Print side | Luk vindue

Brøndby IF - AC Horsens

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Superliga
Forum beskrivelse: Tekst
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=706
Udskrevet den: 24 Januar 2020 kl. 18:12

Emne: Brøndby IF - AC Horsens
Indlæg fra: Lars
Emne: Brøndby IF - AC Horsens
Posteringsdato: 01 August 2019 kl. 02:57
Lad debatten begynde

Svar:
Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 14:18
Så gælder det denne gang mod Brøndby IF. Brøndby IF der har 120 min.i benene, så til sidst bør de vise træthedstegn, men vi skal være klar fra start.

Dem, der ikke er på Brødby Stadion kan følge optakt og kamp fra kl.15:0 på Canal 9
Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses!

Indlæg fra: Martinsmith19
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 18:07
Gule!
Tag jer tid til at læse trådende her igennem den sidste måneds tid, og så må den der tror på Bo sidde og smile lidt. Hehe

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 18:44
En rigtig flot og disiplineret indsats. Og så var heldet / dommerkendelserne denne gang med ACH.

Ellers lidt samme billede som mod FCK, start 11'eren er ganske ok, og er et lang stykke af tiden på niveau med BIF.
Når der bliver skiftet falder niveauet en del, og vi kommer under pres.
Spændende om truppen "holder vand" når der kommer et par karantæner, og-eller skader på de 11 startere.

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 20:16
Ikke mindre end FREMRAGENDE Big smile

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 21:13
Vil lige komme med et indspark på målsparkssituationen som jo SLET IKKE kan diskuteres da dommeren jo TYDELIGT sagde før kampen at dette var FULDSTÆNDIG lovligt. Endnu en gang et grinagtigt forsøg på at nedgøre klubben.

Der kan slet ikke pilles ved det på nogen måde og det ved de folk der har at gøre med det også, kan for eksempel citere NF for dette

"- Det er ikke noget, jeg bryder mig om, men det er en del af reglerne, og det må vi acceptere."

Og Bo Henriksen der her fortæller at dommeren sagde det var helt efter reglerne.

"- Det var helt efter reglerne, sagde han"

Og så kan der vist ikke brygges mere konspirationskaffe på denne flade suppe. Der er vist rimelig klarhed da DBU endnu ikke har formidlet budskabet og ISÆR da dommeren sagde god for det.

Anyway indspark til kampen, fantastisk kollektiv præstation af holdet mange der virkelig viser sig frem offensivt, synes vi har flere brikker end vi havde i foråret selvom vi stort set har samme trup, må indrømme standardsituationer også så dejligt indøvet ud, så uden tvivl en fremragende præstation samlet set af holdet, som Lumb sagde er der ting der kan forbedres, men jeg synes nu at det samlede billede af kampen var fænomenalt.

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 21:53
Gennemgående interview med Anders Poulsen https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/horsens-korte-maalspark-i-fokus-efter-ny-regel-ville-vaere-vanvid-ikke

Og så er den vist lukket!

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 04 August 2019 kl. 23:08
Det bliver helt klart sværere ar bevare pessimismen, det vil jeg gerne medgive. Men der er stadig mange kampe endnu, og sidste sæson hentede vi også en del gode resultater i starten på en tvivlsom baggrund. Jeg siger ikke at det ikke var klassespil i dag, men man skal heller ikke lukke øjnene for at heldet smilede til os i dag. Vi vinder fordi Brøndby scorer et selvmål og at de ikke har det dommer tække (læs dommerhjælp) de plejer.
Dermed ikke sagt at det ikke var en 100% fortjent sejr, for det var det., men Brøndby var tydeligt mærkede af deres kamp i Torsdags. Det skal intet tage af glæden ved resultatet, men det kan heller ikke sammen med Silkeborgkampen danne et fyldestgørende de billede af Horsens niveau i sæsonen.

Posteringsdato: 05 August 2019 kl. 09:10
Set fra min stol så er det Broch-Madsen, og Jonas Thorsen der gør forskellen rent offensivt.

Med Broch-Madsen på toppen kan de mange hurtige kanters spidskompetencer (indlæg) endelig bringes i spil.
Det kan godt være at han ikke selv får den, men han skaber så meget uro at ethvert indlæg kan ende i en potentiel farlig situation.
På samme måde er der også bare et hav af nedfaldsbolde hver eneste gang de bagerste ACH rækker "losser" bolden fremad.

Med Jonas Thorsen har holdet fået muligheden for at stå i en meget massiv 4-4-2 defensivt, for at skifte over i en mere offensiv 3-5-2 når vi selv har bolden.
Når det sker bliver Lumb skubbet frem på kanten, og Thorsen bliver skubbet ind i en fri rolle midt på banen. 
Hans boldsikkerhed, og overblik, har virkelig løftet Hansson, og Jakobsen på den centrale midtbane - og givet langt mere plads på kanterne.

Faktisk tror jeg også endelig at Borring ville fungere bedre end nogensinde for ACH hvis han blev placeret permanent på en venstre kant, hvor han bare skulle løbe op og smide en masse indlæg ind i hovedet af Brock-Madsen. 
Ville jo være en mulighed i et senarie hvor Lumb ikke kunne/måtte spille.

Spændende bliver det, når de andre hold ikke længere bliver overrasket over Brock-Madsens fysiske styrke, samt Thorsens frie rolle som offensiv bindeled.
Jeg tænker dog at det bliver svært at lukke helt ned for specielt Brock-Madsen, han kan jo konstant bringes i spil med det mest simple af alt - et langt los.
Med ham på banen er det næsten som at have fået Okusun tilbage.

Defensivt er Lansing bare en langt mere rolig, og forudsigelig målmand end Delac. Det smitter tydeligvis af på hele forsvaret, at de nu ved hvad de skal forvente. (gad nok vide hvor længe vi får lov til at beholde ham, hvis han fortsætter på nuværende niveau)

Samtidigt har Kiilerich vist sig at være en fornuftig boldspillende, og meget hovedstøds stærk "kriger", der bare giver sig 110% i hver eneste duel. 
Med en mere rutineret spiller som Heltne Nielsen ved siden af er det ikke umuligt at det viser sig at den kombination "holder vand" i de fleste kampe. 
Og når man ser på Masovic så virker han umiddelbart til at være præcist samme type som Kiilerich.

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 05 August 2019 kl. 09:55
Helt enig - Jonas Thorsen har været en lidt overset nøglespiller i de gode AC-kampe her i efteråret (SIF og BIF - så ikke FCK). Hans bold- og pasningssikkerhed binder vores offensive spil sammen på en måde, vi virkelig har savnet, og hans overblik frigør Lumb til at udnytte sine offensive styrker.

Men klart, så snart modstanderne har "læst", hvordan vi spiller nu, så bliver det sværere.

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 05 August 2019 kl. 10:04
Efter en historisk ringe pointhøst i den sidste 1/3 af sidste sæson, og på nogle historisk ringe træningskampe, samt en håbløs sæsonåbning imod et ynglingehold fra Nordsjælland, så er det simpelthen fantastisk at se, hvordan Bo og holdet igen igen igen formår at vende skuden.

Der var rigtig mange der forventede, at vi ville have 0 point efter de første 5 kampe, og at vi ville være de mest sikre nedrykkere længe set. Jeg var heller ikke selv for optimistisk, fordi når man kiggede på spillet, så var der ikke meget at have sine forhåbninger i. Heldigvis ser det ud til at holdet med meget få enkle midler har genfundet sig selv, og ja jeg er helt enig Fodbold Tosse, Thorsen har virkelig betydet rigtig meget rigtig hurtigt. Jeg ser måske ikke det samme lys i Brock Madsen som dig og andre, men fair nok, han skaber om ikke andet en masse uro for modstanderen.

Vi plejer altid at handle til sidst i transfervinduet, så mon ikke at vi kan forvente yderligere et par forstærkninger lige inden deadline ? Vi har i den grad økonomien til det (sammenlignet med tidligere år) og der er ikke nogen tvivl om at vores fine sæsonstart kan være med til at overbevise de bedste spillere om, at vi faktisk godt kan være et fint alternativ, når man nu ikke kan få en kontrakt i Aab, AGF, OB og øvrige klubber, der på alt andet end resultater er foran en lille klub som Horsens.

Det bliver spændende at følge klubben den næste tid.......forhåbningerne er berettiget skruet i vejret, og Bo Henriksen har igen igen og igen sat en tyk streg under, at han er fantastisk for en klub som Horsens, hvor sammenholdet og viljen skal bære os højere end spillematerialet måske berettiger til. 

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 05 August 2019 kl. 10:44
Flot præstationClap
@Fodbold tosse. Rimelig enig.

I Broch-Madsen har vi fået en "targetman" oppe foran der kan tage slagsmålene med midterforsvarerne, det er ikke Junker's stærkest side. Så Broch-Madsen på toppen, med Rune eller Junker som makker.

Defensivt har vi fået mere styr på det, efter det noget usikker eksperiment i midterforsvaret i runde 1.
Malte og Sivert virker som en god konstelllation, med serberen som reserve.
Delac er en god målmand, men................ men han har en noget "vild " stil. Lansing virker som en god signing, god målmand og uden Delac's meget vilde satsninger. (men Delac er stadig en god anden målmand)

6 point efter 4 kampe, er mere end vi kunne håbe på med det start program vi har i de 5 første kampe.

Vi skal dog huske på at vi ikke er et "top 6 " mandskab, men bund 8, der kæmper for ikke at blive en af de 3 nedrykker.  Så alle de point vi kan rage til os nu, er kun godt, hvis vi rammer en dårlig periode som i foråret.

Indlæg fra: Gamsten
Posteringsdato: 05 August 2019 kl. 11:47
Super prástation. Vores defensiv er god. Brock Madsen som vi kender ham, mega staerk. Jonas Thorsen tror jeg vil kun blive endnu bedre. Men vi er smalle. Bo er en super traenar for et hold som AC, men hvis vi ikke skal se en gentagelse pà sidste del af sidste saeson, sa` skal der yderligere et par spillere til pa` start ellever niveau

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 06 August 2019 kl. 16:22
Den del af kampen jeg så var da så rigelig godkendt, sagt på beskeden jysk Tongue

Det er mærkeligt at det stort set er det samme hold som tabte premieren 0-3 til FCN, og dengang leverede noget der fik alle til at tænke : direkte nedrykning !
Men det viser at BH er en fantastisk mandskabsbehandler, at han endnu engang har fået rokeret lidt om, skreget noget vildskab og selvtillid ind bag hjernebarken på spillerne.

At de nye - Therkildsen og Kiilerich - samtidig er begyndt at vise storspil - det gør ikke Henriksens bedrift ringere.

Posteringsdato: 06 August 2019 kl. 17:50
Enig i at det er trænerteamet der skal have ros - det er flot arbejde det de har lavet efter FCN kampen.

Men det de skal have ros for er at der blev ændret på 4 pladser ift. FCN kampen. Deriblandt 3 nye spillere i start 11. (+en Thorsen fik en uge mere til at blive spillet ind)
Samtidigt er der ændret spillestil, fra ren 4-4-2, til en dynamisk kombination af 3-5-2, og 4-4-2.

Tager man de mere kritiske briller på kan man jo så undrer sig over hvorfor pokker man fortsatte med at holde fast i nogle spillere, der præsterede helt håbløst gennem alle træningskampene. 
Hvad var det egentlig at man forventede skulle ændre sig blot fordi det blev en turneringskamp?

Ift. spillestils ændringen så er den til gengæld først blevet mulig efter Thorsen blev tilknyttet - så den ændring kunne de ikke have lavet tidligere.

Posteringsdato: 07 August 2019 kl. 08:52
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Tager man de mere kritiske briller på kan man jo så undrer sig over hvorfor pokker man fortsatte med at holde fast i nogle spillere, der præsterede helt håbløst gennem alle træningskampene. 
Hvad var det egentlig at man forventede skulle ændre sig blot fordi det blev en turneringskamp?

Hvis du primært mener : hvorfor hulen blev Mikkel Qvist foretrukket frem for Malte Kiilerich i centerforsvaret, så er jeg ganske enig.

Nu er det nok ikke pænt at hænge enkelte spillere ud med stor kritik - men her gør jeg en undtagelse. Jeg mener ganske enkelt ikke at Mikkel Qvist har sin berettigelse i en superligatrup, blot fordi han kan kaste lange indkast !

Når han er på banen, så render resten af forsvaret rundt som forvildelde høns, fordi man hele tiden skal backe-up i de huller hans mærkværdige løb efterlader sig.
Hans egentlige funktion - at kaste indkast - er blevet udhulet, da man har færre af de hovedstødsstærke spillere på dødbolde. 

Jeg vil endda sige : holdet "glemmer" nærmest det enkle og mest effektive, at spille bolden op i det åbne spile ( som de var enormt gode til i BIF-kampen ), fordi man fokuserer for meget på Qvist og indkast når han er med.

Det er ikke min opgave at ophæve med ham. Han har en kontrakt og den skal selvfølgelig honoreres. Om han kan bruges som indskifter efter 80 minutter er mulig i visse typer kampe. Jeg ser ham bestemt ikke som blandt de 16-17 bedste spillere lige nu.

Posteringsdato: 07 August 2019 kl. 09:33
Jeg ser nu forandringen mere længere fremme på banen, hvor netop Thorsen for mig er den helt afgørende forskel. Men også en spiller som Prip, der har langt mere ærgerrighed og gåpåmod end fejlkøbet Junker.

Men ja, Qvist er i den mærkelige position, at han enten er en total nøglespiller eller nærmest ubrugelig. Når vi har truppen til at være farlige på standarder, er han et dødbringende våben; når vi ikke har, er det svært at retfærdiggøre at bruge ham. Der er simpelthen andre, som er bedre på alle de positioner, han kan spille.

(I øvrigt forstår jeg ikke helt, hvor du ser det dér "storspil" fra Therkildsen, må jeg indrømme. Med forbehold for, at jeg ikke har set FCK-kampen, så slår han mig som en habil 1. divisionsspiller, der har noget fysik og energi, men som rent teknisk er et stykke fra at ramme et godt Superliga-niveau.)

Posteringsdato: 07 August 2019 kl. 10:19
@Barkman: 
Hmm - nej muligvis en lidt for rosende vending Smile

Altså . Malte Kiilerich var jo vægtet "for ny og urutineret" i den første kamp mod FCN, hvor Qvisten fik tjansen i forsvaret. 
Her har Kiilerich nu fået chancen, og har ikke siden set sig tilbage ....

Therkildsen fik chancen i første kamp, og spillede forfærdeligt. Siden har han fået doserede indhop og begynder at vise en del af de tekniske kompetencer han har.
Han er på vej, men -indrømmet- at vise decideret storspil har han endnu tilgode.

Posteringsdato: 07 August 2019 kl. 11:59
Enig på begge fronter Smile

Posteringsdato: 07 August 2019 kl. 18:43
Jeg synes du er for hård ved Qvist. Nej, han er ikke Måske ikke den bedste mand på nogle positioner, hvilket jo nærmest giver sig selv i det at han ikke er i start-11’eren. Jeg synes bestemt ikke det erfaring at give ham skylden for at de andre forsvarsspillere spiller dårligt når han spiller i midterforsvaret. Ham gjorde et pr godkendte indhop på den position sidste sæson, og det var Bo det lavede en kæmpe gejldisposition ved at sætte ham i den position i kampen mod FCN. Han havde rigtigt gode kampe på venstre kant, og mere end godkendte kampe på venstre back også. Han er ikke blevet dårligere af at vi har fået bedre spillere på de positioner, men han er naturligvis ikke førstevalg. At nogle ikke kan finde ud af at se ud over hans ene spidskompetence, betyder ikke at han ikke kan andet. Jeg vil f.eks. Heller se ham indskiftet i stedet for Borring, og med Brock-Madsen kan vi måske igen udnytte hans lange indkast. Måske ikke til NBM, men han trækker så mange spillere til sig at der bliver plads til andre.

Hans udvikling blev nok heller ikke hjulpet af at Bo kastede ham rundt på nærmest alle positioner med undtagelse af målmand sidste sæson. Og den har nok heller ikke godt af at sidde på bænken. Desværre for ham, så liggger det nok ikke lige i korte e at han kunne blive leget ud til en klub i 1. div. Hvor han kunne få fuld spilletid.

Posteringsdato: 08 August 2019 kl. 11:46
Jeg er sådan set enig ift. Qvists generelle niveau - han er på flere punkter en ganske ok fodboldspiller.
Jeg syntes sådan set også at han historisk har fået skyld for langt mere end han har været skyld i.
Men jeg må blot erkende at isoleret set på denne sæson, og de foranliggende træningskampe, så har forsvaret ændret sig markant efter han er taget ud.

Ift. Qvist som indskiftningsspiller, så syntes jeg det bliver ekstremt svært så længe nuværende spillestil fastholdes.
Som bak, og kantspiller, er fuldstændig udelukket. Det er han ganske enkelt ikke hverken udfordrende, hurtig, eller løbestærk nok til.
Så længe den stil fastholdes, kan han kun spille i midterforsvaret, eller som angriber.

Midterforsvaret syntes jeg ligesom er afprøvet for ganske nyligt. Jeg tænker også at Heltne Nielsen, den nye Serber, Kiilerich, Therkildsen, og måske endda Kortegaard står foran ham i køen der.
Så er der jo reelt kun angriber tilbage. Der tænker jeg at han vel egentlig kun aktuel, hvis Brock-Madsen ikke er på banen.

Udlejning til en 1. div. klub, for fast spilletid frem til jul, vil være suverænt det bedste for både Qvist, og AC Horsens.
I den tid skal han så have arbejdet med den krop han efterhånden har fået opbygget.

Det er super at han har fået bygget så mange muskler på som han har, men det har desværre også gjort ham markant tungere, og som resultat deraf meget langsommere.
Også langt langsommere end han egentlig behøver at være, hans højde, og størrelse til trods. (sammenlign eksempelvis med hvor hurtige, og adrætte NBA spillere på 210 kan være med den korrekte muskel opbygning)

Skal Qvist tilbage og gøre en positiv forskel i Superligaen, så skal der arbejdes målrettet med hans hurtighed, smidighed, og koordination. 
Det gælder hans løb, og hans vendinger. 
Ja faktisk generelt alle hans aktioner (herunder også ift. hvor lang tid der må tage at bevæge sig over banen, og få afviklet et indkast).

Posteringsdato: 08 August 2019 kl. 13:11
Citat: Fodbold Tosse Fodbold Tosse skrev:

Udlejning til en 1. div. klub, for fast spilletid frem til jul, vil være suverænt det bedste for både Qvist, og AC Horsens.
I den tid skal han så have arbejdet med den krop han efterhånden har fået opbygget

Helt enig. (...og det mener jeg ikke for fortsat at have et ben i siden på Mikkel Qvist. Udover at han ikke har niveauèt til superligaen i mine øjne, så synes jeg han virker som en sympatisk gut )

Jeg undrer  mig i øvrigt lidt over at @JoakimBL konkluderer at en udlejning til en 1. div klub "desværre ikke ligger i kortene". Mener du at Bo H vil bremse sådan et initiativ pga trupstørrelsen ?

Qvist vil have rigtig godt af spilletid, og vil være et fund i en klub hvor man har et par fyrtårn rendende rundt, som han kan ramme med indkast. 
Han skal - som Fodbold Tosse er inde på - have fast spilletid for at bygge på niveauet, og den får han bedst i en lavere rangerende klub.

Han kan stadig bygge på teknisk og på hurtigheden. 
Hvem ved ? en skønne dag ligner han den nye Poul Onuachu og kan sælges for 100 mio kroner Clap

Posteringsdato: 08 August 2019 kl. 17:11
Grunden til at jeg ikke tror det ligger i kortene, er at jeg ikke tror at Bo vil undvære ham på bænken. Så længe truppen er smal, så kan han bruges på mange positioner, men primært tror jeg gerne han vil have muligheden for at kaste lange indkast skulle det blive nødvendigt. Og hvis man alligevel skal finde en ny breddespiller som erstatning, så giver det ikke meget mening at leje han ud. Hvis man ser Qvist som udviklingsspiller så giver det mening, men det tror jeg ikke at man gør. Men jeg tror bestemt han kunne udvikle sig markant med en sæson i 1. Division. Eller for den sags skyld. 2. Div. Han kom jo direkte fra Seriebold til Horsens.

Posteringsdato: 08 August 2019 kl. 18:12
Ok, så gir det mening Smile

I øvrigt tror jeg du har ret. Kasper Junker meldes på vej til norsk fodbold, og så er Qvist`s rolle nok låst fast til at agere indhopper i angrebet. Indtil videre i hvert fald.

Posteringsdato: 08 August 2019 kl. 19:20
Qvist har ikke været med på bænken de seneste 2 kampe.

Posteringsdato: 09 August 2019 kl. 09:12
Var han ikke skadet? Det synes jeg kommentatoren sagde til en af kampene

Print side | Luk vindue