Print side | Luk vindue

SOMMERTRANSFERE 2019

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Klubhuset
Forum beskrivelse: Til emne som også er aktuelle langt ude i fremtiden.
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=700
Udskrevet den: 18 August 2019 kl. 08:33

Emne: SOMMERTRANSFERE 2019
Indlæg fra: Erik Barkman
Emne: SOMMERTRANSFERE 2019
Posteringsdato: 27 Maj 2019 kl. 10:36
Måske på tid at starte en tråd dedikeret til sommerens transfervindue? 

Status i skrivende stund:

Afgange
Matthias Nielsen -> Randers
Søren Reese og Sammy Skytte -> FCM
Oliver Drost, Gregers Arndal-Lauritzen og Thomas Rohde -> ?

Tilgange
Malte Kiilerich <- Hvidovre
Peter Therkildsen <- Næstved
Mathias Madsen og Matthias Præst <- ACs ungdomsafdeling

Desuden forhandler klubben med Broch-Madsen om en ny, længere kontrakt.

Svar:
Posteringsdato: 27 Maj 2019 kl. 11:05
(Her kommer så lige et mere diskuterende indlæg, bare for at holde skæg og snot adskilt)

Som de fleste vist kan blive enige om, så var AC Horsens' forår langt fra godkendt. Derfor bør der også ske et eller andet i transfervinduet, som kan give både os supportere og vigtigst af alt spillerne selv troen på, at det sløje spil ikke bare fortsætter ind i næste sæson.

Min vurdering er, at problemet først og fremmest var offensiven; manglen på mål og chancer satte sig i hovederne på de Gule, der spillede mere og mere henholdende og forsigtigt, som foråret skred frem. Og når man er et hold, der lever på gejst og energi, så er det ikke vejen frem.

På målmandsposten er jeg fortsat meget utryg ved Delac; det kan vi diskutere, til køerne går hjem, men med al den tillid, Bo har vist ham henover foråret - trods forfærdelig drop og generelt sløje præstationer - så har jeg svært ved at se ham blive skiftet ud.

I forsvaret får vi to nye unge spillere. Mads Juel er blevet bedre og bedre på det seneste, men spørgsmålet er, om der kommer til at mange en ledertype derinde? Jeg kender ikke de to nye nok til at vurdere, om de kan udfylde den rolle. På højreback har vi Frantsen og Nymann, så det er godkendt; i venstresiden ville jeg egentlig foretrække at fastholde Lumb i en mere offensiv rolle. Hvis vi kunne hente en ny, mere defensivt orienteret venstreback, ville det klæde truppen, tænker jeg.

På den centrale midtbane mangler vi desperat kreative kræfter. Hverken Sivert eller Bjarke tænker fremad, og derfor har de også trådt hinanden over tæerne i kampen om den defensive midt; gad vide, om en af dem forlader klubben i sommerpausen? Hansson arbejder stenhårdt, men hans spilintelligens er ikke god nok til en playmakerrolle. Desværre er Henrik Hansen-typer virkelig svære at lokke til små klubber som Horsens ...

Kanterne er lidt billigt til salg. Avanzini dribler fint (dog altid samme vej og på samme måde), men rammer sjældent en medspiller bagefter. Lumb arbejder godt på kanten og slår fine indlæg, men skyder ikke så godt til kuglen. Borring virker færdig og (ærlig talt) som spild af en løncheck. Prip er et wild card og Arndal sandsynligvis på vej væk. Vi er vel okay besat, alt i alt (Frantsen er også i spil), men kunne bestemt forstærkes, også inden for rimelighedens grænser.

I angrebet har Junker været en katastrofe, transferen og (givetvis også) lønnen taget i betragtning. Han kommer sjældent til chancer, og når han gør, brænder han dem. Han virker opgivende og desillusioneret. Jeg har svært ved at forestille mig, at vi nogensinde får en habil målscorer ud af ham; han virker simpelthen ikke mentalt stærk nok. Og Frantsen er selvfølgelig en nødløsning her, omend en helt okay nødløsning. Rigtig meget afhænger af, om Brock-Madsen vil forlænge; gør han ikke det, er vi meget pressede oppe foran. Og under alle omstændigheder mener jeg, vi bør forsøge at tilknytte en ekstra mand som erstatning for Drost.

Min ønskeseddel: En venstreback, en playmaker og en angriber (eller to). 

(Nå ja, og en ny målmand, men det får vi ikke Smile )

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 27 Maj 2019 kl. 12:04
Ønske sedlen herfra er faktisk ikke så lang:

Forsvaret:
Styrmand til midterforsvaret. Tænker at Alexander Juel Andersen kunne være et bud hvis Vendsyssel rykker ned. Han har spillet over 200 superliga kampe, har været anfører i flere af hans klubber, kender Horsens, og er kun 28 år.
Samt en venstrebenet bak istedet for Kortegaard.

Midtbane/Angreb:
Jeg mener klart vi mangler en offensiv midt/midt - men tror det er dybt urealistisk at forsøge at tilknytte en sådan - det har klubben simpelthen ikke økonomi til.
Istedet syntes jeg faktisk man skal bruge alt hvad der overhovedet kan skrabes sammen af penge på Nicolai Broch-Madsen. 
Jeg syntes han var intet mindre end imponerende i de sidste par kampe. og jeg vil hellere bruge alle pengene på ham, end dele dem mellem 2-3 lotto kuponer.

+2-3 unge spillere fra eget U19 hold - hvis der eksempelvis er en venstrebenet bak i den trup, så skal der ikke hentes nogen udefra til den position.

Posteringsdato: 27 Maj 2019 kl. 21:38
Er Matthias Madsen venstrebenet? Han har jo spillet venstre back på U-landshold ...

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 27 Maj 2019 kl. 22:40
Andre Riel er uden kontrakt. Han kunne bestemt være en rigtig god mulighed.

Alternativt skulle klubben indrømme deres fejl og hente Kjartan hjem.

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 28 Maj 2019 kl. 09:08
Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

Alternativt skulle klubben indrømme deres fejl og hente Kjartan hjem.

Jeg har selv haft samme tanke, men ham var vi vel i bund og grund heller ikke tilfredse med før den famøse Brøndbykamp. Problemet har jo primært været at uanset hvem vi har på toppen, så har vi manglet nogen til at sætte dem i scene, og så skal det være en der kan gøre det hele selv. Men det er nok en meget hypotetisk debat alligevel, for det kommer ikke til at ske.

Posteringsdato: 28 Maj 2019 kl. 09:23
@barkman - ved det faktisk ikke, men ja, kan godt læse at han normalt spiller i venstre side af midterforsvaret, eller venstre bak. Ville være åbenlyst at bruge ham, hvis han er venstrebenet.

Mht. Kjartan, så syntes jeg han har gjort det rigtigt godt i sin tid i Horsens, og han er naturligvis altid velkommen tilbage.
Det skal dog ikke være på bekostning af en 1. angriber.

Er der nogen der ved noget som helst om hvordan dialogen med Broch-Madsen går? Er han overhovedet reelt interesseret?

Posteringsdato: 28 Maj 2019 kl. 16:24
Andre Riel tror jeg ikke på - han er 29, så han har haft masser af tid til at vise konsistent højt niveau uden det er lykkes. Og så har han efter alt at dømme for høje tanker om sig selv, hvilket ikke passer ret godt ind i ACs kultur.

Finnbogason kunne godt være interessant, hvis Broch-Madsen ikke bider på. De sidste kampe viste, at vi har manglet en stærk slider oppe foran!

(Men det ville være overkill at have begge i truppen, tænker jeg)

Indlæg fra: Keene
Posteringsdato: 28 Maj 2019 kl. 22:59
Jeg har heller ikke været tilfreds med Junkers performance, men jeg har en idé om at han kan fungere meget bedre med Brock-Madsen end han har gjort med Drost. Jeg tænker der kan komme mange nedfaldsbolde fra Brock-Madsens dueller.

Jeg håber inderligt på en forlængelse med Brock-Madsen. Vi har virkelig brug for en stærk mand oppe foran til vores lange høje bolde og spil over kanterne.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 30 Maj 2019 kl. 07:13
Egentlig tror jeg stadig at Bo H har store forventninger til Kasper Junker. Og det virker heller ikke usandsynligt at han kan få en god sæson med en mere offensiv, mere boldbesiddende midtbane, der kan sætte de rigtige bolde op til ham og Brock-Madsen.

Nu er Vláden Yurchenko jo fortid i VB. Ikke at jeg tror han er på ACH`s hylde, men en type som ham ville pynte gevaldigt på både offensive løb og angribernes performance.

Indlæg fra: Luca
Posteringsdato: 30 Maj 2019 kl. 11:11
Der må være en grund til at Bo vil bruge så mange millioner på Kasper Juncker, han skal spilles med mange bolde i dybden, ellers er han en ordinær angriber. Holdet skal bygges op om de dyre nyindkøb som Juncker og sivert, ellers giver det jo ingen mening.

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 31 Maj 2019 kl. 16:01
Riel dur ikke, han er den samme type som Junker. Så hvis vi skulle havde hentet ham var det før Junker kom. De er begge dybdeløber, det vi har brug for er en Kjarten/Brock-Madsen type. Typen der kan tage slagsmålene med midterforsvarerne. Hvis vi får sådan en type, vil der forhåbentlig også blive bedre muligheder for at udnytte Junker's styrker.

Midterforsvaret mangler noget rutine, Juel-Andersen og en af de nye unge er måske lidt for urutineret.

Sidste sæson skiller sig ud, fra de andre sæsoner med Bo!
Vi skulle løftet os, og købe dyre spiller som  Junker og Sivert, det blev ingen succes, målt på de penge der blev brugt. Sammenlignet med hvad Bo havde fået ud at spiller, for færre penge, i de tidligere sæsoner.
Selvfølgelig var det ikke planen at hente Junker, men Pusic. Pusic ville nok passe bedre til den måde vi spiller på, end Junker.

Delac er en ganske god målmand, ellers ville Chelsea næppe havde hentet ham.
Men..............................
Det er til at se, efter denne sæson, hvorfor han aldrig har slået igennem højre oppe, Det er hans mangler/problemer.
1.Han giver for mange returbolde, i situationer hvor han burde kunne gribe bolden.
2.Hans "vilde" satsninger, når kan går efter bolden.
Nogen gange går det godt, andre gange straffe og rødt kort.
3.Hans rækkevide, der mangler noget. (det gør Mendoza, dog osse)

Posteringsdato: 31 Maj 2019 kl. 22:04
Håber blot at man tager sig sammen og får truppen på plads inden første træning, så vi slipper for hele det transfer cirkus vi har oplevet de seneste 4 vinduer.

Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 31 Maj 2019 kl. 23:57
Fodbold Tosse: det bliver svært, trasfervindued er åbent indtil 1-9-2019, hvorfor det skal være så længe må guderne hvide 

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 11:13
Jeg forstår blot ikke hvorfor man konsekvent venter til de 2-3 sidste dage med at agere.

Man kender jo vilkårene/økonomien for næste sæson, man kender derfor også budget til spiller indkøb, samt lønninger.

Tilknyt de spillere der økonomisk og niveaumessigt er interesseret i at skrive kontrakt med Horsens allerede nu.

Giv nu "det rigtige" tilbud fra starten af, og sæt en kort svarfrist - er spilleren/klubben ikke interesseret, så kom videre, og find en anden løsning.

Det samme gælder den anden vej. Bed lynhurtigt evt. bydende klubber om at komme med deres endelige bud, overvej det et par dage, og giv dem så et svar. Ønsker vi ikke at handle, så skal døren lukkes høfligt men bestemt over for den bydende klub.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 13:06
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Jeg forstår blot ikke hvorfor man konsekvent venter til de 2-3 sidste dage med at agere.

Man kender jo vilkårene/økonomien for næste sæson, man kender derfor også budget til spiller indkøb, samt lønninger.

Tilknyt de spillere der økonomisk og niveaumessigt er interesseret i at skrive kontrakt med Horsens allerede nu.

Giv nu "det rigtige" tilbud fra starten af, og sæt en kort svarfrist - er spilleren/klubben ikke interesseret, så kom videre, og find en anden løsning.

Det samme gælder den anden vej. Bed lynhurtigt evt. bydende klubber om at komme med deres endelige bud, overvej det et par dage, og giv dem så et svar. Ønsker vi ikke at handle, så skal døren lukkes høfligt men bestemt over for den bydende klub.
Jeg tror du overvurderer ACH`s økonomiske muskler...

I det hele taget tror jeg ikke at mekanismerne omkring transfervinduet er så simple som du gør det til. 

En klub vil jo ikke afgive en god spiller til en pris AC kan håndtere. I hvert fald ikke før de selv har fundet den rigtige erstatning. Derfor sker en del handler på vinduets sidste dag. En handel "et-eller-andet-sted" sætter en kædereaktion af spillerhandler igang. Kasper Junker var vel et godt eksempel på en spiller der pludselig blev tilgængelig...omend stadig dyr!

Spillerens situation er på samme måde grumset... 
Måske har han større forventninger og trækker tiden. Et karrierevalg går ikke helt som spilleren udser sig, og pludselig er han alligevel inden for rækkevidde for ACH. Sivert H Nilsen kunne være et eksempel. (Måske gør jeg ham uret...)

Det virker desuden som om klubbernes regnestykke går op omkring en række udlejningsaftaler der først afklares til allersidst. S
Se  FCM der - efter at have handlet stort ind - har en hær af spillere, som frasorteres til deres egen 1. holdstrup, hvorfor spilleren i hast udlejes inden deadline.  Både Sammy Skytte og Reese kom i hast til ACH i en kombineret handel/udlejningsaftale med Okosun den anden vej.

Det er ikke nemt at være den fattige klub, der er afhængig af resterne af de store klubbers rov. Men det er og bliver ACH`s lod for at være med ved middagsbordet ...

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 13:30
Transfers handler om økonomisk styrke -
Den stærkeste køber det den har lyst til fra den svageste.
Vil den svageste købe noget fra den stærkeste, så bliver det til overpris, og kun det som den stærkeste er 100% sikre på at de ikke har brug for længere.

At blive ved med at tro på at man, til en god pris, kan købe en ønskespiller fra en klub der er økonomisk stærkere end Horsens - det er jo direkte naivt.

Når Horsens er de økonomisk svageste i Superligaen, så er det bare ikke realistisk at købe spillere fra andre Superliga klubber.
Længere er den ikke.

Jeg syntes derfor det grænser til idioti at blive ved med at gå efter - ønske sig, eller drømme om - spillere man enten ikke har råd til, eller spillere der ikke har Horsens som deres sportslige 1., 2., 3., eller 4. valg.

Dem der skal tilknyttes skal være nogen der gerne vil til Horsens - ikke spillere der ender her fordi der ikke var andre muligheder.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 13:36
For at drage en parallel til "middagsbordet" så skal Horsens hverken spise på samme restaurent eller på samme tidspunkt som de andre Superliga klubber.

Så længe Horsens vælger at spise ved et bord, hvor de kun har råd til at betale for forretten - ja, så er de ganske rigtig nød til at håbe at der er nogen der enten ikke kan spise op, eller at nogen er så venlige at dele lidt ud fra deres tallerken.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 14:00

Så længe Horsens vælger at spise ved et bord, hvor de kun har råd til at betale for forretten - ja, så er de ganske rigtig nød til at håbe at der er nogen der enten ikke kan spise op, eller at nogen er så venlige at dele lidt ud fra deres tallerken.
Jo..men det er jo sådan det fungerer for ACH...i praksis. 

Det er derfor man - ind imellem en række 1.+2. divisionsspilere og danmarksseriespillere - kan signe Nikolaj Brock-Madsen, Kasper Junker, Michael Lumb og Sivert Heltne Nilsen.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 15:04
Jeg forstår ikke rigtigt at du nævner Brock-Madsen, Lumb og Heltne Nielsen?
De 3 er netop hentet lidt alternative steder.
Og Brock-Madsen jo kun på 1/2 årig aftale.

Kasper Junker er den eneste af de 4 spillere der er hentet i en anden Superliga klub - og han er vel den af de 4 der har haft mindst succes.

Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en eneste spiller som Horsens har købt i en anden Superliga klub de sidste 10 år, der er gået direkte ind og er blevet en succes.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 17:13
Mads Riper 

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 18:05
Mads Rieper???
Han blev hentet da hans kontrakt udløb med AGF i 2003.
Dengang lå Horsens i 1. div.

At en overskudsspiller i en Superliga klub har niveau til at spille i en midterklub i 1. div. er vel ikke nogen overraskelse?

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 19:31
@Fodbold Tosse: Jeg nævnte ikke de 3 spillere ud fra nogen større analyse. Blot for at illustrere at visse spillere - selv fra en høj hylde - kan havne i AC Horsens, hvis man slår til på det rigtige tidspunkt.
Jeg vil derfor stadig påstå at AC Horsens ikke kan planlægge et transfervindue på den måde du illustrerer det.
Det tror jeg heller ikke Bo Henriksen har en illusion om ...

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 22:00
Hentet på en høj hylde? Jeg har svært ved at se at det var det der skete.

Brock-Madsen var transferfri, og ville gerne have en ultra kort kontrakt, med garanteret spilletid, samt en høj løn. Hvor mange andre klubber tror du reelt der ville opfylde de krav?

Heltne Nielsen blev hentet fordi Horsens kunne/ville betale en markant større løn rnd hans tidligere klub = Horsens var den økonomiske stærkeste af de 2 klubber.

Lumb blev hentet fordi han ville spille Superliga fodbold = Horsens var den sportslig stærkeste klub.

Posteringsdato: 01 Juni 2019 kl. 22:03
Kan du komme på en eneste spiller som Horsens succesfuld har hentet fra en anden superliga klub de sidste 10 år?

Den sidste jeg kan huske er Henrik Hansen for 11 år siden - det blev gjort på et tidspunkt hvor Horsens var både økonomisk, og sportslig stærkere end Sønderjyske hvor han kom fra.

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 07:38
Well. Jeg husker det som om Martin Spelmann var en succes fra start. Men er det mere end 10 år siden?
Jeg tror vi får et stille transfervindue - vi kunne ellers godt bruge lidt nyt blod.
En ny midterforsvar med noget bid i - samt 2 angribere (Brock-Madsen kunne passende være den ene). En offensiv midt ville også være fint. Men jeg tror, at Bo føler vi er dækket ind af Hansson. Det er også ok. Pengene hænger ikke på træerne.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 07:42
Spellman skiftede til Horsens i 2008.

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 09:10
Jeg tror Hansson kun tænkes solgt og pludselig kan der ske andre salg, ingen af os havde set komme... Så mon ikke der arbejdes i krogene på flere ting som vi herinde, intet aner noget om? ;) 

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 09:11
@FodboldTosse:
Jeg har på fornemmelsen af at vi snakker lidt forbi hinanden ...

Du bliver ved med at nævne, hvilke spillere ACH med succes har hentet fra andre superligaklubber ? Jeg snakker om spilleren - ikke hvilken division eller land han kommer fra.

Jeg mener at Sivert Heltne Nilsen, Michael Lumb, Kasper Junker og Jonas Borring er spillere som AC Horsens ikke til enhver tid kan hente. Slet ikke i starten af en vindue. Der er en række ting der skal gå op i en højere enhed både, omkring den sælgende klub og omkring spillerens private situation. Det var den rigtige timing på det rigtige tidspunkt, der gjorde at ACH pludselig fik mulighed for at signe dem. Selvfølgelig var det med i regnestykket at AC havde lidt flere penge at gøre godt med end normalt da Rønnow og Sanneh`s videresalg-klausuler netop var blevet udløst.

Jeg snakker altså ikke om de siden er blevet en succes i AC . Jeg gør kun op mod den (i min verden) naive forstilling at AC bør gøre sig færdig tidligt i transfervinduet som du beskriver det. 
Det lader sig simpelthen ikke gøre !!

Brock-Madsen fik en kort kontrakt (som du nævner) Jeg tror ikke han er specielt dyr, men han var stadig ledig på markedet i slutning af transfervinduet. Derfor var det et godt match for AC, men det er jo ikke sikkert at Brock-M havde AC i tankerne tidligt i vinduet ?
Så jeg synes dine argumenter modsiger dine egne forestillinger om "en tidlig lukning" af vinduet.

Nu har vi snakket spillere som AC bør hente. Hvad med dem som man pludselig er nødtsaget til at sælge ? Hvis de store klubber udser sig en gardering på midtbanen og giver AC et stort tilbud på Bjarke Jakobsen (hvor usandsynligt det end lyder)  eller Sivert Heltne N? Eller snupper Brock-Madsen for næsen af Bo, så er han da nødt til at agere. 
Du vil aldrig opleve AC sige nej til et økonomisk godt tilbud, omend det skaber panik før lukketid og i en evig kamp om at nå det hele inden transfer-deadline.

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 09:53
Broch-Madsen ligger på godt 120.000 pr. måned, og trækker dermed den højeste løn ACH nogensinde har udbetalt.

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 10:33
Et lille regnestykke, der forklarer hvorfor jeg anser det som utilgiveligt at man år efter år begår den samme fejl, og venter til sidste øjeblik.

Det koster ca. 30 mio. kr. at rykke ned i 1. div.
Det kræver ca. 38 point at overleve i superligaen.

1 point i Superligaen er derfor i runde tal = 800.000 kr.
(med Broch-Madsens 720.000 for 6 måneder skulle han derfor kun afgøre 1 point i hele perioden, for at være hele sin løn værd.) 

For hver spillerunde man venter med at tilknytte "de rigtige spillere" gambler man derfor med 3 point til en samlet værdi på ca. 2.400.000 kr.
(at afvente i 2 spillerunder har derfor samme værdi som ACH's rekord transfer for Kasper Junker)

Transfer vinduet om sommeren lukker typisk omkring 8. runde. 
På det tidspunkt er man ca. 30% færdig med grundspillet, og der er allerede spillet om 24 point, af en samlet værdi på 19.200.000 kr.

Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke anser alle kampe for lige vigtige? 
Ved at vente til 8. runde gambler man jo reelt med mulighederne for at skrabe det nødvendige antal point sammen med op til 30%!

Statistisk så burde man overleve i 2, ud af 3 sæsoner - overpræstere man en smule, så vil det måske være i 3 ud af 4 sæsoner. Men så vil nedrykningen også ramme.
Dette passer vel egentlig meget godt historisk på AC Horsens Superliga eventyr.

Skal man ændrer på sandsynligheden / risikoen for nedrykning, så kunne man jo starte med at tilføje de første 30% af sæsonen som en reel prioritet ift. af få det maksimalt mulige antal point.

På samme måde kunne man også regne lidt på hvor meget det ville give at hele truppen var til rådighed i hele opstartsperioden, i foråret.

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 13:10
Stille - rolig transfervindue bestemmer klubben ofte ikke selv over!
Sidste sommer transfervindue skulle være et stille, men så smuttede Thorsen og Ludwig, så var vi nød til at gøre noget.

https://hsfo.dk/sport/AC-Horsens-er-tvunget-til-aendringer-oven-paa-forfaerdeligt-foraar/artikel/233663" rel="nofollow - https://hsfo.dk/sport/AC-Horsens-er-tvunget-til-aendringer-oven-paa-forfaerdeligt-foraar/artikel/233663

Så om Brock-Madsen, eller en der ligner i angrebet, er det der mangler, for at fuldende truppen. Det kan kan man vel godt være lidt tvivlende overfor. Efter 14 kampe med kun 2 sejre (begge gange Vendsyssel)

Overskriften i folkebladet ligger vel op til at der skal ske mere, "at posen skal rystes"

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 16:12
fodbold tosse skrev:Et lille regnestykke, der forklarer hvorfor jeg anser det som utilgiveligt at man år efter år begår den samme fejl, og venter til sidste øjeblik..

Det er ikke sikkert det er ACs skyld at de må vente til sidst i vindued med at handle, hvis en spiller regner med at blive solgt, forventer han at enten komme til udlandet eller til en af de stører klubber i DK, og derfor venter spilleren til det allersidste med at skifte til AC indtil andre muligherdder er udtømte 

Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 18:07
@lindballe - og det er netop den slags spillere jeg ikke mener at AC Horsens skal være den mindste smule interesseret i.

Hvis en spiller ikke "vil Horsens 100%", så skal man finde en anden.

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 02 Juni 2019 kl. 23:27
Må indrømme jeg synes at kunne huske en del spillere vi fik fra en bestemt klub omkring den københavnske vestegn ;). Dog ville jeg give dig fuldstændig ret i at i den nuværende situation er der behov for at grabse fra de mindre klubber (1 divisions klubber og Superliga/1 Divisions hold der ikke er er rykket op).

Synes der er en lang række interessante emner som vi burde forsøge at tage et nærmere kig på. Dem der i denne sæson har være mest iøjnefaldende for mig må siges at være:

Jeppe Grønning (Viborg): Allerede rygtet til Horsens før, men ville efter sigende vente til han vidste om VFF rykkede op, rygtet siger at Bo H allerede har haft samtaler med Viborgs anfører.

Konate (Vendsyssel): Fremragende spiller som virkelig har vist sine individualitet på et hold hvor han ofte har været eneste lyspunkt i foråret, han har godt nok lige forlænget med VFF, men man kan jo håbe der er en forholdsvis lav frikøbsklausul.

Jon Dagur Thorsteinsson (Vendsyssel): Har været en af mange blændende offensive lyspunkter for Vendsyssel i denne sæson, har kontrakt med Fullham til næste år, ville være fint hvis vi kunne købe ham fri eller vi kunne leje ham en sæson (såfremt Fullham fornyer hans kontrakt).

Emil Nielsen (FC Roskilde): 20 mål i 1. Division og helt sikkert en spiller der ikke fortsætter i Roskilde pga. den kommende lønnedgang. Har vist sig fantastisk effektiv for bundholdet Roskilde og scorede hattrick i sejren der sikrede dem mod nedrykning i Fredericia. Samt er han også blevet kåret som årets profil i 1. Division, det virker helt tydeligt (hvert fald for mig) at både vores angribere og midtbane mangler mere offensiv input, der vil sådan en som Emil Nielsen være et udmærket bud.

