FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AC Horsens - Randers FC

Besvar Besvar
Forfatter
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Status: Offline
Point: 970
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AC Horsens - Randers FC
    Sendt: 11 September 2020 kl. 07:43
Til top
Lars Se drop down
Administrator
Administrator

Medlem siden: 01 August 2012
Point: 970
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 September 2020 kl. 11:55
Så gælder det igen superliga på CASA. Denne gang er det Randers FC der kommer på besøg. Med det kampprogram vi begynder med, er det en af dem der skal give point så vi kommer godt fra land. Ny mand ved roret er Jonas Dal - træningskampene har været positive, men nu gælder det kampen om point og der skal vi også være klar.

Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!
Til top
Jeno Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 03 September 2012
Sted: Middelfart
Point: 527
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 September 2020 kl. 16:20
Sikke en fiasko start, få nu brock ud af det angreb han er alt for langsom
Til top
Gamsten Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 Juli 2019
Sted: Løsning
Point: 38
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gamsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 September 2020 kl. 09:49
Puha, aldrig sjovt at tabe premierekampen 3-0. Jeg synes egentligt at vi gør mange ting rigtigt. Vi har klart de største chancer, ihvertfald indtil Randers scorer. Den helt store forskel i kampen bliver effektiviteten foran mål. 
Det kan godt være at Jonas Dal ikke vil ændre det store, men på stadion igår synes jeg klart at Randers var mere fysiske end os, måske også mere end de skulle have været.
Jeg indrømmer gerne at Bjarke er en vigtig spiller for os, men i perioder også en dyr spiller. Hans spil midt på banen er meget chancebetonet. Det er selvfølgelig også en plads hvor det går hurtigt, og de virkelig dygtige spillere på den plads er ikke i vores prisklasse.
Jeg er ikke nødvendigvis bekymret efter igår, men det bliver helt sikkert en virkelig tæt række i år. Vi skal være dygtige til at snuppe point mod de rigtige hold, og jeg tror Randers var et af dem
Til top
Erik Barkman Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 August 2012
Sted: Skanderborg
Point: 2266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik Barkman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 September 2020 kl. 16:02
Ja, det helt store spørgsmål er om vi har afslutterne til at få glæde af den lidt mere boldspillende stil, Jonas Dal gerne vil praktisere - typer som Pohl og Brock-Madsen er bare notorisk uskarpe foran mål og har altid været det.

I går var helt klart et eksempel på, at operationen lykkedes, men patienten døde. For mange kampe af den slags, og vi ender som denne sæsons Silkeborg: Pænt spil, alt for få point.

Kunne ikke lade være med at le, da Delac blev annonceret som MOM. Med sin skovtur ved første mål og sin forkert opstillede mur (? - et eller andet gik grueligt galt, i hvert fald) ved det andet var han kraftigt medvirkende til nederlaget. Men okay, begge situationer var jo efter afstemningen var slut ...
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Point: 114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 September 2020 kl. 18:58
Citat: Gamsten Gamsten skrev:

Puha, aldrig sjovt at tabe premierekampen 3-0. Jeg synes egentligt at vi gør mange ting rigtigt. Vi har klart de største chancer, ihvertfald indtil Randers scorer. Den helt store forskel i kampen bliver effektiviteten foran mål. 
Det kan godt være at Jonas Dal ikke vil ændre det store, men på stadion igår synes jeg klart at Randers var mere fysiske end os, måske også mere end de skulle have været.
Jeg indrømmer gerne at Bjarke er en vigtig spiller for os, men i perioder også en dyr spiller. Hans spil midt på banen er meget chancebetonet. Det er selvfølgelig også en plads hvor det går hurtigt, og de virkelig dygtige spillere på den plads er ikke i vores prisklasse.
Jeg er ikke nødvendigvis bekymret efter igår, men det bliver helt sikkert en virkelig tæt række i år. Vi skal være dygtige til at snuppe point mod de rigtige hold, og jeg tror Randers var et af dem

'
Fuldstændig enig vi gør sådan set mange ting rigtigt og med blik på offensiven har vi altså mere at skyde med end i starten af sidste sæson, det der desværre rammer os er noget jeg også har nævnt før: Manglende effektivitet og små dumme beslutninger i kampens hede.

Vi spiller egentlig Randers ud af brættet i 2. halveg det får vi så desværre ikke noget ud af da vores effektivitet er alt for lav, men spillet var utrolig positivt, vi skal måske bare lige øve os i ikke at lade os påvirke for meget af udefrakommende pres fra fx. medierne, tydeligt at vi ikke stod helt klar de første 20 min.

Der var nogle få ting jeg tog notits af som jeg føler ændrede kampen for os: Brock var tydeligvis færdig efter 65-70 og blev aldrig skiftet ud, en spiller der laver så meget i duellerne og arbejder så fysisk hårdt, samt hans store fysik skal efter min mening pilles ud efter 70, så man kan få noget mere hurtighed ind i de sidste minutter af kampen, der var tilgengæld mange positive ting at drage fra kampen, især spillet med bolden.

Jeg kan godt se at vi skal have god fysik i offensiven så vi også kan vinde nogle standarder og Brock er også blevet bedre med spillet med bolden (ikke en kritik af Brock han skal bare spille en masse kampe, så kommer det), men man skulle måske prøve duoen Pohl x Tengstedt, jeg synes Pohl gør mange ting rigtigt idag, men tydeligt vi mangler en "rigtig" afslutter oppe foran.

En anden ting jeg bed mærke i ligesom Barkman var Delacs manglende intiativ på dødbolde, det er målmandstrænerens ansvar at Delac står ordentligt i de situationer, det skal simpelthen trænes noget mere, især når man spiller mod et hold som Randers som intet kunne udover dødbolde, i sådanne kampe virker Lansing mere sikker i feltet (altså mod dødboldshold).

Men holdet skal ikke lade sig gå på, det var en typisk åbningskamp, tavlen skal bare vaskes rent og de positive ting skal bygges videre på.

Jonas Dal har iøvrigt fuldstændig ret mht. VAR, ødelægger fuldstændig kampene, men det må vi leve med, det bedste vi kan gøre er at spille vores spil for så skal det nok komme, holdet er bedre end sidste år.

Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 September 2020 kl. 10:23
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Jonas Dal har iøvrigt fuldstændig ret mht. VAR, ødelægger fuldstændig kampene, men det må vi leve med, det bedste vi kan gøre er at spille vores spil for så skal det nok komme, holdet er bedre end sidste år.

Jeg så kun kampen i brudstykker, så skal ikke kloge mig omkring den.
Så blot et pip omkring VAR hvor jeg er meget uenig med dig ... og Jonas Dal.

Fodbold på højeste niveau er hidtil ikke fulgt med på dommerstandarden  - indtil nu !
VAR redder os ud af de situationer som vi på stadion har bandet over kamp - efter kamp, nemlig inkompetente dommere der ikke kan følge med i kampens hede, og som misser den ene oplagte situation efter den anden - til tilskuernes store frustrationer.

I den aktuelle situation må Bjarke J bøde med rødt i stedet for gult fordi han kommer i en glidende tackling med strakt ben og knopperne foran - solidt plantet på Randers-spillerens skinneben.
At den giver rødt, synes jeg er i orden. Det er en af de ting VAR giver os: de værste unoder straffes umiddelbart hårdere end før.

Nu kan VAR iscenesættes på flere måder. I den form Superligaèn har valgt, skal dommeren alene vurdere situationen på en skærm efter "et prik på skulderen" af VAR dommeren.

Det er stadig udfordrende når vi har de her bedrevidende dommertyper, som der desværre findes en del af i de bedste rækker i DK. Jeg har det bedre med måden at dommeren blot får "en dom" i øret af VAR-panelet, som han retter sig efter. 

120 kameraer ved altid bedre.... (Overdrivelse fremmer forståelsen)

Det vigtigste er fortsat at det ikke skal ende som vi har set i flere sæsoner i PL og LaLiga (tror jeg ? ) hvor der fluekneppes omkring små detaljer. 

Det skal kun være  de helt oplagte dommerfejl der ændres på.

Redigeret af rasbak - 15 September 2020 kl. 10:43
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: