Men egentlig flot at udspille AGF på den måde og blive snydt for et point, fremragende aggresivt pres især i 2. halveg. Jeg synes bestemt denne kamp kan bruges da den vidner om opskriften på fremtidig sejr. 57% boldbesiddelse er enormt flot.

Dog har jeg nogle ris til kampen:

Jeg har tit tænkt over at Thorsen tit bliver for smal når han skal rykke ind istedet for Lumb, ville det være smartere og sætte Lumb højere oppe? Eventuelt som en venstrekant?`Og sætte Thorsen ned?

Ellers synes jeg faktisk at der var mange gode præstationer "all around" og dejligt at få en helt anden smag i munden efter sidste weekends blamage.

Jeg tror stadig 100 procent på holdet og Bo som træner, idet jeg ser et stort potentiale i begge.

Ifht. offensiv kvalitet kunne det altså være rart med en enkel mere at kunne vælge imellem; en der falder i øjnene kunne være en James Gomez, rap med fødderne, virker god til de offensive hovedstød, samt en hurtig spiller, lidt ala det FCN praktiserer. Vil han kunne være en mulighed som offensiv midt/angriber da vi jo har folk der allerede er foran ham?

Ville virke lidt som tricket med Erhan + han har nogle af de samme offensive kvaliteter som Erhan har, med mere speed endda.

Det kunne hvert fald vise sig at være brugbart.

Redigeret af Ultimo - 24 Februar 2020 kl. 22:26
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2020 kl. 23:02
Jeg forstår ikke helt dem der ser en masse positivt at tage med fra den her kamp. Therkildsen gjorde fin figur af dem som startede, men ellers var der ikke meget energi og vilje før der blev skiftet ud. Alle der kom ind bidrog med mere i de få minutter de fik, end dem de erstattede præsterede inden dem. Massovic ligner en angriber. Kort aftræk og beslutsom. Drost viste energi og villighed til at løbe i rummene. Kan ikke huske hvad den nye unge spiller der kom ind til allersidst hedder, men han kastede sig ind med en helt anden energi og vilje end man har set fra stamspillere. Der må gerne belønnes. Heller folk der vil der, end folk der kan det, men ikke viser det.

Og så min kæphest. Bjarke smider bilde væk, spiller sine medspillere i situationer så de bliver pressede til at sparke væk. Stopper fremdriften når spillerne omkring ham er på vej frem.
Til top
JMT Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Point: 58
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Februar 2020 kl. 06:32
Hvor er det vildt at sige at nu er tavlen vasket ren!! Der er da intet positivt at finde ved et nederlag. Når man nu endelig stiller med en høj hårdkæmpene fuldblodsangriber i front, skal bolden satanme også ind til ham. Gang på gang spiller Prip og Lumb indianerbold på kanten med hinanden, uden nogensinde at slå et kvalificeret indlæg. 1. Indlæg fra en kant eller back kommer vel reelt først efter 91 min. Det er sku ringe!! Ludwig hører vel slet ikke til på et græstæppe, og det samme kan siges om Delac. Drost SKAL ligegyldig form, være foran i køen til det angreb, hverken Frantsen eller Erhan har kvaliteten til det.
Men se det på den lyse side, min ikke Bo igen bliver en god træner når vi skal spiller Nordic bet efter ferien! Så drop jeres positive fantasier, og se realiteten i øjnene. Der var absolut intet positiv at tage med fra kampen i går. Kan man ikke vinde over et piv ringe agf hold, er der sku langt igen!@
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Februar 2020 kl. 08:03
Det positive først:
Der blev fightet over hele linien, og vi så de "gamle dyder" og et AC-hold der ikke gav op. Der var ellers nok af bange anelser da Patrick Mortensen afsluttede et glimrende AGF angreb til 0-1. Man frygtede en ny afsklapsning .God moral i den fase af kampen og med lidt held var ACH kommet foran.

Det negative:
Set over 90 minutter var AGF bedst og fortjente sejren. 0 point foreløbigt og et meget svært program de næste kampe. Jeg kan ikke se hvordan AC skal undgå 11. pladsen og dermed et nervepirrende nedrykningsspil.
Man kan spøge : er AC Horsens reelt bedre ? Vi så et transfervindue som afslørende stor mangel på købekraft og derfor er situationen uafklaret på de offensive pladser. Alle andre - pånær Hobro og Silkeborg - har haft stor købelyst og lukrerer måske på det i de afgørende kampe ?

Redigeret af rasbak - 25 Februar 2020 kl. 08:04
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 758
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Februar 2020 kl. 08:22
Dette var en udemærket kamp, og ACH er desværre ikke bedre lige pt.

Der kan efterhånden kun være 2 mål for resten af sæsonen:
- 1 Fastholde en position, hvor man har mulighed for at vælge samme pulje som Silkeborg
- 2 Have alle mand klar til de 2 knald eller fald kampe der skal spilles mod enten Hobro, eller Esbjerg.
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Skanderborg
Point: 2256
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Februar 2020 kl. 10:29
Enig med Fodboldtosse -  så enkelt er det.

Jeg så et AC-hold, hvor der blev arbejdet for sagen fra alle sider. AGF har bare bedre spillere; Bundu alene kan jo mere end samtlige vores offensive kort tilsammen.

Vi blev reelt kun farlige på dødbolde, og dem fik aarhusianerne overvejende styr på i 2. halvleg. Jo, vi havde boldbesiddelsen, men AGF spillede også kynisk: De investerede kun offensivt, når de jagtede en føring. Når de var foran, stillede de sig ned og lurede på kontramuligheder, og dét har vi simpelthen ikke spillerne til at håndtere.

Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at alle er så begejstrede for Masovic' og Drosts indhop. Drost udrettede ikke noget særligt, så vidt jeg kunne se, og Masovic brændte en hovedstødsmulighed, der simpelthen ikke må brændes. Det er muligt, at de er lige så gode som Brock og Frantsen, men jeg har svært ved at se, at de skulle være bedre. For mig lugter det lidt af ønsketænkning?

Vi har bare ingen dygtige angribere i truppen pt., end of story. Hvis foråret skulle være blevet andet end en nervepirrende kamp for overlevelse, skulle der have været investeret i offensive forstærkninger i vinterpausen. Det blev der ikke.

Redigeret af Erik Barkman - 25 Februar 2020 kl. 10:33
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Februar 2020 kl. 19:49
Drost viste en vilje og ærgerrighed i de få minutter han var på banen, modsat Frantsen der ikke gjorde noget væsen af sig. Men givet, han kom ikke frem til mere i de 10-15 min. han var på banen en Frantsen gjorde gennem kampen. Brock massen var langsom, havde ikke nogen indbyrdes forståelse med spillerne omkring ham, når han skulle lægge bolden videre. Vandt ikke hans dueller i stort omfang heller, og kom ikke frem til noget som helst. Massovic kom frem til to fine chancer/forsøg på de 25 min han fik. Han viste vilje og evne til at afslutte. Hans skud der gik lige forbi mål, var med kort aftræk, og viste mere angrebsinstinkt end resten af holdet samlet i hele kampen.

Måske skal Killerick i angrebet. Han laver både skidt og kanel i forsvaret, men scorede og havde et skud på overliggeren. Sammen med Massovic stod han vel for samtlige Horsens chancer i kampen.

Jeg har svært ved at se hvad det er vi skal tage med, udover at vi var heldige at AGF ikke var skarpere, så vi ikke fik endnu en afklapsning. AGF havde fuldstændig styr på os i alle facetter af spillet. Der var ingen farlige indlæg. De blev alle ekspederet væk, hvis de overhovedet kom forbi forreste AGF'er. Det farligste kom vel som hvad der lignede et kikset hjørnespark der kom fladt, der tog AGF og vores angribere på sengen.
Måske hvis man viste den vilje til at angribe, som man gjorde de sidste 10 min. På andre tidspunkter også, ville vi kunne tro på at man kunne score nogle mål, men at blive ved med at spille på en strategi om ikke at lukke mål ind, når vores forsvar er så uorganiseret og elendigt, det er naivt
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Skanderborg
Point: 2256
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Februar 2020 kl. 11:21
Kampen åbnede op til sidst, fordi vi satsede hele butikken offensivt. Det gav nogle muligheder til indskifterne, som starterne næppe havde fået. Men at satse offensivt hele kampen ville i mine øjne være håbløst, når man ikke har dygtige afsluttere i truppen.

Vores eneste håb med den nuværende trup er at holde nullet og så lave et klumpmål efter en dødbold. Angrebsfodbold kræver angribere.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Februar 2020 kl. 12:45
Selvfølgelig kan man ikke spille sådan en helt kamp. Det er heller ikke det jeg foreslår. Jeg efterlyser blot at det ikke udelukkende er når der er 5 min igen og man er bagud, at man satser bare en lille smulet offensivt.
Man kan ikke blive ved med at befinde sig i den fantasiverden, hvor man forsøger at spille til nul og krydse fingre for en tilfældighed på en dødbold. Vi skal jo ikke møde os selv på noget tidspunkt
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Danmark lukker ned

12.03.2020 - 30.03.2020

- og det gør Fanklubben også til den 30. marts. Pas på jer selv til vi ses igen.

Sammen om en god oplevelse

13.03.2020 - 31.12.2020

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: