Print side | Luk vindue

AC Horsens - Hobro IK

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Superliga
Forum beskrivelse: Tekst
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=663
Udskrevet den: 16 August 2018 kl. 02:42

Emne: AC Horsens - Hobro IK
Indlæg fra: Lars
Emne: AC Horsens - Hobro IK
Posteringsdato: 27 Juli 2018 kl. 15:20

Svar:
Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 03 August 2018 kl. 11:03
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/horsens-bytter-maalmand-og-er-klar-til-sende-rekordkoeb-i-kamp

Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 05 August 2018 kl. 10:46
Så gælder kampen på hjemmebane mod Hobro IK
Lad os håbe vi bliver mange på lægterne til at bakke spillerne op - nu skal vi have point på kontoen og gerne 3 af slagsen

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses! 

Indlæg fra: Jeno
Posteringsdato: 05 August 2018 kl. 15:35
Hvis ikke de får en angriber før 31 aug. Så ligger vi sgu sidst i tabellen

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 05 August 2018 kl. 16:59
Man kan sige hvad man vil om hans fodboldkvaliteter, men Mikkel Quist var igen-igen-igen-igen absolut kampafgørende for Horsens.

Er lidt både og ift. Mathias Kristensen. Tror egentlig han har det der skal til, men der skal godt nok arbejdes med hans placeringer på banen.
Når man kun spiller med en reel angriber, og denne spiller ovenikøbet er +2 meter høj, så SKAL denne spiller konstant befinde sig ud for bagstolpen af modstandermålet, på linje med modstandernes bagerste spiller, og retvendt med fronten mod den medspiller der har bolden.
Er man af en eller anden grund ikke placeret i den position, så SKAL man spurte alt hvad man overhovedet kan for at komme i tilbage den position!

Præcis det samme sted som Kjartan altid befandt sig - blot fratrukket den lille meter han konstant var offside. :-)

Og så er Mathias Nielsens tid på midtbanen (og nok også som anfører) ved at være et overstået kapitel.

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 05 August 2018 kl. 19:04
Elendig dommer præstation, som koster sejren...
Mathias Kristensen har ikke noget at gøre i Superligaen...
Mathias Nielsen er langt fra fordums styrke...
Sammy Skytte smider alt for meget væk, godt han kun er på et lejeophold...
Sivert Heltne Nilsen bliver et kæmpe hit...
Hallur Hansson fortjent "Man Of The Match"...
Var der mon hældt sovemiddel i pause teen?
...og så mangler vi desperat en stærk midterforsvarer ala Mads Rieper/Andreas Agustsson, samt en eller to angribere der har bare lidt mål i støvlerne...

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 05 August 2018 kl. 20:03
Citat: Photonoir Photonoir skrev:

Elendig dommer præstation, som koster sejren...
Mathias Kristensen har ikke noget at gøre i Superligaen...
Mathias Nielsen er langt fra fordums styrke...
Sammy Skytte smider alt for meget væk, godt han kun er på et lejeophold...
Sivert Heltne Nilsen bliver et kæmpe hit...
Hallur Hansson fortjent "Man Of The Match"...
Var der mon hældt sovemiddel i pause teen?
...og så mangler vi desperat en stærk midterforsvarer ala Mads Rieper/Andreas Agustsson, samt en eller to angribere der har bare lidt mål i støvlerne...

Jeg kan hamre enig-knappen i bund til det hele !

Flot debut af Sivert.......ham bliver vi rigtig glade for.

Jeg synes faktisk at  Emmanuel Sabbi  fra Hobro i dag gjorde det rigtig fint. Han er ung og kan måske udvikle sig yderligere.......en type som ham der kan udfordre på egen hånd er lige hvad vi mangler, ligesom en Kjartan type der altid formår at være på rette sted foran målet.

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 10:19
Ja, Sabbi var en stor mundfuld for vores forsvar - god teknik og speed og forrygende fightervilje. Ham bliver de glade for i Hobro.

Matthias Kristensen er langsom og klodset, men man så i glimt de spidskompetencer, som fik Bo til at give ham chancen. Jeg er ikke helt klar til at opgive ham, men på sigt bliver han forhåbentlig reserve og ikke starter!

(Fordi vi finder nogen, der har kvaliteterne til at starte inde, forstås)

Ellers helt enig med dig, Grev Axel.

I forhold til midterforsvaret, så kan man jo håbe på, at de får det lidt nemmere, når Sivert er med til at beskytte dem - men det er rigtigt, at både unge Mads Juel og Søren Reese, som er mere rutineret og burde være mere driftssikker, laver nogle mærkelige fejlvurderinger til tider og indimellem taber dueller, de bare ikke burde tabe. 

Matej Delacs kæmpefejl var forhåbentlig undtagelsen, der bekræfter reglen!

Og ja, Skytte laver fine ting hist og her, men det bliver ikke til noget - andet end kontraangreb til modstanderne. Jeg har svært ved at se, hvad vi skal bruge ham til, for at være ærlig.

Nå ja, og så blev Borring åbenbart skadet igen? Dybt suk.

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 11:10
Hobro's bedste Peter Munch Larsen

Endnu en kampe hvor det er tydeligt, at der skal ske forbedringer:
1. Forsvaret igen ser vi meget passive ud ved deres andet mål, det gjorde vi osse mod SønderjyskE. Hvis vi giver den slags lette mål væk, er det forståelige at vi ikke har kunne holde clean Sheet i 19 kampe.
Delac er en god målmand, men også til tider lidt for "farverig". Den frispilling han lave 1 halvleg.
Også den da han lavede straffe i Parken.
Forslag hvad med Mathias Tauber, som Lyngby ikke kunne bruge !

2. Sammenspillet er ikke godt nok. Forhåbentlig bliver det bedre.
Var Borring skadet?????, ellers var det godt nok en elendig indskiftning. Mathias Nielsen var ikke god.

3. Angrebet.
Drost en stor skuffelse. Han virkede som en ung ærgerlig angriber, der ville mere også på et højere niveau end ACH. Med Kjartan, Tsheimbe væk, og Kryger skadet havde han en gylden mulighed for at vise at det var ham der skulle satses på. Det har han ikkeThumbs Down
Arndal var en mulighed, men har han rykket sig nok siden han kom til klubben? Eller er han bare en god indskifter.
Mathias Kristensen er vel det bedste bud på en angriber, så længe Kryger er skadet.
Dog mangler han en del. langsom, der var godt nok ikke meget fart i de ben. Han kan næppe løbe fra nogen Superliga forsvarer.
Dog er der muligheder i ham som "fyrtårn", enten scorer eller at forlænge bolden til medspiller som han gjorde ved 2-2 scoring. Kunne være en spiller vi smider ind i kampene hvis vi jagter en scoring. (når vi får den angriber, vi jagter)
Hallur virker som den farligste offensive spiller vi har PT.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 11:30
Familiens gøremål gjorde at jeg desværre ikke så kampen, så jeg nøjes med at kommentere på et par indlæg.
Sabbi : ham tænkte jeg også på da han bankede en superkasse ind i sæsonens første kamp for Hobro i Vejle. Sikke en forstærkning han kunne blive
Lyngby`s Mathias Tauber er også strejfet mig, men det ærger mig faktisk mere lige nu at Bo ikke fik en forlængelse med Delphin Tshiembe, der ville være et godt alternativ til Reese/Juel. På bold.dk kan man netop nu læse at han fortsætter karrieren i bedste skotske liga.

Der bliver snakket en del om formation. 
Mon i virkeligheden ikke at en almindelig 4-3-3 ville passe bedst til holdet nu ? 
En reel angriber (som BH skal finde i en fart - Hansson kan agere frontløber indtil da) Det er  på kanterne vi er bedste besat i forhold til truppens spillerprofiler . Borring - Frantsen- Qvist- Hansson - Nymann -Kryger er alle gode kantspillere, og flere af dem passer ikke for godt ind i 3-5-2 som BH hidtil har spillet. 

Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 12:02
Rasbak: Sjovt nok var det faktisk det, jeg troede vi spillede i første halvleg i går. Med Skytte som offensiv midt og Borring og Hansson som wings. Undrede mig godt nok over, at Skytte var SÅ offensiv, men på den anden side forstår jeg sjældent, hvad han render og laver ...

(Det viste sig at være en 4-4-1-1; først efter Hobros scoring skiftede han til 3-5-2, hvilket gav holdet noget mere pondus offensivt)

Hansson tror jeg ikke på som spidsangriber i en 4-3-3, han er ikke nogen boksspiller. Så hellere Matthias Kristensen på toppen og Hansson ud på kanten, hvor jeg ikke er helt enig i, at vi er så godt besat endda: Borring har glasben, Kryger er stadig skadet og Qvist har ingen speed eller gennembrudsstyrke. Reelt har vi to højrebacks, hvoraf den ene glimrede ved sit fravær i går, så måske er han også skadet?

(Takket være den åndssvage nye datalovgivning må klubben ikke længere fortælle os, hvad spillerne fejler, så dit gæt er lige så godt som mit!)

Hvad Tshiembe angår, så tænker jeg ikke, han er bedre end hverken Juel eller Reese. Problemet er, at Reese ikke er den forsvarskaptajn, som Ludwig var; vi mangler nogen med det kølige overblik inde i det midterforsvar ...

Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 12:32
@Barkman: Der er ikke nogen steder hvor vi er "godt besat". Med skader er truppen notorisk tynd i kanterne. Men kantspillet har altid været en "Horsens specialitet" og i manglen af angribere med pondus kunne en 4-3-3 give mening.
Jeg ved ikke engang selv hvem jeg tror på kan besætte pladserne lige nu. Indtil vi får en angriber der kan/vil lidt mere, så ser det skidt ud. Nej Hansson er ikke boksspiller men vel det bedste offensive "all-round" kort lige nu.
Og Tshiembe var ikke ment som andet end breddespiller. Men det kunne vi sandt for dyden også godt bruge. Efter hvad jeg hører her, er Mathias Nielsen er LAANGT fra noget der minder om form, og Kortegaard`s naturlige plads er bestemt heller ikke i midterforsvaret som jeg ser det....

Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 13:23
Fair nok med Tshiembe som breddespiller! Og enig, det er svært at få øje på gode løsninger offensivt; det er noget med at finde den mindst ringe ...

Kantspillet en Horsens-specialitet? Sjovt, sådan har jeg aldrig set på det, tværtimod. Hvad får dig til at skrive det?

I min optik har vi haft stærke målmænd, midterforsvarere, centrale midtbanespillere og momentvis angribere, men kanterne har sjældent været ekstraordinært gennembruds- eller indlægsstærke, og ofte har de brugt meget energi på at deltage i spillet mere centralt i banen. Lavede man en all-time statistik over AC-mål, så vil jeg gætte på, at scoringer efter indlæg fra kanten rangerer langt under f.eks. scoringer efter dødbolde eller dybe stikninger ...

Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 14:00
Af dem jeg lige kan huske: Johan Absalonsen, Issey Ferran og Rawez Lawan og  senere Jeppe Mehl, Kryger. Vel også Andrè Bjerregaard og Joseph Mensah i nyere tid :-)

I sin tid var Nakajima-Farran en af de bedre kantspillere, der også delvist agerede rendyrket angriber .
Jeg mener at Jonas Borring specielt var interesseret i en kontrakt i Horsens, netop fordi vi stadig lagde vægt på kantspillet. 
Det gør vi så ikke ubetinget mere, og sikkert til Borrings skuffelse.

Jeg ved det er en hypotetisk diskussion, så jeg vil nøjes med at se sportsnyheder igennem hver dag for at se efter nyheder på angrebsfronten :-)

Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 14:55
Absalonsen og Issey-Farran husker jeg som okay, men langt fra assistkonger. Begge endte med at blive brugt mest i angrebet. Lawan var ubetinget bedst som angriber ved siden af Gilberto. Jeppe Mehl blev aldrig en kampafgørende spiller for os, Kryger er heller ikke den, der sætter en mand med speed eller driblinger Smile

Den arketypiske Horsens-kantspiller - og måske også den, der var med i flest mål i sin tid - var vel nærmest Søren Friis. Og han lavede som jeg husker det sjældent sine assist ved at smække den ind fra kanten, men typisk ved at være spilstation midt på banen i kontraer, hvorfra han kunne lægge gode stikninger op til angriberne.

Til gengæld har vi i perioder haft backs, der kunne lægge et anstændigt indlæg, f.eks. Erik Marxen. 

Nå, anyway, forhåbentlig kommer der snart en forstærkning eller to, som kan gøre kabalen lettere at løse!

Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 06 August 2018 kl. 17:02
Vi havde nu nogle fremragene kantspillere i Kent Nielsens tid, der kom vi meget over kanterne og tit og ofte med overlab 

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 07 August 2018 kl. 20:10
I glemmer Yasin Avci. Han kunne sætte en mand - og to.
Men ellers har vi vel mest haft det jeg konsekvent kalder Kasper Klausen typen (hvis I kan huske ham? Min allerførst AC kamp var han blændende i. Der vandt han mit hjerte). Det er typen der ikke sætter en mand og løber mod baglinjen, men mere en arbejdshest der leverer defensivt og er stabil uden udsving hverken den ene eller anden vej

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 08 August 2018 kl. 09:25
Enig, Kasper Klausen-typer har vi haft mange af. Og ja, Avci kunne drible, men slutproduktet kneb det med Smile Samme med f.eks. en Mensah.

Måske handler det først og fremmest om, at gode kantspillere er dyre, og AC er fattig?

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 08 August 2018 kl. 10:31
Der tror jeg du rammer den ret godt, Barkman!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Print side | Luk vindue