Print side | Luk vindue

OB - AC Horsens

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Superliga
Forum beskrivelse: Tekst
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=716
Udskrevet den: 14 Oktober 2019 kl. 15:06

Emne: OB - AC Horsens
Indlæg fra: Lars
Emne: OB - AC Horsens
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 09:10

Svar:
Indlæg fra: Lars
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 12:32
Så gælder det denne gang på udebane mod OB. Selv om det bliver en svær kamp så skal vi gerne have point med hjem.

Dem der ikke kan være på stadion live, kan følge kampen på Eurosport 2 fra kl. 13:55

Lad os håbe at vi bliver mange på lægterne til at støtte spillerne!

De gule fra Østjylland, vi kæmper så hårdt som ingen andre kan.

Vi ses

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:01
Hvornår må vi snakke om krise? Det hele sejler.

Indlæg fra: carsten lindballe
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:04
ud med Bo nu, når han selv går ud og melder at man forhandled med Priske om trænerposten, så må han ikke være serlig intereseret. smut til færøerne, gerne nu i landskamp pausen så en en ny træner har 10-12 dage og arbejde med holdet 

Indlæg fra: JMT
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:41
Hvor er de piv ringe!!!

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:56
Sølle sølle fan opbakning herinde. Det er nu fuldt ud forståeligt at vi aldrig har udviklet os fra et fan perspektiv, super meget negativitet som mange herinde er helt vilde med at dyrke. Fortsæt endelig med det drenge, det hjælper ikke holdet en skid.

Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:58
En skam man skulle ofre denne sæson før det siver ind at Bo ikke er løsningen. Eller det ender man jo med at gøre, for han bliver jo ikke fyret før det er for sent, hvis overhovedet. Han skulle været fyret sidste sæson.

Jeg holder det dog ikke imod ham at han prøvede at hente Priske, det er vel næsten den bedste beslutning han har truffet som sportschef. Han skulle bare have fortsat og fundet en anden træner, da Priske takkede nej.

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 15:59
JoakimBL du har overhovedet ikke det mindste forstand på fodbold. Men bliv ved med at fortæl dig selv det, det var jo også dig der ville have ham fyret og insisterede på vi rykkede ned sidste år.

Pinlige fans.

Indlæg fra: JMT
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 16:01
Endnu mere ynkeligt at man fortsat bakker op omkring holdet, med den gejst og vilje de stadig ikke viser. Ynkeligt at bakke op om en træner, som selv har indset at han ikke er en god nok træner. Ynkeligt at en træner selv er gået i gang med at finde sin afløser, da ledelsen ikke selv har nosser til det.

Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 16:54
Jeg har lært siden jeg var barn, at man altid skal sige hvad man mener, og ikke lyve. Jeg gidder simpelthen ikke side og skrive at det går plissé godt og de er så og så gode. Jeg vil ikke lyve med ærlighed kommer man længest

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 17:25
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Sølle sølle fan opbakning herinde. Det er nu fuldt ud forståeligt at vi aldrig har udviklet os fra et fan perspektiv, super meget negativitet som mange herinde er helt vilde med at dyrke. Fortsæt endelig med det drenge, det hjælper ikke holdet en skid.
Fuldstændig enig. Det har udviklet sig i den forkerte retning gennem et par år. Både hvad opbakning på CASA og opbakning herinde angår.

Nærmest pinligt Thumbs Down

Citat: carsten lindballe carsten lindballe skrev:

ud med Bo nu, når han selv går ud og melder at man forhandled med Priske om trænerposten, så må han ikke være serlig intereseret. smut til færøerne, gerne nu i landskamp pausen så en en ny træner har 10-12 dage og arbejde med holdet 
Jeg tror efterhånden gerne Bo H vil tage imod et job som landstræner på Færøerne. 
Han må da være kørt fast i at have 2-3 kasketter på, arbejde i døgndrift, mens anerkendelsen, respekten og fanopbakningen i Horsens ligger på et uhørt lavt niveau.

Men den dag Bo H er væk, vil AC Horsens få MEGET svært ved at finde en person der, hver eneste sæson, kan samle et nyt hold op med de budgetter som klubben arbejder med.

Indlæg fra: Photonoir
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 19:38
Hvis Bo Henriksen ikke var i Horsens, ville holdet formodenligt ligge og rode rundt i 2. Division... Den mand har fået max. ud truppen... Jeg tror at jeg stille og roligt bakker ud herinde fra, da debatten mest af alt, minder om det 5 fulderikker præsterer på et billigt morgen værtshus... Det samme gælder på stadion hvor det efterhånden er gabende tomt... Ufatteligt at en by som Horsens ikke kan samle flere trofaste fans, som støtter byens hold igennem tykt og tyndt. 

Anyway... Jeg vil smutte ud i virkeligheden og ærgre mig over endnu et nederlag. På trods af dette nederlag vil jeg stadig komme på stadion og nyde det mit sæsonkort giver mig og det vil jeg fortsætte med, også selvom katastrofen skulle indtræffe og holdet rykker ud af Superligaen. Skulle det ske håber jeg, at det fortsat er med Bo Henriksen ved roret

Indlæg fra: Thomsen
Posteringsdato: 06 Oktober 2019 kl. 21:38
Stop. Bo er den rette mand for os - naturligvis!
En ny træner vil ikke hjælpe på det. Det tror jeg ikke på. Superligaen er vanvittig jævnbyrdig, og vi har ikke heldet med os i øjeblikket - nærmere imod os. Men det vender. Bare rolig.

-------------
SU-SU-SUPERLIGA
In Bo we trust

Indlæg fra: Gule71
Posteringsdato: 07 Oktober 2019 kl. 00:26
Hvilket signal har I det sidste år set på fremgang og stabilitet.........Intet
De var røv heldige med ikke at rykke ned i 2018-19 sæsonen. BH har ingen taktiske kompetencer. Han er læst for længe siden og vinder ingen fodboldkampe.
BH har desværre alt for stor magt i ACH og det bliver rigtig svært at få ham ud.
Med BH afgang skal man ud at finde både en træner og en sportschef. Dernæst skal der ryddes gevaldigt op i truppen, som er helt og aldeles stagneret.
Hvis ikke ACH forsøger noget nyt, rykker de stensikkert ned og der vil gå år med at komme op igen. Se bare Viborg

Indlæg fra: Grev Axel
Posteringsdato: 07 Oktober 2019 kl. 08:46
Det er sgu pinligt at se de sædvanlige opråb med fyr træneren, nu rykker vi ned og alt er dårligt. Faktum er nemlig også, at vi spillede flot imod Randers (der lige har savet AGF midt over) Vi var ekstremt uheldige med en håbløs dommer i overtiden imod Esbjerg. I dag tabte vi så ude imod OB, der har omtrent 3 gange vores eget budget at købe spillere for.

De hold der ligger omkring os i bunden er de hold som vi retteligt skal måle os med, både i forhold til økonomi og klubbernes størrelse (selv om det kun er Hobro der har mindre spillerbudget end vi selv har)

Nu skal vi så faktisk møde Hobro, Silkeborg, Esbjerg og Lyngby i de 4 næste kampe, og så kan det hele se meget lysere ud. Bak nu op om holdet - det har sgu aldrig hjulpet at fyre træneren.

Vi har en fantastisk træner, sportschef, klubmand, motivator og menneske i Bo Henriksen. Han fortjener jeres opbakning og ikke alt det evindelige brok.

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 07 Oktober 2019 kl. 11:45
Ingen er forpligtet ud over deres evner, og derfor giver det heller ikke mening at råbe af spillere, fordi de ikke er gode nok. Men lige nu ligner vi altså i dén grad en nedrykker.

Vi kan ikke holde nullet - i går kostede Lansing 2-3 mål, andre dage har det været andre, der har fejlet - og vi kan slet ikke score mål. Der er simpelthen ingen skarpe afsluttere i truppen, og vi skaber slet ikke chancer nok til at kunne spilde så mange, som vi gør.

Ofte spiller vi nydeligt midt på banen, men når vi nærmer os modstandernes mål, kikser den sidste aflevering eller afslutningen. Og tilsvarende forsvarer vi os generelt fornuftigt, men har alligevel et par kiksere i hver kamp, der så ofte koster mål.

I en sæson med tre nedrykkere er der simpelthen ikke råd til så høj en spild- og fejlprocent, som vi har.

Træneren er altid den nemmeste at pege fingre af, men han kan jo ikke afslutte for angriberne eller cleare bolden for forsvarerne. Først og fremmest mangler truppen selvtillid, og dét kan man jo heller ikke få i pilleform til at dele ud.

Omvendt er det en trænerfyring vel det eneste, vi rigtig kan gøre lige nu - transfervinduet er lukket, startopstillingen giver mestendels sig selv, der er ikke rigtig andre håndtag at trække i. Og måske kan et trænerskifte udløse noget energi, der giver nogle resultater, der giver noget selvtillid? Men det er vil være et sats, og det er svært at argumentere imod, at Henriksen har været en god mand for Horsens ...

Stadig: Hvis ikke vi henter et par sejre i de kommende kampe, så begynder det altså at se meget tungt ud.

Indlæg fra: sned
Posteringsdato: 07 Oktober 2019 kl. 19:28
2019 er ved at udvikle sig til et annus horibilisOuch

OB er et større hold end os, det er ikke så meget det at tabe til et hold som OB. Men mere hvad vi har fået ud af de 3 kampe før.
Vi har virkelig ikke medgang for tiden. Esbjerg fik et point i overtiden på et meget kontroversiel straffe i overrtiden, som Kauko scorer på. I denne runde brænder han et starffe.
Vi kunne selvfølgelig havde scoret på de 2 chancer med åbent mål, det siger lidt om hvor scoringmæssig skarpe vi er for tiden.
Mod Randers kunne vi ikke scorer i anden halvleg selv om vi var det bedste hold, og så falder deres sejrsmål på en dumt selvmål, hvor Okusun er uheldig at sende bolden i eget net.
Sønderjyske imponerede ikke.
Med bare lidt medgang og skarphed  i angrebet kunne det være endt med 9 point, nu endte det med sølle 2 point.

Vil det hjælpe at fyre Bo!! måske, er det den chok effekt der skal til, men der er ingen garanti for at det vil vende med en ny ved roret.

Måske er problemet den "altfavnende" rolle Bo har som manager. Så ærgeligt at Priske ikke ville.
Men der bør være en aflastning, så træneren kan koncentrerer sig om at træne holdet.

Posteringsdato: 07 Oktober 2019 kl. 23:47
Det er naivt at tro, at vores bundplacering skyldes uheld og tilfældigheder. Det er ikke kun i de sidste runder, hvor tingende ikke er lykkedes. Vi har nu i et år set de samme symptomer på manglende kvalitet. Vi kan ikke forsvare eget mål og vi kan ikke angribe modstanderens mål.
Pilen peger på træneren og manageren, som er ansvarlig for trup sammensætning, taktik og spillestil.
Jeg medgiver, at Bo H havde én god sæson, men spillestilen var ikke just inspirerende og er nu helt udtømt.
Bo H er sikkert en god træner til 1. division men jeg har min tvivl i superligaen. Så spørgsmålet er om ACH vil og har råd til at være et 1. divisions hold

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 08 Oktober 2019 kl. 09:01
Horsens har ikke spillermateriale til mere end dette.

Jeg har svært ved at se at truppen indeholder en eneste spiller der ville gå direkte ind i start 11 for en klub i top 10.

Det realistiske mål for klubben må derfor være 10.-11. pladsen. 10 pladsen er pt. 5 point væk, og det er for langt! Men 11 pladsen er 1 point væk, og det må vel siges at være tæt.
At vi fans håber på mere end disse bund placeringer er helt naturligt, men ikke særligt realistisk med det tilgængelige spiller materiale.

Man kan godt skælde Bo Henriksen ud over at han ikke endnu engang kan få spillerne til at præstere over deres evner - men hvor mange ville reelt kunne gøre det?

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 08 Oktober 2019 kl. 09:33
Det er foruroligende når man læser indlæg her, på bold.dk og på facebook...

Mange peger på Bo Henriksen. "Han er kørt fast" og er "læst" af de øvrige trænere, og formår ikke fortsat at hive holdet op....

Mange peger på andre faktorer, som sort uheld og mangel på dommertække. At vi skal være tålmodige og hoppe op på hesten igen....

En 3. antagelse - Fodbold Tosse m/ flere`s -  at den reele kvalitet ikke rækker til mere, er sikkert ikke helt i skoven. 

Det er tragi-komisk, på et tidspunkt, hvor der - efter AC Horsens`målestok - er hentet "navne" ind. Lumb, Brock-Madsen og Junker (så længe det varede), da Horsens endelig havde lidt penge på kistebunden efter en række salg og indtægter fra videresalgklausuler.

Men sammenlignet med superligaklubberne er kvaliteten bare ikke god nok. Selv efter et år hvor indkøbsmulighederne har været ekstraordinære, er det samlede udbytte ikke godt nok. 
Kritikere vil hævde at man ruger på pengekassen på Langmarksvej. At der ikke investeres nok af udbyttet fra transferindtægterne. 
Mon ikke det skyldes at den almindelige "træge" drift ikke tillader det ? Med andre ord : Fra de penge der havner i turbanen, skal en ualmindelig stor del bruges på den daglige drift i forhold til de klubber vi sammenligner os med.

Tilskuerantal ? Ja det er en faktor som der er peget på flere gange.
Horsens holder altså ikke til tilskuertal på 12-1900 tilskuere hvis man vil opretholde et superligahold. Jeg er helt med på at det er en "ond spiral" da folk gerne vil se kvalitet, før de investerer i en entre-billet til stadion.

Men der skal findes løsninger. Ellers hedder den med sikkerhed 1. division næste sæson.

Posteringsdato: 09 Oktober 2019 kl. 20:52
Ja det er da helt sikkert os negative fans skyld, fordi vi ikke er mere positive og ikke kommer på stadion. Seriøst? Uheld og manglende dommertække? Ja det har vi haft, men det er jo ikke årsagen.
Hvis man vil skyde skylden på spiller materialet, så peger pilen også på Bo, da han har det ansvar også. Vi kan godt blive ved med at hænge hatten på at vi har et af de mindste budgetter, og jo det er rigtigt, men andre klubber har tilsvarende små budgetter uden at de er lige så elendige som os. Nej vi har ikke stjernespillere, men vi har altså heller ikke et 1. divisions hold som vi tidligere har haft og klaret os bedre med.
Bo har i årevis vist at han ikke kan omstille sig i modgang. Når en strategi har virket, så fortsætter han med den uanset om den virker eller ej. I øjeblikket er strategien udelukkende indlæg til Okosun. Man forsøger ikke på noget som helst andet, og så bliver det altså nemt at forsvare. Tidligere var det de lange indkast, og da det holdt om med at virke gik der jeg ved ikke hvor lang tid før man gik væk fra dem.
Det er korrekt at min spådom om at vi rykkede ned i sidste sæson ikke var korrekt. I en binær verden var den 100% forkert, men vi kunne næsten ikke komme tættere på. Og jeg fortsatte så vidt jeg husker også med at skulle vi rede den, kunne man så virkeligt se Bo som redningsmanden i en sæson med 3 nedrykkere? Det er stadigvæk for tidligt at dømme os ude i denne sæson, men pilen peger i øjeblikket mere mod nedrykning end overlevelse.
Skal man virkelig svines til herinde for ikke dele holdningen om at det der sker i øjeblikket er fint nok og at Bo er Messias? Er der kun plads til at være lalleglade jubeloptimister der mener det samme og at hvis vi bare var flere "rigtige fans" på tribunerne, så så alting meget bedre ud?

Posteringsdato: 09 Oktober 2019 kl. 23:59
Helt enig JoakimBL

Posteringsdato: 10 Oktober 2019 kl. 14:51
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-skifter-ud-skal-have-ny-sportsdirektoer

Posteringsdato: 11 Oktober 2019 kl. 11:15
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Vi kan godt blive ved med at hænge hatten på at vi har et af de mindste budgetter, og jo det er rigtigt, men andre klubber har tilsvarende små budgetter uden at de er lige så elendige som os.

Hvilke andre klubber tænker du på her ?

Det er lidt ligesom i Formel 1. Det hjælper ikke ret meget at få en verdensmester til et hold, hvis bilen bare er langsommere end de andre. Ja man kan overraske engang imellem men på den lange bane vil man selvfølgelig være det hvor bilen/spillermaterialet berettiger en til at være.

Men igen - hvilke andre klubber tænker du på i dit ovenstående citat ? Hvilke klubbers situation er det du gerne vil bytte ud med vores egen ?

Posteringsdato: 11 Oktober 2019 kl. 11:34
Hvilke andre klubber, Silkeborg undtaget, synes du er lige så ringe som Horsens i øjeblikket? Eller sagt på en anden måde, er der nogle hold som du mener Horsens vil være favorit til at vinde over?
I bliver ved med at sige at spillerne ikke er bedre, men jeg kan ikke se andet end at vi har den stærkeste start 11'er jeg næsten kan huske. Vi har klaret os bedre med mindre før. Og dermed ikke sagt at jeg forventer vi skal ligge i top 6 eller noget, men det går kun den forkerte vej. Og når vi nok alligevel ikke på kort sigt får budgettet til at hente væsentligt bedre spillere til holdet end vi har nu, med det største budget i nyere tid, så kan jeg altså ikke se andre løsninger end at få en anden træner. Og det er Bo jo åbenbart selv enig i, siden han forsøgte at gøre netop det. Når Bo selv mener det, hvorfor er det så så kontroversielt at mene det samme? Har Bo ikke altid ret?

Posteringsdato: 11 Oktober 2019 kl. 11:43
Men helt konkret, så synes jeg da Randers klarer sig ret godt. Det samme med SønderjyskE. Og i betragtning af hvordan Hobro og Lyngby klarer sig med væsentlig mindre budgetter, så synes jeg ikke at Horsens (og Esbjerg) klarer sig specielt godt.
Og jeg refererer til budgetterne herfra.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fck-langt-foran-konkurrenterne-her-er-superliga-klubbernes-budget

Posteringsdato: 12 Oktober 2019 kl. 08:59
Citat: JoakimBL JoakimBL skrev:

Men helt konkret, så synes jeg da Randers klarer sig ret godt. Det samme med SønderjyskE. Og i betragtning af hvordan Hobro og Lyngby klarer sig med væsentlig mindre budgetter, så synes jeg ikke at Horsens (og Esbjerg) klarer sig specielt godt.
Og jeg refererer til budgetterne herfra.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fck-langt-foran-konkurrenterne-her-er-superliga-klubbernes-budget

Nu kender jeg ikke alle spillerbudgetterne i superligaen, men jeg kender dem for Horsens og Silkeborg. Jeg ved ikke om Tipsbladet har brugt en terning da de skulle gætte, men uden at røbe alt for meget, så kunne man næsten bytte rundt på de 2 klubbers tal. Horsens er alt for højt og Silkeborgs er alt for lavt.

Jeg ville personligt ikke bytte situation med Hobro der har præsteret et stort underskud på driften, og som i næste vindue kommer til at sælge voldsomt ud. Det samme med Lyngby der nærmest ikke har været en klub i balance de sidste 25 år.

Randers har i flere år været markant større end Horsens, og kan deraf også tiltrække spillere vi ikke kan desværre. De har haft en voldsom nedtur, men er på vej op igen. Der har været tydelig retning i flere år, og de har generelt også en væsentlig bedre økonomi end vi selv har (hvis ikke du bruger Tipsbladets opfundne tal) så selvfølgelig skal de på den lange bane være stærkere end os.

For at kunne tænke fremad, så kræver det en ledelse der sætter tydelig retning, og som netop ikke skifter ud på afgørende poster i tide og utide. Vi HAR fået styr på driften, vi HAR fået styr på økonomien. Nu mangler klubben at kunne aflaste Bo Henriksen yderligere, f.eks. ved at man finder en kompetent afløser, og istedet beholder ham som sportschef. Men det er sgu ikke det samme som, at det er en god ide at fyre den mand der om nogen har redet Horsens, og som har skabt grundlag for, at vi han en økonomi der er den stærkeste vi nogensinde har haft.

Vi skal gøre ALT hvad vi kan for at holde på Bo, og når der dukker den rigtige mulighed op ligesom med Priske, så skal Bo være med til at udpege den træner han skal have under dig som sportschef. At lave en panikfyring vil ikke alene være at smide guld på gaden, det vil også være dumt.

Posteringsdato: 12 Oktober 2019 kl. 09:52
Og hvordan kommer økonomien til at se ud efter efter nedrykningen?
Jeg er nødt til at forholde mig til Tipsbladets vilde gæt på klubbernes budgetter som jeg har mere tillid til end hvad du tror du ved, med mindre du selvfølgelig kan dokumentere eller sandsynliggøre din viden og blive mere konkret.
Det er sjovt hvor nostalgisk Horsensfans er. De vil have Gilberto tilbage, Kortegård blev vurderet på hvordan han var for sæsoner siden de vil beholde trænere der gjorde gode ting år tilbage, uanset hvordan de klarer sig i øjeblikket. Jeg synes spillere og trænere skal vurderes ud fra deres øjeblikkelige niveau, da det er det der tæller i indeværende sæson. Man gjorde det samme med Kent Nielsen og det kostede også en nedrykning. Det gode ved Bo Henriksen er selvfølgelig at han har bevist at han kan rykke op med Horsens, og at vi overlevede sidste år, da det jo er nemmere at rykke op igen næste sæson end i nuværende.

Print side | Luk vindue