Martin Koch Helsted (HB Køge): Har haft 2 sæsoner i streg med 17 mål i 1. division (32), tidligere rygte har været at Bo Henriksen har været ovre at se på spilleren i en træningskamp, men der er altså ikke sket yderligere siden da.

Sakari Tukiainen (Thisted): Nr. 4 på topscorerlisten i 1. Division i år med 13 mål for bundholdet Thisted, eftersom de ikke længere er i ligaen, må han være forholdsvis billig at hente ind til klubben.

Christian Sørensen (Fredericia): Har haft en fremragende sæson for FCF og har lige afsløret i et interview at han har en aftale klar med en Superliga klub. Det kunne godt være Horsens.

Finnur Justinussen (Næstved): Stoppede i Næstved efter et godt forår med 11 mål for at bevare fokus på hans studier, man kunne tænke at såfremt han består sin eksamen, ville han være OK at have med på et wildcard. Det er self. klart at med et halvt år uden spilletid ville det tage lidt tid at spille ham ind på holdet (tilgengæld har vi prøvet lignende situationer med andre spillere der heller ikke har fået spilletid i deres klubber).

Joachim Wagner (Nykøbning FC): En af NFC's helt store profiler i denne sæson og uden tvivl en spiller man skal holde øje med, kunne være spændende og se ham blive prøvet, men nok ikke en vi skal forvente.

Lukas Engel (Fremad Amager): Talent som Amager hentede fra Kastrup i sin tid og har i denne sæson blomstret op, samt fået masser af spilletid, har i denne sæson hovedsagligt spillet angriber men har også fået spilletid på andre positioner (VB, CM, HM,)

Mikkel Knudsen (Viborg): God offensiv back der sikkert ville nyde lidt luftforandring efter den glippede oprykning, ville passe perfekt ind på vores hold. Han er højre back og ville være den naturlige arvetager for Nymann (hvorefter vi ville kunne rykke Rune Frantsen længere op).

Jeff Mensah (Viborg): Endnu en spiller der har en masse offensiv power, samt et godt teknisk niveau. En CM med en masse offensivt drive er lige hvad vi har manglet i foråret. Samtidig har han kun 1 år tilbage af sin kontrakt så han vil ikke kunne blive presset op i pris.

Morten Knudsen (Vendsyssel): Fremragende midtbane spiller for Vendsyssel som jeg har været lun på igennem hele sæsonen. Har været god til at finde rum for resten af holdet.

Francisco Junior (Vendsyssel): Endnu en CM, men tilgengæld lidt mere offensiv en Morten Knudsen og en spiller der har den individualitet der kunne være med til at forbedre vores til tider lidt sløje midtbane (med tanke på foråret).

Moses Opondo (Vendsyssel): Endnu en midtbanespiller tilgengæld har han også har flere offensive positioner og er generalt en meget offensiv spiller. Havde et fantastisk efterår, men røg så lidt ned i niveau i foråret da han efter min viden blev småskadet.

Emmanuel Ogude (Vendsyssel): Endnu en spiller med masser af god teknisk, fart, samt et godt skud, ingredienser vi aktivt skal søge for at skabe et mere offensivt miljø i klubben, endnu en fremragende spiller med høje individuelle kvaliteter.

Benjamin Kallman (Vendsyssel): En stor stærk finsk angriber, som simpelthen ville passe skønt ind, har en god fart, samt en fantastisk fysik. Ville kunne fungere godt sammen med en Junker.

Andreas Kaltoft (Vendyssel): Udmærket CB som har fået masser af spilletid for VFF i denne sæson, forholdsvis ung (21).

Lucas Jensen (Vendsyssel): Blev umiddelbart brugt en del mere i efteråret og sidste sæson i 1 . Division for VFF, men er stadig en spiller med enorm individuel kvalitet, kan spille begge kantpositioner samt angriber.

Sebastian Czawkowski (Vendsyssel): Ville måske kunne komme med på et wildcard, selvom han ikke har fået meget spilletid i denne sæson, har han stadig virket farlig i de kampe han var inde, usandsynligt at vi signer ham, men vi har før signet folk fra danmarksserien så hvem ved.

Douglas (FC Helsingør): Havde en bedre sæson sidste sæson, men jeg må indrømme at han nok også kun ville blive købt i en nødsituation, tilgengæld en spiller som skulle være enormt god i dødboldssituationer, tilgengæld er han ikke ligefrem kendt for sin skarphed.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 06:23
@ultimo - hvilke bif spillere mener du er købt de sidste 10 år?

Jeg har jo sat en 10 års grænse, da ACH de sidste 10 år har været betragtet som en Superliga konkurent af de andre klubber - hvorfor de også bliver behandlet som en sådan i transfer forhandlinger.

Inden da var det lidt anderledes, da eksempelvis bif, og agf var lidt "ligeglad" med hvilke spillere der endte i Horsens - de var jo alligevel ikke reelle konkurenter. 

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 06:27
Ift at tilknytte et hav af Vendsyssel spillere, så tænker jeg at 1 max 2 må være niveauet.

Som hold har de jo netop vist at de ikke har Superliga niveau.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 08:21
Molle, Spellmann og Elanga kom til i 2008, 1 år før din fastlagte tidslinje (men spillede i 08/09 sæsonen fra start), udover det kan nævnes Anders Randrup, Mads Juel Andersen, Gregerz Arndal, Martin Albrechtsen, mener ikke nogle af dem udover Anders Randrup blev købt, men det har vi heller ikke haft for vane i de seneste sæsoner (at købe spillere). Ikke et hav af spillere, men bestemt nok til at det er værd at nævne.

Hvis du mener spillere som har slået igennem for Horsens fra andre superligaklubber kan Absalonsen, Thorsen, Henrik Toft, Issey Nakajima Farran, Jeppe Mehl, Ken Fagerberg, Kim Aabech nævnes.

Du har selvfølgelig ret i at der ikke rigtig er nogle af de nytilkomne BIF spillere der rigtig har slået igennem udover Mads Juel, men vi har altså hentet en del fra den lejr.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 08:39
Kommentarer til de spillere du nævner:

Før 2009:
Morten Rasmussen = en del af transfer kabalen omkring Kent Nielsens trænerskifte til bif.
Spellmann = reelt transfer køb i 2008 (han ville gerne have spilletid, da han i den forudgående sæson blot havde spillet 2 kampe for bif)
Elanga = lejeaftale med bif, da han var røget helt ud af deres trup, grundet noget internt ballade.

Inden for de seneste10 år:
Randrup = fri transfer, efter kontrakt udløb.
Juhl Andersen = fri transfer, efter kontrakt udløb.
Arndal = bif ophævede hans kontrakt, og ACH hentede ham efterfølgende transferfrit.
Albrechtsen = bif ophævede hans kontrakt, og ACH hentede ham efterfølgende transferfrit.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 08:57
Absalonsen = lejeaftale
Thorsen = kontraktudløb i Viborg, derfor fri transfer

Henrik Toft = det er rigtigt, han blev købt i 2011 i OB - ham havde jeg glemt. :-)

Issey Nakajima Farran = fik ophævet kontrakt i FCN, og skiftede til Horsens da vi var i 1. div.. Syntes måske heller ikke han er et eksempel på en succes - 95% af hans registrerede kampe var jo som indskifter. Det endte jo også med at ACH ophævede hans kontrakt for at komme af med ham igen.

Jeppe Mehl = kontraktudløb i Esbjerg, derfor transferfrit skifte
Fagerberg = Kontraktudløb i FCM, derfor transferfrit.
Aabech = Kontraktudløb i AGF, derfor transferfrit.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 08:59
Du har fuldstændig ret i at vi nok ikke kan købe spillerne direkte og hvis det er det der menes, må man jo nok også se på at det ikke er særlig tit at en lille klub som Horsens køber spillere fra de store klubber. Men du finder altså ikke ret mange bundklubber der har råd til at købe spillerne direkte fri fra store klubber, ofte er det på basis af et kontraktudløb eller en kontraktopsigelse.

Jeg kan tilgengæld ikke nævne nogle spillere som vi har brugt klækkelige beløb på heller i tiden under Bo Henriksen (udover Sivert og Junker). Mølby havde for vane at overspendere en smule ifht. budgettet, mens jeg synes Bo H. har fået nogle meget fornuftige indkøb ind for langt færre penge, bevares engang imellem bliver vi nødt til at satse på spiller fra 2. division, men så længe vi kan scoute disse spillere ordentligt og udvikle dem (klæ dem på) til superligaen synes jeg det er et sats der er værd at tage.

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 09:25
@ultimo - at vi ikke kan købe spillere direkte fra andre Superliga klubber er ligepræcis min pointe!

Horsens kan ikke købe spillere fra "samme bord" som de andre Superliga klubber.

Horsens skal "spise" på helt andre restauranter, på helt andre tidspunkter end de andre danske klubber. 

Det giver derfor ingen mening at sidde med det "menu kort", som de andre sidder med.

Ift. at sidde og vente til alle de andre er færdige med "at spise", og så håbe på "rester" - så mener jeg det er en direkte naiv forretnings gang.

Vi har ikke råd til at købe at danske topklubber, og bundklubberne sælger ikke noget til Horsens, der har den mindste risiko for at skade deres egene sportslige chancer målt ift. Horsens.

Hvor længe skal man så vente, og hvor meget skal man satse, når man finde en interessant spiller - det er jo så spørgsmålet.

Blot man samtidigt er opmærksom på at for hver eneste kamp man venter, så gambler man reelt med point svarende til en værdi af min. 2,4 mio. kr. 

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 09:41
For øvrigt så syntes jeg både dengang og nu at Junker købet virkede som en totalt panik løsning.
Prøv eksempelvis at tænk på hvor mange 17-19 årige lykkeriddere ala Bubacar man kunne have tilknyttet for de samme penge. 
Vi taler jo om 15-20 spillere!!! Mon ikke chancen for succes ville have været større ved det.

De yngste ville man ovenikøbet kunne bruge på klubbens egne U17, og U19 hold, hvor de ville styrke egne tallenters niveau, ligesom de selv ville blive "skolet" til europæisk fodbold.

Jeg siger ikke at Afrika er den eneste løsning, jeg siger at man skal kigge andre steder en Danmark.
Det kunne også være steder som Australien, Mellem Amerika, Syd Amerika og Asien - der spilles fodbold overalt i Verden, og alle stort set alle drømmer om at komme til Europa hvor de store penge ligger for fodboldspillere. 

For pokker - man kunne jo have 2 fuldtidsansatte til at rejse rundt 365 dage om året for at scoute spillere sådanne steder for blot 1/5 af Junkers transfersum.

Indlæg fra: Jeno
Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 18:43
Hent dog midtbane spilleren fra Vendsyssel (islændinge )

Posteringsdato: 03 Juni 2019 kl. 19:59
de 10 værste transfer i ligaen i denne seson, der er 2 horsens spillere på listen
https://www.bt.dk/superligaen/b.t.-kaarer-her-er-saesonens-daarligste-koeb-i-superligaen

Posteringsdato: 04 Juni 2019 kl. 10:01
Hallur Hansson forlænger. Det er så godt!!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: prode
Posteringsdato: 04 Juni 2019 kl. 13:09
Mohamed El Makrinis kontrakt med Roda udløber 30. jun

Posteringsdato: 04 Juni 2019 kl. 14:07
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/horsens-har-brugt-europas-hoejeste-spillere/

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 00:15
Fodbold Tosse: Jeg er sådan set enig i, at Horsens ikke skal vente til slutningen på transfervinduet for at lure på, om de kan få lov til at købe spillere hos andre Superliga-klubber. Men jeg synes du overser noget fundamentalt, nemlig at også spillere fra andre rækker ofte gerne vil vente og se deres muligheder an, før de beslutter sig.

Tag forrige sæson, hvor vi havde meget få spillere klar indtil kort før den første kamp: Jeg føler mig slet ikke overbevist om, at vi kunne have tilknyttet Joronen, Okosun, Thorsen osv. fra starten af juni. Jeg tænker, at de spillere håbede på at få større muligheder end Horsens - og først da de kunne se, at sæsonstarten truede og de risikerede ikke at blive en del af gameplanen tog de konsekvensen af, at de ikke havde fået bedre tilbud, og takkede ja til Horsens.

Din idé om, at vi bare skal spørge så tidligt som muligt og hvis spillerne ikke øjeblikkeligt siger ja, når de hører ordene “Horsens” og “Superligaen”, så skal vi droppe dem igen - jeg køber den ikke. Vi skal have ambitiøse spillere, der vil prøve sig af på det højeste niveau, de kan få lov til, og som har ærgerrigheden og professionalismen til at give den gas i Horsens, når de finder ud af, at det er det næste realistiske trin på karrierestigen for dem.

Dit matematiske argument er sådan set udmærket. Men i den situation, vi står i nu, og med den trup, vi har, så tror jeg simpelthen ikke vi kan tilknytte klare forstærkninger før til sidst i vinduet. Så længe vi ligner en synkende skude, så har jeg svært ved at forestille mig, at vi er førstevalg for nogen, der reelt kan forstærke os.

Vores bedste håb er realistisk set at blive nogle dygtige spilleres plan B. Eller C eller D eller E

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 10:13
Thorsen skrev med ACH midt-slut juni.
Okusun i starten af juli
Joronen i starten af juli.

De var alle tilknyttet før første kamp i den sæson.

Min klare overbevisning er at det handler 99% om økonomi hvis de skulle tilknyttes 7-14 dage tidligere.

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 10:19
Ift at ligne en synkende skude - så vil Horsens jo netop gøre det så længe de ikke ændrer gameplan, og eksempelvis begynder st tilknytte spillere tidligere i vinduerne.

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 14:30

Min klare overbevisning er at det handler 99% om økonomi hvis de skulle tilknyttes 7-14 dage tidligere.
Det kan være rigtigt nok, men økonomien er jo så heller ikke en faktor, man bare lige kan se bort fra.

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 16:12
I skal ikke bilde nogen ind at man fik Junker billigere fordi man handlede sent i vinduet. Og ja, situationen var anderledes end normalt pga. Klaphatten, men den må Bo også bære sin del af ansvaret for. Når man overtaler en spiller der dybest set ikke har lyst, så er der en risiko for at han ikke finder lysten.

Vi kan snakke om penge fra nu og til solen brænder ud, men det handler om at bruge pengene fornuftigt. Det kan også blive for dyrt at spare penge. Jeg fatter simpelthen ikke en meter af at folk stadig har tillid tilsat Bo kan passe biksen selv. Hvis man ikke kan finde et bedre alternativ på trænerposten, så må man i det mindste finde en sportschef til ham, for han magter ikke managerrollen i min optik

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 16:19
Klubben er mig bekendt enige i at der skal tilføjes resourcer enten i eller omkring nuværende trænerteam.

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 16:20
https://hsfo.dk/sport/Sportsligt-set-up-i-AC-Lys-for-enden-af-tunnellen/artikel/235496

Posteringsdato: 10 Juni 2019 kl. 16:35
Netop det med at overtale en spiller der ikke har lyst er en meget farlig vej at bevæge sig ned af.

Det skete jo også med eksempelvis Thorsen - han blev "lovet" en plads på midtbanen, men blev fastholdt på positionen som bak.
Efter kun en sæson var han kørt så træt at han bare ville videre.

Det samme med Purier - han udtrykker efterfølgende at det tydelige store dødbolds fokus han oplevede på træningsbanen i ACH slet ikke var blevet nævnt i hans dialoger med klubben.

Bo H skal passe på han ikke lover noget som han ikke kan holde - deri tror jeg faktisk også at eksempelvis Brock-Madsens største forbehold ligger.
Han vil spille, og Bo H har uden tvivl forklaret ham om at han jo er verdensklasse og derfor naturligvis vil spille for ACH.
Men hvordan handler den kære Bo H så?
Til trods for at Brock-Madsen spillede en kanonkamp, og ikke var træt - så blev han meget uforstående skiftet ud mod Vendsyssel.

Prøv at sæt Jer i hans sted: han spillede en god kamp, kæmpede benhårdt, og havde kræfter til at spille kampen færdig, mens andre dpillere tydeligvis var trætte.
Men han blev alligevel skiftet ud...
Jeg har svært ved at se hvad han kunne have gjort anderledes for at han havde spillet kampen til ende?

Posteringsdato: 12 Juni 2019 kl. 14:04
Arendal får ophævet sin kontrakt www.bold.dk

Posteringsdato: 14 Juni 2019 kl. 09:57
Fodboldtosse: Du er ude i nogle spekulationer omkring Thorsen, Pourié og Brock-Madsen, som det kræver en masse insiderviden at verificere. Måske har du ret i noget af det, måske det hele, måske intet af det - jeg ved det ikke.

Man kan også se det på en anden måde: Selv hvis Brock-Madsen ikke forlænger, så gjorde han en afgørende forskel i de kampe, han fik her. Måske forskellen på nedrykning og overlevelse. Hvis han aldrig var kommet uden Bo Henriksens overtalelsesevner, så skal vi prise os lykkelige for de evner, tænker jeg. Tilsvarende med Thorsen - vel forlod han os, men han gjorde en positiv forskel på holdet, mens han var her. Lidt Thorsen og Brock-Madsen er bedre end ingen Thorsen og Brock-Madsen, vil jeg mene Smile

(Hvad Pourié angår, er det vist alment kendt, at han er en klaphat. Og jeg mener, manden kom jo fra en Superliga-klub, han havde haft en hel sæson til at se med egne øjne, hvordan Horsens spillede - at det kom bag på ham, da han sad dér på bænken i FCK-kampen, er den sygeste undskyldning i mands minde. Hele dén misere har jeg altså meget svært ved at bebrejde Henriksen for ...)

Ifht Arndal: Virker fornuftigt. Han slår mig som en god knægt med masser af gejst og vilje, men det er lidt svært at se en klar udvikling fra han ankom til nu. Der bliver bare ved med at være et lille stykke op til klokkeklart Superliga-niveau, og det hul kniber det med at lukke. Forhåbentlig for ham finder han en god 1. Divisions-klub, hvor han kan tage det næste skridt!

Indlæg fra: Sep
Posteringsdato: 14 Juni 2019 kl. 18:06
Jeg går ud fra det er Pusic du mener, men tror nu også han er en klaphat.

Vedr. Thorsen så er hans klub vist rykket ned igen, ved ikke om han kunne være en mulighed for AC. Syntes han gjorde det fint den sæson han nåede.

En anden der gjorde det fint den sæson er Okusun. Det var ikke meget han nåede at spille i sidste sæson, og han kunne måske være en mulighed på leje. Så også lige Thychosen i dag udtalte han savner spilletid, men der er vi vist dækket meget godt ind.

Det sidste jeg lige vil trætte Jer med er også vedr. en tidligere spiller. Jeg så Bubacarr komme gående ved Langmarksvej i går. Han er formentlig i byen for at besøge bekendte, men det var da helt rart at se ham igen. Kunne Bo bare lige finde en ny Buba:)

Posteringsdato: 15 Juni 2019 kl. 19:06
@barkman
Det er hverken spekulationer, eller noget der kræver insider viden. Det jeg skriver har de 3 spillere helt åbent meldt ud.

Thorsen - efter 2 3 kampe som bak, fik han chancen på midtbanen. Udmeldingen var, at det var dejligt endelig af få chancen på midten. Det var netop derfor han var skiftet.
Uddybet med at de sidste par kampe som bak havde understøttet hans ønske om at spille på midten.

Purie - meldte klart ud i interview efter han var stoppet.
Jeg blev meget overrasket over fokus punkterne til træning. Jeg kunne slet ikke se mig selv spille i en klub, der på den måde kun fokuserede på dødbolde.

Brock-Madsen. Jeg tager hjem for at få fast spilletid. Det absolut vigtigste for min kariere lige nu er at jeg finder et sted hvor jeg får fast spilletid.
Den eneste spekulation der er der, er hvordan hans reaktion på udskiftningen skal tolkes. Men jeg var nu ikke ret meget i tvivl.

Det er rigtigt at både Brock-Madsen, samt Thorsen var vigtige ift. at overleve - og i det lys kan lidt overdrevet overtalelse måske retfærdiggøres.
Meeern fodboldspillere taler jo også sammen - og den slags ting ville næppe gøre arbejdet med st tilknytte andre spillere lettere.

Posteringsdato: 15 Juni 2019 kl. 19:10
@Sep.

Netop den type drømme om tidligere spillere er det jeg tænker er dybt urealistiske.
Ihvertfald ift. at tilknytte dem på faste kontrakter.

Thorsen og Okusun får i runde tal begge 100.000 kr. mere i løn pr. måned end de gjorde i deres tid i Horsens.

Bubacar får vel i runde tal 600.000 mere pr. måned end han gjorde i Horsens.

Posteringsdato: 16 Juni 2019 kl. 20:14
Braunschweig rykkede ikke ned, de klarede det på allersidste spilledag med en 1 måls bedre målscore efter at have været under stregen hele sæsonen. Selvom de har fået ny træner i vinterpausen er Thorsen stadigvæk fast på holdet og har udtalt at han har det godt i Tyskland samt at børnene er begyndt i børnehave dernede, jeg tror desværre vi skal se langt efter Thorsen.

Okosun: Fik godt nok nogle kampe i starten under Jess Thorup, men er sidenhen røget helt ud i kulden i truppen med den nye træner Kenneth Andersen (selvom han heller ikke blev brugt rigtigt af Thorup). Det ligner unægteligt en mand der skal lejes ud i næste sæson (med tanke på at han stadig har 4 år tilbage af sin kontrakt). Selv Mayron George har været foran Oko i denne sæson, så der skal bestemt ske et eller andet, spørgsmålet er så bare om det bliver en retur til Horsens, jeg ville være tilfreds med en halv sæson ligesom Mads Døhr situationen, men selvfølgelig ville en 1 årig lejeaftale være optimal.

Reese: Ser det ikke helt ligeså sandsynligt som Okosun, men der er selvfølgelig en chance for at Midtjylland giver ham en halv sæson i Horsens (ikke optimalt, men OK i vores nuværende situation)

Bo Henriksen nævnte i et interview (for cirka nogle uger siden) at Horsens som klub har et godt forhold til FCM og at der er adskillige spillere i truppen han finder interessante især med tanke på at mange af dem skal videre i dette vindue.

Nu så vi Opondo og Jon Thorsteisson blive solgt til henholdsvis OB og AGF, forholdsvis store klubber, hvis vi kunne nappe en enkel eller 2 derfra ville det være optimalt.

Ønskespillere pt. derfra må siges at være: Konate, Lucas Jensen, Morten Knudsen, Francisco Junior, Emmanuel Ogude, Benjamin Kallman.

Kan altså godt være det er en klub der er rykket ned, men det har jo været marginaler der har afgjort det i denne sæson, så det har ikke nogen indvirkning ifht. om de er meget bedre eller værre end de andre.

Babayan: Så længe vi ikke skal betale kassen for ham og kan få ham forholdsvist billigt synes jeg vi burde tænke på Edgar. Han har været en af Hobros bedste i denne sæson og må sige at være i top 3 ifht. deres profiler.

Mistrati: Også en fin spiller der især har været god i foråret, fungerer godt offensivt som midtbanespiller.

Bozhidar Kraev: Det unge FCM talent har kun fået 500 minutters spilletid i de sidste 2 sæsoner!!! Forholdsvis billigt markedspris på 350 t. euro.

Artem Dovbyk: Talentet fra Dnipro har fået sølle 89 minutter!!! i denne sæson, helt tydeligt en der skal videre. Fik 230 minutter i sidste sæson (hvilket også er latterligt lavt. Vurderet til 300 t. euro. En god stor fysisk angriber der er god med låget, bestemt en jeg synes ville passe perfekt til den nuværende spilllestil. 

"Useriøse" bud:

Mayron George: Endnu en offensiv spiller fra Midtjylland der ikke rigtig har fået spilletid, faktisk er han næsten kun blevet brugt som indskifter de sidste 2 sæsoner. Ligner bestemt en vi kan leje og er kun placeret på listen fordi jeg stadigvæk tror han er lidt ude af vores radar ifht at han har fået mere spilletid end de 2 ovennævnte.

Bubacarr Sanneh: Der tales selvfølgelig om en lejeaftale, en mand der nærmest ingen spilletid har fået i Anderlecht (igen pga. ny manager). Hvis vi kunne lande en handel hvor vi betalte halvdelen af hans løn vil det gå igennem, men det er vist mere en transfer til drømmene ; ).

Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 09:17
positiv udmelding:  https://hsfo.dk/sport/Brock-Madsen-Fin-dialog-med-AC-Horsens/artikel/236948" rel="nofollow - https://hsfo.dk/sport/Brock-Madsen-Fin-dialog-med-AC-Horsens/artikel/236948

@barkman - også her nævner Brock-Madsen faktisk det at "spille fast", som hans prioritet.

Indlæg fra: Sep
Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 09:40
Ja det lyder positivt med Brock Madsen.

Kan se at FCK måske er ved at sælge Joronen. Nogen der ved om vi har videresalgsklausul på ham?

Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 09:55
Kan se at Jesse betonen fra FCK er til lægetjæk hos nyoprykke brescia på bold.dk har vi en vider salgs klausul på ham

Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 10:04
Officielt 2 år kontrakt med Brock-Madsen - rigtig god nyhed! 

Indlæg fra: Kjær
Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 10:34
Jeg er rigtig sikker på at Bo udtalte at vi havde en yderst fornuftig vidersalgsklausul på Jesse Joronen.

-------------
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 17:32
Efter sigende får ACH 15% af salgs summen :)

Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 18 Juni 2019 kl. 21:25
https://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=5400747&start=0" rel="nofollow - https://www.bold.dk/snak/index.php?action=thread&id=5400747&start=0

Posteringsdato: 19 Juni 2019 kl. 00:35
EB.dk skriver 15% af overskuddet for Joronen. Dette er helt korrekt. Altså dumper der cirka 4,5 mio. Ind på kontoen.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: prode
Posteringsdato: 19 Juni 2019 kl. 14:16
Kan vi ikke bruge Alexander Juel Andersen

Indlæg fra: Jørgen A
Posteringsdato: 21 Juni 2019 kl. 18:40
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/droppet-af-broendby-nu-scorer-ac-horsens-kassen-paa-ham/7683262" rel="nofollow - https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/droppet-af-broendby-nu-scorer-ac-horsens-kassen-paa-ham/7683262

Posteringsdato: 21 Juni 2019 kl. 18:43
Rigtig flot med et salg på 7 mio. Det er god købmandsskab af Bo! Han virker til, at være en hård forhandler! 7 mio (med mulighed for at ramme 10 mio) er mere end jeg havde turde drømme om!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 21 Juni 2019 kl. 18:57
ja og så er der sikkert også en vidresalgs klarosul med også 

Posteringsdato: 22 Juni 2019 kl. 10:18
Havde ikke lige set den handel. Men 7 mio. for Mads Juel kunne vi ikke sige nej til.
Dog ærgeligt for midterforsvaret, lige nu har vi kun den nye talentfulde Malte Kiilerich, som rigtig midterforsvarer. Efter Reese, Mads Juel og Mathias Nielsen er rejst.

Som @Prode skrev, så er Alexander Juel Andersen vel en mulighed, han vil i hvert fald væk fra Vendsyssel.  

Posteringsdato: 22 Juni 2019 kl. 11:36
i denne artikkel står der at der er nogle gode bonuser, og en rigtig god vidresalgklausul
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/bo-h-om-nyt-salg-det-kan-ikke-vaere-tilfaeldigt

Posteringsdato: 22 Juni 2019 kl. 18:23
Man må lette på hatten for Bo og hans evner til at forhandle priser!
Vi har vænnet os til at blive skuffet over priserne under Mølby og Ravn (som ellers var en dygtig direktør)
Nu bliver vi i stedet overrasket over høje priser! Dejligt!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 23 Juni 2019 kl. 10:23
Citat: Thomsen Thomsen skrev:

Vi har vænnet os til at blive skuffet over priserne under Mølby og Ravn (som ellers var en dygtig direktør)

Synes du virkelig at Ravn gjorde det godt ? Klubben kollapsede under hans ledelse og vi var så tæt på at lukke som man vist kan komme.

Indlæg fra: Tiger
Posteringsdato: 23 Juni 2019 kl. 12:35
Citat: Grev Axel Grev Axel skrev:

Citat: Thomsen Thomsen skrev:

Synes du virkelig at Ravn gjorde det godt ? Klubben kollapsede under hans ledelse og vi var så tæt på at lukke som man vist kan komme.

Jeg ved ikke hvor meget man kan klandre Ravn. Det var vel også bestyrelsen, der besluttede, at vi skulle til at se seværdig fodbold og satsede derfor lige rigeligt, med underskud til følge.
Men en ting er sikkert. Ravn fik overtalt Bo til at komme og redde klubben. Hvad han nok ikke vidste, det var, at han fik ansat selveste JOAKIM VON AND💰

Posteringsdato: 24 Juni 2019 kl. 15:24
Ravn ledte trods alt klubben mens vi kom i Europa, fil en historisk god placering i Superligaen og han fik Bo til klubben.
Mange af de økonomiske beslutninger blev sansynligvis truffet af bestyrelsen.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 24 Juni 2019 kl. 15:25
Men for at det ikke skal ende i en direktør-debat. Så kan jeg fortælle, at jeg har hørt at Bo er interesseret i at købe Ludwig tilbage. Derudover er han interesseret i Kaltoft fra Vendsyssel.
Det er bare rygter, men under alle omstændigheder interessante navne!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 24 Juni 2019 kl. 17:39
Jeg er nok blevet for forvænt for jeg synes pludselig ikke længere at 7 mil. er nok. Men jo, i famle dage blev vi spist af med 1-2 mil. for spillere som Mads Juel Andersen eller bedre, så det er sikker fint nok. Også når man tænker tilbage på den gang vi fik 12 for Superligaens daværende topscorer. Men et eller andet sted der synes jeg også man spiller hassard med klubbens fremtid på vej ind i den vigtigste sæson i mands minde, hvor det bliver sværere end nogensinde at undgå nedrykning, og Gudhjælpemig om man ikke sælger vores eneste tilbageværende forsvarer kort før opstart, uden at have afløseren på plads. De skal spilles et helt nyt forsvar sammen. Men kan vi få Ludwig for 1-2 eller Kaltoft for mindre så er det nok ok

Posteringsdato: 24 Juni 2019 kl. 23:37
Vi skal også lige huske på, at det ikke altid “bar er klubben der bestemmer om der skal sælges eller ej. Spilleren har også lidt at skulle have sagt. Og så er det et enormt godt signal at sende, at AC Horsens udvikler spillere og sælger dem til gode klubber - det vil gøre det langt lettere at tiltrække gode spillere!

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 09:41
En skadesfri Alexander Ludwig i fuld kampform ville være noget af det absolut mest optimale der kunne tilføjes til forsvaret.
Venstrebenet, styrmand, naturlig leder, der kender klubben og hele setuppet - det ville være helt perfekt.

En 3 årig kontrakt, og så skyde ham af igen om 2 år - ville være et drømme senarie.

Men-men-men. 
Jeg tvivler dog seriøst på at Horsens kan matche hans lønkrav.

På samme måde er der også langt fra sikkert at han vil retur, det er jo kun 12 måneder siden han blev solgt, og i de 12 måneder har han været skadet i ca. de 8.

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 10:19
Jeg er helt enig. Og hvis en spiller bliver nægtet noget han gerne vil, så kan man nok godt forvente at motivationen er nedadgående derefter. Og helt sikkert er det et godt signal at man kan bruge AC Horsens som springbræt videre. Det er vel nærmest det eneste vi kan tilbyde gode spillere, for en tilværelse på et hold som nærmest ønsker at være elevatorhold, er vel ikke nogen kvalitetsspilleres ambition.

Jeg indrømmer at min første reaktion var negativ og at vi igen havde solgt en god spiller for peanuts, men efter jeg har tygget mere på det, så giver det bedre mening. Jeg ville aldrig have forventet at vi kunne sælge MJA for f.eks. 10 mil, så at få 7 plus klausuler er jo i sig selv ganske udmærket, hvis man kan hente en kvalificeret afløser ind. Problemet er jo nok at hvornår har vi sidst set det ske? Vi bliver lovet fuldgode erstatninger, men har vi nogensinde set det ske efter et salg af en profil?
Hele sidste sæson døjede vi med at besætte midterforsvaret. Ja, der var skadesproblemer, så det var ikke kun et spørgsmål om at man ikke havde hentet spillere ind, men det kan jo også ske igen. Sidste år have vi Reese, Mads og Mathias, og to af dem var mere eller mindre skadede konstant. Lige nu har vi vel i bedste fald en enkelt uprøvet (på SL niveau) midstopper. 

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 10:52
Vi har vel to uprøvede midtstoppere Smile

Men du har ret, der er et hul, der skal lukkes. Og jeg er også helt enig i, at Bo stadig mangler at bevise, at han kan købe profiler direkte til startopstillingen - hidtil har alle hans bedste signinger været spillere fra lavere niveau, som måske-måske ikke kunne slå til i Superligaen.

Sivert, Junker, Borring: Ingen af dem har imponeret.

(Brock-Madsen vil forhåbentlig vise sig at være en undtagelse, men det har han vel ikke 100% bevist endnu - hvis det bliver vinterpause og han kun har scoret 2-3 mål, så er det jo Junker om igen)

Forhåbentlig tager Bo revanche! Ludwig ville være perfekt; under alle omstændigheder skal det være én, der kan gå ind og tage taktstokken, så Therkildsen eller Kiilerich har nogen at læne sig op ad, tænker jeg.

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 11:40
Jeg beklager jeg ikke kan huske deres navne endnu, og kan heller ikke kende forskel, men den ene er vel primært back, men kan spille i midten også? Jeg kan tage fejl, for det er blot fra min hukommelse af hvad der blev skrevet da de blev signet, og jeg kender dem ikke. Men uanset hvad så er det godt nok også noget af et sats, selv hvis man henter en Ludwig, en Reese eller en anden profil som styrmand, at håbe på at mindst en af dem kan gå direkte i start 11'eren og den anden kan være resserven. Ingen af dem har spillet sammen før og med mindre vi får Reese, så er de også alle nye for Delac og de øvrige Horsens spillere. Jeg frygter det bliver en målfest for modstanderne i starten, men jeg er også den fødte pessimist :) 

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 13:02
Jeppe Kjær stopper i Lyngby har kontrakt udløb står der på bold.dk var han et emne for os

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 13:03
Tror på at der arbejdes på høj tryk , nu har AC jo råd til at betale for 2 nye forsvars spiller.

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 14:50
At dømme efter træningskampen mod AGF i dag er der mindst lige så meget brug for forstærkning i offensiven. Misforstå mig ret, forsvaret lavede katastrofale børnefejl, men oppe foran brændte de Gule ALTING - inklusiv en direktør af rang, der faldt til Brock-Madsen.

Brock-Madsen har aldrig scoret mange mål, Junker heller ikke. Mads Juel var vel vores mest målfarlige på dødbolde?

Lige nu er det svært at se, hvor målene skal komme fra.

Men okay, jeg er også lidt rystet oven på en rent ud sagt elendig træningskamp ... sh*t, hvor lignede vi bare slet ikke et Superligahold. Og så var AGF endda længere fra deres idealopstilling end vi var.

EDIT: Tommy Poulsens analyse er lige i øjet, tænker jeg -  https://hsfo.dk/sport/AC-Horsens-har-store-scoringsproblemer/artikel/238506" rel="nofollow - https://hsfo.dk/sport/AC-Horsens-har-store-scoringsproblemer/artikel/238506

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 15:34
Puha... det lyder da super alarmerende Shocked
Der er jo ikke specielt længe til sæsonstart, så der skal da justeres lidt på Henriksens taktikbrædt.

Der er forhåbentlig penge til at erstatte både Reese og Juel Andersen i CF samt Mathias Nielsen på midtbanen. Det afhænger nok lidt om der kommer en check ind via Joronens (forhåbentlige) salg fra FCK til Brescia.

Lidt mere substans og tyngde i det opbyggende spil er ønskeligt og vil give BH lidt flere varianter at arbejde med.

Jeg tvivler dog på at der er råd til at hente en ny dyr centerforward ind, selvom Drost er stoppet.  Junker og Brock-Madsen er dyre i drift og æder lystigt af lønbudgettet.
Mon ikke der kommer en lottokupon fra de lavere divisioner ?

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 18:22
Så ikke personligt kampen, men synes nu aldrig man skal bedømme et hold 100 procent på 1 træningskamp, hvis tilfældet havde været at vi havde tabt alle vores træningskampe med cifrene 3-0 er der grund til bekymring. Tilgengæld troede jeg lidt det var en af de kampe hvor vi heller ikke havde skabt nogle chancer, det viser sig jo så heldigvis ikke at være tilfældet. At forsvaret så ikke er helt på plads må jo heller ikke siges at være nogen overraskelse med 3 afgange i de bagerste rækker (Reese, Juel, Nielsen).

Vil dog give andre ret i at AC skal ud og tilknytte et eller andet ifht. det forsvar (CB's og måske en VB), selv hvis vi kan få nuværende konstellationer til at fungere vil der stadig komme skader. S

Og så så jeg forøvrigt Bo H sige noget i retning af at vi skulle have en trup på 22 mand. Det har vi jo NEPOP set i den forgående sæson IKKE fungerer, vi haltede os igennem foråret, ikke pga manglende kvalitet i truppen, men simpelthen pga truppens størrelse samt de meget få offensive spillere. Selv Vendsyssel var et mere kontinuerligt hold end os i foråret og det var jo netop pga den store trup (givet SÅ stor en trup har vi ikke brug for).

Det er heller ikke en centerforwards der er problemet efter min overbevisning, det er generalt bare spillere der kan mere offensivt (om så det er backs, kanter eller midtbanespillere). Hvis man havde en Konate og en Lucas Jensen, så er det ikke sikkert at man ville hente en centerforward, idet disse 2  kan lidt af det samme (Og jo Lucas Jensen er "næsten" angriber).

Men det der med at gå og vente for at vise "respekt" for de andre klubber, kan vi godt droppe, godt klar over det kun er juni, men vi har altså brug for bare lidt tid til at spille visse spillere ind på holdet.

Og så lige et input andetsteds fra: Den komiske sportsdirektør (Cirkus!?) Jens Hammer, har minsandten sagt nej til 7.5 million for Sabbi, samt sagde han nej til 11 millioner for Kirkevold og 2. millioner for Babayan. Der kan man virkelig tale om en amatør mentalitet, de er gået glip af 20.5 millioner!!!! Fordi de tror at de kan rende rundt og agere som en midterklub, virkelig sølle sølle sportschef de har (tidligere efterskolelærer...). Det skal også lige nævnes at de 11 millioner for Kirkevold self. er fuldstændig væk nu da dette bud var før han var skadet (11 millioner ud i lokummet). De snakkede angiveligt om at ville have mellem 20 or 30 millioner for Pål, hvilket ikke bare er grinagtigt det viser også den totale blankhed der hersker i Hobro ifht. markedet.

Så jeg er nu ikke så utilfreds når jeg ser på vores transferhistorik kontra deres ;).

Skægt at Hobro virkelig tror de kan sælge for sådanne beløb, tror vist de har brug for et reality check norppå ;)

PS: Mener faktisk slet ikke Henrik Ravn havde noget med at Bo H. kom til klubben (tværtimod), mener faktisk det var tidligere bestyrelsesformand Ole W. Rasmussen som fik et tip om at Bo var en god træner, min personlige teori går på at efter Bo H.  sammen med Ole W. Rasmussen (og resten af bestyrelsen) var med til at få afsat den uduelige Henrik Ravn (som forøvrigt ansatte sin kone som økonomisk ansvarlig.....). Jeg ser Ole W. Rasmussen som en af de helt store redningsmænd, samt en fra den gamle garde med hjertet rette sted. Henrik Ravn er om nogen en af de HELT store syndere i klubbens forfald, vi kørte med et ALLT for højt lønbudget i for mange sæsoner og betalte for det. At skrive en 5 årig kontrakt med en 33 årig Retov, må siges at være i top 3 over de mest pinlige signings vi nogensinde har lavet, den kære Retov var jo som bekendt også med til at skabe det klikkemiljø der skabte den negative stemning i truppen, ham har jeg ikke meget sympati for.

Posteringsdato: 25 Juni 2019 kl. 20:47
Så det meste at træningskampen. Der er plads til forbedringer, både defensivt og offensivt.
Dog positivt at vi får skabt chancer, men der skal mere skarphed til, og så skal Hallur, Junker og Broch-Madsen  spilles bedre sammen.

Men træningskampen ligner noget vi har set før, i en vinterpause/sommerpause. Træningskampe med store udsving, og mangel på spiller. Så lad os nu se hvad der kommer indWink

Posteringsdato: 26 Juni 2019 kl. 09:08
Enig i, at det ikke nødvendigvis er skarpere angribere, vi skal have. En dygtig playmaker til den centrale midtbane - i stedet for Hallur Hansson, som i mine øjne slet ikke har det fornødne blik for spillet - ville være den mest optimale løsning i mine øjne. Men det er vel rundt regnet det næstsværeste at få efter målfarlige angribere ...

(Også enig i, at man ikke skal lægge for meget i tidlige træningskampe. For mig handler det mere om, at kampen bekræftede, hvad vi også så i langt det meste af foråret - nemlig at spillerne er fatalt uskarpe i begge felter - end at den her indsats isoleret set var elendig)

Posteringsdato: 26 Juni 2019 kl. 10:05
Kære Bo H hvad med at kigge på Frederik Fisker ( mangler en klub ) ?

Posteringsdato: 26 Juni 2019 kl. 12:34
Jeg så kun de første 60 minutter, og kan derfor kun udtale mig om dem. 

Hold da fast hvor var det skidt --- uengageret, ligegyldigt, bold flytteri, med en kæmpe fejl procent.
Niveauet der blev vist, svarer jo til bunden af 1. div.

Er meget uenig i, at så store mangler kan negligeres under 3 uger før sæson start. Et Superligahold må aldrig have så lavt et bundniveau.

Hvis det alene skyldtes at det "bare" var en træningskamp, så er der ingen grund til at spille træningskampe.
Jeg håber ihvertfald seriøst at niveauet, og engagementet til deres træninger er bedre.

Posteringsdato: 27 Juni 2019 kl. 11:08
Enig. Jeg synes virkelig, det var bekymrende. Forstår ikke, at Bo og spillerne kan være så nonchalant omkring præstationen.

Posteringsdato: 27 Juni 2019 kl. 11:20
Så blev der også ophævet med Frederik bold.dk.

Posteringsdato: 27 Juni 2019 kl. 16:28
Fornuftigt nok. Synes egentlig, han viste god vilje og fight i træningskampene, da han kom hertil, men han er vel primært en defensiv midtbaneslider, og dem har vi en del af nu - Jakobsen, Sivert, Therkildsen - alle med mere fysik og måske også teknik end ham.

Posteringsdato: 28 Juni 2019 kl. 09:05
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medie-thorsen-kan-forlade-braunschweig/?fbclid=IwAR2kbb-2zNA-1YXlck4ZEc_sopbBc0Ei_tjhO_Dl8df1qUQdstBkRi8lg70" rel="nofollow - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medie-thorsen-kan-forlade-braunschweig/?fbclid=IwAR2kbb-2zNA-1YXlck4ZEc_sopbBc0Ei_tjhO_Dl8df1qUQdstBkRi8lg70

Interessant hvis han er indstillet på at spille i forsvaret. Kunne sagtens se ham spille midterforsvar.

Men igen - tvivler desværre på at AC har råd til at betale hans løn.

Print side | Luk vindue