FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Generelle nyheder om AC Horsens

Besvar Besvar Side  <1 186187188189>
Forfatter
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Status: Offline
Point: 599
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Marts 2019 kl. 16:00
Jeg synes nu ikke ledelsen agerer uambitiøst. Alene personaleomkostningerne er på et regnskabsår steget med 10 mio. Det kan enten være fordi de bruger abnorme mængder af penge på morgenmad og ellers er det nok bedre spillere med højere løn.
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 722
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2019 kl. 09:39
Man kan vel godt have en målsætning om top 6, uden det dermed er det samme som at man kan forvente at det nødvendigvis sker? Og jeg snakker om sportslige ambitioner/målsætninger. Jeg er da helt med på at man har investeret i spillere og forsøger at gøre holdet bedre. Det jeg snakker om er at man rent faktisk melder ud at man, efter at man endte i top 6 sidste sæson, går efter at ende der igen. Jeg er træt af at man konstant skal underspille muligheder og chancer. Jeg tolker det som sagt som at man er bange for at sætte sig selv i risiko for en fyreseddel, hvis man ikke lever op til målsætningen. Så hellere sætte baren så lavt som muligt, for så kan man kun overraske postivt, og den filosofi kan jeg ikke bakke op om. Jeg tror ikke der sportsligt kommer noget positivt ud af det. 
Og selvom den langsigtede målsætning måske er at konsolidere sig som midterhold, så kan man jo godt have en målsætning for indeværende sæson om top 6, kan man ikke? Jeg forstår ikke at man efter at have opnået en 6. plads, går direkte videre til næste sæson og siger at en 10. vil være fuldt ud tilfredstillende, og en 11. plads er også godt nok hvis man vinder nedrykningsduellen. Det er det jeg kalder uambitiøst.
Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1315
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2019 kl. 10:43
Jeg synes bestemt ikke at det flotte regskab er "på en billig baggrund". 
Der var planlagte salg, og der dryppede ekstra penge i kassen via videre-salgs-klausuler. 

Her investerede ACH i Michael Lumb, Sivert Heltne Nilsen og Kasper Junker. 
Alle tre spillere fra en hylde over normal rækkevidde for en fattig klub, men - set i lyset af manglen på en kvalificeret afslutter - en nødvendig investering.

Overbetalte man for Junker ? Tja - måske ... Men der var brug for at hente en goal-getter efter Finnbogasons farvel og efter det stod fast at Mathias Kristensen ikke var en ny superliga-komet.

Skal målsætningen hedde top6 ? Nej ikke hvis du spørger mig. Og både Nielsen og Henriksen har det også fint med at agere konversativt. Vi er jo ikke hviii`e og tror på dansk mesterskab og europa-cup lykke blot fordi det lykkedes at knibe sig med i det fine selskab sidste år.

Driften i ACH hviler på økonomisk ansvarlighed. Det modsatte er så rigeligt prøvet igennem årene. At få driften til at hvile (nogenlunde) i sig selv i en superligaklub uden de store donationer fra en rig onkel, er en bedrift som mange i dansk erhvervsliv er forbløffede over at Kristian Nielsen mestrer. Langt de fleste andre superligaklubber er ligeledes imponerede og slet skjult misundelige over AC Horsens` regnskab.

Skulle man så sætte det over styr ved at agere på følelser - at man for enhver pris skal købe spillere, så ACH vil kunne være "en fast bestanddel" af top 6 ?  
Nej ! - det kræver i min verden langt flere midler at gå målrettet efter det, og risiko`en for at gamble hele egenkapitalen væk vil være overhængende.

For AC Horsens vil det altid være en gevinst når Top 6 slutspillet lykkes, men sæsonen vil stadig være en succes hvis nedrykning undgåes - like it or not ....

Redigeret af rasbak - 09 Marts 2019 kl. 10:48
Til top
Thomsen Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 Oktober 2012
Sted: Ølsted
Point: 599
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2019 kl. 13:50
Joakim hvis jeg tolker lidt frit på dit opslag så ønsker du en sportslig ambition om top 6? Men en økonomisk målsætning der er mere forsigtig?
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2019 kl. 16:14
Nej, jeg ønsker sportslige ambitioner. Og når jeg snakker om top 6, så var det med udgangspunktet i sidste sæson og dermed for denne sæson. Jeg kan godt se det fornuftige i en forsigtig økonomisk disposition, men jeg synes ikke nødvendigvis de to ting udelukker hinanden. Jeg tror i princippet ikke jeg ønsker de skulle have lavet andre dispositioner, hvis de bare havde turdet at melde ud at man gik efter at slutte i top seks. Jeg synes det fedtspil der har været gennem hele sæsone er uklædeligt og for meget jantelov. Hvorfor ikke forsøge at gå efter det? Og det har man jo naturligvis også gjort langt hen af vejen, men hvorfor ikke stå ved det? Det betyder jo ikke at sæsonen er en fiasko hvis man ikke opnår det. Jeg synes at når man konstant underspillet sine egne muligheder, så taler man også holdet ned, som om det slet ikke er godt nok til at kun e opnå en top 6. Hvorfor ikke tale dem op? Hvorfor ikke forsøge med optimisme og tro på tingene i stedet for nærmest at komme med undskyldningerne for hvorfor man taber på forhånd. Hvis træner og ledelse ikke tror på top 6, hvorfor skal nogen som helst andre, inkl. spillerne så trompe det?
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Marts 2019 kl. 16:22
Men min pointe angående regnskabet er som sådan bare, at det jo er en naturlig konsekvens af de spillersalg der har været, så lad nu være med at tale jer hæse i rosen af hvor fantastisk flot det er af den her lille miniputklub der aldrig kan blive til noget. Mindreværet lyser ud af det. Det flotte er jo for pokker ikke at man formår ikke at bruge pengene på fra nogle af de største transfers i klubbens historie. Historien er jo at man har fu det de spillere og solgt dem videre med fortjeneste, men den historie er allerede fortalt. Det der skal være historien er jo hvordan man formår at bruge de midler til at finde den næste gode spiller og forbedrer de sportslige præstationer.
Til top
Jørgen A Se drop down
Medlem
Medlem

Point: 388
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Marts 2019 kl. 16:48
Søndag den 31. marts kl. 18: Sønderjyske-AC Horsens

Fredag den 4. april kl. 19: AC Horsens-AGF

Fredag den 12. april kl. 19: VB-AC Horsens

Torsdag den 18. april kl. 14: AC Horsens-VB

Søndag den 21. april kl. 16: AC Horsens-Sønderjyske

Søndag den 28. april kl. 14: AGF-AC Horsens
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Hatting
Point: 1873
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2019 kl. 18:10
disse spillere forlader AC
http://www.achorsens.dk/afslutningsfest-kaaring-af-aarets-spiller-og-afsked-med-seks-spillere

Til top
Photonoir Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 09 April 2013
Point: 243
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Photonoir Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2019 kl. 20:13
Havde gerne set Reese blive og ellers bliver det spændende at hvem der kommer til af nye ansigter... Er der ikke noget med at en Næstved og en Hvidovre spiller er på vej ind?
Til top
carsten lindballe Se drop down
Medlem
Medlem

Sted: Hatting
Point: 1873
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér carsten lindballe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2019 kl. 21:57
jo Malthe Killerich fra Hvidovre og Peter Therkildsen fra Næstved, de blev signet i vinter til start her til sommer

http://www.achorsens.dk/ac-horsens-henter-peter-therkildsen

http://www.achorsens.dk/ac-horsens-forstaerker-defensiven-med-kiilerich

Redigeret af carsten lindballe - 23 Maj 2019 kl. 21:59
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 186187188189>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Nyt fra DFF

31.07.2019 - 31.12.2019

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Sammen om en god oplevelse

31.07.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: