FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOMMERTRANSFER 2020

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 2267
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Juli 2020 kl. 15:54
En lille trøst i forhold til det der med, at vi skal spare næste sæson: Det er vi næppe den eneste klub, der skal. Både Hobro og SønderjyskE var ude i nogle smådesperate redningsmanøvrer, og de tabte indtægter fra coronanedlukningen kommer ikke bare automatisk igen, fordi der bliver lukket op igen.

Men klart, med kun 20 markspillere, hvoraf en del er unge talenter, er vi meget sårbare i forbindelse med skader og karantæner.

Er der egentlig nogen, der har set indikationer af, om Okosun er interesseret i at forlænge - og om FCM er interesseret i at lade ham gå? Folk bliver ved med at råbe på en forlængelse, som om det ligger lige til højrebenet, men det er vel slet ikke sikkert, at det kan lade sig gøre?
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 115
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Juli 2020 kl. 21:17
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

En lille trøst i forhold til det der med, at vi skal spare næste sæson: Det er vi næppe den eneste klub, der skal. Både Hobro og SønderjyskE var ude i nogle smådesperate redningsmanøvrer, og de tabte indtægter fra coronanedlukningen kommer ikke bare automatisk igen, fordi der bliver lukket op igen.

Men klart, med kun 20 markspillere, hvoraf en del er unge talenter, er vi meget sårbare i forbindelse med skader og karantæner.

Er der egentlig nogen, der har set indikationer af, om Okosun er interesseret i at forlænge - og om FCM er interesseret i at lade ham gå? Folk bliver ved med at råbe på en forlængelse, som om det ligger lige til højrebenet, men det er vel slet ikke sikkert, at det kan lade sig gøre?

Der bliver lavet nye regler i næste sæson så klubberne ikke på samme måde kan have 10-20 reserver i den yderste trup, for at forbedre konkurrencevilkårene, Svend Graversen som er FCM's sportschef har også sagt flere gange i sidste vintervindue at de skulle have kigget på hvem de skulle have lejet ud og solgt.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/nye-transferregler-paa-vej-fcm-handler-bliver-fremover-forbudt

Okusun er ikke en del af Priskes hold da han ikke indgår under den taktiske del, FCM vil hellere bruge Kaba og Brumado som de jo har givet mange penge for: 25 og 15 millioner, det er klart at det vil være et professionelt nederlag for dem ikke at bruge de her spillere, det skaber et vindue for os til Okusun (såfremt han selv har lyst, som jeg bestemt tror han har).

Læg dertil at klubberne er ramt af corona og FCM tit har snakket om at få ryddet lidt op i deres overskudslager.
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 528
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Juli 2020 kl. 18:54
Økonomien ødelægger Horsens omdømme så er det lige meget hvor godt spilleren har præsteret, næste sæson bliver værre med færre penge lumb og jeppe kjær ryger med garanti pga penge mangel selvom det er en dårlig forretning at sælge kjær nu
Til top
lindballe-01 Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juni 2020
Sted: Hatting
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindballe-01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Juli 2020 kl. 14:50
var det en ide og få ham tilbage til horsens som sports direktør, så Bo kan koncentrer sig om træningen, eller omvendt.

Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 848
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Juli 2020 kl. 20:22
Det ville jo kræve man ville investere lidt i forretningen. Lige nu virker det ikke som om det er en del af planen. Man er ikke lykkedes med at spare sig selv til nedrykning endnu, så man gør et forsøg mere
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 528
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Juli 2020 kl. 12:43
Hent Mayron fra FCM
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Juli 2020 kl. 14:20
Tiden fremadrettet skal bruges til at kigge på mulige forstærkninger, der er det jo så glædeligt at vi allerede har en stor del af stammen på plads hvilket jo vil betyde at vi ikke skal ind og bygge noget helt nyt op, vi har altså et godt hold med en god stamme og derfor vil det være let for os at føre nye spillere ind på holdet, det vil være MEGET nemmere at spille nye offensive profiler ind på det her hold.

Jeg synes stadigvæk at vi har mange gode ting i holdet offensivt, men nu ser det jo ud som at vi er igang med at sælge Jeppe Kjær til en europæisk storklub, det er simpelthen så flot og fantastisk at klubben er nået til et punkt hvor man kan sælge talenter til selveste Ajax måske. Jeg vil da hvert fald råde Jeppe til Ajax som jo har et fremragende ry for at videreudvikle danske talenter, chancen for at komme til udlandet skal Jeppe selvfølgelig tage og jeg er sikker på at han nok skal få masser af success ligegyldigt hvilken storklub som han tager og så må det her jo også være ekstra motivation for de ungdomsspillere vi har i Horsens, der bliver altså givet chancer til førsteholdet og hvis man i så fald er god nok og tager disse chancer kan man risikere et gennembrud på førsteholdet.

Ifht. de mulige forstærkninger har jeg lavet en liste med nogle forskellige spillere som jeg kan se som værende muligheder, lige nu mangler vi lidt offensivt så vi kan erstatte Drost og Erhan (han blev jo brugt som offensiv spiller), samt også have lidt til bredden i form af at selvsamme spillere jo også fungeret lidt som ydre reserver.

Victor Torp har været en vidunderlig profil for FC Fredericia, stort talent fra FCM som de har lejet ud, han er en offensiv spiller som også er rigtig god i en kreatør rolle, minder en del om Prip og Jeppe faktisk. Kampe på U-20, U-19 U-18 og U-17 landsholdet, der ville naturligvis være tale om et leje hvis vi skulle være så heldige at få fat i ham, enten et helt eller halvt år.

Emannuel Ogude (FRI TRANSFER) fra Vendsyssel havde en kanon sæson i 18/19 for Vendsyssel og var vel et af holdets store offensive profiler sammen med Opondo, Kamara og Konate, han er på fri transfer fra i overmorgen, tror sagtens han ville kunne slå til i Horsens og så vil han jo være billig. Fin angriber.

Imed Louati, har virkelig været en af Hobros bedste offensive våben har en god evne til at finde rum og er god med bolden, god til at løbe ind i de rigtige rum for at komme til chancerne, såfremt lønnen passer (Hobro har lavere budget end os, så tror sagtens vi kan få løn til at passe), så tror jeg han vil være en stor success i Horsens.

Christian Cappis har spillet en ret imponerende sæson efter min mening, har været den eneste spiller der kunne matche Okosun når vi mødte Hobro, fin amerikansk midtbanespiller som har sine hovedstyrker i duelspillet, samt en udmærket højde, kunne godt være en fin afløser for Okosun. Har også spillet for USA's U-20 landshold.

Junior Brumado, har efter min mening haft en fin sæson, mener dog selv at han skal flyttes bare en anelse ned, altså der hvor Okosun normalt ville ligge, jeg tror virkelig ham her ville kunne være en perfekt erstatning, fremragende duelstyrke og egentlig også udmærket når han bliver brugt lidt længere fremme. Det vil selvfølgelig være på lejebasis der snakkes.

Mayron George, en spiller FCM har sagt de gerne vil af med, synes han har spillet udmærket for dem og havde en god tid i Lyngby før det hvor han scorede nogle ret voldsomme mål, kun 26 år gammel og virker til ikke helt at have "peaket" endnu som spiller, med Bo's historik inmente kunne det jo være han kunne være med til at forløse noget af hans potentiale så FCM kan lave et salg på ham til næste år, det ville også være lejebasis.

Lirim Qamili har virkelig imponeret for Hvidovre den her sæson med 10 mål som offensiv wing, virker også til at være en god erstatning hvis Kjær skulle smutte, samt en fremragende konkurrent til Prip, virkelig en af de helt store profiler i 1. division efter min mening.

Wessam Abou Ali har et år tilbage med Aab, jeg tvivler på de vil bruge ham i næste sæson som andet end reservespiller, selvom han har et fantastisk potentiale, tror han typemæssigt vil passe perfekt ind i truppen, men han har 1 år tilbage af kontrakten og Aab slipper ham næppe i form af leje, så der skal altså lidt mønter op af lommen, scoret 11 mål i denne sæson for Vendsyssel.

Alassana Jatta fra Viborg er en "rigtig" angriber med pæn fart samt godt skud, han har vist desværre en lidt længere kontrakt med Viborg til 23, men siden de nu endnu engang har glippet en oprykning kan det jo være de er tvunget til at sælge billigt, har scoret 7 mål for Viborg, iøvrigt også gambianer, så ville let kunne falde til med Gomez såfremt han får forlænget som ventet.

Frederik Brandhof er en anden spiller som også kunne være en erstatning for Okosun, godt nok ikke samme type midtbanespiller, men har virkelig spillet en stærk sæson for Viborg og med kun 1 år tilbage af sin kontrakt kan det jo sagtens være at han allerede nu hellere vil spille superliga. Lige fyldt 24 år og med kampe på U-landsholdet. Har været i FCM tidligere i karrieren.

Konate havde også en rigtig fin sæson i 18/19 og har sammen med resten af Vendsyssel holdet haft en ret typisk downperiode for et nedrykkerhold i 1. division med mindre penge end de andre, hvis vi kunne hente ham med henblik på at genskabe noget fra den sæson kunne det godt blive spændende, offensiv wing iøvrigt. 2 år tilbage af sin kontrakt, men med den økonomi Vendsyssel har efter en misset oprykning og misset top 6 i 1. division tror jeg vi kan få ham billigt, en 200 til 300.000 DK burde kunne gøre det.

Agon Mucolli, en af Fredericia bedste offensive profiler, kom til fra Vejle og har i denne sæson bidraget fint med hans løb og teknik, tror sagtens han kunne fungere i Horsens lidt i samme rolle som Drost da han spillede. Kan både spille på kanten og bruges som offensiv midt, udmærket spiller.

Jubril Adedeji et navn som ikke burde klinge så hult for dem der har set 1. division, navnligt HB Køge's kampe, virkelig enormt spændende offensiv profil for holdet, som har lavet nogle vilde ting i de seneste kampe, har virkelig været god i 2020. Efter min mening HB Køges bedste offensive spiller udover Martin Koch Helstad og så er han kun 20 år så masser af udviklingspotentiale, er hovedsagligt blevet brugt som offensiv wing. Har 2 år tilbage af kontrakten, men mon ikke vi kan få ham til en fornuftig pris med Bo Henriksens kontakter i klubben.

Liam Jordan er sammen med Jubril de bedste spillere for HB Køge, sydafrikaneren kommer fra Sporting og har et rigtig godt rygte, endnu en offensiv spiller som er wing, af hvad jeg har set virker han til at have et godt touch på bolden og en udmærket fart.

Ali Messaoud, den 29 årige marokkaner har været en af Vendsyssels bedste spillere, endnu en spiller de har hentet i den hollandske lige, iøvrigt noget de har haft meget success med, offensivt midtbanespiller med 7 mål og 2 assist i denne sæson hvilket må siges at være meget pænt for et hold der har haft nedgang. Har kun 1 år tilbage af sin kontrakt så han må kunne købes fri billigt.

Emanuel Toku, navnet siger sikkert ikke folk så meget, men kan fortælle at Toku har haft et fremragende forår for Fremad Amager med fuld spilletid, hurtig lille spiller som også har en fin teknik, iøvrigt været på U-landsholdet (Ghana). Har en fortid i portugisisk fodbold hos Boavista.

Kristoffer Munksgaard, fin sæson som offensiv wing, 13 mål og 2 assist for Fremad Amager må siges at være godkendt, en af Amager's bedste spillere denne sæson og virker til at han er inde i varmen lige nu, kunne være god at have på holdet.

Lukas Engel, ser stadig meget potentiale i Engel, hurtig spiller med et godt overblik, har dog ikke scoret så forfærdeligt meget, men både spillet offensiv midt og angriber, 5 mål og 2 assist i 30 kampe.

