AC Horsens SønderjyskE
SØNDAG DEN 15. DECEMBER KL. 12:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Generelle nyheder om AC Horsens

Besvar Besvar Side  <1 188189190
Forfatter
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1371
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 November 2019 kl. 10:38
@Fodbold Tosse:
Det er nok delvist rigtigt.
Men hvis det er styret af historik og tilknytning, så ville AC vel generelt bare have lave tilskuertal set over årene i superliga - og ikke kun iår.

Den seneste statistik siger at man har mistet 37,5% tilskuere på hjemmebane , set i forhold til sidste sæson. Ouch

Jeg husker at man for en del sæsoner siden kunne sammenligne AC Horsens med SønderjyskE.

De var også relativt nye i superligaen og havde omtrent samme økonomiske forudsætninger som Horsens.
Men nu er de løbet fra AC på alle parametre.

Til deres MINDST besøgte hjemmekamp kom der 3843 tilskuere, hvilket er mere end den hjemmekamp hvor ACH havde hidtil FLEST tilskuere ( 3565 tilskuere )

SønderjyskE har ca 3000 FLERE tilskuere til hver hjemmekamp end AC Horsens. Altså en samlet indtægt (entre, bodsalg, merchandise) på ca 300.000 kr .... pr. kamp !

Sørgelig læsning.

Redigeret af rasbak - 24 November 2019 kl. 10:45
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 729
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 November 2019 kl. 09:09
Meget enig i at det er rigtigt skidt på alle parametre, og ved ikke hvordan det skal / kan løses.

Tror desværre også at en del af problematikken ligger i selve udformningen af stadion.
Udebane afsnittet ligger så det "genere" halvdelen af Nord tribunen hvor der skulle sidde Horsens fans.
Samtidigt har hjemmebane fans den suverænt dårligste placering på hele stadion - det er pisse ærgerligt.

Har tit tænkt på om det måske var muligt at få lukket hele bagsiden, samt en del af enderne på Østtribunen af.
Det skulle lukkes af på en måde så det var designet til at smide alt lyd retur ud på banen.

Samtidigt skulle Vesttribunen laves om til stå tribune for udebane hold. 
Den kan lukkes af i enden over mod Syd tribunen, og nuværende adgangs, samt bodsalgs område til udebane fans ville reelt fortsat kunne benyttes.
Men udebane fans skulle ikke kunne gå op på nuværende afsnit (med mindre der naturligvis er for mange til at de kan være på Vesttribunen)
Til top
Gamsten Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 Juli 2019
Sted: Løsning
Point: 27
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gamsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 November 2019 kl. 15:17
Jeg har egentlig også altid set Sønderjyske som en sammenlignelig klub, men det er rigtigt at de på flere parametre er stukket af. Dog er der et punkt hvor klubberne ikke kan sammenlignes, nemlig i forhold til at Sønderjyske er landsdelens hold. Det er naturligvis en status de har arbejdet for, men de har måske heller ikke den samme konkurrence som AC har i trekantsområdet.

Men det forklarer jo på ingen måde hvordan der kan være så mange færre der har set fodbold på stadion i denne sæson

Til top
rasbak Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 24 August 2012
Sted: Danmark
Point: 1371
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasbak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 November 2019 kl. 12:25
http://hsfo.dk/artikel/ac-horsens-siger-nej-tak-til-udenlandske-ejere

Meget apropos ....Smile

Her er en artikel fra Folkeren idag, der viser en klar stillingtagen fra AC Horsens bestyrelse. Man vil ikke have "fremmedkapital" ind for at afgive suverænitet i forhold til klubbens værdier.

Jeg mener den rumlen der var i krogene dengang var at Andrew Zolotko, der nu er storaktionær i Vejle Boldklub først havde givet AC Horsens et lignende tilbud. 
Det er kun rygter - jeg ved ikke om der er hold i den historie.

Som tingene har udviklet sig kan man spørge om Pinholt & Co har råd til at bevare den holdning som man lægger op til  ? 
@Fodbold Tosse skildrer meget godt at fundamentet i Horsens aldrig rigtig har været til stede. Der er - blandt de almindelige Horsensianere -  ikke et varmt tilhørsforhold til AC Horsens, fordi at den er sammensat af så mange forskellige føde-klubber. 
Uden det nære tilhørsforhold vil man åbenbart opleve at tilskuertallet falder drastisk, når det sportslige kan kritiseres ( som vi ser i denne sæson ) med et kritisk pres på økonomien som følge.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg selv mener. Kan sagtens følge Bo Pinholts argumenter, og synes det er stærkt at AC Horsens altid har stået ved de værdier som alle kender vidt og bredt, og som forsvinder hvis en excentrisk udenlandsk ejerkreds overtager halvdelen af aktierne i klubben.

Men kan klubben overleve på den strategi eller betyder det på sigt at man må sige farvel til livet i den bedste række ?

Jeg tvivler ...

Redigeret af rasbak - 28 November 2019 kl. 13:31
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 779
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 November 2019 kl. 16:14
Jeg synes det værste er den holdning han giver udtryk for, og som man har givet udtryk for tidligere ved at sige at man har råd til at rykke ned. "Jeg vil hellere spille i 1. division, end at sælge til en udenlandsk investor" ... Jeg synes simpelthen at det er på tide med en bestyrelse med sportslige ambitioner, og ikke kun et altoverskyggende fokus på økonomi med livrem og seler. Der mangler simpelthen vilje til at investere i at blive bedre. Og i en liga hvor alle andre hold hele tiden arbejder hårdt på at følge med og overgå konkurenterne, der er status quo altså at gå baglæns.  Ja, det hænder at nogle konkurrenter gambler og taber, og så kan man slå dem, men som udgangspunkt, så er det ikke nok at konsolidere sig. Og det synes jeg indeværende sæson viser med al mulig tydelighed. Man kan ikke blive ved med sæson efter sæson, at starte forfra og bygge langsomt op til ca der hvor man gerne vil være (lige over nedrykningsstregen), man er nødt til at bygge oven på det man har. Det betyder naturligvis ikke at man ikke kan og skal sælge spillere, men man skal gøre det med omtanke. Mere omtanke end man har gjort hidtil. De penge man tjener på spillersalg, taber man igen og mere til ved manglende sportslig succes. Det er både tv-penge, der er resultatpenge og det er placeringspenge, og så er det bestemt ikke mindst entreindtægter fra de tilskuere der altså ikke vil blive ved med at smide penge efter at stå på stadion og blive frustrerede uge efter uge, når man igen og igen skuffer på hjemmebane, og følger et godt resultat på udebane op med ikke bare et dårligt resultat på hjemmebanen, men hvad der ligner dårlig indstilling og forberedelse. Og ja, så er der naturligvis de penge man taber når/hvis man rykker ned.

Jeg har fået at vide på facebook at vi ikke rykker ud og jeg er for pessimistisk. Det kan da godt være jeg er det, men jeg vil hellere blive postivt overrasket end skuffet, hvis det sker. Men erfaringen fra de sidste mange sæsoner er at vi kun bliver dårligere i forårssæsonen, og i år er der altså ikke et forspring at tage af. OG så er der ovenikøbet tre direkte nedrykkere. Jeg synes man skal have en kæmpe narrehat af en jahat på, hvis man tror på overlevelse i øjeblikket. Vi er ikke bedre end de andre nedrykningskandidater, og hvis ikke vi kommer stærkt ud til forårssæsonen, så kommer det lynhurtigt til at se sort ud. Nedryknings kampe har masser af intensitet og drama, og det kan sikkert godt lokke folk på stadion, men det er jo ikke en specielt god strategi i mine øjne. 
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 188189190

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

AC Horsens - SønderjyskE

09.12.2019 - 15.12.2019

Kom og støt AC Horsens mod SønderjyskE

Sammen om en god oplevelse

10.12.2019 - 31.12.2019

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: