Print side | Luk vindue

Lyngby Boldklub - AC Horsens

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Superliga
Forum beskrivelse: Tekst
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=640
Udskrevet den: 18 Juni 2018 kl. 23:06

Emne: Lyngby Boldklub - AC Horsens
Indlæg fra: Lars
Emne: Lyngby Boldklub - AC Horsens
Posteringsdato: 11 Marts 2018 kl. 13:01

Svar:
Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 12 Marts 2018 kl. 15:11
Spillere i karantæne til Lyngby - AC Horsens :

Thomas Kortegaard AC Horsens

Jonas Borring AC Horsens

Bjarke Jacobsen AC Horsens

Hallur Hansson AC Horsens

Mayron George Lyngby BK

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 12 Marts 2018 kl. 22:22
Ja, det er ikke så få! Borring er den ærgerligste at undvære; de andre er der umiddelbart erstatninger for - Thorsen kan tage venstrebacken, Matthias Nielsen er forhåbentlig ved at være klar til at starte på den centrale midt? Alternativt kunne Tshiembe rykke op og Mads Juel kunne tage midterforsvaret?

Selvfølgelig ikke optimalt med omrokeringer før en så vigtig kamp, men umiddelbart er det som sagt kun Borring, der ikke er en fornuftig erstatning for i truppen.

Bliver spændende at se, hvordan Bo løser den!

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 08:23
Barkman, mener du stadig ikke det vil være en kæmpe skuffelse hvis vi glipper top 6 nu?
Jeg erkender at min pessimisme er blevet gjort til skamme. OB har ikke taget de point som jeg forventede og vi fik point mod Brøndby om jeg ikke troede på. På den anden side vil jeg heller ikke blive chokeret hvis vi taber til Lyngby, men jeg vil så afgjort mene det vil være en enorm skuffelse.

Indlæg fra: skævben
Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 10:38
Ja spændende bliver det, som det ser ud nu skal vi være skuffende hvis det ikke lykkedes at komme i top 6, men kan det passe vores kamp ikke bliver vist i tv.

Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 12:59
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Barkman, mener du stadig ikke det vil være en kæmpe skuffelse hvis vi glipper top 6 nu?
Jeg erkender at min pessimisme er blevet gjort til skamme. OB har ikke taget de point som jeg forventede og vi fik point mod Brøndby om jeg ikke troede på. På den anden side vil jeg heller ikke blive chokeret hvis vi taber til Lyngby, men jeg vil så afgjort mene det vil være en enorm skuffelse.
Det vil være en kæmpe skuffelse at tabe til Lyngby i en så vigtig kamp! 

Set i forhold til vores sæson som helhed vil det være en skuffelse, men jo ikke super-overraskende - så vil det "bare" handle om, at vi blev overhalet af nogle konkurrenter, der oppede sig. 

Og set i forhold til vores sæsonmålsætning (som er rigtig og fornuftig i forhold til vores økonomiske formåen) er alt, der ikke er nedrykning, jo godkendt ...

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 13:20
Lidt statistik inden kampen mod Lyngby.
Lyngby har ikke vundet en kamp i superligaen siden runde 12.
13 kampe uden sejr, 5 er endt uafgjort (dog har de kun fået 2 uafgjort i de sidste 10 kampe)
I de 13 kampe har de tabt til Helsingør og Randers.
Formmæssigt det dårligst hold i superligaen.

De har miste flere profiler efter uroen i klubben.

Sammen med OB, har vi de mest attraktive modstander af de 5 der kæmper om de 2 sidste pladser i top 6.
Det vil virklig være en skuffelse hvis vi ikke klare den, men det man kan frygte er at de får gummiben.

Angående den forfærdelige 7 plads.
Så på TV i går, at hvis den blev lavet efter som tabellen ser ud nu
ville pulje 1's hold havde 32  28 28  17 point

Pulje 2 31 31 20 17 point

i pulje 1 ville der være 4 point ned til 3'de pladsen . Nr 7 kan hurtigt gå fra at kæmpe om at ende i top 6, til at være i fare for at ende nedryknings play off kamp - surt

@skævben mener havde  set at vores kamp ikke bliver vist på de almindelig kanaler. Kun på ViaplayOuch

Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 14:35
Citat: sned sned skrev:

Det vil virklig være en skuffelse hvis vi ikke klare den, men det man kan frygte er at de får gummiben.
Ja, dels det, men derudover skal vi jo også huske på, at fodbold ikke altid er "retfærdigt" - over tid udligner held og uheld sig, men i den enkelte kamp kan man på ingen måde være sikker på at få som fortjent. 

Lyngby kan score på et heldigt afrettet skud og AC kan have ti afslutninger på stolperne. Eller vi kan få et ikke-eksisterende straffespark dømt imod os og en mand vist ud. Eller vi kan få skadet Joronen og Bobjerg står en forfærdelig kamp.

Som Henriksen siger, man kan arbejde for at sandsynliggøre, at man vinder kampen - men der er ingen garantier for, at man vinder "bare" fordi man er det bedste hold.

(Det samme gælder heldigvis for OB, men desværre også for Brøndby og Midtjylland Smile )

Bliver kraftedme spændende!

Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 15:33
den kommer heller ikke på viaplay men på viasat ekstre som er satelit basered kanal

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 14 Marts 2018 kl. 08:42
Gummiben ville være præcist som vi altid tidligere har kendt Horsens. 
I pressede situationer, evner man normalt ikke selv at levere de resultater der skal til.... Dette er set igen og igen...

Men der er ligesom et eller andet der er anderledes ved det nuværende hold.
Hvis det lykkedes at kører min. 1 point nogenlunde sikkert hjem, så må alt tvivl være væk.

Så er det altså et markant mentalt stærkere ACH hold, som trænerteamet har fået stablet på benene. 
Ligesom det er et hold med et koncept, og bundniveau, der er meget-meget stærkere end vi tidligere har set i Horsens.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 14 Marts 2018 kl. 09:55
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

I pressede situationer, evner man normalt ikke selv at levere de resultater der skal til.... Dette er set igen og igen...
Hvis det lykkedes at kører min. 1 point nogenlunde sikkert hjem, så må alt tvivl være væk.
Det er måske blot forskellen på Johnny Mølby og Bo Henriksen? Wink

Posteringsdato: 14 Marts 2018 kl. 11:40
Gummiben har nu altid været til stede i Horsens, også lang tid før Johnny Mølby. ;-)

Under eksempelvis Kent Nielsen smed man et forspring på 16-17 point på en forårs sæson, og glippede derved en oprykning.
Sæsonen efter smed man et lign. forspring, og det lykkedes kun med nød og næppe at rykke op.

Et andet eksempel er at Horsens har en lang historik med konstant at tabe de direkte dueller mod dem der ligger under dem i tabellen, for så weekenden at overpræstere mod dem der ligger over. 
Dette "syndrom" har dog indtil videre været stort set ikke eksisterende i denne sæson. 
De kampe hvor der skulle spilles på et resultat er enten endt med Horsens sejr, eller også har man "dræbt" kampen med en uafgjort.

Sidste sæson sluttede også af med at man kom sejrrigt ud af 2 knald eller fald kampe, med et ekstremt pres hængende på holdet. 
Tidligere ville dette havde været en nærmest utænkelig bedrift at lykkedes med. 

Jeg tror (og håber) derfor at konceptet også er stærkt nok til at holde igen på søndag... :-)

Posteringsdato: 14 Marts 2018 kl. 11:42
Citat: rasbak rasbak skrev:

Det er måske blot forskellen på Johnny Mølby og Bo Henriksen? Wink
Man må da i hvert fald sige, at de både i oprykningssæsonen og i overlevelseskampen sidste sæson præsterede, da det virkelig gjaldt - hvor holdet faldt fra hinanden i den sidste tid med Mølby, ligesom hans Viborg-hold sidste sæson havde enormt svært ved at stå for presset.

Så ja, tænker også, at Bo kan noget på det mentale plan, som Mølby ikke kan ...

Posteringsdato: 17 Marts 2018 kl. 00:23
Lyngby - AC Horsens sendes kun på Viaplay og Viasat Xtra

Er der en venlig sjæl, der evt har det program, og en ledig stol ?

PS: Bor i den vestlige del af Horsens

Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 11:52
Så gælder det senere i dag udekampen mod Lyngby Boldklub.

Kampen afgør om vi kommer i  top6 og kan sammenlignes med en pokalkamp, dog uden forlænget spilletid.

AC Horsens og Fanklubben Den Gule Fare sender en dobbeltdækkerbus  og 2 alm. busser af sted, så opbakningen skulle være på plads.
Til dem der ikke kan være der live, kan se kampen på Viasat Xtra 2 og Viaplay med start fra kl. 16:55. Har man ikke det sendes alle Viasat kampe forskudt mandag fra kl 9:00-19:00 med vores kamp kl. 11:00-13:00

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!  

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 13:04
Rigtig god tur til dem, der skal af sted!

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 18:55
Wow ! Dårlig kamp men fantastisk resultat. Tongue

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 19:08
Det et satme flot arbejde af hele klubben. Sorte tal på bundlinjen. Et helt nyt hold der skulle spilles sammen. Ligaens næst mindste budget. Vi er sluttet i top 6 og skal nu uge efter uge måle os imod de bedste, og klubben har ro på i forhold til at tænke langsigtet, når der skal hentes nye spillere.

Tillykke til hele klubben - en ualmindelig flot præstation !!!

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 19:18

Tillykke til hele klubben - en ualmindelig flot præstation !!!

Tillader mig at melde mig i koret.....

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 19:40
Isoleret set spillede AC Horsens en halvdårlig kamp og var ved at smide det hele på gulvet. 

Nerver ? Dårlig taktik ? 
Jeg tror det første for man hørte konstant BH`s råb for at dirigere AC`erne længere frem. AC stod igen for defensivt, og mødte konstant de letbenede Lyngby-spillere helt nede ved eget straffefelt. 
Det var letsindigt. Når man overlader så meget spil til modstanderen, så risikerer man at det bliver afgjort på en tilfældighed. Det var det da Lyngby pludselig spiller ind i feltet og Ludwig må parere med hånden.
Først da vågnede de gule op og fik spillet presset frem på Lyngbys banehalvdel.

Men det blev til AC scoring da Finnbogason får hovedet på en bold efter tilfældige clearinger i feltet. Men det var cool og hurtigt opfattet af vores Islænding.

Ellers var bedste Horsens chance da Finnbogason får en medløbsbold, dribler for derefter at træde i bolden. Her afleverer han kort til Oliver Drost der tager et kort træk og trykker kanonen af. Smask ! Hårdt på overliggeren ! Den havde fortjent bedre.

Alt i alt fortjente AC ikke mere end uafgjort, men det var jo længe nok, da de øvrige i forfølgerfeltet ikke lagde meget pres påHorsens undervejs.

6 plads. Hurra hurra. Det hedder mesterskabsspil. Det er superfortjent set over sæsonen. Stort tillykke til BH og gutterne.

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 19:55
JAAAAAH!!!!
Vi er reddet fra nedrykning. Gudskelov vi ikke skal ud i det gøgl igen!
Nu kan Bo roligt forberede sig til næste sæson. Og flere penge i kassen. Klasse!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 20:01
kæmpe tillykke til alle på Langmarksvej, mon ikke snart der meldder sig en hoved sponsor. mon ikke der snart kommer en del forlængelser 

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 20:05
https://www.bt.dk/fodbold/aab-og-horsens-snupper-de-sidste-pladser-i-top-6" rel="nofollow - https://www.bt.dk/fodbold/aab-og-horsens-snupper-de-sidste-pladser-i-top-6

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 20:09
Tillykke til Bo, spillerne og klubben. Med den økonomi vi har og hvordan det så ud kort før sæson start, så er det de gule har lavet, imponerendeThumbs Up

Dog er der en del klubber med langt bedre økonomi,end ACH der  ikke har præsteret som de skulle, men det er godt for os.

Den femte kamp i træk der ender 1-1, men vi skal hvis være glade for at de andre hold ikke ramte dagen.
Da vi kommer bagud og  Hobro udligner, da blev det godt nok lidt for spændende.
Men så scorede vi, og Brøndby kom på 2-1, det holdt hårdt, men vi klarede det.

Har ondt af Hobro, de trak nitten. De fik den lorte 7'de plads. De går fra at kæmpe om at komme i mesterskabsspillet, til nu at have 4 point, ned til 3'de pladsen der går i nedryknings play off kampe- barskt.

Posteringsdato: 18 Marts 2018 kl. 20:34
Fantastisk præstation af de Gule at komme i Top 6! Og fortjent set over hele sæsonen. Men må så også sige, at alt flaskede sig - selv Randers vandt Smile

Men vi gjorde jo vores (hvor hårdt det så end holdt) og kan fejre en kæmpe præstation for en lille klub som Horsens med god samvittighed. Sådan!

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 00:35
Jo jo, tillykke og så videre, men "fuld fortjent" det ved jeg ikke om jeg kan være med på. Jeg synes i langt højere grad at andre hold har skuffet. At vi i så tæt et opløb om de sidste pladser i slutspillet kan klare os med så få point her i foråret, det siger ikke at Horsens har fortjent det, men at de andre hold ikke har forspildt de chancer vi blev ved med at give dem. Da vi var bagud må jeg også erkende at jeg havde en lidt opgivende attitude, og mente ikke vi fortjente det hvis vi ikke kunne slå Lyngby i så vigtig en kamp, hvor man havde alle muligheder for selv at afgøre det mod et svækket bundhold. Vi fortjente ikke mere end 1 point i dag, og det var så heldigvis nok. Så af mange hold der ikke fortjente det, så var vi selvfølgelig dem der trods alt fortjente det en lille smule mere. Og det er naturligvis stadigvæk en fuldstændig fantastisk præstation, når man kigger på budget og status på holdet kort inden turneringsstart. 

Jeg håber det her kan trække nogle sponsorkroner med sig, for jeg er sikker på at vi er et sted nu, hvor vi kan lokke spillere til hvis Bo bliver og vi har lidt penge. Vi har bevist vi kan spille med i den sjove ende og endnu vigtigere, at vi kan sælge spillere videre både til udlandet og til de største klubber i Danmark.

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 06:36
Fuld fortjent Joakim ?

Lad mig lige opridse den simple del af reglerne :
De 6 hold der efter 26. Runde har flest points går i mesterskabsspillet !
Så jo ! Fuld fortjent !

I øvrigt:
Superliga`ens niveau lige nu er ikke højere end at der kun er 4 hold - Brøndby, FCM, FCK og FCN - der skilder sig markant ud.
De øvrige midterhold er altså ikke bedre end pointtallet viser. Man vinder og taber som vinden blæser. Det kan jo aldrig være ACH`s skyld at de øvrige hold mangler niveau.
Så jo ! Fuld fortjent !

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 10:24
aaaa Rasbak, syntes nu ikke FCK har være serlige stabile, i år med den dyre spillertrup de har, syntes de har været til og tale med 

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 11:03
https://hsfo.dk/achorsens/Rygterne-svirrer-om-Bo-Henriksens-fremtid/artikel/160069

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 11:57
Citat: carsten lindballe carsten lindballe skrev:

aaaa Rasbak, syntes nu ikke FCK har være serlige stabile, i år med den dyre spillertrup de har, syntes de har været til og tale med 
Ikke i forhold til tidligere år i hvert fald.
Men de har stadig niveau til at indtage en sikker plads i top 6...Wink

Pointen var at samtlige midterhold har spillet ustabilt. Det må betyde at niveauet ikke er højere. Derfor synes jeg det er forkert, som JoakimBL siger, at AC`s top 6 placering "ikke er fortjent" fordi de øvrige midterhold har spillet ustabilt. Jeg mener  at ustabiliteten skyldes manglende niveau. Og niveau`et er desværre ikke højere end som så  i superliga`en lige nu. 

Der er mange der er begyndt at kalde den "en udviklings-liga" og at mange andre liga`er i Europa har overhalet Superliga`en.

Det er sgu nok ikke helt ved siden af...Shocked

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 15:31
Superligaen har jo altid været en udviklings-liga - men ja, vi har tabt terræn i forhold til dengang Brøndby kunne komme i kvartfinalen i UEFA Cup og så videre. Til gengæld har jeg svært ved at se, at vi skulle være blevet markant svagere de sidste 15 år eller deromkring ...

Anyway: Jo, AGF og OB og måske SønderjyskE underpræsterede, sådan er det. Man kan altid spekulere i alternative virkeligheder, hvor de hold spillede op til deres potentiale, men AC og AaB var det mest stabile af alle de ustabile midterhold, og dermed har de gjort sig fortjent til pladsen.

Spørgsmålet er så, hvor brugbart et begreb som "fortjent" overhovedet er i fodbold, når vi snakker hele og halve sæsoner. Der er noget meget sandt i den klassiske frase om, at tabellen aldrig lyver.

Posteringsdato: 19 Marts 2018 kl. 17:31
Det giver ingen mening at snakke om “fuldt fortjent” hvis det eneste kriterie er det faktum at vi endte på 6. Pladsen.
Det svarer jo til at en sejr altid er fortjent fordi man ender med flere mål end modstanderen, selvom man undervejs har været fuldstændig udspillet, men mega heldige. Hvis det er tilgangen, så giver det jo ingen mening at snakke om fortjent eller ej, for så er det jo alene det endelige resultat der er afgørende, så det er altså noget pjat.

Vi har i foråret alene kunne præstere at slå ligaens dårligste hold. Og ja, så ved jeg godt vi også kun har tabt til ligaens bedste, men når vi ikke formår at slå et eneste af de øvrige hold der ligger på pladserne under og omkring os, ja så synes jeg altså ikke vi har “fortjent” placeringen. Det betyder ikke at jeg synes der var andre hold der fortjente det mere, fordi de har været endnu dårligere end os, men der var vel ingen der kunne brokke sig, hvis nogen af de andre hold var gået forbi i tabellen, på baggrund af vores spil og resultater. Det havde ikke været ufortjent, hvis et andet hold havde taget pladsen for næsen af os. Vi har haft et hav af muligheder for selv at afgøre det, men har hele tiden spillet tilladt dårligt til at holde kampen åben. Det har da været mega spændende. Havde vi nu her i sidste kamp trumlet over Lyngby og selv afgjort vores skæbne, så synes jeg man til nød kunne snakke om at det var fortjent, men næppe “fuld fortjent”. Det havde det været hvis vi havde lukket den ned tidligere. Det kan godt være jeg var den eneste der troede det krævede 6 point i de sidste tre kampe, men der var vist ingen heller, der havde regnet med at 3 var nok. Så på den baggrund så synes jeg nu nok vi fik lidt rigelig hjælp, til at man kan tale om at det er “fuldt fortjent” at vi spiller mesterskabsslutspil.
Til gengæld bliver det kedeligt, for vores sæson er slut. I bedste fald spiller vi for en 5. plads, men det er der næppe hverken spillere eller fans der kan hidse sig ret meget op over.

Posteringsdato: 20 Marts 2018 kl. 07:25
Jeg kan sagtens hidse mig op over en 5.-plads

... og som sagt, jeg synes reelt det er meningsløst og uinteressant at snakke om fortjent og ufortjent over 26 kampe - omend det da bestemt giver mening at påpege, at vi på baggrund af de hidtidige resultater bør være forberedt på, at AC kommer til at vinde meget få (potentielt ingen) af de følgende 10 kampe ...

Posteringsdato: 20 Marts 2018 kl. 13:07
Jeg forstår ikke rigtigt den her halv negative stemning. 

Ser man på forudsætningerne, og holder dem op mod de andre holds forudsætninger, så kan det her resultat sammenlignes med at FCK kommer i en Champions Leauge kvartfinale.

Denne er godt nok fra sidste sæson, men giver fortsat et meget godt billede af de "økonomiske muskler" - også ift de nærmeste konkurrenter.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fcks-point-er-de-dyreste-horsens-er-de-billigste" rel="nofollow - https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fcks-point-er-de-dyreste-horsens-er-de-billigste

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 11:59
Det er vist også kun JoakimBL, der står for den "halvnegative stemning" - jeg er i hvert fald uforbeholdent begejstret! Smile

(Og glad for, at du fik ret - hatten af for det!)

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 14:17
Hvis man ikke ubetinget kan se det positive i at Horsens er sluttet i top 6 med de økonomiske de økonomiske forudsætninger klubben har, så trænger man vist enten til nye briller eller en håndfuld lykkepiller 😄

Vores økonomiske forudsætninger ændre sig voldsomt i positiv retning i næste sæson, så
Jeg glæder mig meget til at se hvad Bo kan bruge et større budget til.

Men ja det bliver nogle svære kampe vi går i møde......er der slet ikke nogen mulighed for at bruge f.eks. en 5 plads til noget ?

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 14:57
@grev axel: en 5. plads = flere penge end en 6. plads. (placerings penge + penge for point)

@erik barkman: ingen gættede vel helt rigtigt - Horsens kunne faktisk have tabt begge de 2 sidste kampe, og så var de alligevel landet i top 6.

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 15:14

@erik barkman: ingen gættede vel helt rigtigt - Horsens kunne faktisk have tabt begge de 2 sidste kampe, og så var de alligevel landet i top 6.
Sandt nok - det var svært at forudsige!

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 16:11
Grev Axel: haha ja elle både briller og lykkepiller

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 16:24
Direktør Kristian sagde i et interweu i går, kan ikke huske hvor, men mener det var i bold med hourup, at bo ikke skulle regne med at få en masse penge til nye spillere, dels skulle nogle af dem gå til bonuser for at opnå 6 pladsen og så skulle der gemmes penge til dårligere tider i tilfælde af en nedrykning. kik omkring 39min 11 sek
https://www.facebook.com/fodbold.med.horup/videos/1686334311412374/

Posteringsdato: 21 Marts 2018 kl. 21:37
Jeg vil godt lige korrigere den fejlopfattelse at jeg er negativt stemt over at vi er endt i top 6. Jeg er bestemt lige så ovenud begejstret som alle andre og synes det er fantastisk og flot. Jeg er dog ikke enig i formuleringen omkring hvor fortjent det er. Jeg synes i høj grad vi har været utroligt heldige med at vore indsats i foråret rakte til at beholde placeringen. Men ligesom det jo er helt ligegyldigt om man er heldig med at vinde en kamp man ikke havde fortjent at vinde, så er det jo også fuldstændigt ligegyldigt om det var fuldt fortjent at vi endte i Top 6. Det kan der jo ikke lves om på nu, heldigvis. Nu er vi der, og så skal vi få det bedste ud af det

Posteringsdato: 22 Marts 2018 kl. 08:03
Et grundspil er 26 kampe, og de point man får først på sæsonen gælder præcist ligeså meget som de sidste.

Set over 1 - 2 , måske 3 kampe kan held absolut være en faktor.
Men i den samlede pointfordeling efter grundspillets 364 spillede kampe, må man formode at den faktor er minimeret til at absolut minimum.

Horsens til kæmpede sig 35 point - det fik de ingen hjælp til, det klarede de selv.

Ja, I nogle kampe var de heldige, og i andre var de så uheldige - se eksempelvis på at de pludselig står med 4 karantæner, samt en halv skadet spiller i den sidste kamp. 
Det var godt nok ikke et drømme senarie.

Men igen set over deres 26 egne kampe må man igen formode at den faktor udligner sig.
Det viste sig jo så også at de sidste 2 kampe faktiske endte med at være ligegyldig - hvorfor det uheldige senarie med karantænerne jo så naturligt mistede sin indflydelse..
(nu er de så måske ovenikøbet vendt til at være heldige - da man går ind i mesterskabsspillet med rene tavler for de 4 spillere)

35 point er forresten sjovt nok præcis samme pointantal som FCN fik i sidste sæson hvor det var dem der lå på 6. pladsen.
Men de var måske også heldige at præcis 35 point var nok for dem? :-)

Posteringsdato: 22 Marts 2018 kl. 08:49
Igen, hvis man mener at det er "fuldt fortjent" at ende i top 6 med det eneste kriterium at man faktisk endte i top 6, så kan jeg ikke se nogen som helst mening i at bruge betegnelsen fortjent eller ej, da det jo er et faktum at vi endte der. Jeg synes det er ekstremt flot at vi har formået det, og jeg synes vi har fortjent alle de 35 point vi har samlet sammen, og det havde også være flot, hvis det ikke havde rakt til 6. pladsen. Jeg mener bestemt heller ikke at der er andre hold der havde fortjent det på vores bekostning. Men hvor Horsens har overrasket positivt, så er der flere andre hold der har overrasket negativt. Min pointe er derfor at vi i langt højere grad end de øvrige hold i top 6, ikke alene er endt i top 6 på grund af vores egne resultater, men i lige så høj grad pga. af andres manglende ditto. Og jo, så er da fremragende at vi har været gode nok til at høste point nok til at vi i sidste ende kunne lukrere på at de andre hold skuffede. 
Med andre ord, vi var mod slutningen af sæsonen ikke selv herrer over om vi sluttede i top 6 eller ej. Vi lod det være op til konkurrenterne at tage top 6. fra os, og var, i mine øjne, ekstremt heldige med at ingen af dem formåede at gøre det. Havde de sidste runder udspillet sig en smule anderledes  (med undtagelse af vores egne kampe) og vi havde endt som nummer 7-9, så var der ingen der kunne påstå at vi blot var uheldige og havde fortjent pladsen i top 6.  På den måde mener jeg ikke at det (alene) er Horsens egen fortjeneste, og derfor ikke "fuldt fortjent". De hold der ligger i top 4, har alene selv afgjort deres skæbne, og det er derfor fuldt fortjent. AaB, afgjorde det også selv, og derfor også delvis fortjent. Var det alene et krav at opnå 35 point, så ville jeg også have ment det var fortjent, men sådan fungerer det altså ikke nødvendigvis, bare fordi det tilfældigvis også var nok sidste år. Det er ikke noget fyldestgørende statistiksk grundlag. Havde det nu vist sig at det de sidste ti sæsonener havde været alt rigeligt, så var jeg måske mere tilbøjelig til at bøje mig for det argument.
Kan I huske det år hvor vi blev slået ud af Superligaen med det højeste antal point for en nedrykker nogensinde? Ud fra samme logik som I bruger nu, så var det også "fuldt fortjent" at vi rykkede ud det år, mens jeg mener at vi var umådeligt uheldige, når vores indsats alle andre år havde været nok til at overleve. 

Posteringsdato: 24 Marts 2018 kl. 12:39
@JoakimBL: 
Horsens er nu aldrig blevet slået ud af Superligaen med det højeste antal point for en nedrykker nogensinde.
Horsens er røget ud med 34 point - med 4 point op til OB på 10. pladsen. 

34 point ville i øvrigt koste en nedrykning i ca. 2/3 af alle sæsoner efter den tidligere struktur.

Så nej, ikke engang statisktisk kan den nedrykning kaldes uheldig....

Posteringsdato: 24 Marts 2018 kl. 13:00
@JoakimBL:
Var de ikke selv herre over om de sluttede i top 6?

Det forstår jeg simpelthen ikke at du kan mene.

Horsens har da netop vist at de selv evnede at blive ved med at skaffe point nok til at de selv kunne afgøre det - helt hen til den sidste kamp lå top 6 placeringen 100% i deres egne hænder...

Kun 1 tabt kamp i 2018, viser da også en ekstrem stabilitet! 
OB taber jo eksempelvis 5 kampe i samme periode.

Samlet på 26 kampe taber dem under Horsens i tabellen jo min. dobbelt så mange kampe - og så mener du ikke at Horsens selv har afgjort det???

Print side | Luk vindue