Print side | Luk vindue

AC Horsens - AGF

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Superliga
Forum beskrivelse: Tekst
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=692
Udskrevet den: 15 Juli 2020 kl. 13:05

Emne: AC Horsens - AGF
Indlæg fra: Lars
Emne: AC Horsens - AGF
Posteringsdato: 31 Marts 2019 kl. 12:38

Så gælder det d. 5. april lokalopgøret mod De Hviie fra nord. Begge hold skal bruge point for at holde SønderjyskE stangen, så helst 3 point, men uafgjort kan også bruges.
Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!

Svar:
Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 02 April 2019 kl. 01:19
Er det ikke fredag d. 5.april, AC skal spille mod AGF ? ?

Har man glemt at stille tiden 1 time frem ?

🤪😂😎

Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 02 April 2019 kl. 16:41
Jo det er - tak fordi du gjorde opmærksom på fejlen - det er nu rettet

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 05 April 2019 kl. 22:00
Fyr Bo Henriksen

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 05 April 2019 kl. 22:21
Selvfølgelig skal Bo Henriksen ikke fyres, selv den mest naive tror vel ikke at holdt pludselig begynder at vinde, hvis træneren fyres... Bo Henriksen har gjort det fantastisk i ACH og så på grund af mindre krise, en reel krise indrømmer jeg - så vender rygklapperne sig og kræver en fyring - burde man ikke hellere stå sammen og støtte holdet som rigtige supportere? Jeg er sikker på at Bo Henriksen, holdet og klubben udemærket ved, at det vi har set de sidste 5-6 kampe ikke er godt nok.

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 05 April 2019 kl. 22:39
Tjaaah - jeg er Henriksen-fan, men er godt nok også ved at være frustreret. Han har været her længe efterhånden, og ja, der har været stor udskiftning på holdet, men vi har jo aldrig været i nærheden af at spille så godt, som vi gjorde i de bedste perioder under Mølby og Kent Nielsen.

Jeg er ikke sikker på, at Henriksen i sin Horsens-tid for alvor har modbevist de kritikere, der mener, at han savner taktisk forståelse. Han kan scoute gode spillere til billige penge, han kan motivere dem til at fighte, men kan han strikke et taktisk stærkt hold sammen? Jeg synes, det har knebet med det.

Det virker, som om han rager i mørket efter løsninger, ikke som om han systematisk arbejder sig frem til noget brugbart.

Katastrofeforår. Lige nu er det lidt svært at se enden på den her nedtur ... Vi kan bare ikke spille fodbold i forårsmånederne, åbenbart

Posteringsdato: 05 April 2019 kl. 23:57
Jeg er gigantisk Bo fan! Ingen tvivl om det! Men jeg var mistet modet. Jeg har mistet troen på, at han har de taktiske værktøjer til at vende bøtten.
Jeg er fløjtende ligeglad med hvor kønt de spiller. De skal bare vinde. Problemer er, at selvom der bliver spillet tusinde minutter i ek kamp vil Horsens stadig ikke score. Og defensiven sejler. Det går bare ikke.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 06 April 2019 kl. 07:39
Jeg er også Bo H fan, og imponeret over de resultater han har lavet i Horsens. 
Både målt direkte på pointhøst i Superliga`en, men også de resultater der på managersiden har affødt gode og givtige transfers med penge og overskud i kassen til følge.

Men lige nu er der mentalt noget der halter lidt. Spillernes overskud er ikke så stort som klubkassens. Det er et særsyn for det plejer at være lige omvendt Smile.

Men hvad skal der til ? Er det virkelig, som flere er inde på , tiden til nye input på trænersiden, eller er det en midlertidig krise, som spillere og trænerteam skal have lov at reagere på ?:

Kønt var det ikke igår, og selvom Bo H desperat prøvede at reagere allerede efter en halv time, så havde det ingen virkning.

Værst af alt. Stakkels Tobias Arndal følte endelig at han fik chancen efter et turbolent lejeophold hos Næstved.... og så bliver han flået ud efter 23 minutters spil. Han bliver sgu svær at "samle op" efter den ydmygelse.

Forsvaret sejlede, og jeg har svært ved at dele Bo H`s begejstring for Qvist som bagstopper. Han er mildest talt uortodoks i sine indgreb og placering - og det er ikke det som en stadig grøn Juel Andersen har brug for.

Jeg har Bo H "mistænkt" for at give Qvist en rolle - og lige meget hvor på banen - blot for at lukrere på muligheden for dødboldene på indkast. 
Men uanset hvor meget BH selv snakker farligheden af dødboldene op, så viser fakta at AC ikke længere har den power i højde og fysik til at sætte dødboldene i kassen - og så gør vi os en bjørnetjeneste ved stædigt at holde os til det koncept - selvom holdet måske skulle prøve en helt anden boldbesiddende stil med shortpassing og dybdeløb, som ville passe vores små vævre angribere langt bedre.

Midtpå så vi hvorfor Bjarke J ikke længere er Bo H`s foretrukne midtbanegeneral. Hold da op en jammerlig kamp Jacobsen spillede - helt blottet for selvtillid.

Fremme brillerede Drost og Junker igen med en helt igennem anonym præstation. Selvfølgelig blev det ikke bedre af, at back`s og kanter ikke fodrede med ret meget.
Det var selvfølgelig også AGF`s fortjeneste, for sjældent har jeg set et bedre AGF hold med en virkelig overbevisende indsats.

Det kan blive to meget vanskelige kampe mod Vejle, der måske har fundet selvtillid og momentum med Gâlca som ny inspirator på sidelinien. Hvis Vejle formår at pille ACs spil fra hinanden som de gjorde mod AGF, så bliver det bestemt ingen walk-over.

Det ligner bestemt et scenarie med  en 3.plads og nye kvaler omkring play-off kampe. Men lad der nu løbe lidt frisk vand igennem åren før vi afskriver AC muligheden for selv at navigere båden sikkert i land.  

Men der skal godt nok steppes op .....

Posteringsdato: 06 April 2019 kl. 09:39
Nuvel - at kræve Bo fyret var nok lige overilet. Men der er pres på.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 06 April 2019 kl. 10:47
De gule er i kriseOuch
PT. er vi det hold der præstere dårligst, af alle 14.
Mod AGF:
Lumb's indlæg var der ikke nok kvalitet i.
Qvist i midterforsvaret, er stadig ikke vild med det. Han har specielt problemer overfor hurtige rapfodet typer.
Hans meget berømmet evner som langkaster. Får vi nok ud af det, eller er det desperation over at vi har svært ved at skabe chancer. Ofte ender indkastene i hænderne på målmand, eller i ingenting.
Hvis vi skal lykkes med langkastene, skal der også være modtager. Sidste år havde vi spiller som Sanneh, Ludwig, Okosun,Thorsen og Kjartan der kunne tage fra, vi har simpelhen ikke spiller der er lige så gode modtagere, derfor får vi meget lidt ud at langkastene.
Bjarke Jacobsen er af nogen beskrevet som måske vores bedste spiller, hvorfor!
JA han er rolig på bolden, men han har det med at komme i dumme situationer, hvor han taber bolden. Han har været dyr. Mod AGF var det ham der tabte bolden uden for feltet ved det andet mål. Og det var ikke det eneste bold tab i den kamp. Mod Esbjerg tabte han bolden ved deres eneste scoring.

Men generelt ligner vi et hold i krise. Forsvaret er det dårligste i superligaen, vi har indkasseret 48 scoring i mod os (Hobro lige så dårlig, men de kan i det mindste score)
Vi har spillet 8 kampe i 2019. Hvis vi ser bort for kamp 2 mod Vendsyssel, hvor vi var i overtal længe, så har vi i de resterende  7 kampe en score på 2-13. 2 scoringer, ingen af disse er lavet af en angriber. Af de 5 scoringer vi har lavet har Drost lavet en.
Så Bo's ønske efter sidste sæson, om at vi skulle satse på en "bedre" angriber og forsøge ikke at være så afhængig af dødbolde, er ikke lykkes.

Nu står vi så overfor 2 kampe mod VB. Et hold Bo har en elendig statistik imod. 5 kampe, sølle 1 point, der kom i en kedelig 0-0 kamp tidligere på sæson.

Det mest positive lige nu må være, at der er lavet noget om i den nye struktur. Så de 2 4'er mødes i en kamp om direkte nedrykning. Mens 3'ren har 2 forsøg på at overleve i superligaen. Og med 11 point ned til VB, kan det vel ikke gå galt!Ouch

Posteringsdato: 06 April 2019 kl. 21:56
@ Rasbak: Problemet med hele ideen om, at vi skal spille short passing, fordi det egner vores angribere sig bedre til, er at vi har prøvet det, faktisk virkelig længe. Allerede for et år siden begyndte Bo at sætte Mikkel Qvist af holdet, fordi de lange indkast ikke virkede lige så godt efter Bubacarrs afgang, og siden da har han med stærkt vekslende held forsøgt at få en anden form for angrebsspil til at fungere.

Fodbold Tosse har andetsteds leveret en glimrende analyse af, hvorfor det ikke for alvor er lykkedes, så det behøver jeg ikke bruge tid på; pointen er, at Henriksen jo netop nu prøver at vende tilbage til dødboldene, fordi det mere pasningsorienterede angrebsspil har spillet totalt fallit. Vi har simpelthen ikke de begavede pasningsspillere, der kan sætte vores offensivspillere op.

Problemet er så, at dødboldene heller ikke virker længere.

Gode dyr er rådne. Krisen kradser.

Posteringsdato: 07 April 2019 kl. 09:30
Aaarh jeg ved sgu ikke rigtigt...

I tiden hvor ACH entydigt spillede på fysisk power og dødbolde, da havde man en pointe. 
Man havde spillerne og det var stort set alle mål der blev scoret efter en eller anden form for dødbold.

Så forsøgte man halvhjertet at ændre konceptet for at have andre virkemidler, men især Kristensen og Finnbogason var ikke de rigtige typer som afsluttere på dybdeløb.

Jeg læner mig ikke op af nogen statistik.

Man har imo aldrig gået helhjertet efter at spille hurtigt, med speed som overraskelsesmoment, selvom man har Drost og Junker foran. Nymann og Prip som hurtige kanter og Hansson og Heltne som dynamoèr, så at det "så rigeligt er forsøgt" er jeg ikke enig i.

Det har virket i enkelte kampe, der var antydninger af det i Brøndbykampen i denne  sæson.

Visse spillere fungerer aldrig i det hurtige omstillingsspil. Mathias Nielsen og Bjarke Jacobsen er begge gode spillere, men i opspillet bremser de mere end de igangsætter.

Jeg synes at krisen lige nu skyldes at man ikke rigtig tror på nogen modeller .... Det er tydeligt at Qvist`s rolle har været at genindføre det totale sats på dødbolde. 

Man når jo ikke at blive farlige overhovedet, men alligevel spiller man halvhjertet bolden op, mens man håber at bolden tackles og ryger ud til nyt indkast. 

Hmm? Jeg er spændt på hvad Bo H vil ændre på. Han udtalte jo selv at man må ændre en rækkke ting, for hvis man bare gentager de ting der ikke virker, så vil det være dumt at håbe på at de virker næste gang ....

Posteringsdato: 07 April 2019 kl. 15:31
Det positive vi har er, at Brock Madsen er på vej i gear. Han giver trods alt mere tyngde på dødbolde end Drost og Junker.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 07 April 2019 kl. 16:55
Og hvor ked af det jeg er burde man takke VB de har lige slået sønderjyske 4-1. Det sætter vores kamp mod dem i relief, at den skulle vi havde vundet. 

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 07 April 2019 kl. 20:06
Et minus ved Vejle sejr er dog, at vi nu møder et Vejle hold masser af gejst...

Posteringsdato: 07 April 2019 kl. 22:34
Citat: Photonoir Photonoir skrev:

Et minus ved Vejle sejr er dog, at vi nu møder et Vejle hold masser af gejst...

Ja, gisp! Det ligner på forhånd endnu en træls dag i Vejle ...

Indlæg fra: Luca
Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 08:46
Måske en fordel mht. til Vejle kampen. VB tror nu at de er verdensmester, når de har vundet en kamp,
nu ligger presset på dem.

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 09:01
Det er en rigtig lorte situation - også at Vejle vinder.
Med 2 sejre over Horsens, så mangler de kun 2 point for at være fri at sidstepladsen - på bekostning af Horsens.
Som jeg ser tingene så er det faktisk den plads jeg frygter mest lige nu - Sønderjyske tror jeg grundet målforskel ikke kan holdes under ACH. 

Poleret og mere offensivt spil, er for mig at se en fuldstændig urealistisk vej ud af nuværende situation.

Jeg er i den helt anden grøft. Jeg mener at bedst mulige resultater i de sidste 4 kampe opnåes ved at "parkere bussen" fuldstændigt.
0-0 giver et point på kontoen, og "neutralisere" samtidigt 1 point. 
Netop det at der ved uafgjort "forsvinder" et point, kan blive meget vigtigt for Horsens.
Kan der spilles 2 x 0-0 mod Vejle, så er sidstepladsen jo eksempelvis ikke længere i spil for ACH.

Når man ikke har evnerne og niveauet til at producere en eneste chance, så er der kun muligheden for at ødelægge kampen, og spille på 0-0 tilbage.
Hvis vi så alligevel ender med at lave et enkelt tilfældigt mål, så skal det give 3 point.

Hvis der der spilles 4 x uafgjort i Horsens kampe kan slutstillingen meget vel blive:

AGF 39 point
Sønderjyske 36 point (bedre målforskel)
ACH 36 point
Vejle 32 point.

Evner Horsens at lave et enkelt heldigt mål, og dermed vinde en kamp, så ville man med samlet 3 point i de andre 3 kampe, være sikret.
Alternativt må man håbe på at AGF vinder begge kampe mod Sønderjyske.
Eller at Vejle også kan tage point fra Sønderjyske i den næste kamp.

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 11:04
Fuldstændig enig. AC er slet ikke i en forfatning, hvor de kan begynde at spille frisk, offensiv fodbold - det kræver de rigtige profiler, selvtillid og spillere i form, og vi har ingen af delene. Kompromisløs betonfodbold med minimal risiko ligner en langt mere farbar vej lige nu.

Just like old times Smile

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 13:58
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Jeg er i den helt anden grøft. Jeg mener at bedst mulige resultater i de sidste 4 kampe opnåes ved at "parkere bussen" fuldstændigt.
0-0 giver et point på kontoen, og "neutralisere" samtidigt 1 point. 
Netop det at der ved uafgjort "forsvinder" et point, kan blive meget vigtigt for Horsens.
Kan der spilles 2 x 0-0 mod Vejle, så er sidstepladsen jo eksempelvis ikke længere i spil for ACH.
Fuldstændig uenig.
Horsens har ikke nogen defensiv, der er stærk nok at ligne en bus. Jo måske en lille 7 personers fra Thykjær Big smile.
Lumb og Nymann (antager at Frantsen er skadet)`s defensive kvaliteter er mangelfulde. Juel A og Qvist`s er håbløse. Ved at stå meget dybt bliver AC bombet ihjel. 

Man kan - som der foreslåes - prøve at score et heldigt mål på en dødbold. Jeg kan ikke få øje på hvem der kan heade den i kassen.

Jeg vil som sagt hellere klappe Bo H på skulderen og sige:" SPIL NU FODBOLD MAND !! I KAN JO GODT !!.  ..."

Bare rolig. Jeg er ikke i tvivl om at det er den defensive tilgang og dødboldene Bo hælder til. Held og lykke med det ! 

Jeg er spændt på hvad der sker. Et spændende lokalopgør bliver det under alle omstændigheder Wink

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 15:29
Så du mener simpelthen, Mads Juel er dårligere til at forsvare end Lumb? Frisk melding, alligevel Big smile

Mit bud: Lumb og Nymann kan godt forsvare, hvis det er det, de får besked på at gøre - i stedet for at suse op ad sidelinjen og slå indlæg til angribere, der alligevel taber alle hovedstødsdueller. Og Mads Juel og Qvist (tror dog, vi er bedre stedt med Matthias Nielsen) kan også, hvis de får den fornødne hjælp fra den centrale midtbane.

I øvrigt kan jeg ikke huske, at AC nogensinde har arbejdet sig ud af en krise ved ligesom bare at spille friskt til og angribe løs - hverken under Bo Henriksen eller Kent Nielsen. Det blev lidt forsøgt under Brøndby-træneren, hvis navn jeg har glemt lige nu; han skiftede endda til 4-3-3. Men resultatet blev derefter: Nedrykning ...

Faktisk forekommer det mig at være utroligt sjældent, at hold redder sig fri af nedrykning på dén måde.

Det er der måske en grund til? Smile

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 16:44
@Barkman: Han hed Henrik Jensen - og nej, Horsens har med ganske få undtagelser aldrig evnet at være spilstyrende. Slet ikke i krise situationer, ligesom de selv i medgangstider meget sjældent har evnet at spille fornuftigt mod andre bundhold.

Er de nuværende forsvarsmessige kvaliteter så høj klasse?
Nej for pokker da!!! - hvis de havde været det, så havde ACH jo slet ikke været i nuværende situation.

Hver for sig er spillerne ganske ok, men til sammen har den nuværende trup desværre vist sig at være vandvittig uhomogen, både offensivt, og defensivt.
Det er ikke dårlige spillere - de passer bare ikke sammen.

Når alt kommer til alt, så er det bare lettere at ødelægge, end det er at bygge noget.
Det gælder også i fodbold.

Derfor vil min indgangsvinkel være at spillerne skal sendes på banen for at "ødelægge kampen" - og så må vi andre krydse fingre for at det lykkedes.

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 16:47
@Barkman
Nææ ... Fik jeg sagt det ?

Pointen var at hele forsvaret har haft mere end svært ved sætte proppen i badekarret, så hvis man skulle sætte lid til at de kan holde et clean-sheet - ja det er risky business !

Jeg tror der er andre "offensive" metoder end at rende hovedløst op af sidelinien for at prøve at slå indlæg mod to små hovedstød-svage angribere.
En anden metode, som er forsøgt af mange hold, er simpelt at kombinere bolden op af banen og skabe chancer i det åbne spil.

I det mindste kunne det være en del af game-planen at forsøge noget konstruktivt med bolden når man har den, i stedet for at spille i tomgang indtil bolden endelig havner som den planlagte dødbold-situation.

Du maler det ret sort og hvidt. Der er jo ingen der snakker om at 10 mand skal spæne op af banen så snart vi har bolden...Tongue

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 17:17
@rasbak - ift. at kombinere sig op af banen så mangler truppen den, eller de personer der skal lave den 2.- 3. sidste aflevering. 
En spiller med de evner er simpelthen ikke til stede.

Derfor oplever du det som om at holdet aldrig rigtig forsøger 100% med kombinations spil - og når det endeligt ser ud som om at NU forsøger de - så går det alligevel i stå. 

Igen og igen, så går det rigtigt fint med at få bolden frem til 10-15 meter inde på de andres banehalvdel, men så dør det bare ligesom ud.

Det skyldtes jo ikke at Bo Henriksen står og råber til spillerne at de ikke må lave en genial aflevering fremad i banen.
Eller at det er totalt forbudt for 2, 3 mand at lave et par hurtige kombinationer, der smadrer de andres forsvar totalt.  
Eller for den sags skyld nægter en spiller retten til at lave et perfekt timet temposkifte hvor han sætter 2-3 mand, og skaber en super farlig overtals situation. 

Når det ikke sker, så er det ganske enkelt fordi spillernes evner ikke rækker til det - det har intet at gøre med det taktiske oplæg.

En anden side er at havde deres fodboldmessige evner været tilstrækkelige til at kunne præstere noget af ovenstående på Superliga niveau - så havde de altså ikke spillet i Horsens.

Posteringsdato: 08 April 2019 kl. 21:09
Nu har vi jo haft spillere, der kunne nogen af de ting - du nævnte selv Henrik Hansen, f.eks. Men enig, vi har dem ikke nu.

@ Rasbak: Du skrev "Lumb og Nymann (antager at Frantsen er skadet)`s defensive kvaliteter er mangelfulde. Juel A og Qvist`s er håbløse." - 'mangelfuldt' er bedre end 'håbløst' i min bog, så det var det, jeg reagerede på.

(Men hul nu i det)

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 09 April 2019 kl. 08:23
Jeg synes at stort set alle de kritikpunkter i kommer frem til, peget tilbage på træneren, men alligevel er i alle enige om at han er fredet fordi han engang har gjort det godt? Det er jo helt håbløst. Grunden til vi er hvor vi er i dag er Bo H, og så er det ham i tror på med 4 kampe tilbage kan få skibet på ret køl igen, ved at gøre det samme som han hele tiden har gjort, selvom han også selv siger at det virker ikke og der skal ske noget nyt. Men ingen kan se hvad det nye skal være, og det tvivler jeg også meget på at Bo kan, for så skulle han da for pokker have gjort det for lang tid siden. 

Med Bo ved roret, så er der tre mulige udfald i mine øjne. Vi ender på 4. pladsen i gruppen og taber playoff og rykker ned. Vi klarer lige præcis at holde 3. pladsen fordi vi er heldige med de andre resultater, taber playoff kampen mod den anden 3. plads og så kan vi enten lige præcist klare os mod 3. pladsen i 1. div, eller vi taber også den og siger farvel til alt der er bygget op og pengene på kontoen. 

Posteringsdato: 09 April 2019 kl. 09:14
I mine øjne er Bo Henriksen primært ansvarlig i det omfang han har sammensat et hold af spillere, der ikke fungerer som en enhed. Og som manager kan han på ingen måde løbe fra det ansvar, selvom han så retfærdigvis har været uheldig med skader til Reese og (til dels) Brock-Madsen - især Reese havde virkelig pyntet her i foråret.

Men holdet bliver jo ikke mere homogent, fordi der kommer en ny træner. Vi kan akkurat lige så godt få den modsatte effekt, altså mere panik og kaos.

Overlever vi i Superligaen, synes jeg dog absolut det giver mening at overveje Bos rolle.

Posteringsdato: 09 April 2019 kl. 11:14
@JoakimBL - jeg oplever det - desværre - ikke at der render ACH spillere rundt med et stort uforløst potentiale. Alle spillere levere reelt hver for sig præstationer der svarer nogenlunde til det niveau de hver især må forventes at have.
En ny træner vil jo ikke kunne få hverken Drost eller Junker til at blive hovedstødsstærke - hvorfor Lumb, Nymann og Frantsens indlæg også med en ny træner ville være værdiløse.
På samme måde vil en ny træner jo heller ikke kunne give Hallur Hansson en topspillers overblik, og spilforståelse, så han kunne fungere som det kreative offensive omdrejningspunkt.

Derfor tænker jeg ikke at et træner skifte giver mening i nuværende situation. 

Ift. sammensætningen af truppen, der har vist sig at være for uhomogen, så er jeg helt enig i at pilen på det punkt pejer meget direkte på Bo Henriksen, og hvem der ellers har været ansvarlig for spiller til og afgange det seneste års tid.

Reeses skade nævnes - enig, den kan gå ind under uheldige omstændigheder.
Ser man derimod på Broch Madsens spille/skades historik, så bør en skade til ham ikke overraske nogen, og dermed bør det ikke få "korthuset" til at vælte.

Jeg er også meget enig i at efter sæsonen skal der evalueres på om nuværende administrative/træner setup er det rigtige. 
Dette uanset om man rykker ned, eller ej.

Posteringsdato: 09 April 2019 kl. 13:54
Det er ikke en dårlig idé at spille på 0-0 som bundhold som udgangspunkt. Vores problem er, at vi ikke er i stand til at lukke af bagtil. Der SKAL scores førend vi får point. Og det er et problem eftersom vi intet kan skabe fremad.
Vores lange indkast er faktisk der vi har størst chance for at score. Qvist skal op på venstre kant. Så kan vi bruge hans indkast og han kan spille mere frit uden at være nervøs for at koste et mål. Han er egentlig en dygtig forsvarsspiller, men det virker som om, at han er nervøs for at lave fejl. Borring viser alligevel ikke noget, så den plads kan han nappe.
Så må vi satse på tilfældigheder ved indkastene - specielt når Brock Madsen kan komme ind i anden halvleg.
Derudover må vi for min skyld gerne prøve med Kortegaard på venstre back. Lumb gør det okay, men han kan mere end han viser. Måske en tur på bænken kan tænde ild i ham igen.
Hvis Frantsen ee skadet buede vi forsøge med Nymann på højre back og Hallur på højre kant. Det kan give plads til både Jacobsen og Sivert på midten. Om ikke andet er vi så dermed boldsikre. Jacobsen spillede uheldigt mod AGF, men ellers er det sjældent at han mister bolden.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 09 April 2019 kl. 19:02
Jeg er direkte uenig med dig angående Bjarke Jacobsen. Det kan godt bære det ikke nødvendigvis er ham der har sidste fod på bolden når den tabes, men mange gange er ham mere eller mindre skyld i det alligevel ved at holde forblænde på bolden, og spille sine medspillere i presse situationer som medfører et langt spark væk. Han spiller stort set altid bolden for sent, og bagud eller til siden.

O forhold til om holdet er homogent eller ej, så er det altså ikke alene et spørgsmål om spillernes kvaliteter, men i lige så høj grad taktikken. Det er træneres ansvar og opgave at udløse spillernes potentiale. Det er jo ikke fordi Lumb kun kan sparke høje indlæg, men hvis det er det Bo har bedt ham om at gære, så er det jo det han skal. Men I skal ikke fortælle mig at han ikke også kan lave flade afleveringer. Og hvis der er ting som spillerne mangler, så er det jo også hans opgave at lære dem det.
Derudover, så er det jo heller ikke alene et spørgsmål om evner. Hvor mange kampe har vi ikke se holdet spille umotiveret, fantasiløst og uden fight og modløst? Og samtidig har vi også set dem spille fremragende i andre kampe, så lad være med at sige at vi ikke har kvaliteterne. På vores topniveau har vis pillet lige op med FCK, i andre har vi lig et et Danmarksserien hold mod Hobro. Det kan KUN falde tilbage på træneren. At lade Bo forsat være kaptajn, fører kun til forlis. Han har vist at han ikke har flere ideer. At gå tilbage til indkast og dødbolde uden hovedstødsstærke duelspillere har jo virker præcist som man havde forudset. Der skal nye kræfter til at redde hvad der reddes kan. Bo sagde selv at posen skulle rystes, men hvad tror i selv han kan ryste frem? Hvis han havde en bedre ide, hvorfor har han så ikke brugt den før? En ny træner i Vejle vendte skuden på to kampe. Vi kan nå det endnu, men tiden er knap.

Print side | Luk vindue