AC Horsens Brøndby
SØNDAG DEN 7. JUNI KL. 17:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FC København-AC Horsens

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2020 kl. 09:54
@Sned, det var også derfor jeg turde love som jeg gjorde. Jeg tror naturligvis ikke på en sejr, men hvis vi får den, så har vi jo kvaliteten, og så kan man jo ikke forlange mere.

Jeg synes min kritik har været berettiget, men i sidste ende, så vil vi jo alle samme. Det bedste for holdet. Vi er bare ikke altid enige om hvordan det opnås.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Marts 2020 kl. 18:56
5 spillere på rundens hold på 3+, 4 i Tipsbladet og 3 på superliga.dk. Det må være rekord. Okosun, Ludwig og Lumb er på alle, mens Delac kun er på 1 og Jakobsen på to.

Det må være ret historisk. Jeg har ikke set nok af de andre kampe til at afgøre hvor fortjent det er, men uanset så er det alligevel fornemt
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 87
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Marts 2020 kl. 10:43
Meget enig BL, i sidste ende handler det for os fans at stå sammen i tykt og tyndt.

Ifht. den nu lidt sene sejr:

Jeg synes holdet spiller deres bedste kamp i løbet af hele sæsonen, fremragende præstation med masser af kynisme i duellerne. Det var en fryd for øjet at se Zeca blive så fysisk domineret af Erhan, iøvrigt synes jeg også spillet blev mere offensivt da Erhan kommer ind, virkelig et guldæg efter min opfattelse.

Okosun spiller vel sin bedste kamp i hele sæsonen, fremragende i duelspillet og også mange fine tekniske pasninger, samt medvirkende til godt flow i spillet.

Thorsen spillede vel også tæt på sin bedste kamp, måske endda nogensinde for klubben, kæmpe cadeau til alle drengene for sådan en kæmpe præstation og selvfølgelig til Bo Henriksen, fantastisk træner.

Og så et lille indspark til coronadebatten:

Allerede nu ser vi at kæmpe turneringer som NBA og EM i fodbold bliver aflyst, det må efterhånden være klart for enhver at den danske turnering med stor sandsynlighed IKKE bliver spillet færdig. Det er simpelthen for stor en risiko for spillere at blive syge og det vil være forfærdeligt for de diverse hold.

Torben Andersen skrev en fremragende artikel om dette:

https://hsfo.dk/artikel/suspender-superligaen-det-giver-ikke-mening-at-forts%C3%A6tte

For jer der ikke har plus melder han ud at det ikke giver mening at spille sæsonen færdig under disse forhold, noget jeg fuldt ud støtter ham i og giver ham ret i.

Han nævner også at hele turneringen kan ende med at blive suspenderet, hvilket vil følge at den nuværende stilling vil udgøre hvem der rykker ned/op osv.

Dette er som jeg ser det, det helt rigtige valg. VI er i den heldige situation at mesterskabet stort set allerede er sat, samt at de 3 nederste klubber ingen chance har for at nå hverken SE og Horsens i de 2 sidste kampe (Hobro som den tætteste har 7 point op til SE, hvilket de ikke kan nå på de 2 sidste kampe).

Derfor ville det være helt på sin plads at rykke disse klubber ned, men selvfølgelig give dem en slags økonomisk kompensation for hele affæren.

Discovery og SBS som betaler gildet har papir på en sæson med 12 hold i næste sæson, som klubberne iøvrigt SELV har skrevet under på, derfor ville det være det helt rigtige at rykke de 3 nederste ned da man jo på forhånd har sagt der skulle være 3 direkte nedrykkere og samtidig rykke Vejle automatisk op.

Det andet tiltag ville bestå i at spille sæsonen om, starte fra 0 igen med samme hold, dette tror jeg ikke kommer til at ske da Discovery og SBS ved hvor mange penge der står på spil ifht. den nye aftale og da nedrykkerne jo stort set allerede er fundet ligger løsningen hvis lige til højrebenet.

Andre har iøvrigt foreslået at man  spiller de 2 sidste kampe færdig for så har alle spillet mod hinanden, det tager jeg imod med åbne arme, men jeg ser det desværre som for farligt i situationens nuværende form. Man skal altså huske at der trods alt kommer til at være over 100 på stadion i form af bolddrenge, TV folk, kommentatorer, sikkerhedsansvarlige osv.

Et andet problem med de lukkede kampe er at mange fans har det med at møde op alligevel udenfor, Silkeborg foreksempel havde hvert fald 1000-1500 mand til deres hjemmekamp mod AGF. Det er simpelthen for farligt, så må man aflyse turneringen der er ikke andet for.

Og til disse som vil sige det er uretfærdigt overfor disse klubber har jeg blot at sige: Der vil altid være folk der føler sig uretfærdig behandlet i sådanne ekstreme situationer, Vejle vil også føle sig uretfærdigt behandlet hvis sæsonen blev spillet om og de skulle være i 1. division i endnu en sæson.

Denne sæson har ingen vindere men desværre kun tabere i form af dette efterspil, sådan er liven engang imellem desværre.

Og dem der mener at Vejle skal rykkes op og sæsonen skal være med 15 hold næste sæson og 4 nedrykkere må jo have jord i hovedet (så nogle få kommentarer på bold.dk om dette). Selvføgelig vil TV selvskaberne ikke være med at til at lave en 15 holdsliga når de jo lige har fået samtlige klubber til at stemme om 12 hold, det ville jo være en kæmpe økonomisk brist for dem.

Klubberne har selv stemt sig til en 12 holdsliga og derfor er der ikke andet for end en skrivebordsafgørelse på turneringen.

Iøvrigt har hold som SIF og EFB hele 13 og 10 point op til fx. Horsens, der kan man jo faktisk allerede sige at det ville være på sin plads at rykke dem ned når de alligevel er så langt fra konkurrenter.

Man skal også huske at disse hold trods alt har haft en hel sæson til at forbedre deres placering, der følger altså et eget ansvar.

Jeg vil hvert fald være forestående og forsvare TV folkene hvis en sådan skrivebordsafgørelse finder sted, det vil i så fald være det eneste rigtige og fornuftige at gøre i sådan en hård og svær situation.

Redigeret af Ultimo - 13 Marts 2020 kl. 10:55
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

AC Horsens - Brøndby IF

06.06.2020 - 07.06.2020

Hjemmekampen i morgen mod Brøndby IF kan følges på TV3+ fra kl. 15:30

Sammen om en god oplevelse

08.06.2020 - 31.12.2020

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: