Print side | Luk vindue

SOMMERTRANSFERE 2018

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Klubhuset
Forum beskrivelse: Til emne som også er aktuelle langt ude i fremtiden.
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=641
Udskrevet den: 19 Oktober 2018 kl. 03:17

Emne: SOMMERTRANSFERE 2018
Indlæg fra: carsten lindballe
Emne: SOMMERTRANSFERE 2018
Posteringsdato: 12 Marts 2018 kl. 11:48
AC har en målmand til prøve træning i denne uge fra Chelsea. men ser ud til at han ikke har spillet ret meget for dem 

https://hsfo.dk/achorsens/AC-Horsens-tester-Chelsea-keeper/artikel/158978

https://www.transfermarkt.com/matej-delac/profil/spieler/60220

https://en.wikipedia.org/wiki/Matej_Dela%C4%8D

Svar:
Indlæg fra: Jeno
Posteringsdato: 13 Marts 2018 kl. 21:13
Kunne da være en udemærket free transfer til ACH   

Indlæg fra: skævben
Posteringsdato: 16 Marts 2018 kl. 17:02
Ja det bliver spændende om han vil DANSE med Bo Henriksen, det er jeg rimelig tryk ved, Jeg er måske mere utryg ved venstre back possionen , når Jonas Thorsen helst vil spille central midt,

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 17 Marts 2018 kl. 11:52
Ja, dér kunne det være fedt med forstærkning - svær plads at besætte, dog.

Indlæg fra: Kjær
Posteringsdato: 04 Maj 2018 kl. 14:02
Så er det officielt at vi tager afsked med Kjartan

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/finnbogason-og-horsens-gaar-hver-til-sit/

Det har i mine øjne været et rigtig godt bekendtskab, og han har haft stor andel i oprykningen samt den efterfølgende sæson.

Jeg syntes samtidigt at det er den rigtige beslutning af begge parter, og ønsker ham held og lykke.

Er spændt på at se hvad klubben hiver op af hatten, det må i den grad give noget luft i lønbudgettet, så der kan hentes en kompetent afløser ind.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig en lille hurtig dybdeløber, og så kunne Okosun efter min mening godt agere angrebs makker, som den stærke i luftspillet. Lidt ala "Gilberto - Henrik Toft" duoen for år tilbage.

-------------
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!

Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 04 Maj 2018 kl. 15:19
https://www.transfermarkt.com/sonny-jakobsen/profil/spieler/283022" rel="nofollow - https://www.transfermarkt.com/sonny-jakobsen/profil/spieler/283022

Bare et forslag …

Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 04 Maj 2018 kl. 22:15
https://hsfo.dk/achorsens/AC-Horsens-mister-forsvarsspiller-Kunne-ikke-blive-enige/artikel/167313" rel="nofollow - https://hsfo.dk/achorsens/AC-Horsens-mister-forsvarsspiller-Kunne-ikke-blive-enige/artikel/167313

Posteringsdato: 04 Maj 2018 kl. 23:00
Så får Bo alligevel et travlt transfer vindue 😅

Kjartan skal videre, det synes jeg er helt fornuftigt. Delphin har præsteret okay i midterforsvaret, men manglet lidt overblik - og så bidrager han for lidt på offensive dødbolde.

Spændende, hvad vi får af erstatninger!

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 09:20
Der skal findes gode erstatninger både angriber og ny venstre forsvarsspiller

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 09:42
Kjartan var nok for dyr! Men det er et problem at han ikke scorer mere end Thorsen (godt en mindre) og Okusun. Så løber han ofte i offside.
Han har været god for klubben, siden han kom, men har ikke scoret nok i denne sæson selv om vi kom i mesterskabsspillet.

Interessant hvad vi får i stedet, gerne en hurtigere angriber end Kjartan.
Bo nævnte at vi skulle have 2 offensive spiller.

Tshiembe lidt overraskende. Dog har han nu lavet 2 straffe, i mesterskabsspillet. Selv om han har klaret det udemærket i midterforsvaret, så er han stadig en omskolet midtbane.
Så nu skal vi have en erstatning til midterforsvaret.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 10:09
Jeg tror ikke at Bo H får søvnløse nætter.
Det har hele tiden ligget i naturen at der, til hver sæsonstart, skulle hentes nyt blod ind.

For Joronen og Bobjerg er afløserne på plads. 
For Tshiembe er Juel A, Ludwig og (til dels) Nielsen i spil. Mon ikke vi får et nyt billigt "talent" ?
For Finnbogason skal der hentes en kompetent afløser. Okosun er forsøgt, men mangler rutine og teknik til forene den store fysik med det en "klinisk" afslutter besidder. Men tror det bliver en fysisk stærk type - det ligger lidt i kortene.

Og hvem forlader ellers klubben : Mehl tager til Thisted - hvad med Kryger og Drost ? Dohn? ( Har ikke helt styr på hvilke kontrakter der løber ud...)

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 10:21
Overordnet er det jo værd at bide mærke i, at hverken Finnbogason eller Tshiembe har været ude med en annoncering af, hvor de skal spille efter sommer - med andre ord: De har ikke haft andre tilbud på hånden, kontraktforhandlingerne med AC har været reelle, og klubben har haft muligheden for at slå til, hvis de ville.

At de ikke har gjort det, indikerer for mig, at Bo ikke længere ser Finnbogason som en absolut nøglespiller og Tshiembe som en oplagt starter, og det har jeg tillid til, at han ser rigtigt.

Spørgsmålet er så, om Juel heeelt er klar til at træde ind som ny fast starter? Jeg synes, han har set lidt usikker ud. Under alle omstændigheder må Finnbogasons afgang give luft i budgettet til at købe ind til startopstillingen. 

Og som Jeno siger, så er vi noget tynde på venstrebacken - Qvist er seriøst overmatchet mod de bedre hold i ligaen, selvom hans indkast stadig er værdifulde.

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 12:32
Bo Henriksen har altid haft en stor udskiftning på sine hold, og jeg tror faktisk at selve udskiftningen, at der kommer nyt friskt blod og engagement ind i truppen, er helt afgørende for, at holdet ikke går i stå. Forstå mig ret, det er godt at blive spillet sammen og lære hinandens måder at løbe på, men det vigtigste kriterie når Bo henter spillere er, at spillerne har en sult for at vise hvad de kan, og for at vinde fodboldkampe. Derfor tror jeg også, at Bo allerede har gode alternativer på blokken, og i modsætning til tidligere, så han han faktisk også penge at handle ind for. Man må gå ud fra at både hans transferbudget og lønbudget er noget større i år end det har været før, da vi har fået gode millioner i kassen som følge af spillersalg.

I forfold til Tsiembe, så er jeg enig i, at han  godt vil kunne erstattes af en god spiller fra f.eks. 1 division, ligesom Bo så ofte før har fundet frem til. Tsiembe vil formentlig gerne have en solid lønforhøjelse, og det kan jeg egentlig godt forstå, at klubben ikke er klar til at give ham.

Til gengæld er jeg mere splittet med Kjartan. Ja han er faldet lidt i niveau, men hans betydning for klubben må ikke undervurderes. Han kan selvfølgelig stille så ublu krav, at klubben ikke har noget valg, men jeg tror faktisk at han vil kunne score mere, hvis han havde en farlig mand ved siden af sig. Han har "kun" scoret 7 mål, men findes der nogen spillere over ham på topscorerlisten som Horsens realistisk set kan hente ? Han har igennem 4 år været utrolig vigtig for klubben, og jeg så gerne, at man gav ham et år mere, såfremt han ikke forlanger en markant lønforhøjelse. Lad os nu se, det kan også være at både Kjartan og klubben vil prøve hinanden lidt af, og at man alligevel bliver enige til sidst.

Af alternativer til Kjartan synes jeg at en enkelt spiller lyser op for mig. Kasper Junker er ikke fast starter i AGF, men har dog en solid superligaerfaring, og får også rimelig med spilletid. Han har en enorm arbejdsradius, og tager også nogle rigtig gode defensive løb. Han fylder meget i angrebet, hvilket kan skabe plads til andre på holdet. Hans scoringssnit er ikke imponerende, men hvis det havde været bedre, kunne han heller ikke blive aktuel for Horsens. Jeg tror godt at Bo vil kunne få noget rigtig godt ud af ham, og han passer rigtig godt ind på holdet rent arbejdsmæssigt. Desværre har han kontrakt i Aarhus, og AGF vil ganske givet forlange en transfersum for at lade ham gå.....det er ACH normalt ikke glade for at betale.

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 18:28
Etablerede superliga-spillere, der sidder på bænken i deres klub, sidder på bænken, fordi de ikke længere er gode nok.
(Gjorde Bo Henriksen i øvrigt selv den fejl at hente sin "ønskespiller" Jonas Borring for sent i karrieren ? ) Nå ja - tidligere var hans prisskilt og lønkrav ikke i nærheden af noget AC Horsens` kassemester ville acceptere, men nu ? Tja - her er han vel bare ikke længere god nok til fodbold på øverste niveau.

Så kunne man for sjov kigge lidt på de klubber i 1. division, der bejler til oprykning. Der er lige nu 4 hold : Vejle, Esbjerg, Viborg og Vendsyssel. 
De rykker ikke alle op, så der må være et par hold som står med forsmåede spillere, som regnede med superliga-fodbold næste år, men som må se det glippe i sidste øjeblik.

Vendsyssel er lige nu favorit - altså til at fejle. Igen -igen ...
Er der spillere vi umiddelbart kunne bruge.? Vi har jo næsten tradition for at stor-shoppe i Hjørring, så deres venstre back , og anfører Christian Overby kunne være et fint køb.

Viborg skal nok som min. spille play-off. Glipper oprykning kunne Christian Sivebæk på den offensive midtbane og angriberne Christian Moses og Andreas Albers pynte.

Esbjerg har en giftig angriber - Anders Drejer - der har scoret et hav af mål i år.

Vejle har ikke rigtig interessante angribere efter afgangen af Dominic Vinicius. Vi har jo selv taget os af Oliver Drost mens Imed Louati og Allan Sousa ikke er spillere som er ydmyge nok til at kunne finde vej til Bo Henriksens ønskeseddel. De har en ung coming-man Alexandru Boiciuc som bliver stærk om et par år.
Skulle Vejle atter kikse oprykning, så er den defensive bagkæde Rasmus Lauritsen, Mads Lauritsen og Mads Greve de spillere som vil være mest interessante som Tshiembes afløser.

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 20:16
Citat: rasbak rasbak skrev:

Etablerede superliga-spillere, der sidder på bænken i deres klub, sidder på bænken, fordi de ikke længere er gode nok.
(Gjorde Bo Henriksen i øvrigt selv den fejl at hente sin "ønskespiller" Jonas Borring for sent i karrieren ? ) Nå ja - tidligere var hans prisskilt og lønkrav ikke i nærheden af noget AC Horsens` kassemester ville acceptere, men nu ? Tja - her er han vel bare ikke længere god nok til fodbold på øverste niveau.

Så kunne man for sjov kigge lidt på de klubber i 1. division, der bejler til oprykning. Der er lige nu 4 hold : Vejle, Esbjerg, Viborg og Vendsyssel. 
De rykker ikke alle op, så der må være et par hold som står med forsmåede spillere, som regnede med superliga-fodbold næste år, men som må se det glippe i sidste øjeblik.

Vendsyssel er lige nu favorit - altså til at fejle. Igen -igen ...
Er der spillere vi umiddelbart kunne bruge.? Vi har jo næsten tradition for at stor-shoppe i Hjørring, så deres venstre back , og anfører Christian Overby kunne være et fint køb.

Viborg skal nok som min. spille play-off. Glipper oprykning kunne Christian Sivebæk på den offensive midtbane og angriberne Christian Moses og Andreas Albers pynte.

Esbjerg har en giftig angriber - Anders Drejer - der har scoret et hav af mål i år.

Vejle har ikke rigtig interessante angribere efter afgangen af Dominic Vinicius. Vi har jo selv taget os af Oliver Drost, og Imed Louati og Allan Sousa er ikke spillere som er ydmyge nok til at kunne finde vej til Bo Henriksens ønskeseddel. De har en ung coming-man Alexandru Boiciuc som bliver stærk om et par år.
Skulle Vejle atter kikse oprykning, så er den defensive bagkæde Rasmus Lauritsen, Mads Lauritsen og Mads Greve de spillere som vil være mest interessante som Tshiembes afløser.

Den første del må da vist siges at være en ganske grov generalisering. Der er da masser af superligaspillere gennem tiderne, der er røget på bænke i deres klub, for senere at blive solgt og så blomstre op igen. Der kan være mange årsager til at man ikke præsterer 100 %, men skader, manglende tur i den, stor konkurrence på den enkelte plads, at træneren bruger en spiller forkert, eller forhold uden for banen kan bestemt tit aflæses på præstationerne. Derfor kan vi selvfølgelig sagtens finde gode spillere på bænken i andre superligaklubber.

Du henviser til en spiller som Albers, og ja i hans sæson her i 1 div har han da været ok, men sidst da han spillede i superligaen og scorede 5 mål i en sæson for SIF, der var han nu ikke imponerende........men ja derfor kan han jo godt yde noget for holdet alligevel, det ved jeg bare ikke noget om, da jeg ikke ser ret meget 1 div fodbold....men en ringere målstatistik end Kjartan, det har han nu altid haft. 

En spiller som Junker ved jeg præcis hvad han står for, og det er meget andet end mål han kun skal måles på, og det er vel også derfor han bliver ved med at få spilletid - ham kan ACH i hvert fald roligt hente.

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 20:57
Jamen jeg genereliserer gerne Wink

Specielt hvis det kommer til afdankede superliga-spillere som stadig synes de skal tjene en formue på en sidste kontrakt, men som har glemt lidt af den sult og det niveau som de havde engang.

Nej - Rafael van der Vaart skal ikke til Horsens - ikke engang hvis hans lønkrav til sidst er så lavt at han koster det samme som vores holdleder Bjerne.
Heller ikke Martin Spelmann som lige nu føler sig uforskyldt sat på bænken i AGF. Heller ikke hvis han koster det halve af hvad han gjorde sidst han var i Horsens.
Det er ikke længere sultne spillere - det er spillere der ikke længere har den hurtighed og ærgærrighed. Kun skadeslisten er efterhånden det eneste der er stigende.

Nej - jeg har ikke noget imod de to spillere - det var bare gode eksempler Wink

Jeg mener at Henriksen skal lede efter spillere, der har masser af spilletid lige nu, og leder efter en platform som step-up i den fodboldmæssige tilværelse.
Se en spiller som Jonas Thorsen, der kom til som jævn 1. divisionsspiller fra Viborg. Han havde den rette sult, og har benyttet opholdet i Horsens til at føre sig frem i forreste række af spillere der kan nå endnu højere.
Derfor er det jo ikke sikkert at BH kan finde den rette spiller i 1. division. Så har han nok blikket rettet mod andre liga`er.
Men jeg håber ikke han gør den samme fejl to gange : at hente en bænkspiller fra en superligaklub, selvom Borring trods alt virkede som om der var en rest af niveau.

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 21:17
Jeg taler på ingen måde om afdankede superligaspillere, men om spillere der er i deres bedste fodboldalder. De kan netop være ekstremt sultne efter spilletid, når de sidder på bænken, så at afskrive alle bænkespillere i superligaen, fordi de sidder på bænken, det er vist ikke videre gennemtænkt ;-)

Spellmann så jeg faktisk gerne i Horsens, men ikke på midtbanen......en backplads til ham, så er vi stærkt kørende. Når du nu selv nævner sult, så er han da om nogen en der stadigvæk fighter og grunden til at han gerne vil væk, er jo netop at han vægter spilletid højere end pengene. Han vil bestemt være velkommen og det tror jeg nu også at Bo synes.

Når det er sagt, så går Bo jo heldigvis primært efter sultne spillere, og det kan jeg kune bakke op om......det er præcis grunden til at vi er så svære at spille imod, i de kampe hvor alle skralder igennem.

Borring skal nok komme op i niveau igen......tænker at han er lidt nede i en bølgedal lige nu og ramt på selvtilliden, men jeg tror på at han stadigvæk har et par gode år i sig.

Der er MASSER af kvalitet i både superligaen og 1 division, og jeg er sikker på at Bo nok skal formå at hente de rette sultne spillere til klubben, hvad enten de spiller på 1 holdet i Viborg eller sidder på bænken i Aarhus. Bo har tidligere vist, at han netop ikke lader sig forblænde af et navn, men istedet vil se noget fight og slutprodukt.

Posteringsdato: 05 Maj 2018 kl. 22:24
Got your point.
Apropos Kasper Junker. God spiller, men som du selv nævner,så er det yderst tvlvlsomt om han er i nærheden af hvad ACH kan tiltrække økonomisk.
Og sådan kan vi desværre blive ved, i hvert fald så længe vi tager de pengestærkeste af klubberne i Superligaen.

Så når vi ned til Aab, OB, Hobro, Silkeborg, Lyngby, Helsingør og SønderjyskE. Jeg ved ikke umiddelbart hvilke reserve-spillere der kunne være interessante. Det er jo alle - på nær Helsingør - klubber med større budgetter end Horsens, og - som BH rigtigt siger - hvis der er en interessant spiller, så må man vente indtil de øvrige klubber har valgt først.

Jeg synes BH har haft stor succes med at vælge spillere fra 1. div, som leder efter den berømte platform. Altså et sted hvor de har en stor chance for spilletid hvis de viser de dyder frem som AC står for. 
Men lad os holde fast i at Bo H skal hente spillere der er fodboldsultne - uanset hvilke navne og hvor de kommer fra - og uden at sætte AC´s skrøbelig økonomi på spil ! Smile

Indlæg fra: Peter Trane
Posteringsdato: 06 Maj 2018 kl. 10:05
 Placering i hierarkiet, sult, over-the-hill eller ?, tilpasning til spilsystemer er lige så afgørende, som tekniske/taktiske evner. 
Spillere kan være nok så gode, men i AC vil mange ødelægge hierarkiet og det er altafgørende for at der forbliver en harmonisk trup. 
Senest ved nedrykningen var der for mange konger og for få arbejdere - det var efter min mening én af de væsentligste grunde til derouten (sammenholdt med Europa-kval og skader). Træneren var ikke kongen, men blot en marionet.

Hørte i Medinao at Francis Dickoh var til samtale med Bo i sommerferien efter oprykningen. Han takkede selv nej, da han ikke mente at kunne udfylde de ønsker Bo havde til ham. Hvis man nu fik en spiller der tænkte: okay, jeg tager pengene, men brænder måske ikke for projektet. Så ville vi være skidt stillet. 
Sammenholdt med en spiller der vil være øverst i hierarkiet, så ville det være en katastrofe, både spillemæssigt og økonomisk. Dertil tror jeg Spellman hører - sorry to say 

Så vidt jeg ved, så er Borring ude da der har været sygdom i nærmeste familie. Så han er på "aflastning". Prisværdigt af ACH/Bo hvis det er grunden. 

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 06 Maj 2018 kl. 23:43
Peter Trane; ang. Borring, så er sygdom i aller nærmeste familie grunden.

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 09 Maj 2018 kl. 13:29
Jeg har meget svært ved at se en eneste spiller fra 1. div. skulle have potentiale til at gå ind og lave 15 mål i deres første sæson i superligaen.
Kjartan lavede jo 18 mål i 1. div.
10 mål året efter i superligaen, og 7 i den nuværende sæson.

(Gilberto lavede jo også "kun" 12 mål i den superliga sæson hvor han lavede flest mål)

Hvis man ser på de superliga spillere der i denne sæson har lavet 15 mål eller flere, så er det jo spillere der ville koste ca. det samme som hele ACH's samlede trup.

Skal "projekt angriber med +15 mål" lykkedes, så skal personen findes transferfrit i en lavere udenlandsk række på samme måde som Joronen blev det.
Og så skal der samtidigt smides 2-3 "normale ACH" lønninger efter personen.

Posteringsdato: 10 Maj 2018 kl. 10:19
@Fodbold Tosse. 
Jeg kan kun være enig i dine betragtninger. Måske Bo's udmelding skal ses som et håb mere end et krav. Han ved også godt at alle andre leder efter 15+ målscorere til ingen penge og minimal løn. Men derfor kan man godt ønske, at man rammer guldåren som med Gilberto eller Joronen. 

Lige nu viser alle statistikker, at vi skal bruge alt for mange chancer end de andre hold, for at score. Det kræver mange ekstra kræfter og mental styrke. 

I foråret viser Table-of-Justice, at vi burde have ca 5 point mere i forhold at anskueliggøre en scoring. BIF, FCM, FCN og FCK ligger alle med plus på xG, da de scorer på færre og mindre chancer. Så vi mangler de få ekstra procent der skal til for at få de point.

En der scorer 8-10 mål per sæson sammen med en angrebspartner der gør det samme, vil hjælpe gevaldigt. Jeg mener også at Kjartan har haft svært ved at samarbejde med hans angrebsmakkere. Hvilket selvfølgelig også kan skyldes deres mangler, men hælder mest til at Kjartan ikke formår at gøre sig selv og makkeren gode. 

Lad os håbe på at Bo finder den rette afløser og finder den rette konstellation i front.

Posteringsdato: 10 Maj 2018 kl. 18:50
Citat: Peter Trane Peter Trane skrev:

@Fodbold Tosse. 
Jeg kan kun være enig i dine betragtninger. Måske Bo's udmelding skal ses som et håb mere end et krav. Han ved også godt at alle andre leder efter 15+ målscorere til ingen penge og minimal løn. Men derfor kan man godt ønske, at man rammer guldåren som med Gilberto eller Joronen. 

Lige nu viser alle statistikker, at vi skal bruge alt for mange chancer end de andre hold, for at score. Det kræver mange ekstra kræfter og mental styrke. 

I foråret viser Table-of-Justice, at vi burde have ca 5 point mere i forhold at anskueliggøre en scoring. BIF, FCM, FCN og FCK ligger alle med plus på xG, da de scorer på færre og mindre chancer. Så vi mangler de få ekstra procent der skal til for at få de point.

En der scorer 8-10 mål per sæson sammen med en angrebspartner der gør det samme, vil hjælpe gevaldigt. Jeg mener også at Kjartan har haft svært ved at samarbejde med hans angrebsmakkere. Hvilket selvfølgelig også kan skyldes deres mangler, men hælder mest til at Kjartan ikke formår at gøre sig selv og makkeren gode. 

Lad os håbe på at Bo finder den rette afløser og finder den rette konstellation i front.

I forhold til de 15 mål pr sæson, så skal vi være ualmindelig heldige, hvis vi skal finde sådan en.

Ja en spiller med 8-10 mål i støvlerne er mere realistisk, men heller ikke nødvendigvis en vi sådan lige kan finde. Men Hey sådan en spiller har vi jo allerede i Kjartan.......det er muligt at han brænder en del chancer men det gør alle de spillere vi realistisk set har mulighed for at hente. Jeg håber at man genovervejer beslutningen med Kjartan, og i hvert fald holder ham i spillet indtil en anden oplagt afløser er fundet.

Posteringsdato: 10 Maj 2018 kl. 22:11
lad da nu værd med at hænge jer i 15 mål som Bo siger, det er nu kun en talemåde, han kunne jo for den sags skyld også have sat 10 eller 20 

Posteringsdato: 11 Maj 2018 kl. 08:15
Min pointe er at Horsens skal være ekstremt heldige hvis de finder en spiller der laver bare 10 mål pr. sæson med de samme arbejdsbetingelser som Kjartan har haft i den nuværende sæson.
Spillere på det individuelle niveau er økonomisk - efter min overbevisning - helt uden for Horsens rækkevidde.

Horsens problemetik er sådan set heller ikke de enkelte spilleres individuelle niveau.
Både offensivt og defensivt hænger forsvar og midtbane fornuftigt sammen i Horsens. - Men samarbejdet mellem midtbane og angreb fungere slet ikke med samme automatik.

Netop deri mener jeg den største udfordring er - de nuværende spilleres spilforståelse passer ikke rigtigt sammen.
Angriberne ved ikke hvor og hvornår de skal forvente afleveringen, og midtbanen har ingen ide om hvor de kan forvente at angriberen løber hen.

Dette resultere i et hav af offsides, hovedløse afleveringer, boldtab, samt nyttesløse løb.

Dette skyldtes som sagt ikke de enkelte spilleres individuelle niveau - men ganske enkelt at de enkelte spillere ikke passer sammen.
Deri skal Kjartans mål nedgang findes - da spillet var bygget op om ham lavede han mål. Nu spiller holdet på en anden måde, og så laver han ikke ligeså mange mål.

Systemskiftet er jo træner bestemt, og Kjartans tid i ACH er derfor helt naturligt slut for denne gang.

Posteringsdato: 11 Maj 2018 kl. 09:58
Kjartan's afgang hænger vel sammen med hans lønkrav, han er vel der i hans karriere, at han skal have mest muligt økonomisk ud af det inden karrierestop. Klubben har så ikke ville betale det han ønskede, set  ud fra mængden af mål, han har lavet denne sæson.
Det skal dog siges at han ofte ikke har haft det alt for nemt, når vi kommer til at stå langt tilbage.  Kjartan er mere boksspiller, end dybdeløbere (som f.eks Andre Riel)

Hvis vi skal finde en 15 måls angriber, skal han findes i udlandet. Og vi skal gøre et kup, som vi gjorde med JoronenSmile

Posteringsdato: 21 Maj 2018 kl. 09:59
kunne det være en mulighed, hvis vi har råd til ham
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ophaevet-ken-ilsoe-vil-hurtigt-i-gang/

Posteringsdato: 21 Maj 2018 kl. 22:12
Set fra min stol er det kun relevant at se på yngre spillere der anser et ophold i AC som et skridt i den rigtige retning ift. deres karriere.
Mere eller mindre afdankede spillere der er "over the hill", passer ikke ind i Horsens sammenhold.

Hvis der eksempelvis til knyttes en ny angriber på 33-34 år, kan man reelt ligesågodt betale de ekstra penge det koster at beholde Kjartan - der ved man i det mindste præcist hvad man får (på godt og ondt).

Posteringsdato: 22 Maj 2018 kl. 10:14
Det kommer også lidt an på hvad BH gerne vil.
Nu har han haft succes med at stille op i 3-5-2, hvor de yderste kanter egentlig er wing-back`s. Her passer Nymann, Qvist og Frantsen ind, men ikke så meget de rendyrkede kantspillere som Kryger og Borring.
Jeg mener Jonas Borring har spillet angriber tidligere i karrieren. Han har stadig en portion hurtighed i behold og er også hovedstødsstærk. 
Måske Okosun, Hansson, Borring, Drost og Kristensen i virkeligheden er dem der kommer til at indgå i BH`s fremtidige angreb ??

Posteringsdato: 22 Maj 2018 kl. 10:25
I så fald får Horsens vist ikke scoret ret mange mål ... Smile

Mit hedeste ønske er en offensivspiller med god sparketeknik. Én, der kan være en trussel på langskud og som også kan lægge nogle bedre dødbolde end dem, vi er vant til at se. Det ville også gøre vores hovedstødsstærke spillere farligere.

Posteringsdato: 22 Maj 2018 kl. 12:25
Det kommer muligvis også an på om Mathias Kristensen fortsætter. 
Er han ikke en af dem med udløb ...?

En offensivspiller med en god sparketeknik må være et must. Enig her.
Jeppe Mehl`s mandat skal besættes, og ikke nødvendigvis af en dicideret "kant"-type. Det er nok mere sandsynligt end den rendyrkede angriber-type, der er svær at scoute til noget der ligner menneske-penge.
Baskim Kadrii ville være en super-signing, men jeg tvivler på at han er på vej til Horsens.

Posteringsdato: 22 Maj 2018 kl. 16:07
Jeg tænker faktisk at Drost passer meget godt ind på de fleste punkter. 
Driblestærk, hurtig, og fornuftig sparketeknik.
Kan han blive bare nogenlunde stabil i hans præstationer tænker jeg om fremtiden ikke ser ok fornuftig ud med en Drost som den forreste, og så en af "de store" til at bakke ham op?

Naturligvis ville holdet blive ekstremt giftige hvis de fik en Jacob Poulsen type til at sparke dødboldene - men den type er blot oftest midt midtbane, og der syntes jeg i forvejen at holdet er rigtigt godt dækket ind.

Posteringsdato: 22 Maj 2018 kl. 18:53
kunne dette være noget for os ?
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kadrii-forlader-formentligt-randers-og-fck/

Posteringsdato: 23 Maj 2018 kl. 11:43
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Jeg tænker faktisk at Drost passer meget godt ind på de fleste punkter. 
Driblestærk, hurtig, og fornuftig sparketeknik.
Kan han blive bare nogenlunde stabil i hans præstationer tænker jeg om fremtiden ikke ser ok fornuftig ud med en Drost som den forreste, og så en af "de store" til at bakke ham op?
Det er så også et meget stort spørgsmål, synes jeg - om han kan det. Alt for mange kampe leverer han simpelthen ikke den nødvendige indsats, og han ville langt fra være den første talentfulde spiller i historien, hvis karriere forliste på det mentale.

Jeg synes ikke han har bevist, at han er mere end en joker, der i ny og næ kan gøre noget overraskende. Selvfølgelig kan han udvikle sig, men lige nu og her virker det hasarderet at satse butikken på ham.

I øvrigt fik jeg aldrig kommenteret på Finnbogason, så det gør jeg lige nu: Jeg husker tydeligt, hvordan vi startede oprykningssæsonen virkelig sløjt, og hvordan det vendte med en hjemmebanesejr, hvor Kjartan sprang ud som en frådende arbejdshest - han var overalt på modstandernes banehalvdel, arbejdede stenhårdt både offensivt og defensivt, og bagefter kunne man se, at han var totalt udmattet. Han havde givet ALT.

Dén version af Kjartan har vi ikke set nær så meget til i denne sæson, han virker mindre sulten nu, og derfor er han heller ikke lige så god. Jeg tænker, han har brug for nye udfordringer, og at hvis vi holdt fast i ham, ville det bare give ringere og ringere afkast ... AC Horsens' succes står og falder med ærgerrige spillere, og Kjartan er bare blevet lidt for komfortabel i gult.

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 23 Maj 2018 kl. 15:55
Enig omkring Kjartan. Han har været forrygende - men alting har en ende.
Jeg under ham virkelig de to mål han fik scoret i sin sidste hjemmekamp. Det var er storslået punktum.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 24 Maj 2018 kl. 19:56
Er jeg den eneste som ser et lys i Andre Riel, det virker som om han er røget i glemmebogen oppe i Århus.

Jeg kunne snildt forestille mig at han under Bo kunne blomstre og få gang i karrieren igen 😊

-------------

Posteringsdato: 24 Maj 2018 kl. 21:17
Citat: Kjær Kjær skrev:

Er jeg den eneste som ser et lys i Andre Riel, det virker som om han er røget i glemmebogen oppe i Århus.

Jeg kunne snildt forestille mig at han under Bo kunne blomstre og få gang i karrieren igen 😊

Har også tænkt på Riel.
Han er en hurtig dybdeløber, der var bedst da han spillede for Helsingør. Han virker fejlcastet til AGF, og den måde de spiller på. Han vil passe bedre til ACH.
Spørgsmålet er om han er for løntung for os, og om han kan affinde sig med at spille i en klub som ACH. Han er ikke den spiller på AGF's hold med det mindste egoWink

Posteringsdato: 25 Maj 2018 kl. 08:14
Jeg husker at Lasse Kryger i en artikel i HF snakkede om "de store ego`er".
En del af Horsens`succes i denne sæson skyldes iflg ham at de store ego`er er væk, og nu har holdånden overtaget.

Jeg vil mene at det er et stort selvmål at signe en spiller som Andrè Riel...

Posteringsdato: 28 Maj 2018 kl. 21:28
Hvad med viborgs jacob dehn ?

Posteringsdato: 29 Maj 2018 kl. 09:01
Så hellere Søren Reese Smile

Tænker ikke umiddelbart, at Dehn er bedre end Mads Juel, men jeg kan snildt tage fejl.

Posteringsdato: 29 Maj 2018 kl. 15:57
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/skive-henter-marcus-bobjerg-i-horsens/

Posteringsdato: 06 Juni 2018 kl. 13:58
Morten Knudsen fra Vendsyssel er en rigtig spændende spiller:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/morten-k-i-dialog-om-vendsyssel-fremtid

- spørgsmålet er så, om han kan spille kant eller hængende angriber, for centrale midtbanespillere står vi jo ikke lige og mangler ...

Posteringsdato: 07 Juni 2018 kl. 14:49
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/horsens-henter-mortensen-i-viborg/

Posteringsdato: 08 Juni 2018 kl. 13:44
Omkring angriber-problemet vi har nu, så tror jeg i ligeså høj grad at Bo leder efter en, der kan gøre sine medspillere og i særdeleshed sin angrebsmakker bedre. Det er ikke Kjartans spidskompetence. For at sige der mildt.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 10 Juni 2018 kl. 16:19
Heller ikke Drosts

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 17:21
FCM køber Sammy Skythe og udlejer ham til AC Horsens. Det erfarer Midtjyllands Avis.
Umiddelbart ikke andet end en breddespiller

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 19:04
Så blev Alexander Ludwig solgt, en mand som jeg ofte har set som "man of the match"... Super ærgerligt, jeg håber at ACH har fået en rigtig god pris. Udover en eller to angribere, kræver det nu også tilgang af en stærk midterforsvarer.

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 19:52
Citat: Photonoir Photonoir skrev:

Så blev Alexander Ludwig solgt, en mand som jeg ofte har set som "man of the match"... Super ærgerligt, jeg håber at ACH har fået en rigtig god pris. Udover en eller to angribere, kræver det nu også tilgang af en stærk midterforsvarer.

Jeg håber godt nok de ved hvad de gør , dette kan blive et kæmpe tab for ACH, der skal godt nok findes gode spillere , hvorfor bliver vi ved med at hente midtbanespillere men forsvaret ser tyndt ud og angrebet det samme , syntes jeg bliver nervøs for de kommende tilgange . Håber godt nok de har fået en super pris for ham . 

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 19:53
Citat: Thomsen Thomsen skrev:

FCM køber Sammy Skythe og udlejer ham til AC Horsens. Det erfarer Midtjyllands Avis.
Umiddelbart ikke andet end en breddespiller

hmm , ville hellere have de lejeaftaler væk og få nogle faste spillere eller kommende talent 

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 20:03
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bo-h-efter-salg-til-ob-et-vilkaar-en-klub-som-vores

Lyder til man ikke har scoret kassen på ham :-(

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 20:51
Pengene har magten. Men hvor er det ærgerligt!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 21:05
Jeg gad nok vide hvad Bo Henriksen forstår ved "en økonomisk gevinst" ?

Vi har lige solgt Bubacarr Sanneh til en lav pris fordi det var sidste udkald inden han kunne gå transferfrit, men det var vel ikke situationen for Ludwig?
Han var - af Bo selv - karakteriseret som en endnu stærkere midtstopper end Sanneh, men nu er de altså begge fortid i Horsens.Confused
Jeg håber godt nok de ved hvad de gør i bunkeren på Langmarksvej, for det virker IMO en smule riski at sælge arvesølvet så snart det første bud melder sig.

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 21:28

Jeg gad nok vide hvad Bo Henriksen forstår ved "en økonomisk gevinst" ?

Vi har lige solgt Bubacarr Sanneh til en lav pris fordi det var sidste udkald inden han kunne gå transferfrit, men det var vel ikke situationen for Ludwig?
Han var - af Bo selv - karakteriseret som en endnu stærkere midtstopper end Sanneh, men nu er de altså begge fortid i Horsens.Confused
Jeg håber godt nok de ved hvad de gør i bunkeren på Langmarksvej, for det virker IMO en smule riski at sælge arvesølvet så snart det første bud melder sig.

Ja helt enig, og de plejer jo aldrig at købe noget der koster en formue, så ja jeg er også nervøs for en masse lejeaftaler og i den grad forsvaret som er stort set helt nyt , det er modigt gjort og det kan gå helt galt desuden mangler vi stadig en angriber eller 2 

Posteringsdato: 12 Juni 2018 kl. 23:01
Jeg er også virkelig overrasket og trist over at skulle af med Ludwig, som efter min mening var én af ACs tre stærkeste tilbageværende spillere. Men om det er klogt eller ej, har vi jo reelt ikke nogen mulighed for at vurdere, for vi mangler de to vigtigste oplysninger: Hvad fik AC for ham, og hvad får vi i stedet.

Alle kan erstattes, og foreløbig har Bo været god til at lappe huller. Jeg synes stadig, han har fortjent vores tillid.

Men klart: Det er lidt af et nyreslag, specielt på et tidspunkt, hvor der ikke er kommet noget ind.

(Skytte er jeg lidt ligeglad med; han er absolut et talent, men virker meget ufærdig og umoden, og så spiller han på den centrale midtbane, hvor vi er godt dækket ind ... Hvis vi ansatte ham, kunne han være en mand til fremtiden, men på lejemål?)

Indlæg fra: Tiger
Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 00:25
Ifølge "Folkeren" har AC forsøgt at forlænge aftalen med Ludwig. Det lykkedes ikke. Ludwig havde en frikøbsklausul i sin kontrakt, som OB nu har indfriet. Et syvcifret beløb står der.

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 00:34
Chok!!! Midtjylland har ifølge ekstrabladet også købt Okosun!!

Det ligner efterhånden at vi skal samle et nyt hold igen...

-------------

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 05:44
Jeps.... Tror ikke jeg orker det mere, man er åbenbart klar til at sælge alle profilerne for peanuts... Er gået i tænkeboks, om det er værd med det ellers mangeårige sæson kort - orker ikke en sæson hvor holdet ligger og roder i bunden og kæmper mod nedryknings spøgelset, fordi klubben har solgt arvesølvet...

Indlæg fra: Luca
Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 07:08
Kom nu gule, det er klubben vi støtter og ikke de enkelte personer. Vi må tror på at BH har en plan med holdet 2018/2019.Spændende hvad BH finder på ?

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 07:15
Når de ikke vil /må bruge penge til at købe nye spillere samtidig de sælger dem for billigt så går det galt. Tror det bliver en sæson i nedre del af tabellen

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 09:09
Alt for tidligt at gøre status over vinduet nu - men CHOK!

"Et syvcifret beløb" for Ludwig lyder ikke lovende; det betyder som regel et lille millionbeløb. Og hvis Okosun går for 3 mio., så handler det garanteret også om en frikøbsklausul. Måske vi skulle til at skrue lidt op for dem? Big smile

Uanset hvad, så er det kun naturligt, at alles bekymringsniveau er skruet op på 11 nu. Hvis Okosun virkelig ryger, er det vel sidste sæsons fire bedste spillere - Sanneh, Joronen, Ludwig og Okosun - vi har vinket farvel til, og i bedste fald har vi erstatninger for én af dem i truppen.

Vi er stadig i en bedre situation, end vi var for et år siden, men det gør selvsagt meget mere ondt at sige farvel til spillere, der var med til at sikre en Top 6-plads, end det gjorde at sige farvel til spillere, som var ved at skaffe os en nedrykning på halsen ...

Det, der lignede et relativt stille transfervindue, hvor vi kunne bygge oven på et allerede godt hold, er nu blevet til en tyndskidsspændende omgang alt eller intet. Han forstår at underholde, ham Bo!

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 09:15
Så er det officielt med Skytte. Ham har jeg meget lave forventninger til, må jeg sige - han er åbenlyst et talent, men hans seneste halvsæson var enormt sløj: Han traf et væld af dårlige beslutninger på banen og mistede fortjent sin plads på holdet. Samtidig har han ry for at være udisciplineret.

Og så er det et lejemål ... Alt er et øjebliksbillede i transfervinduet, men lige nu føles han som et lille plaster på et stort sår Smile

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 09:15
Puha. Hvis de 3 mio. For Okosun holder stik så er det alt for billigt.
Men Bo har solgt spillere for 14 mio. På 6 måneder (6,5 for Joronen, 2,5 for Ludwig, 2 for Sanneh og 3 for Okosun) det er ganske imponerende. De har kostet samlet 500.000 i indkøb. Dygtig arbejde af ham!
Jeg har tiltro til at Bo finder erstatninger. Han er jo ubestridt Danmarks dygtigste til at finde spillere og få dem til at fungerer.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 09:37
ind til vider siger Bo H at han ikke har solgt Okosun, og at Ludvig er solgt mod hans vilje, men pga en frikøbs klausul som ludvig havde, og de klausuler vil han væk fra

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 09:43
For nu at gentage mig selv:
Arvesølvet kan sælges for billigt !!!

(...og så er jeg lidt ligeglad om det hedder klausuler eller ej - det vidner om et for dårligt købmandsskab i forhold til hvad jeg drømte om klubben var i stand til...)

Fordi man eèn gang har held/dygtighed til at kunne skabe et helt hold over en sommerferie, så kan man jo ikke bare hver gang sælge de 4 bedste spillere for håndører.

Bold har også hørt om prisen på Okosun - vist omkring 3 mill.kr. Mens Sammy Skytte koster 3,5 mill kr at hente i Silkeborg! Et ung 21 årig talent er altså dyrere i Silkeborg (...som er rykket ned !!!) end vores midtbanemotor på et hold som endte som nummer 6 ?!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medie-fcm-vil-ogsaa-have-okosun/

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 10:15
Skytte er U-landsholdsspiller og yngre (hvilket altid er lig højere pris). Men ja, vurderet på formbarometret burde Okosun være mere værd.

Hvad frikøbsklausuler angår, kender vi retfærdigvis kun til Ludwigs tilfælde, og selv for Bo var det nok svært at forestille sig sidste sommer, at en midterforsvarer hentet direkte fra 1. Division på et år ville gå ind og blive salgsmateriale. Vi har trods alt traditionelt ikke været en klub, der har solgt ret mange spillere.

Men ja, forhåbentlig lærer man af det her.

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 10:51
virklig bekymrendeAngryAngryAngry
QUOTE=Erik Barkman]

Uanset hvad, så er det kun naturligt, at alles bekymringsniveau er skruet op på 11 nu. Hvis Okosun virkelig ryger, er det vel sidste sæsons fire bedste spillere - Sanneh, Joronen, Ludwig og Okosun - vi har vinket farvel til, og i bedste fald har vi erstatninger for én af dem i truppen.

Vi er stadig i en bedre situation, end vi var for et år siden, men det gør selvsagt meget mere ondt at sige farvel til spillere, der var med til at sikre en Top 6-plads, end det gjorde at sige farvel til spillere, som var ved at skaffe os en nedrykning på halsen ...

Det, der lignede et relativt stille transfervindue, hvor vi kunne bygge oven på et allerede godt hold, er nu blevet til en tyndskidsspændende omgang alt eller intet. Han forstår at underholde, ham Bo!
[/QUOTE]
Enig
Hvis Okusun også smutter så har vi mistet de største profiler, fra holdet der blev nr 6Ouch
Der var lagt op til et stille transfervindue, det bliver det så ikke.
Håber virklig de har noget på tegnebrættet, og at der bliver hentet noget der kan fylde de huller der er blevet efterladt.
Hvis det er 2 og 3 mill. kr Ludwig og Okusun  går for, er det ikke imponerende.
Specielt bekymrende at miste styrmanden i forsvaret.

Skytte er da et talent, men passer han ind i den måde vi spiller på!

Indlæg fra: Keene
Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 11:17
Så er Søren Reese kommet ind på en lejeaftale.

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 11:22
Så lejer vi også Søren Reese fra FCM. Som de køber fra Viborg.
Det lugter af at det er en del af Okosun aftalen.
Det bekymrer mig at vi lejer erstatninger for to salg. Det er lappeløsninger uden mulighed for salg senere. Og så lugter det af, at Bo ikke har flere penge at gøre med.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 11:52
Ja, det svarer lidt til at pisse i bukserne for at holde sig varm med alle de lejemål. MEN på den lyse side, så tænker jeg Søren Reese er en virkelig stærk erstatning for Ludwig - knap så god med bolden, men til gengæld bedre på låget.

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 12:04
Jeg håber der er en ide i det her leje-cirkus. Forkøbsret eventuelt ? (Rasmus Ankersen udtalte i en podcast, at strategien bag alle de køb idag er at købe spillere som ser gode ud på Smart odds for så at leje dem ud uden de bliver tilknyttet FCM og derefter solgt igen med profit.
Eller vil man skabe et større rådighedsbeløb til en angriber med mål i støvlerne ?

-------------

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 12:12
Det triste svar ville være, at man simpelthen ikke har kunnet se sig vej til at tilknytte en tilstrækkeligt stærk midterforsvarer på en fast kontrakt ...

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 13:01
Jeg er hamrende nervøs for at bestyrelsen siger “tak for de penge. Dit budget er uændret”
Ellers kan jeg ikke se nogen ide i at leje spillere.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 13:11
Man kan også vende det sådan her: For det lille millionbeløb, vi får for Ludwig - fordi der blev lagt en lav frikøbsklausul ind i hans kontrakt, da ingen kendte hans Superliga-niveau - kan vi ikke købe en spiller, der er lige så god som Ludwig. I dén situation giver det mening at leje én, der kan gå direkte ind og erstatte, og så udvikle på hjemmegroede alternativer eller hente en spiller ind til fremtiden ved siden af.

(Okosun er måske lidt en anden sag, men dels er han jo ikke officielt solgt endnu, dels er det ikke givet, at Skytte er tænkt som en direkte erstatning for ham)

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 15:31
Vi hentede Ludwig gratis. Det kunne også være rent held at han lige løb rundt uden kontrakt.
Jeg ville nok have ønsket at man havde erkendt fejlen, og brugt nogle af Joronen-pengene på at købe en fri. Man burde nok kunne finde en dygtig i 1. Division til en million eller to.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: Tiger
Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 15:47
Angående Ludwig, udtaler Bo til Folkeren:

"Efter de fire måneder i den gule trøje prøvede vi at forlænge kontrakten med Ludwig, det var ikke muligt."

Det lader til, at Ludwig allerede tidligt havde bestemt sig for at prøve sig af i en større klub - læs mere i løn

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 16:43
Jeg syntes bestyrelsen har tabt hovedet lidt og sælger alt og erstatter dem med lejeaftaler , bedre rustet? Nej jeg syntes dårligere stillet hvor bliver den plan med at forstærke sig ? Syntes kun de tænker på penge men får ingenting at købe for?

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 16:47
Inden længe er halvdelen af holdet solgt og erstattet med lejeaftaler fra fcm , de har ikke nogen plan så det bliver lappeløsninger

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 17:02
Så er okosun også solgt 😱
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm-praesenterer-ny-forstaerkning-torsdag/

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 17:31
Trist... Det kan godt være at Horsens ikke er en stor og rig klub og det handler om penge, men hele tiden at skulle igennem det, at holdet bliver åreladet, orker jeg ikke mere... Nu handler det om VM, Tour De France og senere på året er der basket og det er det... Til dem der siger det ikke handler om holdet, men trofasthed mod klubben - Glem det! Jeg er ikke gammel HFS'er, så for mig er holdet klubben og formår man ikke at bygge på det ellers gode fundament fra sidste år -ja så formår man ikke at øge tilskuer interessen, tværtimod!

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 17:44
Jeg mener ikke der er nogen grund til panik, at AC blev nr 6 er nok et udslag af lidt held, AC er og bliver et bundhold som skal kæmpe for ikke at rykke ned, Det er meget naturligt at andre klubber vil 
købe de spiller som gør det godt i AC, det jeg mener er at klubben ikke er dygtig nok til at sælger spiller til den rigtige pris , hvorfor kan AC ikke sælge egne spiller til udlandet ( til en meget højre pris)
Tror BH nok skal finde de rigtige spiller , og at AC også har et godt superliga hold i 2018/2019

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 19:52
Har svært ved at forstå hvad der sker!
Vi hentede ca 10 mill.kr på Rønnow/Joronen og nu ca 5 mill. kr på Ludwig/Okusun
Ca 15 mill.kr.
Vi har  lejet 2 spiller i FCM. for at lukke de huller der er opstået, det ligner mere en klub der er på røven økonomisk, når løsninger på salg af profiler er at leje spiller.
Og er vi nu blevet satelitklub for FCMSmile
Vi må håbe at de har nogen flere spiller på indkøbssedlen.

Var meningen  ikke at vi skulle ligge et ekstra lag på vores spil. Det kommer næppe til at ske, med afgang af så mange profiler. Vi skal starte fra scratch igen, selvfølgelig er vi ikke lige så dårligt stillet, som før sidste sæson , men Confused .
Men det er måske prisen for at være en af de fattigste klubber i superligaen.

Hæfter mig ved at Ludwig, fik tilbudt en forlængelse kort efter han kom, men det ønskede han ikke.
Han ønskede at bruge ACH som springbræt til noget større. Så vi kan måske godt hente gode spiller, men mange vil kun bruge os som springbræt til noget større.
Så vi  bliver "straffet" for den succes vi har haft. Andre klubber der er mere pengestærke går på rov hos os.

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 21:25
Tror de tænker kun på penge , men så må vi jo ned i 1 div igen. Skuffende kun at få lejeaftaler og især med skythe hvad i alverden skal han bruges til ?

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 23:18
Citat: sned sned skrev:

Hæfter mig ved at Ludwig, fik tilbudt en forlængelse kort efter han kom, men det ønskede han ikke.
Han ønskede at bruge ACH som springbræt til noget større. Så vi kan måske godt hente gode spiller, men mange vil kun bruge os som springbræt til noget større.
Så vi  bliver "straffet" for den succes vi har haft. Andre klubber der er mere pengestærke går på rov hos os.

Ja, sådan er realiteterne jo i fodboldens verden.

Til gengæld: Det at vi viser, at AC kan være et springbræt til noget større, kan gøre os interessante for talenter, vi ellers ikke kunne tiltrække - som f.eks. Matej Delac. Det er ærgerligt at måtte sige farvel hele tiden, men det er for mig at se langt at foretrække frem for at have en trup af spillere, der kun lige er gode nok til en fattig lille klub som Horsens.

Et af Kent Nielsens faste omkvæd var, at han ville have spillere, der drømte om noget større end AC Horsens, for dén slags spillere var der arbejde og fremdrift i. Jeg tror faktisk, Bo Henriksen har det lige sådan.

(Og jeg er totalt fan af holdet, ikke spillerne. De her profiler, vi nu er så kede af at miste, de var jo slet ikke i klubben for et år siden. Det vigtige for mig er trøjen, logoet, ånden, kulturen, og basen i Horsens ...)

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 23:20
Og igen igen igen: Transfervinduet er kun lige åbnet! Lad os nu se, hvordan facit ser ud, når det lukker. Hvis sidste sæson beviste noget, så var det, at Bo sagtens kan klare sig uden kontinuitet og automatismer

Posteringsdato: 13 Juni 2018 kl. 23:57
Har brugt dagen på at vende og dreje de seneste nyheder og er egentlig blevet mere rolig og fortrøstningsfuld. Jeg deler lige de tanker jeg er nået frem til.

Ludwig: Hentet gratis. Stærk spiller at miste. Men der bliver snakket om en pris på 2,5 mil. Og det er jo egentlig ganske fint frem for han skriver med en anden klub til vinter. Det er vel i bund og grund ikke meget mindre end hvad vi fik for Sanneh og vi aner jo heller ikke om der er en klausul i denne handel. Vi har fået en fuldgod erstatning i Reese. Han skal spille sig i form til superliga bold i Horsens. Så jeg er egentlig ganske rolig i forhold til motivation blandt andet. Samtidig har Bo fået ro og tid til at finde en permanent løsning.

Okosun. Hentet for ganske små penge formoder jeg. Der bliver nævnt 3 millioner og er vel også en ganske fin pris imellem en mindre dansk klub og en større dansk klub.
Dog mener jeg ikke at han er blevet erstattet med tilgangen af Skytte. Omvendt set kan Skytte finde det spil frem som bragte ham på ligalandsholdet sidste år, ja så kan det vel vise sig at blive et godt bekendtskab og giver os noget ekstra i vores spil.  Jeg frygter dog at der en del at arbejde med både sportsligt og uden for banen og vi risikere at bruge en sæson på at træne og opdrage for så at sende ham til Midtjylland og lade dem høste frugterne af vores arbejde.

Som jeg nævnte før må disse handler skabe noget plads i budgettet til en angriber. Vi har  jo fået noget der ligner en 4-6 millioner ind og har hentet erstatninger for 0 kr. Selvfølgelig er der en løn der skal betales, men mig bekendt er der sjældent en overgangssum i lejeaftaler.

Lad os se hvad der sker i løbet af den næste måneds tid.

Jeg stoler på at Bo har lagt en plan inden der blev givet grønt lys til disse handler 😊

-------------

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 07:06
Hørt, BH er gjort det før og kan gøre det igen. Det bliver spændende hvilke nye typer spiller der kommer til klubben , måske spiller der ikke kun er til fight og lange indkast. Kom så gule.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 07:10
Må indrømme at skuffelsen ikke helt har lagt sig endnu.
Ikke så meget at vi mister spillere - men måden det er sket på denne gang.

Som @Sned er inde på, så er der altså kommet penge i kassen allerede. Videresalg af Rønnow - salg af Jononen. Så håbet i dette vindue måtte være : kontinuitet. Altså at man bygger videre på det som Bo Henriksen selv iscenesatte som " en langsigtet plan"
I stedet fortsætter salgs-cirkus`et af de bedste spillere.
Nuvel - videresalgsklausuler kan man ikke gøre meget ved i en fattig klub. Det kan være betingelsen for at signe spillere som Alexander Ludwig.

Det der driller min nattesøvn er, at man åbenbart har kendt til interessen til vores bedste spillere i noget tid. Der nævnes at Ludwig ikke ville forlænge kontrakten, så "et vink med en vognstang".
Alligevel laver vi åbenbart om på priorteringerne og erstatter spillere med lejekontrakter fra storebror i Herning-
Det gik godt sidst - i kort tid. Mads Døhr blev en vigtig brik på holdet, men var væk igen omgående da FCM selv skulle bruge ham. Ingen transfer - blot farvel og tak.
Reese er en fin erstatning - Skytte er blot breddespiller. Men de er begge VÆK den dag de viser potentiale.

Det er vel den kultur - eller mangel på samme, vi selv har kritiseret ved andre pengefattige klubber. At man "sælger sin sjæl" og lader pengestærke investorer styre køb og salg for egen investerings skyld. Det er ikke samme metode i Horsens, men en lejekontrakt er i princippet det samme. Her investeres spillerne for andre klubbers penge. Horsens betaler bare en (formodentlig høj) lejebetaling og har ingen indflydelse på investeringens udbytte.

Jeg havde hellere ventet til sidst i vinduet og havde - i BH og KN`s sko - håbet på et par signings for ACH -penge. 
Bevares det kan nåes endnu, men jeg er bange for at @Thomsen har ret i sætningen fra kassemesteren "tak for pengene - dit budget er uforandret". 

Så de få penge der er til rådighed skal bruges på en erstatning for Finnbogason - resten dækker huller i klubkassen fordi omsætning og dermed afkast i Horsens ikke er stort nok trods 6. plads, speedway og stram livrem.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 09:48
Jeg tror sgu ikke, der er ret meget afkast i AC Horsens - eller at det er nogens første prioritet at maksimere afkastet. Det, jeg har hørt ledelsen sige meget højt og tydeligt, er at de prioriterer at styrke egenkapitalen, så klubben i tilfælde af nedrykning ikke skal igennem samme brutale slankekur som sidst, men kan sætte kurs mod direkte oprykning uden at satse hele butikken.

Det er nemt at glemme nu, men AC var altså på falittens rand, da Mølby kiksede oprykningen, næsten samtlige 25-30 mio. af egenkapitalen var brugt op. Mig bekendt er vi stadig meget langt fra at have samme økonomiske ballast nu, som vi havde dengang.

Jeg synes, det giver rigtig god mening at polstre klubben til svære tider, og min klare opfattelse er, at man skyder langt over målet, hvis man maler et billede af lyssky pengemænd, der meler deres egen kage bag kulissen. Hvis ikke vi viser rettidig omhu, ender vi som FC Vestsjælland eller Lyngby. Engang var "tæring før næring" et stolt slogan i Horsens - det blev lidt glemt i pokal- og Europa League-euforien - men nu har vi fat i den lange ende igen. Økonomisk snusfornuft er en del af AC Horsens' identitet i min bog, og det har jeg det rigtig godt med.

Når alt det er sagt, så er jeg absolut også skeptisk over for Skytte som erstatning for Okosun. Omvendt er det vel for tidligt at sige, om det er sådan, det ser ud i Bos hoved. Dels er der stadig halvanden måned til at hente en anden erstatning. Dels kan det tænkes, at Bo forestiller sig et AC-hold med et lidt andet udtryk og nogle andre spidskompetencer i efteråret. Det vil alt sammen stå meget klarere, når kalenderen viser 1. august - og forhåbentlig også lidt før det Smile

(Men ja, det svier, hvis vi kun har fået 3 mio. for Okosun; det ligner dårligt købmandsskab)

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 10:34
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

Jeg synes, det giver rigtig god mening at polstre klubben til svære tider, og min klare opfattelse er, at man skyder langt over målet, hvis man maler et billede af lyssky pengemænd, der meler deres egen kage bag kulissen. Hvis ikke vi viser rettidig omhu, ender vi som FC Vestsjælland eller Lyngby. Engang var "tæring før næring" et stolt slogan i Horsens - det blev lidt glemt i pokal- og Europa League-euforien - men nu har vi fat i den lange ende igen. Økonomisk snusfornuft er en del af AC Horsens' identitet i min bog, og det har jeg det rigtig godt med.
Nu mener jeg ikke jeg fik sagt at der render lysky pengemænd rundt i fører-bunkeren på Langmarksvej. 
Jeg påstår at man lader sin investering falde i andre investorers hænder, når man blot lejer i stedet for at eje. Ganske enkelt som når man køber sit stereoanlæg på klods i stedet for kontant, så vil den skarpe analyse vise at man betaler langt mere for sit køb når man lejer i stedet for at eje.

Nu er der langt fra stereoanlægget til fodboldens verden - og måske alligevel ikke. For når du, og andre taler økonomisk snusfornuft og rettidig omhu, så forbinder jeg ikke det med tilfældige lejekontrakter hvor man afskriver enhver chance for gevinst.
Det er netop på transferindtægterne at Horsens har skabt det bedste grundlag for en fornuftig økonomi - men det laver man måske om på nu.

Når alt det er sagt, så kan jeg godt forstå noget af snakken. Reese var måske udenfor rækkevidde, og kun fordi FCM ville langtids-sikre deres investering, gjorde at vi får gavn af ham et år.

Men Sammy Skytte ? Det ser jeg ingen perspektiv i. Jeg håber jeg bliver glædeligt overrasket Smile
Og - ja - vinduet er jo kun åbnet, så jeg prøver at lade blodtrykket falde lidt og håber der dukker noget op på glædes-barometeret.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 10:48
Lidt fra folkebladet.
Okusun skulle værre det 3'de største salg, Joronen gik for 6 mill. kr. Nogen der ved hvad vi fik i det 4'de størst salg?

Oliver Drost træner med i Mainz, hos hans fætter Emil Berggren, forhåbentlg kun et familiebesøgWink

Vi har en ung Brøndby angriber på besøg, Mileta Rajovic. Hæfter mig ved at han for 9 måneder siden, rejst i utide fra Randers, fordi han fik hjemve.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 11:15

Jeg påstår at man lader sin investering falde i andre investorers hænder, når man blot lejer i stedet for at eje. Ganske enkelt som når man køber sit stereoanlæg på klods i stedet for kontant, så vil den skarpe analyse vise at man betaler langt mere for sit køb når man lejer i stedet for at eje.

Nu er der langt fra stereoanlægget til fodboldens verden - og måske alligevel ikke. For når du, og andre taler økonomisk snusfornuft og rettidig omhu, så forbinder jeg ikke det med tilfældige lejekontrakter hvor man afskriver enhver chance for gevinst.
Det er netop på transferindtægterne at Horsens har skabt det bedste grundlag for en fornuftig økonomi - men det laver man måske om på nu.
To indvendinger:

1) At leje en spiller kan ikke sammenlignes med at købe et stereoanlæg på klods. Det sidste er uklogt, fordi du betaler en "transfersum" OG så betaler du renter oven i. Vi betaler kun "renterne" for Reese og Skytte, jeg vil endda gætte på, at vi får dem relativt billigt som led i handlen med Okosun. Den eneste måde, analogien hænger sammen på, er hvis du tager det for givet, at vi ville have fået en transferindtægt på de spiller(e), vi havde hentet i stedet for Reese eller Skytte - og det er jo langt fra en selvfølge; hvis en fjerdedel af alle indgåede kontrakter munder ud i en transfersum, så har man som klub gjort det sindssygt godt. En klub som Horsens, der ikke har økonomien til at gamble på de store gevinster, bliver nødt til først og fremmest at betragte transferbetalinger som investeringer i at forstærke holdet og vurdere dem som sådan - transferindtægter skal man være meget forsigtig med at budgettere med.

At leje ER en økonomisk fornuftig løsning. Man giver afkald på fugle på taget til gengæld for at spare stort på både transfersum og ofte også løn (fordi klubben, der ejer spillerne, ofte betaler en del af den). Udfordringen kan være at få integreret de lejede spillere hurtigt nok til, at man får nok gevinst af dem, og ikke at have så mange, at det udfordrer sammenhængskraften på holdet.

2) "Det er netop på transferindtægterne at Horsens har skabt det bedste grundlag for en fornuftig økonomi" - måske det seneste halve års tid, men historisk set slet overhovedet ikke. I årene, hvor vi opbyggede ovennævnte egenkapital, solgte vi meget få spillere, og når vi solgte nogen, var det til peanuts. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanker om et eneste salg i millionklassen fra vi rykkede op i 2005 og til Gilberto blev solgt til Kina, og jeg glemmer sikkert noget, men det er alligevel sigende. Horsens' fornuftige økonomi har historisk set været baseret på et balanceret budget og investeringer, ikke at gamble med transferudgifter i håb om transferindtægter.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 11:19
@barkman årsrapporten 2017 viser at du har ganske ret ACH er fortsat økonomisk langt fra niveauet før Mølby nedrykningen:   http://www.achorsens.dk/sites/default/files/pdf/aarsrapport_2017.pdf" rel="nofollow - http://www.achorsens.dk/sites/default/files/pdf/aarsrapport_2017.pdf

Generelt så tænker jeg at det er en positiv udvikling at klubben er begyndt at kunne lave en forretning på salg af spillere - det har man aldrig kunnet tidligere, og det er en ekstremt vigtig del af en fodboldforretning.

Klubben er måske ikke økonomisk stærke nok til at holde på spillerne ift. henvendelser fra de andre superliga klubber, men til gengæld skal man heller ikke glemme at vi lystigt lejer "storebror" ift. de fleste 1. div. klubber.
Kan man fortsætte med - for relativt små beløb - at plukke de 2-3-4 bedste spillere fra 1. div. hvert eneste år, og så sælge dem videre for mio. beløb, så tænker jeg at det ikke er helt tosset.
Matej Delac har jo netop været ude og fremhæve denne egenskab/historik som en af grundene til at han valgte ACH. 
Mon ikke også andre spillere tænker det samme?

Transfermessigt er der naturligt ikke meget fremtid i lejekontrakterne, men jeg tænker at de er en del af handlen med Okusun.
FCM køber dem fri af nuværende forpligtigelser, og betaler deres løn i det år hvor de spiller i ACH.
Rent økonomisk giver det meget god mening for en klub uden den store likvide beholdning.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 12:12
Jeg er nu ganske tryg. Vi får polstret egenkapitalen og Bo får - forhåbentlig - lidt ekstra penge at lege med.
Som det bliver nævnt har vi ikke rigtigt solgt spillere før Gilberto - jeg husker kun Kenneth Emil til 2 mio og Henrik Hansen til 3. I dag sælger vi spillere i vildskab. Det er er kæmpe plus!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 12:15
@Barkman:
Nu tror jeg ikke nogen ved hvad vi betaler i leje for spillerne. 
At vi kun betaler "renterne" tvivler jeg på. FCM vil næppe investere i spillere, som med det samme udlejes, med mindre man har en øjeblikkelig økonomiske gevinst ud over investeringen (videresalgspotentialet) . De har netop investeret 7 millioner kr i Skytte og Reese. Med mindre de har så mange penge på heden at de ikke ved hvad de skal bruge dem til, vil de sikkert have lidt benefit for pengene ....udover den løn som Horsens overtager betalingen af.
Maybe I`m wrong. Jeg vil tro at klubber der lejer normalt betaler spillerens kontraktsmæssige løn plus 10-15%. Men det er blot et gæt.

Men hvis det er så stor en økonomisk fordel, så skal bestyrelsen da med det samme vedtage at vi lejer 15-18 spillere i stedet for at købe nogen. Man kender økonomien, ingen transferudgifter (selvom BH har været mega-dygtig til at sno sig uden om den del) og ingen andre uforudsete udgifter.
Jeg tror at AC Horsens ville knække halsen med den politik. Specielt i nyere tid, hvor tilskuer-interessen desværre er faldende. En hovedsponsor mangler fortsat. Placeringer som den flotte 6. plads kan vi heller ikke kalkulere med og de deraf lune forhøjede tv-penge.

Med andre ord ( og det er kun for min egen regning ): Hvis AC Horsens ikke fortsat forsøger at lave en "Joronen" så går det galt. Hvis man ikke fortsat følger trop på den udvikling man startede for 1½-2 år siden, hvor man aktivt leder efter spillere med udviklingspotentiale i 1 . eller 2. division eller lader en hjælpetræner glo på video i 48 timer i streg for at finde et guldkorn, så vil AC få sværere og sværere ved at nå sorte tal på bundlinien.

ACH´s økonomi kunne bedre modstå lidt udsving i økonomien for 10-12 år siden, hvor man købte hvis det gav mening - eller lejede hvis det var optimalt i øjebliksbilledet. Idag er organisationen skrumbet, indtægterne er bundet op på flere sårbare områder , blandt andet fra speedway. Indtægterne er totalt set faldet siden dengang, og derfor håber jeg at indlejede spillere kun forbliver i fåtal, mens ACH bruger tiden aktivt til det som Bo Henriksen måske er allerbedst til : at finde de spillere der kan give værdi for AC på banen ... og som indtægt i regnskabet.

EDIT/ Det var et større sIdespring: Lad os komme tilbage på sporet og diskutere sommertransfers i denne trådTongue

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 13:03
Senarie:

ACH vil have 6 mio. for Okusun - FCM vil betale 5 mio.

Aftalen bliver
3,5 mio i transfer + 2 stk. spillere der normalt ville give en lønudgift hver på 700-800.000 kr.
Dem får man så på en 1 årige lejeaftale til meget en beskeden leje.
Samtidigt tilknyttes en videresalgs klausul.

Resultat for ACH:
Okusun, bliver vekslet for 2 spillere, som der ikke skal betales løn til. 
ACH får en her og nu gevinst på 3,5 mio. samt sparer lønudgiften både til Okusun, samt til de 2 spillere de kan benytte det næste års tid.
Værdien for dette er vel ca. 1,5 mio. samlet for de 2 spillere, og 800.000 i sparet omkostninger til Okusun. Samlet værdi 2.3 kr.
Økonomien i dette Okusun salg er derfor 3,5 + 2,3 = 5,8 mio. kr. 
(og så har man ovenikøbet 2 spillere til rådighed mod kun en tidligere)
På sigt håber man så er videresalgs klausulen bliver en lottogevinst, der kan indløses om et par år.

Resultat for FCM:
De får den spiller de gerne vil have, til en samlet udgift på 5 mio. kr.
Samtidigt har de lånt ACH 7 mio. kr. i et års tid. 
Penge som de håber på forrentes ved at de får 2 dygtigere spillere retur - præcis som det var tilfældet med Mads Døhr.

Alt i alt giver en handel som denne meget god mening for begge parter.

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 13:05
@Fodbold Tosse @Barkman @Thomsen, jeg er på jeres hold her. Træk nu vejret dybt ind i maven og vent lidt tid, så begynder der at tegne sig et samlet billede som vi kan tage stilling til. Lige nu virker det som panik her på siden.

@Rasbak, mfl. Vi har altså kun lejet to (2) spillere ud af en trup på 20-22 mand. Rolig nu. Det ændrer ikke på det billede af en klub vis forretningsmodel baserer sig på at købe billigt (læs: gratis) og sælge dyrt. Vi har kun indtægter fra fodbolden nu. Speedway er ude af vore hænder. Der tjener vi kun på ølsalg/pølser samt en mindre lejepris. Så sponsorer og billetter samt transferindtægterne skal bære vore klub. 

På generalforsamlingen blev det sagt tydeligt og klart at målet er minimum 10 mill. som egenkapital for at kunne klare en evt nedrykning. Det er ikke meningen at pengene skal ned på bunden af en sort brønd eller i usle kapitalisters lommer. Nej, de skal bruges med omtanke og det ved jeg både Bo og Kristian arbejder stenhårdt på hver eneste dag. Er alle kontrakter lige klogt skruet sammen? Sikkert ikke, men vi bliver klogere for hver dag - os allesammen (forhåbentlig).

Bestyrelsen får stort set ingen honorar og de har i 2-3 år selv brugt fritid på at stemme dørklokkerne hos sponsorer, da organisationen var i knæ. Vi taler om stenhårdt arbejdende og dedikerede mennesker, der gør alt dette med et stort gult hjerte. Ellers sad de ikke i bestyrelsen. De fortjener vores allerstørste respekt. Uden dem - ingen AC idag. 

På generalforsamlingen blev det også pointeret at AC ikke har nok pondus til at sælge direkte til udlandet. Netværket er ikke stort og stærkt nok. Salget af Ludwig er på den front en streg i regningen, da OB sjældent sælger til udlandet for store summer. Vores spillere skal forbi FCM, FCN, BIF eller FCK for at vi kommer til at tjene på videresalgsklausuler. Der har vi virkelig flyttet os siden JH-tiden. 

On-Topic: Såvel Borring som Rune er tilknyttet på kontrakter og vi har forlænget med dem vi tror på i fremtiden. Dels for at sikre evt. transferindtægter, men også for at sikre en kultur/stamme i truppen, der ikke blot er folk på gennemrejse. Når det er sagt så ved vi jo reelt ikke om BH ikke kunne få fat på Reese direkte, netop fordi FCM bød sig til. Men måtte acceptere en mellemløsning, da Ludwig problematikken har været kendt i lang tid.

Hvis der er nogen der kan ruske op i Skytte så må det være BH. Hans mandskabspleje fejler jo ikke noget, så mon ikke vi får se en lidt anden Skytte end vi gjorde i den seneste sæson.
Mit gæt er også at vores spillestil vil blive lagt om med to mere "normale" angribere i stedet for en hængende semi-angriber. Men det vil tiden vise, når BH har fået alle brikkerne på plads.

Nu vil jeg tage ja-hatten på og så ønske alle et godt VM samt et lykkebringende transfervindue. 

Vi ses på stadion :-)

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 13:10
@Fodbold Tosse
OK. Det er nyt for mig.
Jeg fik refereret at aftalerne med Reese og Skytte IKKE havde noget med Okosun-handlen at gøre. Så er det selvfølgelig et andet regnestykke.

@Peter Trane: Tak for et godt og oplysende indlæg Thumbs Up
Dog vil jeg gerne pointere, at "panik" er et forkert valgt ord . Vi diskuterer nogle begreber som økonomi og leje/købe - både i generelt forstand i en fodboldklub, sammenholdt med den situation der lige opstod her i ugens løb. 
Det er jo det et forum forhåbentlig skal bruges til . Der er bestemt ikke for megen diskussion herinde i forvejen.Wink

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 14:30
Så vidt jeg ved, var det også strategien under Kent Nielsen at finde spillere i de lavere rækker, som man kunne udvikle videre på. Og der var jo også succeshistorier som Kenneth Emil Petersen, Henrik Hansen (tak for remindere, Thomsen) og Gilberto, men man må sige, at Bo Henriksens succesrate har været noget højere. Det tror jeg bare ikke er udtryk for en ny strategi, men for en blanding af dygtighed og - det skal vi ikke være blinde for - held.

Den sidste del betyder i min bog også, at vi ikke kan læne os for hårdt op ad transferindtægterne. De skal bruges til at polstre biksen, når de kommer, men så vidt muligt ikke regnes ind i almen drift. Et år som det foregående, hvor vi har solgt 4 spillere til millionbeløb, er undtagelsen og ikke reglen for en lille klub som Horsens.

Hvad leje angår, så er praksis mig bekendt, at den lejende klub højst betaler spillerens fulde løn og typisk noget mindre end det. Det er købers marked, fordi den udlejende klub typisk ikke er interesserede i at benytte spilleren i udlejningsperioden - eller spilleren vil ikke spille for klubben, der ejer ham, f.eks. efter en nedrykning - og derfor er der brug for hjælp til at få holdt ham skarp. 

Mindes den centerforsvarer, vi lejede fra en britisk klub (navnet er væk), hvor Bo bagefter fortalte, at spillerens klub i første omgang troede, ACs tilbud var per måned - men det var for hele sæsonen Big smile

Grunden til, at man ikke bare lejer hele truppen, er selvfølgelig dels, at man så er 100% afhængig af, hvem man lige kan leje - lejemarkedet er trods alt meget, meget mindre end købemarkedet - og dels, at det ville gå voldsomt ud over holdet sammenhængskraft, både på det taktiske og det personlige plan. Men i England lejer klubberne jo spillere flittigt ud til hinanden, hvor trafikken selvfølgelig især går fra de store klubber til de mindre, ofte i lavere rækker (jf. f.eks. Joronen og Delac' cv'er).

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 14:40
@Rasbak 
Først tak. Dernæst undskyld, det var ikke mening at tale ned eller være belærende. Desuden panik skulle have stået som "panik" eller med et Wink

Mit mål var mere at udtrykke min tro på, at BH/KN/forretningsudvalget ved hvad de gør og indtil det modsatte er bevist, så holder jeg ved min tro. Men derfor kan/skal vi stadig have en diskussion - enig.
Jeg har fulgt HfS/AC tæt siden 1974 og været med nede i Danmarksserien. Så lidt bølgeskvulp ved et transfervindue, er intet at regne i forhold til en kold efterårsdag i regn og slud på Varde stadion Wink

Helt ærlig begynder jeg ligefrem at tro at BH også søger disruption - ikke for kaos skyld, men fordi det får en trup (og en træner) til at være ekstra opmærksom samt ikke begynde at blive selvfede. Efter en 6. plads kunne en sådan tilstand nemt risikere at indfinde sig i en trup (tænk tilbage på 2007/2008 og 2011/2012). Det er også derfor der altid skal ske en lille udskiftning i en trup ved hvert transfervindue, fordi så holdes alle skarpe (men dog helst ikke som sommeren 2017....)

Posteringsdato: 14 Juni 2018 kl. 16:13
Lejeaftaler giver intet afkast i kr , troede de var blevet klogere med de lejeaftaler er meget nervøs for den kommende sæson , forsvaret er snart helt nyt og stadig ingen ny angriber og vores bedste spillere er solgt og det med forstærninger er blevet forringelse indtil videre

Print side | Luk vindue