AaB AC Horsens
MANDAG DEN 21. SEPTEMBER KL. 19:00
Aalborg Portland Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tråd om kommende ny træner

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Status: Offline
Point: 114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tråd om kommende ny træner
    Sendt: 28 Juli 2020 kl. 10:27
Ærgeligt at manden stopper selvfølgelig, men jeg vælger nu alligevel at komme med et lidt mere positivti indspark ifht. til det her, fantastisk at vi har manden i næste sæson også som manager det har været smart at få lagt det ekstra år på kontrakten.

Hylder Bo Henriksen som manden der fik rejst fønix'en fra asken, fået fodboldånden i Horsens til at genopstå, men nu skal vi jo også huske at han trods alt stadig har fra næste sæson, en sæson hvor jeg tror vi virkelig kan få vores fulde potential til at "shine", så det er jo enormt positivt.

Når det så er nævnt skal bestyrelsen jo til den kommende sæson se på mulige træneremner, her er der mange gode valg efter min mening, især med tanke på at ligaen jo er blevet cuttet ned så der er flere emner af tag af.

Torben Andersen fra folkeren har allerede nævnt Retov, det synes jeg jo også er en udmærket kandidat, men der er jo en god portion at vælge imellem.

Vil lige give mit eget besyv med og så kan andre jo passende komme med et forslag på hvem de mener kunne være med til at give noget frisk blod ind i projektet.

John Lammers har været en fantastisk træner for EFB og blev måske lidt uretfærdigt fyret efter at han ellers havde det højeste pointsnit nogensinde for en fyret EFB træner.

Christian Lønstrup reddede Roskilde på trods af matchfixing sagen (iøvrigt en sag han fremstod meget hæderligt i) og har samtidig rykket Helsingør op på rekorttid fra 2. division til Superliga, en virkelig sympatisk træner som har arbejdet med et langt mindre budget end hvad vi har i Horsens.

Steffen Højer var et mulehår fra oprykningen sidste år med Viborg og havde også det bedste hold i 1. division, at Silkeborg så rykkede op alene fordi de havde Ronnie Schwartz er en anden historie, bestemt en kompetent træner der kan være med til at flytte holdet.

Jesper Sørensen, god tid i AGF tiden som assistent, meget vellidt og samtidig også et godt rygte som træner for SIF, var med til at rykke holdet op og var en enkelt sæson i superligaen med holdet. Også en rigtig fin tid i BIF iøvrigt, virker meget kompetent.

Azrudin Valentić, navnet er sikkert ikke så bekendt for mange, men kan fortælle at han var manden bag Amager's 2 sidste pragtsæsoner som manager, sidste sæson hvor de var 2 point fra en oprykning og denne hvor de endte i top 4, fremragende træner af hvad jeg har hørt og set hvert fald.

Niels Lodberg er jo en klublegende der både har rykket klubben op som spiller og træner, så han vil jo selvfølgelig også være et naturligt bud, han har stået i kulissen i SE og var vel på et tidspunkt tæt på at få jobbet som cheftræner der da Claus Nørgaard smuttede, kunne bestemt være en mulighed, spillestilsmæssigt ligger han ret tæt på hvad vi praktiserer i forvejen.

Michael Hemmingsen, lige nu sportsdirektør i OB, men meget kan ske på et år, flot sæson med Næstved hvor de var super tætte på oprykning sidste år også tidligere cheftræner for RFC, SE og FCV da de var i superligaen, samt en assistent fortid i OB.

Morten Mølkjær, Koldings cheftræner har virkelig haft en sprudlende sæson som træner, først var han i efteråret med til at føre Aarhus Fremad ind som suveræne 1'er i deres pulje, og i foråret får han oprykkerholdet Kolding spillet ind i top 5 i 1. division, en ung upcoming træner.

Peter Sørensen har før haft manager rolle, fik flotte resultater med SIF, oprykning og 2 sæsoner i superligaen, samt reddet Hobro sidste år i playoff dyst, også en interessant kandidat.

Troels Bech, enten som træner eller sportschef, virker meget kompetent ligegyldigt hvilken af de 2 tjanser han ville ende i og iøvrigt ret god sportschef i BIF, før været træner i klubben.

Ole Nielsen kunne også være en kandidat til sportschef posten, var med til at hente nogle fremragende spillere ind for Vendsyssel og synes generelt de var uheldige med at rykke ned sidste sæson.

Michael Hansen kunne også være en fin mulighed, var med til at rykke SIF op i sidste sæson, samt cheftræner for FCV da de var i superligaen også en spændende kandidat.

Jens Berthel Askou, fremragende træner og bestemt en af mine personline topkandidater, passer perfekt ind spillestilsmæssigt og energimæssigt ude på sidelinien, kan være at han gerne vil prøve sig af i Horsens efter han har vundet et mesterskab på Færøerne (I øjeblikket cheftræner for HB Torshavn som er suveræn 1'er, iøvrigt med Delphin Tshiembe på holdet). Han var fremragende for Vendsyssel i starten som assistent og senere som træner hvor han jo rykkede holdet op og var enormt tæt på redning.

Han burde simpelthen være en af klubbens absolutte topkandidater en konstellation med ham som træner og Ole Nielsen som sportschef ville være GULD værd for Horsens, vi ville kunne køre videre med stort set samme setup, både talentmæssig og spillermæssigt, han er den "perfekte" kandidat i min optik.

Så lige Tommy Poulsen nævnte den fremragende Henrik Pedersen som jo var træner i 2. Bundesliga med Union Berlin og var tæt på oprykning samt i 3. Bundesliga med Braunschweig (hvor Jonas Thorsen iøvrigt spillede under ham), det ville jo være helt surealistisk hvis han kom til klubben, ham og "Berte" er mine topkandidater, synes virkelig Henrik Pedersen er en imponerende træner.

Redigeret af Ultimo - 28 Juli 2020 kl. 11:41
Til top
lindballe-01 Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juni 2020
Sted: Hatting
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindballe-01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2020 kl. 12:52
Carsten Lindballe Hansen Det var vel et eller andet sted forventet, med hans stop. Han kan ikke blive ved med at holde til at dobbelt jobbe som træner og sports chef,så lav nu ikke den samme fejl, som da Kent Nielsen blev i et halvt år efter han havde skrevet kontrakt med Brøndby, der stod han uengageret op ad stolpen resten af sæsonen,og vi rykkede ned. så fyr ham som træner men behold ham som sports chef, i næste sæson. Men tak for alt BO hvad du har givet til Horsens, du skal ikke straffes for at der er en bestyrelse, der ikke vil give dig flere penge til at handle med.
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 627
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2020 kl. 17:59
Det er en gigantisk katastrofe for AC Horsens!
Bo Henriksen virker til at være immun overfor nedrykninger. Han er perfekt for AC Horsens, men vi må også erkende, at klubben har givet Bo nogle dårlige betingelser, så jeg forstår hans beslutning!
Det bedste vil nu være, at man finder en ny træner hurtigst muligt og gør Bo til sportschef resten af tiden. Her vil han kunne hjælpe i de næste to vinduer og være sparringspartner for den nye træner.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
Jørgen A Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Horsens
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2020 kl. 20:14
Jonas Dal eller/og Niels Lodberg 
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Juli 2020 kl. 14:34
Enig med Ultimo.
At vi også råder over Bo H i næste sæson er mere end vi overhovedet kunne forvente.

At Bo allerede nu meddeler sit valg, og giver bestyrelsen og Kristian Nielsen lang tid til at kunne vælge den rigtige kandidat, viser at ACH er mere end en tilfældig ligegyldig klub for ham.

Jeg tror simpelthen ikke Bo er typen der mentalt smider håndklædet i ringen - det er han alt for ærgerrig til.

Det bliver meget svært at finde en træner, der på samme måde som Bo H, passer ind i en krævende rolle hvor man både skal være træner, scout, manager, sjælesørger, grillmester og sikkert mange andre egenskaber.

Men nu har Kristian Nielsen og Bo Pinholt da chancen for at få afsøgt mulighederne i god tid.
Til top
lindballe-01 Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 12 Juni 2020
Sted: Hatting
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lindballe-01 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Juli 2020 kl. 22:52
jeg er bange for at man går efter en billig træner fremfor en med kvaliteter

Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Juli 2020 kl. 06:58
Citat: lindballe-01 lindballe-01 skrev:

jeg er bange for at man går efter en billig træner fremfor en med kvaliteter

Det bliver en billig træner men håber da selv at Bo H overtager Kristian Pind plads da jeg ikke syntes om ham. Vi har jo ikke råd til noget jo :-)

Det er og bliver et kæmpe tab og hvis ikke der kommer flere penge ind så har ACH en meget dyster fremtid da klubben ikke har haft penge i alle de år den har været grundlagt.

Jeg kan ikke pt se hvem der har samme dyder som Bo H.
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Juli 2020 kl. 07:00
Citat: rasbak rasbak skrev:

Enig med Ultimo.
At vi også råder over Bo H i næste sæson er mere end vi overhovedet kunne forvente.

At Bo allerede nu meddeler sit valg, og giver bestyrelsen og Kristian Nielsen lang tid til at kunne vælge den rigtige kandidat, viser at ACH er mere end en tilfældig ligegyldig klub for ham.

Jeg tror simpelthen ikke Bo er typen der mentalt smider håndklædet i ringen - det er han alt for ærgerrig til.

Det bliver meget svært at finde en træner, der på samme måde som Bo H, passer ind i en krævende rolle hvor man både skal være træner, scout, manager, sjælesørger, grillmester og sikkert mange andre egenskaber.

Men nu har Kristian Nielsen og Bo Pinholt da chancen for at få afsøgt mulighederne i god tid.

forstår godt Bo H. at han vil prøve noget nyt , manden har jo ingen penge at købe for og det lyder jo til at det kun bliver værre og værre , og som han selv siger han vil gerne vinde medaljer og det kommen han ikke til i ACH nogensinde
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Juli 2020 kl. 11:44
Ja, ærgerligt at Bo forlader os. Men også meget forståeligt. Han har mere eller mindre opnået det med AC Horsens, som det er realistisk at opnå, når nu økonomien er, som den er. Og så er syv år altså længe at sidde i et hvilket som helst job - det er 100% naturligt, at han har lyst til at prøve noget nyt.

Hvis AC havde en sponsor- og tilskueropbakning, der gjorde det muligt at booste budgettet og række ud efter tredjepladser, pokalfinaler og europæisk fodbold, så var han måske blevet, men det er såmænd ikke engang sikkert. Og uanset hvad: Sådan er virkeligheden bare ikke.

(I øvrigt er det heller ikke sikkert, han ville være den rigtige at have ved roret i forbindelse med sådan et sats - sidst han fik et stort transferbudget at lege med, gik det jo grueligt galt ... Jeg tænker selvfølgelig på Junker og Sivert)

I forhold til hvem afløseren skal være, har Ultimo jo mange gode bud. Grundlæggende tænker jeg, at vi skal gå efter et ungt trænertalent, der er sulten efter at bevise sig på Superliga-niveau. Det er det, vi har haft held med før (Kent Nielsen, Johnny Mølby, Bo) og det er det, der passer bedst ind i Horsens' DNA. Garvede, blaserte rotter som f.eks. Henrik Jensen passer bare ikke ind.

Vedkommende må meget gerne komme fra 1. Division med et godt kendskab til talentmassen dernede i baglommen, og så skal han vel være god til unge spillere - når nu det er et område, vi satser på.

Bliver spændende at følge!

I forhold til næste sæson, så hælder jeg også til at tro, at Bo kan holde skruen i vandet, omend problemet i Kent Nielsens sidste halvår vist mere var spillernes indstilling end Kents. Under alle omstændigheder bliver det nok vigtigt at holde øje med tegn på, at gejsten og motivationen ikke er, hvad den bør være - og at være klar til at handle, hvis man vurderer, at der skal en ny træner til allerede før Bos kontraktudløb.
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 846
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Juli 2020 kl. 20:11
Jeg tror/håber at udmeldingen nu betyder man får ham skiftet ud. Om ikke hurtigst muligt, så i hvert fald så snart som det giver mening, og det er altså ikke om 1 år ved kontraktudløb. Og så snart han har fundet sin nye arbejdsgiver, så bør han have sidste arbejdsdag i Horsens, hvad enten han kun er sportsdirektør eller manager.
Jeg har før talt for at Bo skulle fyres, men efter dette forår, havde jeg gerne beholdt ham. Udmeldingen betyder dog for mig at jeg jeg ikke tror at Bo i nogen kapacitet er den rigtige på posten i næste sæson. Og med det de forudsætninger man stiller til rådighed for ham, så vil Horsens uanset være nedrykningsfavorit. I den situation, vil man under alle omstændigheder skyde på træneren hvis det går skidt, og det vil være umuligt ikke at stille alle mulige spørgsmål om hans engagement og fremtid. Det er ikke rimeligt over for Bo. Jeg synes bestemt den bedste løsning for begge parter må være at skilles mindeligt nu.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Auktion for fanklubbens medlemmer

19.09.2020 - 20.09.2020

Husk Auktion for fanklubbens medlemmer Søndag d.20/9 kl 15:00 - dvs. for perioden 01.08.19 - nu Der kan betales kontant eller MobilePay. Ingen nævnt - ingen glemt - I ved selv hvem det er! Tak for supporten!

Fanklubben Den Gule Fare lukker

28.09.2020 - 30.09.2020

Hej Allesammmen!

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: