AC Horsens Randers FC
SØNDAG DEN 13. SEPTEMBER KL. 14:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Galskab i VB

Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen A Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 399
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Galskab i VB
    Sendt: 15 Juli 2020 kl. 19:41
Til top
Grev Axel Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 08 Maj 2013
Point: 290
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grev Axel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Juli 2020 kl. 22:20
Citat: Jørgen A Jørgen A skrev:

https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-07-15-oellet-floed-da-vejle-rykkede-op-ejer-vil-mere-end-bare-spille-superliga

Man kan sige meget om Vejle, men i det mindste har de ambitioner der rækker ud over at være tilstede i bunden af ligaen. Jeg kunne godt savne noget mere "limit is the sky" i Horsens. Det virker underligt at vi slås med økonomien, når der er kommet 30 millioner i transferindtægter de seneste 2 år, og at man så binder Bo Henriksen på hænder og fødder, rent økonomisk, selv om han gang på gang viser, at han formår at skabe store millionindtægter til klubben ved at købe billigt og sælge dyrt. Vores administration vokser i størrelse, samtidig med at det er superligaholdet der tjener pengene, og skal skære ned.

Bo har flere gange luftet sit ønske om noget større end der hvor han er lige nu. Jeg håber virkelig at vi kan holde på ham, og synes bestemt at han skulle udnævnes til sportsdirektør og at der så skal ansættes en træner der kan løfte arven efter Bo. På denne måde kan vi forhåbentlig holde ham i klubben. Han er oplagt til et trænerjob i OB, Aab eller FCN, så hvis de ikke skal lokke ham væk ved først givne lejlighed, så skal vi til at handle. Det kræver altså at der skal bruges penge......vi har tidligere sparet os til en nedrykning, da man ikke ville købe en erstatning for Gilberto. Det kostede så en nedrykning, og var meget tæt på også at koste klubben livet.

Redigeret af Grev Axel - 18 Juli 2020 kl. 22:22
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Juli 2020 kl. 20:24
Fuldstændig enig med Axel her. Det er håbløst den måde man nærmest bevidst forsøger at køre Horsens i sænk. Uanset hvordan man klarer sig, så skal ambitioner og økonomi sænkes.
Til top
Jørgen A Se drop down
Medlem
Medlem

Point: 399
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Juli 2020 kl. 23:35
Ok, måske har jeg ikke formuleret mig ret :
At have ambitioner, er ikke af det værste, og nogen gange en mangelvare i AC Horsens 

MEN, MEN........

At sætte snuden op efter, og umiddelbart mene at et hold, oprykker fra 1.division, kan komme i Champions League 
Det var mere dét , jeg mente, man havde slået FOR store brød op til.....

Og tit oplever man, i Vejle , at man tror men hører til “De sidste dages frelste”

Og hovmod står som bekendt for fald..........

Redigeret af Jørgen A - 19 Juli 2020 kl. 23:37
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Point: 842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Juli 2020 kl. 10:48
Men de siger jo ikke at det er allerede næste sæson. Og ja, jeg er da heller ikke uenig i at det virker en anelse for ambitiøst, og for den sags skyld super udansk. Og ja, de kan. Knække nakken, hvis de går efter det alt for hurtigt. Men som en langsigtet målsætning/drøm/ambition er den da noget mere spændende end sund økonomi, overlevelse, råd til at rykke ned. Jeg har aldrig hørt nogen fra AC snakke om nogen som helst sportslige ambitioner der rækker højere end at blande sig i midten af Superligaen. Det kan godt være det er mere realistisk, men er det seriøst "drømmen"? At være midterhold som det højst opnåelige? Hvis man ikke drømmer højere, så kommer man i hvert fald aldrig højere. Hvor mange grinte ikke lidt den gang man i Herning/Ikast lagde planer om at vinde mesterskabet? Jeg kan da huske jeg gjorde. Hvem griner nu?
Til top
lindballe-01 Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juni 2020
Sted: Hatting
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindballe-01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Juli 2020 kl. 17:09
Man  skal nok lige tænke på at VB har en ejer, der har flere penge ind der er i Horsens, så det er spørgsmålet hvor mange penge han vil smide i drømmene.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Danmark
Point: 1416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Juli 2020 kl. 08:40
Man skal passe på med at sammenligne AC Horsens og VB...

I Horsens må man notorisk kæmpe med en livrem, der hele tiden skal strammes. 
Selvom der er tilført 30 mill kroner som Grev Axel nævner, så er det kun en lille del af pengene der går til nye investeringer i truppen. 
De økonomiske omstændigheder gør, at en betragtelig del af pengene går direkte i driften. 
Det betyder at ydmygheden skal bevares. 
Man kan - til fansenes store fortrydelse - ikke gå ud og smide risikable penge efter lottokuponer ( det så vi med Kasper Junker og Sivert Heltne Nilsen)

I Vejle har man i mange år haft store armbevægelser, og havde en nærmest arrogant måde at forholde sig til budgetterne på. 
Det kostede for år tilbage næsten klubben eksistensen, og først på selve målstregen fik man lavet en redningsplan. 
Det betyder at man forholder sig langt mere seriøse om den økonomiske drift idag, på trods af en betyrelsesformand, der poster mange penge i investeringsprojekterne i klubben. 
Regnskabet af selve VB`s drift viste overskud i sidste regnskabsår - det viser at  Andrew Zolotko`s penge ikke bare ender i et dybt hul som eksempelvis Jan Bech Andersens milliontilførelser i Brøndby.

Jeg synes det er fint at fodbolden trives i både Horsens og Vejle, og det er vildt fedt at både Vejle og Horsens er at finde i Superligaen i næste sæson.
Det giver stemning på tilskuerpladserne. Noget der er blevet et sjældent syn på CASA Arena - desværre !

Omkring Zolotkos udmeldinger, så har det vel meget med jantelov at gøre. Zolotko er ikke bange for at melde malende ud om mål og ambitioner. Det er svært at gøre i DK, hvor man straks bliver målt og afvejet.

Men - ja - det bliver nok ikke hverken i næste sæson eller sæsonen derefter at VB ender i toppen eller i Champions League. Det kræver velsagtens både tålmodighed, målrettethed .... og en vedvarende meget stor pengepung !

Redigeret af rasbak - 23 Juli 2020 kl. 11:39
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Sammen om en god oplevelse

30.07.2020 - 31.12.2020

Nyt fra DFF

31.07.2020 - 31.12.2020

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: