Print side | Luk vindue

Stemning

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Forza Giallo
Forum beskrivelse: Til emner om stemningen omkring AC Horsens' kampe.
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=453
Udskrevet den: 06 August 2020 kl. 21:41

Emne: Stemning
Indlæg fra: Simmenæs
Emne: Stemning
Posteringsdato: 06 Oktober 2014 kl. 11:25
Jeg synes at stemningen på Yellow Corner stille og roligt er blevet ringere og ringere, med i dag som absolut lav punkt. Hvad skal der til for at den bliver bedre? Eller sagt på en anden måde, hvad kan vi som fans gøre? Hvad kan fanklubben gøre? Lad nu være med at sige/skrive at spillerne bare skal spille ordentlig. Det er for det første for nemt at sige, og det er ikke noget vi kan gøre noget ved.
Håber der kommer nogle gode forslag.

-------------
Tommy Simmenæs
Fan koordinator

Svar:
Indlæg fra: Simmenæs
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 09:48
Det var ikke mange forslag der er kommet siden 6 oktober.

-------------
Tommy Simmenæs
Fan koordinator

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 11:42
Jeg har selv min faste plads på familietribunen, og derfra vil jeg i hvert fald give dig ret i, at der ikke er noget stemning i YC overhovedet.

Jeg bebrejder dog ingen for den manglende stemning. Jeg tror at det er ganske naturligt med den enorme udskiftning der har været i truppen, at folk har svært ved at genkende AC Horsens som klub, og at det vil tage år at opbygge det bånd der tidligere, og som gjorde AC til byens hold.

En ting jeg dog aldrig har forstået er, at fanklubben ikke er placeret midt på tribunen, på de bedste pladser ud for midterlinjen. Hvorfor skal et tomt stadion have tomme pladser der hvor man ser kampen allerbedst ? Hvorfor ikke skabe et stemningsområde på midten af tribunen, så hele tribunen kunne høre hvad der blev råbt og sunget ?

Jeg har ikke svarene til hvordan der på den korte bane kommer mere stemning, men på den lange bane skal der opbygges et fundament med spillere, som publikum kan forholde sig til, og i det lys tror jeg at Bo H er den helt rigtige person til at skabe gejst og til at tiltrække de rigtige spillere.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 13:40
Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

Jeg bebrejder dog ingen for den manglende stemning. Jeg tror at det er ganske naturligt med den enorme udskiftning der har været i truppen, at folk har svært ved at genkende AC Horsens som klub, og at det vil tage år at opbygge det bånd der tidligere, og som gjorde AC til byens hold.
Jeg har det faktisk omvendt. Jeg kunne forstå at stemningen gik nedad bakke i sidste sæson hvor en flok forkælede spillere troede oprykningen kom i hus uden hårdt arbejde.
Efter en hård start under hvor BH dårligt havde flere spillere end start-11`eren + et par indskiftningsspillere, så er både trup, gejst og kvalitet efterhånden på plads. Hvis ikke det kan få os frem i bussen med hænderne over hovedet, så ser det sku`ette godt ud Confused

Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

En ting jeg dog aldrig har forstået er, at fanklubben ikke er placeret midt på tribunen, på de bedste pladser ud for midterlinjen. Hvorfor skal et tomt stadion have tomme pladser der hvor man ser kampen allerbedst ? Hvorfor ikke skabe et stemningsområde på midten af tribunen, så hele tribunen kunne høre hvad der blev råbt og sunget ?
Helt enig !
Jeg har længe sagt at udeholdets tilskuere skal ned på øst, så deres stemning drukner i regn, vind ud over NørrestandLOL
Nu er det vist på de fleste stadions sådan, at "stemningsafsnit" ligger en smule væk fra midterlinien. Måske så den neutrale tilskuer ikke føler sig generet af trommer og sang.
Men i min verden kunne man sagtens lave et fanafsnit midt på NORD.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 13:47
Citat: Simmenæs Simmenæs skrev:

Måske kunne man finde nogen "lååå-lååå-låå" sange der er lidt nemmere for folk at skrige med på.
Når der er så få, så drukner enkeltes sporadisk sang i vrimlen.
Jeg ved det er op af bakke Confused

Et eksempel: Der var et slags "kampråb" førhen hvor megafonen råbte ": Når jeg siger sorte siger i..." og publikum som med en stemme "GUUUULE".   Den var nem - og brølet kunne høres af spillerne.

I øvrigt : 
Kæmpe respekt for den ensomme kamp det er at stå med tromme og megafon Clap

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 19:27
Citat: Simmenæs Simmenæs skrev:

Prøv evt at lægge indlægget i et større forum: Det var rent held at jeg så det, idet det fremgik af forsiden. Ellers læser jeg aldrig i disse tråde.

Når der nu er så få indlæg generelt, så kunne det måske være en ide for administratorerne at lave færre forums generelt, så aktiviteten blev samlt på et sted ??

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 19 Oktober 2014 kl. 22:31
Jeg sad i dag foran et i øvrigt sympatisk ægtepar (de var vel midt i fyrrerne), der for mig står som indbegrebet af en særlig type Horsens-tilskuer, der fylder ret meget på lægterne. 

Parret var gennem hele kampen langt mere fokuserede på aktioner, der ikke lykkedes, og spillere, der underpræsterede, end på de gode ting, der blev vist. Og det øjeblik, AB kom på 1-1, gik de helt i spåner: "Nu vinder AB 3-1!" jamrede hun. "Så snart AB'erne kommer på 2-1, så er vi dem, der er kørt!" fastslog han.

Ikke fordi de to var særligt slemme, jeg har hørt det, der var langt værre. Men gad vide, om ikke det er netop dén mentalitet - hvor frygten for fiasko fylder langt mere end begæret efter (og begejstringen for) succes - som er med til at lægge en dæmper på stemningen?

Hvorfor er den type horsensianere så bange for at være oprigtigt begejstrede? Er det virkelig så slemt at blive revet med i ny og næ, måske endda vise sig at være lidt naiv undervejs? Hvorfor egentlig overhovedet gå på stadion, hvis ikke man vil begejstres? Er det ikke langt sjovere at håbe på sejr end at frygte nederlag?

Jeg forstår vist grundlæggende ikke store dele af det horsensianske fodboldpublikum. Det virker, som om der hviler et gigantisk mindreværdskompleks over store dele af stadion, som kun behøver den mindste anledning - f.eks. et mål tiil AB stik imod spil og chancer - for at slå ud i lys, selvdestruktiv lue.

Jo, AC har haft et par år med nedtur, men der er nye tider på stadion og sådan er fodbold jo i øvrigt: Det går op og ned. Jeg synes det er overraskende, at byen ikke har så meget grundlæggende fodboldkultur, at folk opdager og interesserer sig for det nye projekt, AC har gang i, og prøver at gå ind i det med et minimum af tro på tingene ...

Det vil efter alt at dømme kræve en enorm holdningsbearbejdning at ændre mentaliteten på lægterne. Og jeg ved ikke lige, hvem der skal stå for den. 

(Problemet kan selvfølgelig også løses med sportslig succes, men som de seneste år har vist, er det begrænset, hvor meget varig opbakning, det fører med sig)

Indlæg fra: Brisse
Posteringsdato: 21 Oktober 2014 kl. 08:47
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Jeg sad i dag foran et i øvrigt sympatisk ægtepar (de var vel midt i fyrrerne), der for mig står som indbegrebet af en særlig type Horsens-tilskuer, der fylder ret meget på lægterne. 

Parret var gennem hele kampen langt mere fokuserede på aktioner, der ikke lykkedes, og spillere, der underpræsterede, end på de gode ting, der blev vist. Og det øjeblik, AB kom på 1-1, gik de helt i spåner: "Nu vinder AB 3-1!" jamrede hun. "Så snart AB'erne kommer på 2-1, så er vi dem, der er kørt!" fastslog han.

Ikke fordi de to var særligt slemme, jeg har hørt det, der var langt værre. Men gad vide, om ikke det er netop dén mentalitet - hvor frygten for fiasko fylder langt mere end begæret efter (og begejstringen for) succes - som er med til at lægge en dæmper på stemningen?

Hvorfor er den type horsensianere så bange for at være oprigtigt begejstrede? Er det virkelig så slemt at blive revet med i ny og næ, måske endda vise sig at være lidt naiv undervejs? Hvorfor egentlig overhovedet gå på stadion, hvis ikke man vil begejstres? Er det ikke langt sjovere at håbe på sejr end at frygte nederlag?

Jeg forstår vist grundlæggende ikke store dele af det horsensianske fodboldpublikum. Det virker, som om der hviler et gigantisk mindreværdskompleks over store dele af stadion, som kun behøver den mindste anledning - f.eks. et mål tiil AB stik imod spil og chancer - for at slå ud i lys, selvdestruktiv lue.

Jo, AC har haft et par år med nedtur, men der er nye tider på stadion og sådan er fodbold jo i øvrigt: Det går op og ned. Jeg synes det er overraskende, at byen ikke har så meget grundlæggende fodboldkultur, at folk opdager og interesserer sig for det nye projekt, AC har gang i, og prøver at gå ind i det med et minimum af tro på tingene ...

Det vil efter alt at dømme kræve en enorm holdningsbearbejdning at ændre mentaliteten på lægterne. Og jeg ved ikke lige, hvem der skal stå for den. 

(Problemet kan selvfølgelig også løses med sportslig succes, men som de seneste år har vist, er det begrænset, hvor meget varig opbakning, det fører med sig)
meget genkendelig billede du der optegner Barkman og vi er så ihvertfald 2 der ikke forstår store dele af det horsensianske fodboldpublikum. Måske det i lige så høj grad drejer sig om en afspejling af vores egocentriske samfund, jeg forlanger, jeg vil ha´ og hvis ikke så  bla bla bla. Hvis det er tilfældet " hvilket jeg tror " har fællesskabs følelsen trange kår og viser sig jo ikke kun i vores klub men eksempelvis også i Agf som jeg mener havde 3200 tilskuere i forrige runde. Følgende udsagn har man da vist også hørt før: nej hvor var det dejligt vi vandt i dag og hvor spillede vi da godt, modsat det, hold kæft de spillede som en pose lort i dag og det var fuldt fortjent at de tabte. 

Posteringsdato: 21 Oktober 2014 kl. 10:10
Tjah - altså ånden var jo en helt anden i Horsens så sent som for ni år siden, hvor vi var nyoprykkere og underhunde og folk godt kunne se, at der var grund til begejstring over de små succesoplevelser. 

Så jeg tvivler på, at det er tidsånden alene, der skal have skylden ...

For eksempel var jeg imponeret over fremmødet af AB-fans og lydstyrken derovrefra: Det er altså en klub, der har gået fra skuffelse til skuffelse i mange år, og alligevel gider nogle af deres fans tage turen hele vejen fra Nordsjælland for at se endnu et nederlag. 

Indlæg fra: gulus
Posteringsdato: 21 Oktober 2014 kl. 12:33
Dead

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 21 Oktober 2014 kl. 16:05
Det er lidt spøjs at læse at du beskylder den typiske hosensianske tilskuer for mindreværdskomplekser Barkman. Det er ikke fordi jeg er uenig, for jeg oplever det konstant herinde også. Horsens kan ikke dit, vi kan ikke dat, husk på en klub med vores økonomi og så videre. Der er så meget jantelov over det hele. Hvis folk sætter krav og forlanger resultater, så bliver man hakket ned. 
Jeg kan sagtens følge ægteparret. En af årsagerne til at jeg ikke tog på stadion til kampen mod AB var bl.a. at jeg ikke magtede skuffelsen hvis vi ikke vandt en kamp som absolut skulle vindes, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke havde optimismen. Så hvis andre heller ikke havde den oven på skuffelsen mod Fredericia, så har jeg altså svært ved at bebrejde dem.

Hvad så angår den manglende opbakning til dem der prøver lidt med nogle sange fra YC blandt de øvrige tilskuere. Jeg sad sidst med nogle som højlydt grinte af slagsangene, og jeg har svært ved at være uenig. De er virkeligt meget bonderøvsagtige. Det afspejler måske meget godt forskellen på medlemmerne af fanklubben i Horsens og de fanklubber der virkeligt bringer noget stemning på lægterne.  Det skal ikke opfattes som kritik af fanklubben, blot en konstatering af at der forskel på demografien af de fans der kommer på banen. Og det er ikke fordi at jeg ikke er taknemmelig for at vi ikke har romerlys og kanonslag, for det er jeg i allerhøjeste grad, men der skal nok et noget yngre segment til, hvis der skal laves om på det, og det tvivler jeg på at det nuværende fanklub kan tiltrække.

Posteringsdato: 21 Oktober 2014 kl. 21:02
Gulus: Ja, men afstanden, ABs elendige form og deres mange år uden for rampelyset taget i betragtning er 15 fremmødte fans stadig imponerende - især fordi de tydeligvis brændte for sagen.

JoakimBL: At appellere til, at folk har rimelige forventninger til klubbens potentiale, har jeg svært ved at forbinde med jantelov. At antage at alle i ledelsen er idioter, og at gjorde de bare deres arbejde halvvejs ordentligt, ville AC være i Champions League nu - det minder omvendt en del om jantelov. "Ravn skal ikke tro, han er noget, det kunne jeg kraftædme gøre dobbelt så godt"

Hvis de typer, jeg omtalte i det oprindelige indlæg, havde lidt mere realistiske forventninger, ville de måske ikke være så sure og skuffede hele tiden ... Og så ville de måske have overskud til at følge med.

I øvrigt lidt sjovt, at vi nu har haft én, der har efterspurgt enklere sange, og én, der har efterspurgt mere avancerede sange - det er ikke nemt, he. Min holdning: Alle sange er fede, hvis hundreder af mennesker synger dem på én gang!

Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 10:25
Jeg sq jeg vil prøve at være lidt positiv omkring stemningen " surprice ". Som sagt sad jeg midt på nord i kampen mod AB og var faktisk temmelig overrasket over hvor godt folk var med. Der blev klappet en del under kampen og der blev også sunget med rundt omkring, hvilket man egentlig ikke opdager/ oplever når man står på Yellow. M.h.t yellow Corner mangler der nye sange, det er meget uinspirerende at synge " Horsens , Horsens, Horsens " rigtig mange gange i løbet af en kamp. Der mangler også styring, der bliver startet så mange sange op rundt omkring og meget lidt af det bliver egentlig ikke til andet end en gang varm luft. Kvalitet frem for kvantitet må være nøgleordet. Når der bliver startet en sang op må folk være klar og give den en skalle i de minutter det varer ( ikke sekunderSmile ) og derefter skal det følges op med en velfortjent pause hvor man kan skylle halsen, tale eller tjekke mobilen eller hvad nu man end skal gøre. Hvor ville det egentlig også være dejlig at flagene kom i luften når vi sang.

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 11:31
Skal der være mere stemning, så skal der være flere mennesker. Samtidigt skal det der synges / råbes være noget som alle kan finde ud af, selv om det er første gang de er på stadion.

Start med at sætte prisen ned til 30-40 kr. for voksne på INSERO triburnen, og lad børn under 15 år, samt pensionister være gratis på hele stadion.

Uddel fribilleter til INSERO triburnen i stor stil til alle samarbejdsklubber. Disse fribilleter skal så kunne veksles til en siddeplads mod en merbetaling på 40 kr. i billetboderne uden for stadion.

Opmærk tydeligt områderne hvor der er sæsonkort, samt faste sponsor pladser, så der ikke bliver ballade over at nogen får sat sig på en reserveret plads.

Skab nogle helt faste traditioner for hvad der råbes, samt hvornår, så kan alle være med, ligesom det ret hurtigt vil være flere forskellige mennesker rundt om på stadion der starter råbene samtidigt, da de jo ved at det er nu dette skal råbes.

Eksempler på faste rutiner:
Råb fast GULE-GULE-GULE lige i det sangeren starter med at synge når spillerne løber på banen før kampstart.

Råb fast GULE-GULE-GULE hver eneste gang Horsens har et skud på mål.

Råb fast HORSENS-HORSENS-HORSENS lige efter dommer igangsættelse ved hver halveg.

Råb fast HORSENS-HORSENS-HORSENS hvis udebaneholdet har en stor chance som de har brændt.

Kan der så puttes en enkelt, eller 2 gange forholdvis simpel opbygget LÅ-LÅ-LÅ-LÅ sang, der kan løbe i ring igen og igen, ind i hver halveg, så er vi altså rigtigt langt.

Med stor respekt for det arbejde fanklubben laver, så mener jeg altså ikke det gælder om at få nogle få mennesker til at lave 5 nye meget avancerede sange, som de så kan synge sammen med sig selv. Det er super fedt, hvis de ville magte at holde gang i nogle af disse sange mellem "de faste traditions råb".

Men skal der skabes meget stemning, så gælder det om at få hele den store gruppe af mennesker der er på stadion med til at råbe, og det går de altså kun hvis de ved hvad der skal råbes, og hvornår det bliver råbt, så det bliver startet op på samme tid.

Det er jo ikke ligefrem fordi eksempelvis disse FCK's sange er imponerende avancerede, men fordi de startes op samtidigt, af en stor gruppe mennesker der alle ved hvad der skal synges, samt ikke mindst hvornår, så fungere de:  http://www.youtube.com/watch?v=VUWJ-C5J9ng" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=VUWJ-C5J9ng

Faktisk syntes jeg personligt at de mest avancerede af dem de synger, samtidigt er dem der fungere klart dårligst rent stemningsmessigt.

Den de synger ca. 3.44 inde i klippet kender vi vel alle fra stadion, når vi har mødt FCK, prøv at læg mærke til hvor simpel den er, samt hvor godt den fungere.

Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 16:20

JoakimBL: At appellere til, at folk har rimelige forventninger til klubbens potentiale, har jeg svært ved at forbinde med jantelov. At antage at alle i ledelsen er idioter, og at gjorde de bare deres arbejde halvvejs ordentligt, ville AC være i Champions League nu - det minder omvendt en del om jantelov. "Ravn skal ikke tro, han er noget, det kunne jeg kraftædme gøre dobbelt så godt"

Hvis de typer, jeg omtalte i det oprindelige indlæg, havde lidt mere realistiske forventninger, ville de måske ikke være så sure og skuffede hele tiden ... Og så ville de måske have overskud til at følge med.

I øvrigt lidt sjovt, at vi nu har haft én, der har efterspurgt enklere sange, og én, der har efterspurgt mere avancerede sange - det er ikke nemt, he. Min holdning: Alle sange er fede, hvis hundreder af mennesker synger dem på én gang!

Ja fordi der er rigtigt mange der har ytret lige præcis den forventning omkring CL. Clown
Det du kalder "realistiske forventninger" er lige præcis resultater af mindreværdskompleks og jantelov i mine øjne.  Man kommer bare ikke ret langt inden for professionel sport med "realistiske forventninger" og forsigtighed. Jeg har ikke set nogen der har stillet krav om et mesterskab inden for de næste 5 år eller andet vanvittigt. Folk havde sidste sæson en forventning om tilbagevenden til Superligaen, og det synes jeg ikke var urealistisk. Ledelsen valgte så at man hellere ville gardere sig i frem det ikke lykkedes, end at gå helhjertet efter det. Og resultatet var meget forudsigeligt. Man kan vel sige at stemningen og fansenes forventninger afspejler ledelsens strategi meget godt. Ingen grund til at tro på det lykkedes, man risikerer bare at blive skuffet. Så kan vi da juble hvis det går godt, og sige "hvad sagde jeg" når det ikke gør. Og det kan så være et hint til Simmenæs om hvordan man får lidt mere stemning. Det er svært at forlange af fansene at de tror på et projekt som ledelsen tydeligvis ikke selv gør.

Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 20:28
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Folk havde sidste sæson en forventning om tilbagevenden til Superligaen, og det synes jeg ikke var urealistisk.
Det gør jeg heller ikke. Det var der vist ingen, der på forhånd gjorde.

Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Ledelsen valgte så at man hellere ville gardere sig i frem det ikke lykkedes, end at gå helhjertet efter det.
Undskyld, men jeg tror simpelthen ikke du forstår situationens reelle alvor, JoakimBL. Klubben kørte helt til kanten af sin økonomiske formåen for at prøve at sikre oprykningen. Hvis man virkelig havde "garderet sig", ville det jo ikke have været nødvendigt at fyre store dele af administrationen og skibe det meste af truppen af sted efter den manglende oprykning, vel?

(Ja, der kom nogle erstatninger, men de var jo alle fra laveste hylde, økonomisk set)

Selv hvis det var lykkes at sikre oprykningen, havde AC været hårdt, hårdt presset økonomisk - som det er nu, er det vel stadig et åbent spørgsmål, om vi kan bevare vores status som fuldtidsklub!

Så tro mig: Ledelsen satsede alt, hvad den på nogen som helst ansvarlig måde  kunne. Mølby og co. fik et økonomisk råderum, der burde have rakt til oprykning - at der ikke lykkes, skyldes en eklatant underpræstation, ikke manglende ressourcer. Og derfor giver hele resten af din argumentation heller ingen mening overhovedet ...

Jeg advokerer for, at vi tror på tingene og er optimistiske, men inden for det muliges rammer - ellers kan vi jo aldrig blive andet end skuffede. 

Pt. har vi dårligere forudsætninger for at rykke op end både AGF og Viborg, som har bedre økonomi, og Lyngby, som har nogenlunde samme økonomi og bedre talentudvikling. Samtidig er vi sat tilbage af, at vi skiftede halvdelen af truppen OG træneren i pausen. Realistisk set kan vi ikke forvente andet end en midter/subtop-plads i år - men det er jo ikke det samme som at holdet er nogle tabere og at det hele kan være lige meget, vel?

Derfor kan vi jo godt glæde os over de gode resultater, der trods alt bliver skabt, og den udvikling, der sker i spillet og for de enkelte spillere.

Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 21:45
Jeg tror du er for fokuseret på at forsvare alt ACH til at lytte til mine pointer, eller også så vil du bare ikke forstå dem. Vi bliver aldrig enige på den måde, og det er også fair nok. Jeg snakker overhovedet ikke om økonomi, jeg snakker om indstilling og ambitioner. Du snakker om at dække sin røv ind med undskyldninger når det går galt. Du snakker om ikke at have for høje forventninger så man ikke bliver skuffet, jeg mener at det er skuffende at have lave forventninger fra start af, og at det er et meget dårligt udgangspunkt for at lede en fodboldklub. Når ledelsen ikke tror på projektet (og der mener jeg ikke lige pt, men sidste sæson især) hvordan skal fans, spillere og andre ansatte tro på det?
Hver gang der er nogle der tillader sig at forlange lidt af AC Horsens, bliver man med det samme skudt ned med at "Det kan ikke lade sig gøre i en klub som Horsens". Der er åbenbart så mange ting galt med "en klub som Horsens" at det er fuldstændigt umuligt at tiltrække spillere, penge og alt det andet der skal til i en fodboldklub. Og ja, hvis det er udgangspunktet at Hansen og Nissen og Horsens Folkeblad er de eneste potentielle sponsorer, ja så bliver det svært at skaffe noget bedre. Hvis ambitionen fra start er at man ikke har potentialet til at skabe noget bedre end en midterklub i 1. div., der af og til kan spille med om oprykning og evt. være heldig at rykke op, ja så er målet jo nået, og så er der jo ingen grund til at arbejde for at det nogensinde skal føre til noget større.

Men det er blevet totalt afsporet af debatten omkring manglende stemning.

Indlæg fra: Bikse
Posteringsdato: 22 Oktober 2014 kl. 23:17
@JoakimBL
Hvis jeg nu skriver hvad klubbens MÅLSÆTNING er efter "genfødslen" af ACH, så forstår du måske bedre, hvad det er Barkman skriver.......

Den er her:

- År 1 (2014/15) holdet stabiliseres i Nordic Bet (undgå nedrykning)
- År 2 (2015/16) holdet skal i top 4 i Nordic Bet
- År 3 (2016/17) holdet skal i Superligaen

Det vil altså sige kontinuitet, kontinuitet og atter kontinuitet, sammenholdt med "knaldhamrende" hårdt arbejde, ydmyghed og udvikling af holdet. Alt sammen de gode gamle AC dyder.

Der er med andre ord slet ikke belæg for at klandre dem, som er godt tilfredse, bare vi IKKE rykker ned i år, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 09:37
Men målsætningen er jo så åbenbart også for uambitiøs for JoakimBL.

@ JoakimBL: Du har ret, jeg forstår ikke din argumentation så. 

"Ledelsen valgte så at man hellere ville gardere sig i frem det ikke lykkedes, end at gå helhjertet efter det."

- skrev du oven for, og nu tilføjer du så, at du -

"snakker overhovedet ikke om økonomi, jeg snakker om indstilling og ambitioner. "

Hvordan garderer man sig i sin indstilling og sine ambitioner? Hvad betyder det overhovedet?

Bortset fra det har du jo ret i, at vores debat ikke handler ret meget om stemning længere, eller i hvert fald kun indirekte. Så on-topic vil jeg bare lige sige, at jeg er helt enig med Fodbold Tosse: Enkle, genkendelige sange på helt faste tidspunkter er formentlig vejen frem.

Stemning handler først og fremmest om lydstyrke og engagement, ikke om at brillere med unikke sange. Når lydstyrken og engagementet er på plads, kan man begynde at være mere ambitiøs ...

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 13:39
Jeg skal indrømme at jeg formulerede mig forkert i mit sidste indlæg. Jeg tænker jeg blev grebet af stemningen. Jeg mente naturligvis at jeg ikke KUN mente økonomi, hvilket jo er noget helt andet. Og jeg hentydede hovedsageligt til tidligere års målsætning, og ikke så meget denne sæson, selvom jeg også synes den er pinlig. I en klub med vores setip burde man ikke fokusere på at "undgå nedrykning" i Nordicbet ligaen. Jeg er helt indforstået med st det ville være urealistisk hvis målsætningen med oprykning med så drastisk en omvæltning, men nedrykning burde altså ikke være aktuelt. Det er det heldigvis heller ikke, og det er i mine øjne derfor også et tydeligt eksempel på en uambitiøs målsætning.
Det er svært at piske meget stemning op over at vi ikke ligger til nedrykning og dermed opfylder målsætningen. Det er svært st sælge projekt "vi skal helst ikke ligge sidst, men heller ikke overpræstere" til de fans der er blevet vandt til Superliga. Og da slet ikke til den pris. Lige nu hænger pris og kvalitet ikke sammen og det afspejler sig jo tydeligt på tilskuertallet. Ikke at man behøver 2000+ tilskuere for en god stemning, men man skal bruge nogle der tror på det. Og så er vi tilbage ved at set er svært at forlange at fansene skal tro mere på det end dem der rent faktisk sidder og skal få det til at ske.

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 14:04
Målsætningen for sidste år var at rykke op. Hvordan var den problematisk? Eller sidste år er måske ikke et af de "tidligere år", du hentyder til?

Det med, at årets målsætning skulle være ikke at rykke op, det er vist Bikses fortolkning - den officielle målsætning hedder mig bekendt "Top 6"? I så fald synes jeg den er fin og rimelig. At være blandt landets 18 bedste fodboldklubber oven på udskiftning af et halvt fodboldhold og træneren er altså ikke ingenting, når man er på falittens rand og kommer fra landets http://da.wikipedia.org/wiki/Liste_over_kommuner_i_Danmark_efter_indbyggertal" rel="nofollow - 13. største kommune  (der oven i købet ikke har nogen særlig tradition for at have et stærkt fodboldhold).

Det er fint og godt at sige, at man skal være ambitiøs og sætte overlæggeren på Mount Kilimanjaro, men det i sig selv skaber jo ikke succes - spørg bare i Vejle. Fornuftig forretning føres altid på baggrund af en realistisk vurdering af styrker, svagheder, muligheder og trusler Smile

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 14:29
@Barkman
Enig, år 1 er min (over)fortolkning, hvad angår parentesen (undgå nedrykning), og ikke "undgå oprykning" som du skriver.......

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 17:17
Sidste års målsætning var naturligvis som den skulle være. I hvert fald officielt. Det er jo ikke nok at sige det er det man vil, man skal jo også gøre lidt for at prøve at opnå det. Det var man så ikke indstillet på i mine øjne. 
Hvis den officielle målsætning er top 6 i år så er den for såvidt i orden, selvom jeg synes den er på den konservative side. 

Mit angreb på ambitionerne er nok ikke så meget de officielle målsætninger, men det man gør for at føre dem ud i livet. Jeg var skuffet over målsætningen i den sæson hvor vi rykkede ned. Jeg synes det er uambitiøst at have en målsætning der hedder top 6 efter en sæson hvor man sluttede på en 4. plads, selvom man ganske vist spillede over evne. Men det reelle problem var jo så at man ikke kunne finde ud af at tilpasse strategien da målsætningen skred. Og fordi man havde en konservativ målsætning, så kunne man alt for længe se passivt til og snyde sig selv til at tro at man stadig kunne opnå den. 
Sidste sæsons målsætning om direkte oprykning blev på intet tidpunkt taget alvorligt. Det eneste der blev fokuseret på i sidste sæson var at tilpasse klubbens økonomi til at kunne overleve i 1. division. Om det var fordi man tog det for givet at klubben var god nok til at rykke op uden modstand skal jeg ikke kunne sige noget om. Målsætningen fejlede som sådan ikke noget, men det ville så nok også være tæt på første gang en Superligaklub gennem flere sæsonen ikke havde den målsætning efter en nedrykning. Problemet var ambitionerne. Ambitionerne var fra starten ikke til at have et superligahold. Ikke et hold der kunne rykke sikkert op, og ikke et hold der ville have nogen seriøs chance for at blive oppe hvis det skulle lykkes at rykke op. Så kan i spille økonomikortet alt det i vil, det ændrer ikke min holdning. I min verden var der to mulige løsninger. Enten tilpassede med truppen og ambitionerne til den økonomi man havde, eller også havde man tilpasset økonomien til den trup og de ambitioner man havde. Man valgte det første og skar ned, istedet for det andet og skaffede nogle penge. Og nu ved jeg godt i kommer med jeres jantelovs pjat igen. Nej der er ikke nogen rig onkel, og det kan godt være der ikke er en lokal erhvervsvirksomhed der lige venter på at smide lidt ekstra milioner afsted. Pengene kommer selvfølgelig ikke af sig selv. Det er benhårdt arbejde at skaffe dem. I bagklogskabens klare lys var det nok en fejltagelse at aflyse aktieemissionen, men på mange måder så ledelsen passivt til mens klubben sejlede baglæns i tabellen og pengene fossede ud af kassen. Man har hele tiden været på bagkant i stedet for proaktivt at gå ud og forbedre chancerne for at opnå en optimistisk målsætning, fordi man hele tiden har været i rækkevidden af en konservativ målsætning.

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 21:41
Undskyld Joakim, men jeg mener simpelthen ikke, du forholder dig til de økonomiske realiteter. Det er nemt at sige, at klubben bare skal sælge nogle store sponsorater, men så vidt jeg kan se, præsterer vores sælgere akkurat lige så godt som i alle andre klubber med samme forudsætninger. Det ER bare pissesvært at samle penge til en fuldtidsklub i 1. Division. De hold, der har bedre (mere økonomisk værdifulde) spillere end os, er enten Superliga-nedrykkere med lidt på kistebunden eller skidedygtige til talentudvikling.

Og i forhold til at man overvurderede den eksisterende trups styrke sidste sæson, så viste tiden jo, at det gjorde man. Men det var jo ikke kun folk i klubben, der mente, at holdet var første divisions bedste - det gjorde alle fodboldeksperterne også. Alligevel kiksede det, og sådan er fodbold nogen gange. Se bare AGF

(Og Top 6 i Superligaen vil ALDRIG være en uambitiøs målsætning for en klub som Horsens. Aldrig, aldrig, aldrig.)

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 22:01
Ser der kommer janteloven/mindreværdet igen. "En klub som Horsens vil aldrig være bedre end". 
Jeg siger ikke at det er nemt at finde penge, men hvis man blot accepterer at der ikke er nogen penge at hente nogle steder, ja så får man heller ingen, det er klart. Det er præcis den holdning der dræber alt. Det er at acceptere status quo som værende det bedst mulige, og det er i 99.9% af tilfældene aldrig korrekt. Hvordan kan en ambition om at klare sig lidt dårligere end sidste sæson nogensinde blive en vindende strategi? 

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 22:08
Når man ved, at holdet overpræsterede voldsomt sidste sæson - og at halvdelen af de gode resultater for en stor dels vedkommende skyldtes den bedste spiller, der har optrådt i gult i nyere tid (Gil), og som nu var væk.

Jeg advokerer ikke for, at man skal acceptere, at der ikke er nogen penge at hente nogen steder: Man skal da helt ubetinget gøre alt, hvad man kan for at optimere klubbens økonomiske forudsætninger. Jeg siger bare, at vi også bliver nødt til at have et realistisk forhold til, hvor mange penge der reelt er at hente.

Intet er mere dræbende end at arbejde for fantaster, der sætter overlæggeren helt deroppe, hvor det kræver mirakler at nå den.

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 22:58
Joakim og Barkman jeg vil gå videre med jeres gode forslag og så er jeg sikker på at der nok skal blive endnu bedre stemning på stadion

Posteringsdato: 23 Oktober 2014 kl. 23:00
Citat: Brisse Brisse skrev:

Joakim og Barkman jeg vil gå videre med jeres gode forslag og så er jeg sikker på at der nok skal blive endnu bedre stemning på stadion
Forresten hvem møder WBA næste gang ??????????? undskyld lidt uden for emnet men det går jo nok Smile

Posteringsdato: 24 Oktober 2014 kl. 09:48
@Brisse. Jeg kunne personligt ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dine 2 sidste indlæg.

Det må da i hvert fald ryge i kategorien som værende god stemning. :-)

Posteringsdato: 24 Oktober 2014 kl. 13:42
Retfærdigvis startede det jo med, at jeg forsøgte at analysere mig frem til baggrunden for den dårlige stemning på CASA Arena - hvilket vel ikke kan være helt malplaceret i en tråd ved navn "Thumbs Down Stemning".

Men siden kørte det af sporet, ja Smile

Posteringsdato: 24 Oktober 2014 kl. 19:14

Retfærdigvis startede det jo med, at jeg forsøgte at analysere mig frem til baggrunden for den dårlige stemning på CASA Arena - hvilket vel ikke kan være helt malplaceret i en tråd ved navn "Thumbs Down Stemning".

Men siden kørte det af sporet, ja Smile
Jeg ved det og det var også bare gasLOL Vi kan jo starte den gode stemning her på forummet og så håbe vi kan få den gode stemning formidlet videre ud på vores tribuner.

Posteringsdato: 24 Oktober 2014 kl. 21:29
Deal!

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 09:09
Hov, vil egentlig gerne lige tage hatten af for stemningsmagernes indsats i kampen mod Skive - god, vedholdende indsats, fedt at høre!

Indlæg fra: loegt
Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 11:59
Ved ikke om det nogensinde er blevet vendt herinde, men jeg tænker da nogle gange, at den eneste måde for alvor at få vendt stemningen var at nogle lavede en Herning-Ikast. Jeg ved godt at noget af charmen så forsvinder. Men for hulen da hvor ville det være fedt at kunne: 1) tiltrække de helt store spillere på sponsor-siden i trekantområdet 2) sammensætte det fede  A-hold 3) vinde, vinde og vinde og 4) få masser folk på lægterne. Jeg ved ikke om det er en dødssynd at tale om herinde. Men som jeg ser det er det den eneste vedvarende løsning på stabilitet og at få mobiliseret masserne i vores område af verden. Håber ikke jeg bliver halshugget herinde for at have bragt det på banen Dead

Indlæg fra: Desolation Row
Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 17:21
Når Vejle går konkurs, og Fredericia opgiver betalt fodbold, er det da muligt, at nogle sponsorer vender sig mod fodbolden´s navle.

Før sker det forhåbentligt ikke.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 17:47
Det er skam tit debatteret herinde, og mange andre steder.

Horsens er nu ikke en del af trekantsområdet, men lad os nu det ligge, derfor kunne vi jo godt indgå i en fusion.

Der er altid meget for og imod fusioner, men her er lidt som måske kunne give dig lidt et billede af blot nogle af problemstillingerne:

Hvilke klubber skulle fusionere?

Er der tale om en helt ny klub, eller skal flere bynavne indgå?

Hvor skulle der spilles henne? Hvis det kræver nyt stadion, hvem skal betale for opførelsen af dette, og hvad skal der ske med de gamle? (Husk her på at det er dem der ejer stadion, der får penge ud af at leje det ud til div. arrangementer)

Hvad får lokale sponsorer ud af at støtte en klub der spiller i en anden by?

Navngiv:
1 virksomhed der er forankret i området, som du tror hver ville smide minimum 20 mio. pr. år?
2 virksomheder der hver ville smide 10 mio. pr. år?
5 andre der hver ville smide minimum 4 mio. pr. år?
20 andre der ville smide minimum 1 mio. pr. år?
Det skal naturligvis være virksomheder, der bliver specielt tiltrukket af at det er et sammenlægningsprojekt, og ikke nogen der ligeså godt kunne smide pengene i de forskellige klubber hver for sig.
(sammenlign her med at en hovedsponsor i Brøndby ligger ca. 25-30 mio. kr. pr. år)

Hvad får eksempelvis Horsens som kulturby ud af at have en del af et superliga hold, der spiller i en anden by? Pt. får alle klubberne betydelig lokal hjælp i form af fornuftig stadionleje, og ligne. Hvis denne hjælp forsvandt, ville det kræve yderligere indtægter.

Hvor langt vil du selv kører for at se dit lokale fodbold hold spille?

For at blive en fast topklub i Danmark skal du op og omsætte for ca. 150 mio. kr. pr år.
De 80 mio. kommer fra store sponsorer (jf. model ovenover), 20 mio. mere fra små sponsorere. 10 mio. i tv penge (vi er jo tophold).
Så mangler der ca. 40 mio. kr. hvor skal de komme fra?
Hvis det skal være tilskuere så ville der skulle ca. 17-18.000 til hver eneste hjemmekamp, der alle købte lidt pølser og øl, for at kunne nå derop.
Skal der faste Europæiske indtægter til, så kan du godt lægge min 150 mio. mere på omsætningskravene, så tallet i stedet hedder 300 mio.

Nævn 3 ting der gør at alt ovenstående, ikke kan lade sig gøre at gennemfører i en enkelt af klubberne, men kun kan lade sig gøre, netop fordi der er tale om en fusion.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 18:04
Jeg medgiver - måske - at det er noget forud for tiden. Men som tiden går bliver det bymæssigt svært at sige horsens, vejle osv. Det kan godt være at det er fordi jeg ikke har det lokale i blodet, som den tilflytter jeg er. Men jeg synes nogle gange at det lidt fjoget at tale om lokalbrag, når to ubetydelige nordicbet-klubber mødes. Jeg synes da det kunne være meget sjovere om vi gang på gang kunne nedlægge fck og mønstre et tilskuertal, der gav genlyd. Jeg er sikker på at det med tiden også er det der vil ske. Hvis ellers vi skal gøre os i større sammenhæng, herunder europa. Men vi er der nok ikke endnu.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 18:22
Jeg synes nu heller ikke at det helt holder med regnestykket. Hvorfor hænger vi konstant med r.... I vandskorpen, hvis der var nok lokal-sponsorer? Og forstå mig ret: hvis det ellers gik godt nok sportsligt og økonomisk så jeg da også hellere at lokalkoloritten lokalpatriotismen var i højsædet. Jeg er da bestemt stolt af min by - OG den gule farve - selvom jeg er tilflytter. Men jeg synes ikke det er sjovt at vores klub konstant hopper op og ned i tabellerne. Så du kan sige: gør en dyd ud af nødvendigheden. Ligesom Herning Ikast tilsyneladende nu er lykkedes med.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 18:47
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Det er skam tit debatteret herinde, og mange andre steder.

Horsens er nu ikke en del af trekantsområdet, men lad os nu det ligge, derfor kunne vi jo godt indgå i en fusion.

Der er altid meget for og imod fusioner, men her er lidt som måske kunne give dig lidt et billede af blot nogle af problemstillingerne:

Hvilke klubber skulle fusionere?

Er der tale om en helt ny klub, eller skal flere bynavne indgå?

Hvor skulle der spilles henne? Hvis det kræver nyt stadion, hvem skal betale for opførelsen af dette, og hvad skal der ske med de gamle? (Husk her på at det er dem der ejer stadion, der får penge ud af at leje det ud til div. arrangementer)

Hvad får lokale sponsorer ud af at støtte en klub der spiller i en anden by?

Navngiv:
1 virksomhed der er forankret i området, som du tror hver ville smide minimum 20 mio. pr. år?
2 virksomheder der hver ville smide 10 mio. pr. år?
5 andre der hver ville smide minimum 4 mio. pr. år?
20 andre der ville smide minimum 1 mio. pr. år?
Det skal naturligvis være virksomheder, der bliver specielt tiltrukket af at det er et sammenlægningsprojekt, og ikke nogen der ligeså godt kunne smide pengene i de forskellige klubber hver for sig.
(sammenlign her med at en hovedsponsor i Brøndby ligger ca. 25-30 mio. kr. pr. år)

Hvad får eksempelvis Horsens som kulturby ud af at have en del af et superliga hold, der spiller i en anden by? Pt. får alle klubberne betydelig lokal hjælp i form af fornuftig stadionleje, og ligne. Hvis denne hjælp forsvandt, ville det kræve yderligere indtægter.

Hvor langt vil du selv kører for at se dit lokale fodbold hold spille?

For at blive en fast topklub i Danmark skal du op og omsætte for ca. 150 mio. kr. pr år.
De 80 mio. kommer fra store sponsorer (jf. model ovenover), 20 mio. mere fra små sponsorere. 10 mio. i tv penge (vi er jo tophold).
Så mangler der ca. 40 mio. kr. hvor skal de komme fra?
Hvis det skal være tilskuere så ville der skulle ca. 17-18.000 til hver eneste hjemmekamp, der alle købte lidt pølser og øl, for at kunne nå derop.
Skal der faste Europæiske indtægter til, så kan du godt lægge min 150 mio. mere på omsætningskravene, så tallet i stedet hedder 300 mio.

Nævn 3 ting der gør at alt ovenstående, ikke kan lade sig gøre at gennemfører i en enkelt af klubberne, men kun kan lade sig gøre, netop fordi der er tale om en fusion.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 18:55
Svært at svare på men se mine indlæg før dette + : tror som sagt - godt eller dårligt - at man er nødt til at tænke udover det lokale og den lokale forankring. Hvad får en catalaner til at køre flere 100 km. for at se sit hold? Dårligt eksempel muligvis men overdrivelse fremmer forståelsen. Og der jo det med snebolde at de bliver større og større. Hvis publikum kan begejsres og finde stolthed i at følge fc østjylland -eller hvad det nu måtte blive - i gult og rødt på stadion såvelsom på tv, ja, så skal sposorerne nok også komme. Og dem er der mange af i det område vi taler om.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 19:18
Den samlede omsætningen fordelt på alle de klubber du ville lægge sammen når ikke engang det halve af den omsætning et projekt som dette ville kræve. 

Hvor havde du forestillet dig pengene skulle komme fra?

Jeg anser det til at være ca. ligeså sandsynligt, som at en fusion mellem Brøndby, FCK, og FCN, skulle resultere i alle de københavnske, og nordsjællandske sponsorer skulle gå sammen, og stå for ensamlet boostet års omsætning op til 2,5 mia. kr., og dermed nok til at kunne spille med blandt de 8 sidste i CL hvert år.

Eller for den sags skyld at en fusion mellem eksempelvis Vejle, og Kolding, skulle være en god ide.
Det kan da ikke gå galt, det er jo en direkte fusion mellem 2 ud af 3 af kerne byerne i trekantsområdet. Det vil da 100% sikkert blive en ubetinget succes både på den sportslige, samt den økonomiske front. Det kan simpelthen ikke slå fejl. 
Skulle det alligevel ikke gå hen og blive en kæmpe succes allerede i samme år som fusionen er gennemført, så skyldtes det da alene, at Horsens, og Fredericia ikke også er med i fusionen.
(Ironi kan være anvendt)

Fint med store drømme, og forhåbninger, men et fast tophold her i sydøstjylland / trekantsområdet kommer altså hverken tættere på, eller længere væk uanset om der tænkes sammenlægning eller ej.

At være en fast del af topfodbold selv her i Danmark handler alene om hvem der har flest penge, og det ændrer ikke på forudsætningerne for at hente denne type kapital, at man lægger 2, eller 3 1. divisions klubber sammen.
Det kræver enten en kæmpe stor udenomsforretning som FCK, eller alternativt en Rig onkel, der ønsker at smide minimum +50 mio. kr. i kassen hvert år.

Du nævner selv FCM som et godt eksempel, husk på at der er blevet pumpet ca. 250 mio. kr. ind i dem de seneste 4 år, ud over deres alm. omsætning.
På trods af dette, så var de helt ude på kanten af konkurs, og havde samtlige spillere til salg, da Matthew Benham kom på banen.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 19:46
@Fodbold Tosse: det kunne jo netop tænkes at et storhold kunne tiltrække storkapitalen, som ikke, som det er nu, har fokus på de østjyske nordicbet klubber. Mig bekendt er Stofa også ved at orientere sig væk fra denne liga... Der er helt sikkert flere penge i denne del af landet (lad os så bare kalde den den sydlige del af den "lange pølse") end der er i Herning-området. Som du selv så rigtigt påpeger er stabilitet betinget af en konstant tilførsel af penge. Penge i sport er betinget af antal tilskuere/seere. Jeg ved ikke hvor mange der bor i den sydlige del af den lange pølse, men det er da flere end i Herning Ikast. Så mon ikke der ligger mange sponsor-millioner og venter på netop sådan en chance for eksponering!

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 20:18
Nu er der jo ingen garantier for, at publikum følger med, når klubber fusionerer. Vejle blev ikke just overrendt af koldingensere, når VB Kolding spillede, skal jeg hilse og sige ...

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 20:32
Med al respekt - VB Kolding: det var da også et uambitiøst eksempel at nævne. Hvis det endelig skal være skal der tænkes stort. Lige fra trøjer til navn til stadion osv.. Men ja: der er ingen garanti for succes. Man kunne også tage Sønderjyske, som jo rigtignok også kun lige klarer den sæson efter sæson.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 22:40
Har du overhovedet overvejet hvad det ville koste det projekt du lægger op til her?

Nyt stadion min. 20.000 tilskuere : ca. 200 mio. kr.

Nødvendig omsætning for at være fast topklub i Danmark: min. 200 mio.

Opstartstid inden de store resultater kommer, og inden tilskuerne + de store sponsorer, jf. din teori, helt naturligt følger efter: 
Anslået ca. 4 år. med budget 150 mio. fra år 1.

oprykning 1. år, (150 mio)
top 5 det 2. år,  (150 mio)
top 2 det 3. år, (200 mio)
liga sejr, det 4. år. (250 mio)

Faktum er jo at vi ved, at vi ihvertfald skal over et enkelt års top. 4 placering i ligaen, samt en pokalfinale, med efterfølgende Europa Leauge, før der sker noget på både sponsorsiden, samt tilskuersiden. 
De resultater flytter ikke markant ved det billede vi kender fra idag.
Jeg har derfor sat målene som værende sølv det ene år, og guld det andet. Først derefter begynder vi at blive rigtigt interessante.

Økonomien i dette:
200+150+150+200+250 = 950 mio. kr. (vi runder 100 mio. kr. ned, hvis jeg nu har sat omkostningerne for højt dvs. projektet koster 850 mio. kr.)

Pt. kan vi sammen med Vejle mønstre en omsætning på samlet set maksimalt 40 mio. om året. 
40+40+40+40 = 120 mio. kr.

Dvs. vi mangler "kun" 730 mio. kr. som en eller anden er villig til at kaste ned i et stort sort hul, hvorfra de aldrig kommer op af igen. 
Dette er den kapital der er nødvendig for at vi kan opnå en markedsposition, hvorfra du forventer at de store sponsorer, samt de mange tilskuere så fremadrettet syntes vi er interessante.

Skulle enten resultater, tilskuerne, eller de voldsomt forøgede sponsorindtægter udeblive, ja så står man så tilbage med muligheden om at smide yderligere +150 mio. kr. ned i hullet, eller lukke hele skidtet.

Med stor-stor respekt for diverse rigmænds formående, så er det altså maksimalt 10-15 personer i hele Danmark der over en 4 årig periode ville kunne tillade sig at smide den type kapital ned i et sort hul, alene fordi de syntes at det nu var på tide, at der kom et ordentligt fodboldhold i Horsens og Vejle.

Hvis de så samtidigt skal have en eller anden tilknytning til området her omkring, så er vi mig bekendt nede på at det enten skal være en af Lego arvingerne, eller Anders Holch Povlsen (Bestseller), der kaster sig ind i kampen.

Eftersom Mogens Kirk Johansen, og Anders Kirk Johansen (Lego) allerede har forsøgt sig i Vejle, og efterfølgende i foråret 2014 meldte ud, at det er flere år siden at de har mistet troen på fodbold projektet, og ikke ønsker at skyde flere penge i, så kan man vel dårligt kalde dem kandidater længere. 

Vi står vel derfor reelt tilbage med kun en enkelt kandidat. 
Spørgsmålet er så bare om Anders Holch Povlsen syntes det kunne være sjovt at smide en lille mia. kr. i projekt ambitiøs ny fusionsklub, med nyt stadion, nyt navn, og nye trøjer?

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 22:59
Fint nok med en lille debat om emnet, som i hvert fald hos mig rumsterer fra tid til anden. Jeg kan ikke diske op med alle de tal, som i det mindste har det med at få ens argumenter til at se underbyggede ud. Det eneste jeg kan sige til det, er at det da er lykkedes andre steder med mindre befolkningstæthed og mindre potentiel kapital - eksempler er allerede nævnt. Så helt umuligt er det da ikke. Men lad det nu ligge. Godt med lidt debat om emnet.

Posteringsdato: 04 November 2014 kl. 23:39
Den eneste fusion der rigtigt er lykkedes er FCK, og de senere år er FCN også blevet bæredygtige, ihvertfald indtil deres CL mio. er sluppet op.

Alle andre fusioner har vist sig vildt afhængige af løbende at få tilført kæmpe kapital indsprøjtninger (læs mellem 50 og 100 mio. kr. pr. år) for blot at kunne overleve.

Og så er det fortsat kun FCK, og FCN der har været på et niveau, hvor de har vundet mesterskabet. Og vel kun FCK der kan kalde sig et fast tophold.

Du bliver ved med at refere til FCM som noget der er lykkedes, det forstår jeg simpelthen ikke.
Klubben var jo seriøst lukningstruet i 2010, 2012, og igen i 2014. 
De har i gennemsnit de 4 år smidt ca. 70 mio. kr. i toilettet om året.
Medregner man deres omsætning på ca. 90 mio kr. om året så er der de seneste 4 år omsat for ca. 600 mio. kr. i FCM.

Hvad har de så fået ud af det? De har fået bronze to gange, og er blevet nr. 6, 2 gange.

Hvordan kan du seriøst mene at det er en succes historie, når en klub 15 år efter sin fusion, fortsat ikke er en fast del af top 3, og fortsat har så skrøbelig en økonomi at den er på kanten af konkurs hvert andet år?

At være misundelig på FCM har jeg simpelthen meget svært ved. 
Først blev de nød til at sælge samtlige spillere for at overleve, næste gang blev de bundet på hænder og fødder af en flok rige indere, som ingen rigtigt viste hvad ønskede med klubben. 
Nu er de så 60% ejet af en Engelsk bookmaker, som pludselig kom dumpene, og købte et "outlet tilbud". 

Posteringsdato: 05 November 2014 kl. 14:19
@Fodbold Tosse

Det er munter og interessant læsning, du disker op med tak for det.
Det fremgår tydeligt af dine indlæg, at du har en vis indsigt i økonomien i dansk fodbold, altså hvis alle dine tal holder, hvilket jeg ikke har nogen grund til at betvivle.

Men en evt. fusion i det østjyske skal opbygges fra grunden, sten for sten som man siger.

Ikke en hovsa VB Kolding løsning igen. Den "fusion" var lige netop et eksempel på hvordan det IKKE skal gøres.

Posteringsdato: 05 November 2014 kl. 16:13
@Bikse mange tak for de pæne ord :-)

Jeg mener klart det er muligt at skabe et fornuftigt superligahold her i området. (læs fast top 5-6 hvert år, og medaljer indimellem når det går rigtigt godt).
Dette burde kunne gøres for ca. 70-90 mio. kr. i omsætning om året, og det tror jeg faktisk ville være realistisk på lang sigt.

Jeg mener at vejen går gennem en lang, hård og utrolig struktureret plan for elitefodbold i Horsens, specielt med et enormt stort fokus på talentarbejde. (læs min. 10 år, læs faste ungdoms liga hold, der altid ender i top 4)
Denne vej ser jeg så hverken kortere, eller mindre besværlig gennem en fusion.

Dog ville jeg være klar på enhver mulighed der bød sig, for at "stjæle" store dele af Vejles nuværende ungdomsspillere, kopiere hele deres talentarbejde, samt setup.
Der tror jeg faktisk der kunne være en lille genvej, som var til at udnytte for nogenlunde overkommelige penge.

Dette ville både give Horsens ungdom et løft, men vigtigst af alt ville det fjerne Vejle fra den faste kerne af ungdoms liga hold, og der ville derfor blive en åben plads til et nyt hold.

Posteringsdato: 05 November 2014 kl. 16:56
@Fodbold Tosse

Det, du lister op, har vel været den plan, som man har kørt efter indtil nu. Dit forslag om at stjæle VB's ungdomsafdeling skal måske undtages......

Nu hænger vi bare med en vis ting i vandskorpen, her risikerer vi at hænge længe. Måske med halvtidsbold i næste sæson!

Jeg kan godt blive nervøs for, at hvis vi siger nej til en fusion, så bliver FC TREKANTEN en realitet.
Det må efter min mening ikke ske uden vi er med, fordi det vil dræne os for sponsorer og tilskuere. Og vi bliver om muligt endnu mere klemt mellem nord og syd.
Med andre ord så frygter jeg, toget er kørt - for altid uden vi har haft indflydelse på, hvor det skal hen.............

Jeg ser helst din model for fremtiden, men jeg ved ikke, om den er realistisk, med den øjeblikkelige økonomiske situation in mente.

Posteringsdato: 05 November 2014 kl. 21:08
Når i nævnet VB-Kolding som en fiasko, så glemmer i hvad den fussion reelt gik ud på. Det drejede sig om at købe (stjæle) Koldings licens og ikke andet. Jo måske noget kortsigtet økonomisk gevinst, men så heller ikke mere.

Jeg forstår ikke frygten for en fusion sydpå mellem andre end os. Jeg tror ikke et sekund det vil stjæle noget som helst fra Horsens. Jeg tænker at der som det er nu allerede er flere VB supportere i Horsens end AC supportere. Hvis det endelig skulle være, så kunne det nok nærmere virke positivt, at fans af traditionsklubben ikke længere vil støtte op om endnu et fusionsprojekt. 
Jeg tvivler på at de folk der ikke gider tage på stadion her, gider tage på stadion længere væk. Vi har ikke de store sponsorer at miste, som ikke allerede nu er på vej væk uden en fusion.  

Indlæg fra: gulus
Posteringsdato: 06 November 2014 kl. 08:37
Dead

Posteringsdato: 06 November 2014 kl. 19:31
@bikse:

Jeg ville faktisk godt kunne leve med 3-4 års 1/2 tids prof. senior bold, hvis det var det der skulle til for at indfri målene på ungsomssiden.

Som de andre der har svaret, ser jeg heller ikke den store risiko i at 2, eller 3 andre klubber uden nogen form for økonomiske midler, skulle vælge at forsøge sig med en fusion, uden om Horsens.

Fusion eller ej, det ændrer efter min overbevisning overhovedet ikke på chancerne for succes, eller risikoen for fiasko.

Generelt tænker jeg at fusions tankerne reelt udspringer af samme tankegang, som "græsset er grønnere på den anden side af vejen".

Posteringsdato: 02 Maj 2016 kl. 12:12

Lyder til at en af de gamle sange: "Lodberg! har du kage med!?", er blevet aktuel igen:

http://hsfo.dk/article/20160502/ARTIKLER/160509917" rel="nofollow - http://hsfo.dk/article/20160502/ARTIKLER/160509917

VI er vel tilbage i 04-05, da den havde sin storhedstid. :-)

Posteringsdato: 02 Maj 2016 kl. 14:02
Apropos stemning: Hatten af for den iver og larm, der blev leveret af Yellow Crew (?) til Fredericia-kampen, men dårlig stil at ignorere gentagne henvendelser om ikke at skygge for alles udsyn med de dér enorme banner. 

Gem dén slags til hjemmebanen og det dedikerede stemningsafsnit - eller til stadion med større udebaneafsnit.

Indlæg fra: Dengulefan
Posteringsdato: 30 Maj 2016 kl. 22:43
Kunne altså være fedt med denne sang til vores hjemmekampe i SL!

https://youtu.be/yryJkVFrJ7c

Sangtekst:

Glory glory Horsens
Kæmp! Kæmp Hele holdet
Kæmp og vind for os
Hver gang!
Hey! Hey! Hey! Hey! Hey!

Nogle af ord/linjer skal selvfølgelig strækkes for at følge sangen

-------------
Mvh

Dengulefan

Posteringsdato: 30 Maj 2016 kl. 22:50
Et andet vers kunne være:

Glory glory Horsens
Bo! Bo du er Gud
Bo vi elsker dig
Elsker dig!
Hey! Hey! Hey! Hey! Hey!

-------------
Mvh

Dengulefan

Posteringsdato: 30 Maj 2016 kl. 22:58
Eller:

Glory glory Horsens
Kæmp! Kæmp hele holdet
Ud og gør os stolte
Hver gang!
Hey! Hey! Hey! Hey! Hey!

-------------
Mvh

Dengulefan

Posteringsdato: 31 Maj 2016 kl. 11:44

WE'RE NOT GONNA TAKE IT
NO, WE AIN'T GONNA TAKE IT
WE'RE NOT GONNA TAKE IT
ANYMORE

We're all in yellow
Danger means the yelow
Yes, danger means the yellow
everytime

FCK and Brøndby
We're gonna beat you
Yes, We're gonna beat you
everytime

Hard is how we're fighting
Together we're fighting
Yes, we fight together
everytime

Posteringsdato: 31 Maj 2016 kl. 11:57
På dansk:

WE'RE NOT GONNA TAKE IT
WE'RE NOT GONNA TAKE IT
ANYMORE

Vi er alle gule
Gule er vi alle
For den gule fare
Det er os

FCK og Brøndby
Her på CASA får I
Ja, her på CASA får I
tæsk igen

Sammen vil vi kæmpe
Her i Horsens står vi
Ja, her i Horsens står vi
last og brast

Posteringsdato: 31 Maj 2016 kl. 12:11
Lidt bedre version:

WE'RE NOT GONNA TAKE IT
WE'RE NOT GONNA TAKE IT
ANYMORE

Vi er alle gule
Gule er vi alle
For den gule fare
Det er os

FCK og Brøndby
Her på CASA får I
Ja, her på CASA får I
gule tæsk

Sammen vil vi kæmpe
I gult, der vil vi kæmpe
Ja, i gult, der vil vi altid
kæmpe hårdt

Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 31 Maj 2016 kl. 15:01
Tak til loegt for sangen - så er det bare at få den lært

Posteringsdato: 31 Maj 2016 kl. 18:50
Tak tak :-) bare et forslag. Digt selv videre på nogle vers. I øvrigt skide god sang - kan huske den med Twisted Sister - den fænger og er en rigtig stadion-sang.

Lige en sidste version af mit forslag:

Vi er alle gule
Gule er vi alle
For den gule fare
Det er os

FCK og Brøndby
Her på CASA får I
Ja, her på CASA får I
gule stryg

Sammen vil vi kæmpe
I gult, der vil vi kæmpe
Ja, i gult, der vil vi altid