Reda Rabei, den 26 årige offensiv midtbanespiller har været kanon for Amager med 8 mål og 7 assist i 26 kampe! Reda er fra Algeriet og har en fortid i fransk fodbold, synes virkelig han ville være et scoop som han har spillet i foråret.

Kristian Kirkegaard fra Fredericia kunne også godt være en løsning, kom til fra Kolding efter at have været med til at rykke dem op, med sine kun 22 år er det altså rigtig stærkt at han har fået 32 kampe i denne her sæson med 5 mål og 7 assist som offensiv midtbanespiller, et stort talent efter min opfattelse. Kun 1 år tilbage af sin kontrakt.

Tim Sparv (FRI TRANSFER) fin duelspiller på midten der er god til at dirigere samt har en fin power, ville være en udmærket erstatning for Okosun. Har også udtalt han gerne ville fortsætte i skandinavien.

Filip Lesniak (FRI TRANSFER), ville i så fald blive hentet ind til bredden på midten endnu en gratis spiller som lige har haft udløb med Aab, har altid syntes han ville passe udmærket ind i klubben. God til at bryde modstandernes flow på midten. Synes han har været OK i Silkeborg.

Tobias Bech fra Viborg FF er et af deres unge U-19 talenter som de har rykket op i førsteholdstruppen han har spillet fast i foråret og fået hele 21 kampe med 4 mål og 5 assist til følge. Højre kant der også kan bruges mere offensivt som højre wing.

Sofus Berger Brix er endnu et talent fra Viborg som har udmærket sig med masser af spilletid i denne her sæson, har er tilgengæld kun 17 år, men virker til at være et stort talent, central midtbanespiller, men kan også ligge offensivt ude på højre wing, Fået fuld tid i hele foråret med 15 kampe.

Redigeret af Ultimo - 29 Juli 2020 kl. 15:14
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 August 2020 kl. 13:52
Nu har jeg lige set at klubben stort set har fået salget af Jeppe igennem til Ajax, jeg er simpelthen så kanonstolt af den udvikling Jeppe har haft og at han har valgt så kompetent og fremragende en klub ifht. talentudvikling viser jo også at han har haft nogle fantastiske mennesker omkring sig ifht. rådgivning.

Det er simpelthen så flot og så skal der jo også lyde en KÆMPE ros til vores ungdomssektor som jo virkelig har en stor del af æren for Jeppe's udvikling (selvfølgelig er det jo først og fremmest Jeppe selv), at man på så kort tid kan udvikle talenter som springer boksen for hvad vi normalt kan sælge for i Horsens og laver sådan et flot rekord salg viser at Claus Troelsen og resten af teamet har en eventyrlig evne til ligesom Bo H, at få meget ud af lidt ifht. hvad vi havde til at starte med.

BT siger at prisen ligger på 2 mil euro, hvilket vil være 15 millioner, det er jo fremragende, de penge bliver også en faktor mht. næste sæson, det giver os en markant højere status inden for talentudvikling, ja faktisk på status med Silkeborg vil jeg vælge at mene, som jo også er en god klub at måle sig med når man tænker på talentudvikling. Jeg er kanonstolt.

Og så er det jo også et vink med en vognstang om at Bo Henriksen bliver i klubben i næste sæson, man vil jo nok ikke lade en mand på vej ud lave de her handler, sammentid med at han ikke fik lov til at bruge nogle af pengene. Så det er jo overall super positivt

Sidst men bestemt ikke mindst en kolossal ros til Bo Henriksen som jo har stået for dette salg, manden er guld værd for os med sine fantastiske salg og en stor del af rosen skal derfor tilkomme Bo, fodboldguden over dem alle.

Dette her salg burde motivere ALLE vores talenter, hvis Jeppe Kjær kan gøre det, kan Gomez, Kruse samt Kongsmark også (måske ikke nødvendigvis til Ajax, men ser hvert fald potentiale ifht. salg med mindst 1 af dem), det er en kæmpe gulerød til vores gule talenter.

Men det burde så sandelig også motivere spillertruppen da det jo viser at Bosse H også er at finde i klubben næste sæson, samt at vi nu har råd til at finde nogle flere spillere på de offensive positioner.

Lykkelig og stolt over dette øjeblik, bringer jo helt minder tilbage til dengang Bent Schmidt Hansen røg til Eindhoven og havde MASSER af success, jeg skal hvert fald ned og se Jeppe spille med Jong Ajax (Ajax 2. hold) i næste sæson og se nogle kampe med ham, håber jeg også andre gule fans vil.

Også dejligt at kontrakten med Gomez forlænges, endnu et talent med et stort potentiale, man kan jo kun håbe vi også har en købsklausul i hans næste kontrakt, jeg ser bestemt store ting i Gomez også, sammen med vores andre ungdomskuld.

Redigeret af Ultimo - 04 August 2020 kl. 13:57
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2020 kl. 10:02
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Det er simpelthen så flot og så skal der jo også lyde en KÆMPE ros til vores ungdomssektor som jo virkelig har en stor del af æren for Jeppe's udvikling (selvfølgelig er det jo først og fremmest Jeppe selv), at man på så kort tid kan udvikle talenter som springer boksen for hvad vi normalt kan sælge for i Horsens og laver sådan et flot rekord salg viser at Claus Troelsen og resten af teamet har en eventyrlig evne til ligesom Bo H, at få meget ud af lidt ifht. hvad vi havde til at starte med.

BT siger at prisen ligger på 2 mil euro, hvilket vil være 15 millioner, det er jo fremragende, de penge bliver også en faktor mht. næste sæson, det giver os en markant højere status inden for talentudvikling, ja faktisk på status med Silkeborg vil jeg vælge at mene, som jo også er en god klub at måle sig med når man tænker på talentudvikling. Jeg er kanonstolt.

Ja - det er ungdomssektoren, som skal være med til at brødføde klubben i disse år. Det bliver sværere og sværere at købe sig til succes, når man ikke har penge at købe for, og derfor må man jo forme talenterne selv Big smile

Der bliver nævnt 2 mill Euro. Ved første øjekast synes jeg det lød lavt. Jeg havde forventet at han kunne give min 20 mill kroner + videresalg. Ved nærmere eftertanke, synes jeg faktisk det er flot, når man tager i betragtning at han kun har et år tilbage af sin kontrakt.

Det betyder også noget, hvem den pågældende klub er. Vi skal huske at Jeppe kun er 16 år gammel .
Derfor betyder det i min verden noget, at det er en klub med et velfungerende akademi.
Ajax er en stolt udvikler af egne talenter. Udover Van der Vaart, Sneijder og Cruyff har klubben også haft flere danske spillere igennem ungdomssystemet. Viktor Fischer, Christian Eriksen og Kasper Dolberg har jo tidligere haft deres gang  i den hollandske storklub.

Redigeret af rasbak - 05 August 2020 kl. 10:05
Til top
Kjær Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 02 September 2012
Sted: Horsens
Point: 139
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2020 kl. 09:08
Boilesen er også værd at nævne. Er man god nok så får man chancen i en klub som Ajax, det er vel den mest perfekte klub for Jeppe Kjær at være i ifht udvikling. Det er efter sigende nemt for danskere at begå sig i Holland, da kulturen dernede ikke er så langt fra den danske, samtidigt er det perfekt for den unge knægt at kunne støde til en mindre danskerko oloni som der jo næsten traditionelt er i form af unge danske talenter i Ajax. Kan huske et indslag i TV engang, de fulgte Boile, Eriksen og Fischer nede i Amsterdam, og der blev lagt vægt på hvor stor betydning de havde for hinanden som unge drenge langt væk hjemme fra. Jeg er så spændt på Jeppes vegne og så luner de 15 millioner virkelig også godt herhjemme og der er jo bonusser for samme beløb i aftalen, højst sandsynligt noget omkring x antal førsteholdskampe, mål osv. Og så er der nok noget vidersalg derudover.
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: