AC Horsens Randers FC
SØNDAG DEN 13. SEPTEMBER KL. 14:00
CASA Arena Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Generelle nyheder om AC Horsens

Besvar Besvar Side  <1 190191192
Forfatter
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 11 November 2018
Sted: Den Gule Hule
Status: Offline
Point: 101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2019 kl. 10:22
Nu har jeg jo hentydet til før, hvertfald ifht. spillet og spillerne hvad jeg tænker ville være interessant for selvfølgelig først og fremmest egne fans, men også for neutrale seere.

Hvis du mener PR, forstår jeg ikke helt hvor du vil hen? Vi har jo for eksempel mere PR end alle de andre bundklubber, om det så er pga. Bo Henriksen (som du også nævner) eller også holdet og derved hele "pakken" ved jeg ikke.

Min pointe er netop at for en klub i vores position og med vores historik i mente, har vi gjort det godt ud fra de forudsætninger vi har haft. Jeg giver dig ret i at vi ikke spiller som AJAX eller FC Barcelona, men det er der meget få hold der gør, selv i den hollandske liga... Men vi spiller nu alligevel fin fodbold taget i betragtning af at vi er et hold der spiller i midt/bund af superligaen.

Din anden pointe mht. vores direktør kan jeg heller ikke følge; ifht. tidligere direktør har han været markant bedre på samtlige områder, vi plejede at have fuldstændig vandvittige lønninger ifht. vores klubs størrelse, det endte med at vi næsten gik konkurs som klub, denne kæmpekatastrofe er KUN blevet reddet af at vi har haft en Bo Henriksen og en Kristian Nielsen som har gjort et vandvittig flot arbejde som de nu fortsat har optrappet, det kan jeg altså kun lette på hatten for.

Det der gør klubben interessant er sgu da blandt andet den fede historie: Vi stod med INTET, vores ungdomsafdeling var på linjen til at ryge ud og i et sidste desperat forsøg vælger et bestyrelsesmedlem (Ole W. Rasmussen, mener jeg) at anbefale Bo Henriksen som havde fået flotte resultater i Brønshøj og var endt over Mølbys mandskab i sæsonen før.

Efter en OK første sæson for Bo H hvor han godt nok kun lige får klubbens målsætning i hus (top 16 i Danmark), bliver det lanceret i den nye sæson at der kommer 3 oprykkere, hvilket bliver en stærkt motiverende faktor for os i sæsonen efter (hvert fald økonomisk) og på trods af at holdet taber de 3 første kampe, formår det faktisk at rykke sig fra sidstepladsen til førstepladsen på relativt kort tid og ender endda med at rykke op.

Så kan man så snakke om vores vandvittige playoffdueller med foreksemepl Viborg, Esbjerg, Vendsyssel i den første sæson i ligaen, hvor der også var mange andre ret vilde kampe at skrive om.

Anden sæson kom vi mod ALT forventning i mesterskabsspillet på trods af at alle havde dømt os som nedrykker i starten af sæsonen (en vane medierne iøvrigt har holdt ved lige ved hver superligasæson). Og oveni det tog vi faktisk mesterskabet fra Brøndby, hvilket der var MANGE neutrale fans der gik op i.

Tredje sæson aspirerede vi til at komme i top 6, men skader og en trup der manglede Mathias Nielsen hele foråret endte med at skulle i en dødskamp mod Vendsyssel (som vi havde slået før) og på trods af at holdet ikke havde scoret i stort set hele foråret ender vi med at vinde 0-1 på udebane, vandvittig forløsende sejr og desuden en kamp som mange neutral fans så, 1-1 kampen på hjemmebane var mindst ligeså nervepirrende og vandvittig, men vi klarer det.

Denne her sæson har også budt på (i hvert fald i min optik) nogle spændende og fascinerende kampe, jeg kan da huske at have set en del Esbjerg kampe som jeg mener har været bedre end for eksempel mange af FCK's kampe i Europe hvor de jo heller ikke ligefrem er kendt for at spille fantastisk fodbold.

Men det er blandt andet nogle af grundene til at jeg synes det er en klub der også er fascinerende for neutrale fans ifht. senere tids historie og om hvordan en bundklub altså også kan være interessant for neutrale.

Det er en rendyrket underdog historie, den slags amerikanerne elsker at lave film om, selvsamme historie da vi vandt EM i 92.

Redigeret af Ultimo - 30 December 2019 kl. 11:14
Til top
JoakimBL Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 23 August 2012
Sted: Horsens
Point: 843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JoakimBL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2019 kl. 12:45
Lever du kun i fortiden? Jeg forstår simpelthen ikke tilgangen, h is du mener det er interessant hvad der sker på banen, fordi Horsens tidligere er rykket op og ned har og har haft bøvl med økonomien. Det kan godt være det gør det lidt interessant for de lokale fans, men for alle andre er det sgu da skide lige meget, hvis man bare gerne vil se fodbold.
Og Underdog vinklen er lige præcis den jeg ikke mener bliver ved med at holde, når der samtidig er hold som Vendsyssel Hobro og hvad der ellers rykker op. En oprykker er nærmest altid undertippet mod et etableret hold, som Horsens trods alt er. Vi er ikke ringe nok til at være interessante som, "er det nu i denne uge de overrasker". Ja vi kan en gang i mellem drille favoritterne, men det kan de andre også. Der er intet unikt. Alt det man kan argumentere for gør Horsens kampe spændende, kan man se i "bedre" udgaver i andre klubber. Hvad enten det er i positiv eller negativ forstand. Vi bliver ikke savnet hvis vi rykker ned, tværtimod. Og før man tør skrue lidt op for ambitionerne, så tvivler jeg på det bliver ret meget anderledes.

Synes så også jeg skylder at sige at man gjort forsøget en smule, ved at hente spillere som Junker, Sivert, Pohl og Brock-Madsen, men det har desværre ikke rigtigt båret frugt. Men det er trods alt i mine øjne den rigtige retning at gå, hvis man gerne vil etablere sig som andet end en evig nedrykningsfavirit. Havde en eller flere af de spillere leveret på et højere niveau, så havde situationen nok set anderledes ud
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2019 kl. 11:48
Ultimo:
Jeg ved ikke hvilke underdog roller i sportens verden, som du mener hele medie verden er vilde med - jeg oplever markant mere eksponering af, samt film, og dokumentar programmer om personer eller hold med kontinuerlig succes.
De eneste underdog roller som eksempelvis amerikanerne godt kan lide, er dem hvor de selv fik et godt resultat - som underdog.

Du nævner EM i 92, som eksempel. For alle andre end danskere er netop det EM da også uendelig ligegyldigt. Uden for DK's grænser tænker jeg det er bedst kendt for at være det EM hvor Michael Laudrup ikke var med, til trods for at han var en af verdens 3-4 bedste fodboldspillere på det tidspunkt..
Det er vel næsten kun tangeret i ligegyldighed af det EM som Grækenland vandt. 
Hvor meget ved du eksempelvis selv om det græske hold fra EM 04? Altså ud over at Grækenland vandt?

Prøv at sammenlign din viden om det græske hold med eksempelvis din viden om det franske hold der vandt VM i 98, og EM i 2000. Brasiliens hold fra VM 2002, eller det spanske hold der vandt EM i 2008.

Hvad så med VM 2006? Der vandt Italien på straffespark, ultra defensivt, og på ingen måde nyskabende. Det understøttede blot alle klicher om Italiensk fodbold..
Hvad husker man så fra det VM? 
Selv som stor tilhænger af Italiensk fodbold må jeg desværre indrømme at det jeg personligt husker bedst fra det VM, er at det blev slutningen på et fantastisk fransk fodbold eventyr, hvor det fanske landshold havde været i særklasse gennem mange år. 
Bedst symboliseret ved billederne af deres suverænt bedste spiller, Zidane der bliver udvist i finalen

Hvis man ikke skal være uendelig ligegyldig for den almindelige fodboldtilhænger, så skal man bare bidrage med et eller andet, ud over et godt resultat - det gjorde Danmark ikke i 92, Grækenland ikke i 04,  Italien ikke i 06, og det gør ACH pt. ikke i superligaen.

Horsens bidrog faktisk i en periode med noget nyt i form af at være dødsens farlige på lange indkast - hvilket er præcist det som Horsens nu huskes for. I superligaen blev det pludselig et fokus punkt, som specielt FCM, og FCK virkelig har taget til sig. 
Horsens indkast træner rejser til Liverpool og lign. - der var virkelig innovation og en nytænkning, som aftvang respekt i fodboldverdenen.

Skal Horsens image ændres, skal man bidrage tilsvarende med noget nyt til fodboldspillet.
Nuværende spillestil er en direkte kopi af fodbold fra de 2. og 3. bedste engelske rækker op gennem 90'erne - det kan vist dårligt kaldes nyskabende.
Når man ikke er nyskabende, så SKAL man levere top resultater igen og igen og igen, ellers er man bare ligegyldig i fodboldverdenen. 
Og selv de gode resultater giver kun meget kortvarig "kredit".

Spørgsmålet er så om ACH ikke bare skal indfinde sig med at være "ligegyldige" for alle andre end Horsens fans?
95% af alle de engelske klubber i de 2 bedste rækker lever eksempelvis ganske fint år efter år, på den måde.
Horsens skal "bare" være et fodboldhold for Horsensianere (uanset hvor de så måtte bo) - hverken mere eller mindre.
Vi skal være stolte af at de andre hader at spille mod os.
Vi skal være stolte af at lande som nummer 8 eller 9 i Superligaen.
Og så skal vi ellers være pisse ligeglade hvad alle andre mener om vores klub.

Redigeret af Fodbold Tosse - 31 December 2019 kl. 11:50
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2019 kl. 12:50
Dem hvor de selv får et godt resultat? Der er da en del hold i amerkansk fodbold som har vundet Superbowl'en som underdogs, dem hylder man da (Chicago Bears kan nævnes og også Oakland Raiders), der er da netop en kultur omkring de sportsgrene de dyrker hvor man hylder underdog'en, det er altid en mere fascinerende historie hvordan den lille mod alle forventninger klarer sig bedre end den store der har pengene og struktur på plads.

Jeg mener bestemt ikke det var ligegyldigt for alle andre end danskerne da vi vandt EM iøvrigt; der blev da netop snakket om det danske landshold som det her "fairytale" hold der stik mod alle forventninger klapsede de store nationer og jeg ser igen anderledes på det ifht. Laudrup, han viste sig som en spiller med svag karakter da han forlod landsholdet, mens Brian endelig fik lov til at være holdets mest centrale kreatør hvilket gjorde han spillede sin bedste slutrunde i karrieren.

Hvis du synes at det er ligegyldigt at Grækenland vandt et EM mod nationer som på papiret ALLE havde bedre spillere end Grækenland så deler vi ikke samme opfattelse af konceptet af sport.
Det flotte ved sport er netop at de store nogle gange taber til de små, jeg ved sgu da for eksempel heller ikke meget om det islandske landshold der kvalificerede sig til VM, men jeg synes sgu da stadig det er flot og tager hatten af for det.

Ifht. Italien, så du mener at Italien kun har vundet på deres defensive styrke? Ja for Italian er jo kun kendt for deres forsvarsspillere og jo slet ikke for spillere som: Baggio, Totti, Vieri, Del Piero..... Det er og simplificere det, den holder altså ikke, Italien er kendt for meget mere end defensivt spil.

Redigeret af Ultimo - 31 December 2019 kl. 12:57
Til top
Fodbold Tosse Se drop down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 September 2012
Point: 760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fodbold Tosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2019 kl. 14:08
Ultimo, du svarer jo ikke rigtigt på spørgsmålene.
Spørgsmålene går ikke på om det var flot at de nævnte hold de vandt. 
De går på hvad du kan huske om de vindende hold, og dermed hvad de reelt bidrog til datidens, eller eftertidens fodbold med - ud over resultatet.

Hvad husker du helt præcist Italien, og Grækenland for de 2 år de vandt?
Prøv at lav øvelsen uden at Google løs først.

Man kunne jo også spørger sig selv om hvad man reelt selv husker ACH for i 16-17 sæsonen? Personligt husker jeg bedst de lange indkast, og Sannehs mange mål ifbm. dødbolde generelt.

Ift. Italiens VM i 2006, så ja, det blev 100% vundet med et super defensivt udgangspunkt. De lukkede jo eksempelvis kun 3 mål ind i hele turneringen.
Ikke at jeg nødvendigvis syntes at et defensivt udgangspunkt er dårligt, det er egentlig blot en konstatering ift. det mesterskab, og den Italienske Serie A generelt.
Man skal vel helt tilbage til slut 80'erne, og start 90'ernes Milan hold før man møder et italiensk hold der havde europæisk succes med at spille fodbold på en anden måde.

Redigeret af Fodbold Tosse - 31 December 2019 kl. 14:36
Til top
Ultimo Se drop down
Medlem
Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ultimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2019 kl. 15:37
Jeg synes langt de fleste af dine spørgsmål er irrelevante ifht. min argumentation om hvorfor et "underdog" hold er fascinerende:

Min pointe var NETOP at jeg ikke huskede holdene præcist for de spillere der var der, men NETOP holdene i deres UNDERDOG rolle.

Jeg kan blandt anden huske en Buffon som var i storspil, du har da ret i at deres defensiv var enormt velstrukturet på daværende tidspunkt, men de havde stadig gode offensiv spillere som Luca Toni, Totti, De Rossi, Del Piero.

I 16-17 sæsonen vil jeg da helt sikkert give dig ret i at der var mange af vores mål som kom pga. dødbolde, men jeg vil nu også mene at der var mere og andet end dødbolde i den sæson (selvom dødboldene selvfølgelig domineret hovedparten af vores spil), jeg kan for eksempel nævne flotte individuelle præstationer af Drost, Arndal og Kjartan i den sæson som ikke var special dødboldsrelateret, men du har selvfølgelig ret i at det var den faktor vi i medierne blev kendt for.

Jeg synes faktisk du fremhæver det som en skidt ting ifht. om et defensivt udgangspunkt er dårligt, selvom du påstår noget andet, har du jo lige sagt at alle disse hold der spiller sådan jo netop er ligegyldige pga dette. Det virker ikke til at hænge helt sammen eller også er det mig der har misforstået noget.

De kriterier du opstiller for om et hold har haft success og har været fodboldhistorisk vigtigt er ikke de samme som andres kriterier for selvsamme, jeg tror det stammer fra forskellige fodboldopfattelser generelt.

Redigeret af Ultimo - 31 December 2019 kl. 15:39
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 190191192

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Sammen om en god oplevelse

30.07.2020 - 31.12.2020

Nyt fra DFF

31.07.2020 - 31.12.2020

Danske Fodbold Fanklubber tager temperaturen på udebaneforholdene.

Se flere events

STØT "DEN GULE FARE" - DET GØR VI: