Print side | Luk vindue

SOMMERTRANSFER 2020

Udskrevet fra: Fanklubben Den Gule Fare
Kategori: På Stadion
Forum navn: Klubhuset
Forum beskrivelse: Til emne som også er aktuelle langt ude i fremtiden.
Web-adresse: http://acsupport.dk/forum/forum_posts.asp?TID=739
Udskrevet den: 19 September 2020 kl. 17:44

Emne: SOMMERTRANSFER 2020
Indlæg fra: carsten lindballe
Emne: SOMMERTRANSFER 2020
Posteringsdato: 02 April 2020 kl. 16:01
https://hsfo.dk/artikel/avisen-erfarer-h%C3%B8jre-back-skifter-fc-fredericia-ud-med-ac-horsens" rel="nofollow - https://hsfo.dk/artikel/avisen-erfarer-h%C3%B8jre-back-skifter-fc-fredericia-ud-med-ac-horsens

Svar:
Indlæg fra: Jeno
Posteringsdato: 02 April 2020 kl. 20:21
Citat: carsten lindballe carsten lindballe skrev:

https://hsfo.dk/artikel/avisen-erfarer-h%C3%B8jre-back-skifter-fc-fredericia-ud-med-ac-horsens" rel="nofollow - https://hsfo.dk/artikel/avisen-erfarer-h%C3%B8jre-back-skifter-fc-fredericia-ud-med-ac-horsens

Spændemde så hent dog ham her også når vi er i gang 

Steven Enna

Indlæg fra: Ultimo
Posteringsdato: 05 April 2020 kl. 21:47
Velkommen til Buus, han virker utrolig interessant, dejligt allerede nu at have nogle løsninger klar på højreback pladsen, der var kun Nymann og Franne til den plads, så utrolig fornuftigt at have handlet det her på plads allerede nu.

Fredericia har jo været et tophold i 1. division og lå jo bl.a på første pladsen og 2. pladsen i indeværende sæson. I sidste sæson var holdet også med i oprykningsræset i efteråret, men tabte derefter pusten i foråret. Det er desuden også værd at bemærke at Buus kom til klubben på samme tid som Jonas Dal og har altså haft ham som træner i de seneste 2 sæsoner, det tror jeg bestemt har været positivt og få en tidligere superligatræner ind under huden.  Her er lidt info jeg har samlet op mht. til ham:

17 ud af 20 mulige kampe i 1. division i denne sæson, hvilket må siges at være meget godt, stort set spillet alle kampe og de kom iøvrigt også forholdsvist langt i pokalen og var tæt på at slå SIF, men tabte desværre 3-4.

Sæsonen før det har han spillet 30 ud af 33 kampe, hvilket også må siges at være fuld tid, så altså en fast spiller for et tophold i 1. division (det er også værd at bemærke at 1. division aldrig har været så stærk som den har været de seneste år).

Samlet set har han 53 kampe med 5 mål og 4 assist til følge, det er også udmærket.

Iøvrigt har han også spillet for OB i hans yngre år, hvor han fik sin superligadebut på trods af det var hans eneste kamp.  OB plejer at være ret gode til at udvikle unge spillere (Mads Frøkjær, Jens Thomasen, Oliver Christensen, Kasper Larsen, Daniel Obbekjaer, Hans Christian Bernat , Jonathan Harboe)  så en fin talentsektor han kommer fra, mon ikke han kunne blive en potentiel gevinst.

Også værd at bemærke at han har haft kampe på både U-19, U-17 og U-16 landsholdet, så altså en tidligere U-landsholdsspiller vi får til klubben.

Han kan spille både HB, højrekant og central midt (står hvert fald på hans transfermarkt profil).

Denne transfer betyder nok desværre et farvel til Peter Nymann, som jeg hvert fald vil takke allerede nu for hans fremragende indsats, kæmpe fighterhjerte, samt passion og flot spil, kan jo som sagt godt være han får et halvt år mere, indtil Buus er spillet ind, men jeg tvivler, kunne ellers godt se Nymann i en slags assistent rolle hvis altså Korte smutter til sommer.

Velkommen hvert fald til Jacob Buus sikker på han nok skal blive et fremragende aktiv for holdet, de kampe jeg har set har han klart været Fredericias bedste spiller.

Iøvrigt ser Enna spændende ud og har et fint målsnit, ville måske ikke være en dårlig løsning ifht. at kunne skyde med lidt ekstra offensivt.

Posteringsdato: 26 Juni 2020 kl. 20:53
Nu har jeg lige læst at vi endnu engang skal spare i førsteholdstruppen, det har åbenbart været et problem i mange år, før må jeg indrømme at jeg ikke var helt sikker på at det kunne være sandt, men jeg fiskede lige et af mine egne gamle indlæg frem fra præcis 1 år siden i sidste sommertransfer vindue og det siger en del:

"- Jeg ville gerne investere i flere spillere, men det handler også om økonomi, og hvis du vil vide mere om økonomi, må du spørge bestyrelsen, sagde Bo Henriksen."

Dette kunne jo tyde på at Bo mener at der ikke er blevet lagt penge til rådighed ifht. budget og transfers. Og det må man jo også sige at det efterfølgende citat af Pindhold bekræfter:

"- Bo Henriksen har et budget, og der er stadig penge til at købe to-tre spillere. - Bo Pindholt"

Det er altså ikke en ny situation, jeg synes det er vanvittigt hvis det viser sig at være rigtigt at vi har brugt flere penge på ungdomstræner lønninger end førsteholdstruppen, talenterne er supervigtige og spændende ja, men det er sgu da førsteholdstruppen der har skabt hvad klubben har nu.

Det jeg siger skal ikke tolkes som at ungdomssiden ingen penge skal have, men det er jo klart at i en klub som AC Horsens må man prioritere førsteholdstruppen, jeg vil nu tage nogle konkrete eksempler på andre midt og bundklubber samt deres strategi ifht. dette:

SE: Satser benhårdt på førsteholdstruppen og har stort set ikke satset på talentsiden, er notorisk kendt for at bruge 5-10 millioner i deres vintervinduer hver gang det går af helvede til. Altså meget mere end os.

Hobro: Samme scenarie, bruger stort set alt på førsteholdstruppen og har vel ingengang en ungdomsafdeling.

Lyngby: En klub der før i tiden har satset benhårdt på ungdomsarbejde (og stadig har mange gode ungdomsspillere), men som mere og mere har sadlet om og investeret mere og mere i førsteholdet.

Esbjerg: Endnu en klub der plejede at satse hårdt på talenter, men som også har gearet om og nu bruger flere kræfter på førsteholdet (ikke nødvendigvis med success!).

Randers: Igen samme billede, stor satsning på førsteholdstruppen, som kommer først før det meste andet.

Der tegner sig altså lynhurtigt et billede af klubber der satser benhårdt på førsteholdet for at blive i ligaen, jeg skal heller ikke opføre mig helt pessimistisk her, de penge vi investerer i ungdomssiden har været godt ifht. Jeppe Kjær og andre nye prospects på U-19 og U-17, som da bestemt ser godt ud, men man må altså også realisere at det jo nok kommer til at tage hvert fald 2 år før vi ser resultatet af denne strategi (Ja Jeppe kan allerede sælges for et millionbeløb nu, men spørgsmålet er hvornår næste kuld er klar?).

Derfor har jeg svært ved at se hvorfor man tager penge fra BH's budget, det er sgu da Skandinaviens bedste træner, han skal da have ordentlige forudsætninger, kan da ikke passe at en bestyrelse som ikke nødvendigvis er sportsligt orienteret sidder og laver beslutninger, samt så enormt stramme rammer for den mand som har bygget alt op i vores klub.

Dette indlæg er heller ikke for at sable bestyrelsen ned, det har været smart at sparre i denne sæson mht. til corona, men lad os være ærlige, det vidste bestyrelsen jo ikke ville ske overhovedet, så det er jo bare et heldigt økonomisk skud i tågen.

Lad mig lige putte det lidt i perspektiv med et efter min mening ret godt eksempel:

Hvis vi har 20 millioner i egenkapitalen (16 mil nu og 5 mil i transferrettigheder) kan vi satse 2 millioner hvert år i de næste 10 sæsoner på førsteholdstruppen (det skal vi selvfølgelig ikke, men hvis vi bare kunne satse 2 millioner ekstra på 2 sæsoner ville det være rart), 2 millioner hvert år ekstra og så kan vi jo oveni risikere at sælge en spiller og tjene endnu mere hjem.

2 millioner ekstra i så tæt en liga vil være guld værd for Horsens, især med tanke på hvad Bo har gjort for langt mindre, jeg er udmærket klar over at vi ikke kommer til at kunne købe dyre spillere som Sivert og Junker, men jeg tror faktisk at Bo har lært af det her, men det kræver jo også at bestyrelsen tror bare en lille smule på ham, det handler jo generalt om at holde på stammen og det SKAL vi kunne.

Vi har nu haft en historisk sæson og vel nok den bedste sæson jeg kan huske (ja jeg er mere imponeret over det her hold end top 6 holdet, som faldt fra hinanden i foråret og ikke præsterede udover 2-2 kampen mod BIF og AAB sejr på 2-1). Det skal da belønnes, nå man har lavet så hårdt et arbejde.

Hvis bestyrelsen vil have at denne klub klarer sig godt langsigtet er der nogle MEGET simple mål man skal igennem med som kommer før ungdomssiden:

1. Forlæng med Bo H: Manden elsker klubben det kan man mærke helt ind i sjælen på ham, men det er sgu svært at holde af en klub som bliver drevet som et koldt og kynisk firma som kun tænker ud fra røde og sorte tal eller prioriterer ungdomsafdeling fremfor førsteholdet, der skal altså være noget dialog, det er der simpelthen nødt til at være med tanke på at Bo jo både er sportschef og træner, i andre klubber forhandler sportschefen med bestyrelsen om hvad budgettet skal være samt hvad det skal formidles på, kunne være man skulle tage det til efterretning ; ).

Få forlænget med den mand nu, de peanuts vi ville kunne få i et salg af en træner med en 1 årig kontrakt er INGENTING ifht. hvad det ville koste at hente ny sportschef, træner samt assistenter, håber virkelig bestyrelsen tænker på det, vi kan da ikke spare på vores cheftræner og vente med at give ham kontrakt fordi vi er vilde med et støvet pengeskab, det ville koste klubben LANGT LANGT LANGT mere ikke at forlænge og skulle hverve både sportschef og træner til sommer.

DBU samarbejdet og arbejdet i talentsektoren er fint, men det er da ikke vigtigere end Bo Henriksen og superligatruppen.

Jeg håber virkelig Bo forstår at han har fansenes FULDE opbakning i den her sag, vi støtter sgu klubben og dermed førsteholdstruppen samt træner (og selvfølgelig talentafdelingen også), men vi er jo ikke fans af bestyrelsen, bevares sparestrategien har givet pote, men det er jo kun pga. BH's resultater samt salg, havde vi haft denne strategi med en træner som Mølby havde vi været et 1. divisions hold nu.

Håber virkelig man har som førsteprioritet at forlænge med den mand og dernæst Okusun ellers viser det VIRKELIG manglende evner i ledelse (dette er ikke for at svine bestyrelsen, men en kraftig opfordring).

2. Få forlænget med stammen: Det betyder ikke vi ikke kan si 4 - 5 spillere fra (reserver), men giv da i det mindste Bo et budget så han kan leje Oku igen, jeg ved udmærket vi ikke har råd til at købe nogle fri, men det må da være muligt at leje manden igen!

3. Opgraderingen på ungdomssiden skal fungere og opjusteres GRADVIST sammen med førsteholdstruppen, den skal ikke komme før, det virker bizart.

Jeg er jo bare en fan ligesom alle jer andre og jeg er selvfølgelig heller ikke inde i klubben og derfor er det jo bare en udefra kommende mening, men hvis der er nogle eller bare en fra klubben der læser dette må de meget gerne refererer dette til et eller flere bestyrelsesmedlemmer, da jeg mener det er retningen der er nødvendig for at vi kan fortsætte med at være et stabilt superligahold og overleve i en 12 holdsliga (hvilket også burde været det nye sportslige mål)

Indlæg fra: Fodbold Tosse
Posteringsdato: 27 Juni 2020 kl. 10:18
Hej

Prøv at se seneste rangering af ungdomslicenser. 
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/overblik-her-er-alle-dbus-47-licensklubber/" rel="nofollow - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/overblik-her-er-alle-dbus-47-licensklubber/
Licenssystemet er udarbejdet efter denne model:   https://www.dbu.dk/nyheder/2019/november/licenssystem-aabner-doeren-for-nye-klubber/" rel="nofollow - https://www.dbu.dk/nyheder/2019/november/licenssystem-aabner-doeren-for-nye-klubber/

Af nuværende superligaklubber er det altså kun Hobro der ligger lavere end ACH.

ACH har lavet en strategiplan for ungdomsarbejdet 2017-2025. Det er den der følges, ift. investeringer i ungdomsarbejdet.
Historien viser meget tydeligt at opbakningen i Horsens er større til de hold der bruger spillere af egen avl, end den er til et hold der levere gode resultater, med købte spillere - for nogen kan det måske forekomme bisart, men det er fakta.

Eneste vej til større opbakning til ACH 1.holdet, er derfor en fast stamme af unge spillere af "egen avl".
Spillere der løbende skal sælges, både for at give økonomi, men også for at kunne give plads til nye spillere af egen avl.

En udvikling som talentstrategi 2017-2025 netop skal være med til at understøtte.

Jeg er klart af den overbevisning at fremtiden for ACH alene ligger i ungdomsarbejdet.

Uden et ungdomsarbejde der fast ligger blandt de 8-10 bedste i landet, og fast producere 2-3 nye 1. holdsspillere hvert år, har ACH ingen chance for nogensinde at ændre ved de nuværende kaoslignende tilstande der indtræffer i hvert eneste transfervindue.

Posteringsdato: 27 Juni 2020 kl. 16:26
Mit indlæg har intet at gøre med hvor de ligger ifht. os omkring ungdomslicenser.

Har Esbjerg stadig et hold fyldt med egne talenter ligesom dengang de var i Europa League?

Nej Esbjerg har de seneste 2-3 superligasæsoner spillet med LANGT flere lejespillere og generelt flere udefrakommende end de plejer.

Og hvad med Lyngby foreksempel?:

Emil Nielsen, kommer fra Roskilde.

Patrick Da Silva, også Roskilde før det BIF i ungdomstiden.

Enghardt, Randers.

Gregor, Helsingør.

Ørnskov, Silkeborg.

Corlu kommer fra BIF's ungdomsafdeling.

Udover Frederik Winther og Adam Sørensen er det svært at komme udenom at disse klubber altså har klart færre talenter end de havde for få år siden.

Jeg forstår dig tilgengæld 100 procent og det er bestemt ikke for at skyde med spredehagl, der er da heller ikke noget jeg heller vil end at vi kan få opjusteret talentafdelingen, min mening går jo bare på at de 2 ting skal følges ad, jeg tror ikke du finder mange Horsens fans som siger "vi skider på talentafdelingen", men derudover vil jeg også sige at et hold udelukkende af egen avl næsten, som det KN rykkede op med i sin tid, altså ikke vil være muligt på samme måde idag (medmindre man er FCN), derfor er det vigtigt ikke at have for mange talenter i førsteholdstruppen, så vi reelt kan spille dem ind vi har først.

Iøvrigt fantastisk med HFS oprykning til DS, mon ikke vi kan sende nogle talenter på græs hos dem?

Tænker da at det er lettere for os at leje ungdomsspillere til dem når de spiller i DS fremfor JS og så fremmer det vel begges mål et eller andet sted.

Men ville også være en fantastisk platform for de U-19 spillere der bliver sortereret fra, ligesom Kubel der jo tog til Hedensted, nu har de så bare muligheden for at tage til HFS istedet, hvilket jeg da håber vi opfordrer dem til.

Indlæg fra: rasbak
Posteringsdato: 29 Juni 2020 kl. 11:33

Jeg synes det er belastende for en klub, at det økonomiske aspekt hele tiden skal fylde så meget.

Selv nu hvor man er kommet igennem corona-krisen med det der ligner ”skindet på næsen”, så viser virkeligheden sig åbenbart anderledes…

At det er notorisk svært at drive fodbold i Horsens, synes jeg har været fremlagt gennem diverse bestyrelser gennem tiderne. Vi har undgået at gå med i diverse fusioner, planer som flere tidligere bestyrelser har leget med.
Der var vist også snak om en storinvestor, som vist kastede sin kærlighed på Vejle BK i stedet for ….

Nu står vi med et produkt som Horsensianerne burde være stolte af. En klub der er uafhængig af andre faktorer og emmer så meget af fight, blod, sved og tårer som ”en arbejderklub” med dette som dna næsten kan …

Alligevel synes jeg ikke rigtigt at Horsensianerne er med på vognen. Der bliver kritiseret omkring det de gule kæmper for og tilskuerne bliver fortsat væk – ( her tænker jeg selvfølgelig ikke pga corona-situationen….)

Senest hører jeg at der ikke er penge til forstærkninger til holdet, fordi en tung administration bruger alle pengene. Ja administrationen sidder – i nogens øjne – faktisk og fiser husleje af uden at lave dagens gerning.
Der bliver spurgt ind til hvorfor disse medarbejdere ikke sælger klubben så der kan komme nogle sponsorater i klubben.

Jeg undrer mig over at nogen tror, at Kristian Nielsen, Bo Henriksen og Bo Pinholt virkelig ville arbejde sten-hamrende-hårdt i spidsen for en klub, hvis en lad samling administrative medarbejdere blot sad og spiste pølsemix og delte weekendhistorier…. Overdrivelse fremmer forståelsen.

Selvfølgelig er administrationen vokset, og visse arbejdsopgaver er gennem de første par år i superligaen blevet skubbet foran sig. Som jeg har forstået det, skal en superligaklub have en administration af en vis størrelse – det er simpelthen betingelsen for at ”være med” og man kan sige – klubberne får jo også så rigeligt tv-penge og andre afkast af at stå til rådighed i det fine selskab.

Men tilbage til den aktuelle økonomiske situation…

Nu hvor alt var så rosenrødt, så bliver Bo Henriksen mødt af stramme bånd, der er – om muligt – endnu strammere end han før har prøvet.
Alle 6 spillere med kontraktudløb skal stoppe når sæsonen er forbi – alene af økonomiske grunde, og nye spillere skal financieres af nye spillersalg .

Gud ved om Bo Henriksen bliver ved med at synes det er sjovt ? Eller Kristian Nielsen der blev ansat på en discount-kontrakt i perioden efter at man slet ikke havde råd til en egentlig direktør i klubben.

Mon ikke pilen stadig peger indad ?
At tilskuerantallet er synderen …?

Jeg kan ikke mindes at have set tilskuertal som dem AC Horsens præsterede hen i efteråret/tidl forår, og klubben mistede indtægter for det der svarede til 2000-2500 tilskuere hver hjemmekamp – altså en lille kvart million pr kamp alt efter hvad bodsalg regnes til .

Det kan jeg selvfølgelig kun gisne om. Det er hypotetisk - men kunne være bedste mands bedste bud. Tilskuerindtægterne er en basal indtægtskilde når man ikke har en Lars Larsens fond eller Papirfabrikken liggende i baghaven som pengetank.

Som noget nyt har også Bo Pinholt indset at man ikke kan drive en fodboldklub i Horsens, uden at gå på kompromis med suveræniteten.

Om Horsens bliver et legetøj for en multimillardær tror jeg nu ikke – men det er i hvert fald nødvendigt at hoppe med på vognen og søge kapitalindsprøjning, uanset i hvilken form og ejerskab det bliver.

Ellers dør superligadrømmene stille og roligt !

Posteringsdato: 30 Juni 2020 kl. 18:53
Hvad syntes folk herinde om Gomez? Han bliver jo ikke forlænget og han skulle være den nye sanneh

Posteringsdato: 01 Juli 2020 kl. 00:59
Ifht. klubben vil jeg jo mene at det er nu vi fans skal støtte som vi aldrig har støttet før samt sponsorere og nye sponsorer (Og dem der ikke har forlænget endnu skal se om de ikke kan gøre det) skal springe på superligavognen da der jo altså kun er 12 hold næste sæson vil Horsens som produkt være langt mere "hot" og selvfølgelig også for at hlælpe klubben, opfordrer KRAFTIGT mine gule medfans til at forny eller købe sæsonkort til den nye sæson, er ret sikker på at de kroner der kommer ind nu ryger til spillertruppen, da man allerede har lagt til side til sin talentafdeling.

Og for lige at knytte en kommentar til talentsektoren skal der altså lyde en kæmpe ros fra en der måske lød en anelse bitter før (som jeg bestemt ikke er ifht. talenterne) til Claus Troelsen og de fantastiske medarbejdere vi har i vores talentsektor, at have udviklet så mange talenter samt have patent på en vis spillestil vi vil udføre, tror jeg aldrig er set før med så rammende en professionel udvikling, jeg håber også Claus vil fortsætte i klubben i mange år endnu, han er et aktiv der burde være elsket af fansene, kan aldrig huske at vi nogensinde har haft så dygtig en talentchef, så stor ros til ham, ungdomstrænere, samt talenterne selvfølgelig. Det er så flot og stærkt man er rykket op og jeg håber og tror virkelig vi har nogle stærke kuld parat, ja måske allerede næste år (U-19 og U-17 ser vildt godt ud!).

Nu så vi også SIF sætte penge til side til talentsektoren før sæsonen sluttede, det er som sagt udmærket at vi også gør det, men der er jo så balancespørgsmålet at tage hensyn til igen.

Dette gør jo også at vi er nødt til at finde pengene andetsteds, håber mange enten donerer til klubben (Lars lagde en doneringsside op via FB) eller fornyer de sæsonkort (eller køber) man nu engang kan, klubben har brug for hver en øre!

Det er nu vi fans og sponsorere skal stå sammen som en enhed og hjælpe klubben ifht. transferbudget og kan vi bare skrabe 50 -100 k sammen med sponsorer så er der vel nærmest en halvårsløn for en ny spiller allerede der fra hvert fald 1. division.

For lige at vende tilskuerdebatten så vi jo også at vi tabte en del penge på de der forsøgsordninger, så kan være det er en faktor for at vi mister lidt i budgettet, lad os håbe vi får snarlig kompensation for det!

Kunne man måske fra klubbens side lancere den flotte nye udebanetrøje? Og så istedet for 10 % der går til klubben fra Hummels side, så burde vi altså godt kunne op på en 30-50 %, så må Hummel sgu give os en hjælpende hånd da det er nu vi har brug for det.

Kunne man evt. lave mere merchandise? Jeg tænker at nogle DVD'er (gør man også i andre klubber) med fx. 2-2 med BIF, oprykningskampen med Skjold, 1-2 kampen mod FCK på udebane, ville gå som varmt brød i en merchandisebod på stadion, samt via online salg, det er da en åbenlys "bestseller", mon ikke det kunne være en ide.

En sidste faktor ifht. en hjælpende økonomisk hånd kunne være et salg af Mads Juel som jo har en 20 procents videresalgsklausul, hvis han røg for et millionbeløb og der røg 2-3 millioner i kassen ville det lune hos Bo H. Og iøvrigt ved vi ikke om han har flere klausuler, evt. en klausul der giver os et vist beløb såfremt hans hold Barnsley overlever (hvad jeg selvfølgelig håber stærkt på).

For lige at vende debatten og snakke om noget helt andet synes jeg det er fremrangende at vi har fået endnu en eksplosiv back ind i Thor Lange, jeg har fulgt Thor i divisionen og der er godt nyt til gule fans; en gennembrudsstærk spiller der har lidt samme fightergen som Michael Lumb, han har spillet for Stabæk samt deres U-19 hold i en tid hvor Stabæk var en del mere profileret end de er nu, derefter 5 sæsoner i Strømmen i det der svarer til vores 1. division (OBOS Ligaen), hvor han har spillet fast og samtidig har været tæt på oprykningsplayoff i en enkel sæson.

Derefter er han taget til Fremad Amager hvor han kom til i sidste sæson, de fleste husker sikkert at Amager blev en del af oprykningræset og var 2 sølle point fra at rykke op, altså en der i princippet har spillet for et tophold i 1. division sidste sæson. I denne her sæson har de ligget i det brede midterfelt i 1. division, selvom de stadig har chancen for at nuppe 4. pladsen.

121 kampe for Strømmen primært som VB og med 5 mål samt 19 assists til følge.

59 kampe for Fremag Amager med 6 mål og 5 assists.

Han kan altså åbenbart også ligge lidt højere på banen i form af at han kan spille wing, samt andre positioner.

Det virker jo som en klassisk Bo H. signing, han kommer på et godt tidspunkt idet jeg jo hele tiden har snakket om at vi skal have noget mere dækning til den vensteside, som vi jo så nu får.

Velkommen til Thor Lange er sikker på han falder godt til.

Og ifht. Gomez:

Jeg synes personligt Gomez virkede som en fin spiller da han kom, udmærket springkraft og virkede som om han havde fin teknik, men det der med at kaste ham ind i en kategori som hedder den nye "sanneh" fordi de begge er fra Gambia, vil jeg nu holde lidt igen med.

Han er en meget ung spiller der skal have kontinuerlig spilletid for at udvikle sig (ligesom de fleste andre unge spillere) og der må man jo bare desværre sige at Corona'en jo nok desværre har ødelagt hans sæson idet U-19 ligaen blev aflyst (en liga han var tiltænkt at spille i), så en mand der ikke har fået nok spilletid det sidste halve år, det er selvfølgelig ærgeligt, men et eller andet sted udmærket man prioritere andre der har spillet mere.

Alt held og lykke til Gomez i fremtiden kunne godt se et 1. divisionshold udvikle ham videre såfremt de tager chancen med ham (Fredericia? Skive?), jeg tror bare ikke få vi forlænger med ham, og det er vel egentlig udmærket når man tænker på at vi har Riisgard Jensen som backup og Ludwig og Kiilerich som startere, ligepræcis i den position står vi meget godt.

Nej så hellere en forlængelse af Okusun efter min mening.

Indlæg fra: JoakimBL
Posteringsdato: 01 Juli 2020 kl. 09:26
Mon det betyder man så vil forsøge at skyde Lumb afsted, hvis Lange er VB?

Indlæg fra: Erik Barkman
Posteringsdato: 01 Juli 2020 kl. 15:54
En lille trøst i forhold til det der med, at vi skal spare næste sæson: Det er vi næppe den eneste klub, der skal. Både Hobro og SønderjyskE var ude i nogle smådesperate redningsmanøvrer, og de tabte indtægter fra coronanedlukningen kommer ikke bare automatisk igen, fordi der bliver lukket op igen.

Men klart, med kun 20 markspillere, hvoraf en del er unge talenter, er vi meget sårbare i forbindelse med skader og karantæner.

Er der egentlig nogen, der har set indikationer af, om Okosun er interesseret i at forlænge - og om FCM er interesseret i at lade ham gå? Folk bliver ved med at råbe på en forlængelse, som om det ligger lige til højrebenet, men det er vel slet ikke sikkert, at det kan lade sig gøre?

Posteringsdato: 01 Juli 2020 kl. 21:17
Citat: Erik Barkman Erik Barkman skrev:

En lille trøst i forhold til det der med, at vi skal spare næste sæson: Det er vi næppe den eneste klub, der skal. Både Hobro og SønderjyskE var ude i nogle smådesperate redningsmanøvrer, og de tabte indtægter fra coronanedlukningen kommer ikke bare automatisk igen, fordi der bliver lukket op igen.

Men klart, med kun 20 markspillere, hvoraf en del er unge talenter, er vi meget sårbare i forbindelse med skader og karantæner.

Er der egentlig nogen, der har set indikationer af, om Okosun er interesseret i at forlænge - og om FCM er interesseret i at lade ham gå? Folk bliver ved med at råbe på en forlængelse, som om det ligger lige til højrebenet, men det er vel slet ikke sikkert, at det kan lade sig gøre?

Der bliver lavet nye regler i næste sæson så klubberne ikke på samme måde kan have 10-20 reserver i den yderste trup, for at forbedre konkurrencevilkårene, Svend Graversen som er FCM's sportschef har også sagt flere gange i sidste vintervindue at de skulle have kigget på hvem de skulle have lejet ud og solgt.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/nye-transferregler-paa-vej-fcm-handler-bliver-fremover-forbudt

Okusun er ikke en del af Priskes hold da han ikke indgår under den taktiske del, FCM vil hellere bruge Kaba og Brumado som de jo har givet mange penge for: 25 og 15 millioner, det er klart at det vil være et professionelt nederlag for dem ikke at bruge de her spillere, det skaber et vindue for os til Okusun (såfremt han selv har lyst, som jeg bestemt tror han har).

Læg dertil at klubberne er ramt af corona og FCM tit har snakket om at få ryddet lidt op i deres overskudslager.

Posteringsdato: 07 Juli 2020 kl. 18:54
Økonomien ødelægger Horsens omdømme så er det lige meget hvor godt spilleren har præsteret, næste sæson bliver værre med færre penge lumb og jeppe kjær ryger med garanti pga penge mangel selvom det er en dårlig forretning at sælge kjær nu

Indlæg fra: lindballe-01
Posteringsdato: 17 Juli 2020 kl. 14:50
var det en ide og få ham tilbage til horsens som sports direktør, så Bo kan koncentrer sig om træningen, eller omvendt.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/troels-bech-esbjerg-er-slut-for-denne-gang/" rel="nofollow - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/troels-bech-esbjerg-er-slut-for-denne-gang/

Posteringsdato: 19 Juli 2020 kl. 20:22
Det ville jo kræve man ville investere lidt i forretningen. Lige nu virker det ikke som om det er en del af planen. Man er ikke lykkedes med at spare sig selv til nedrykning endnu, så man gør et forsøg mere

Posteringsdato: 26 Juli 2020 kl. 12:43
Hent Mayron fra FCM

Posteringsdato: 29 Juli 2020 kl. 14:20
Tiden fremadrettet skal bruges til at kigge på mulige forstærkninger, der er det jo så glædeligt at vi allerede har en stor del af stammen på plads hvilket jo vil betyde at vi ikke skal ind og bygge noget helt nyt op, vi har altså et godt hold med en god stamme og derfor vil det være let for os at føre nye spillere ind på holdet, det vil være MEGET nemmere at spille nye offensive profiler ind på det her hold.

Jeg synes stadigvæk at vi har mange gode ting i holdet offensivt, men nu ser det jo ud som at vi er igang med at sælge Jeppe Kjær til en europæisk storklub, det er simpelthen så flot og fantastisk at klubben er nået til et punkt hvor man kan sælge talenter til selveste Ajax måske. Jeg vil da hvert fald råde Jeppe til Ajax som jo har et fremragende ry for at videreudvikle danske talenter, chancen for at komme til udlandet skal Jeppe selvfølgelig tage og jeg er sikker på at han nok skal få masser af success ligegyldigt hvilken storklub som han tager og så må det her jo også være ekstra motivation for de ungdomsspillere vi har i Horsens, der bliver altså givet chancer til førsteholdet og hvis man i så fald er god nok og tager disse chancer kan man risikere et gennembrud på førsteholdet.

Ifht. de mulige forstærkninger har jeg lavet en liste med nogle forskellige spillere som jeg kan se som værende muligheder, lige nu mangler vi lidt offensivt så vi kan erstatte Drost og Erhan (han blev jo brugt som offensiv spiller), samt også have lidt til bredden i form af at selvsamme spillere jo også fungeret lidt som ydre reserver.

Victor Torp har været en vidunderlig profil for FC Fredericia, stort talent fra FCM som de har lejet ud, han er en offensiv spiller som også er rigtig god i en kreatør rolle, minder en del om Prip og Jeppe faktisk. Kampe på U-20, U-19 U-18 og U-17 landsholdet, der ville naturligvis være tale om et leje hvis vi skulle være så heldige at få fat i ham, enten et helt eller halvt år.

Emannuel Ogude (FRI TRANSFER) fra Vendsyssel havde en kanon sæson i 18/19 for Vendsyssel og var vel et af holdets store offensive profiler sammen med Opondo, Kamara og Konate, han er på fri transfer fra i overmorgen, tror sagtens han ville kunne slå til i Horsens og så vil han jo være billig. Fin angriber.

Imed Louati, har virkelig været en af Hobros bedste offensive våben har en god evne til at finde rum og er god med bolden, god til at løbe ind i de rigtige rum for at komme til chancerne, såfremt lønnen passer (Hobro har lavere budget end os, så tror sagtens vi kan få løn til at passe), så tror jeg han vil være en stor success i Horsens.

Christian Cappis har spillet en ret imponerende sæson efter min mening, har været den eneste spiller der kunne matche Okosun når vi mødte Hobro, fin amerikansk midtbanespiller som har sine hovedstyrker i duelspillet, samt en udmærket højde, kunne godt være en fin afløser for Okosun. Har også spillet for USA's U-20 landshold.

Junior Brumado, har efter min mening haft en fin sæson, mener dog selv at han skal flyttes bare en anelse ned, altså der hvor Okosun normalt ville ligge, jeg tror virkelig ham her ville kunne være en perfekt erstatning, fremragende duelstyrke og egentlig også udmærket når han bliver brugt lidt længere fremme. Det vil selvfølgelig være på lejebasis der snakkes.

Mayron George, en spiller FCM har sagt de gerne vil af med, synes han har spillet udmærket for dem og havde en god tid i Lyngby før det hvor han scorede nogle ret voldsomme mål, kun 26 år gammel og virker til ikke helt at have "peaket" endnu som spiller, med Bo's historik inmente kunne det jo være han kunne være med til at forløse noget af hans potentiale så FCM kan lave et salg på ham til næste år, det ville også være lejebasis.

Lirim Qamili har virkelig imponeret for Hvidovre den her sæson med 10 mål som offensiv wing, virker også til at være en god erstatning hvis Kjær skulle smutte, samt en fremragende konkurrent til Prip, virkelig en af de helt store profiler i 1. division efter min mening.

Wessam Abou Ali har et år tilbage med Aab, jeg tvivler på de vil bruge ham i næste sæson som andet end reservespiller, selvom han har et fantastisk potentiale, tror han typemæssigt vil passe perfekt ind i truppen, men han har 1 år tilbage af kontrakten og Aab slipper ham næppe i form af leje, så der skal altså lidt mønter op af lommen, scoret 11 mål i denne sæson for Vendsyssel.

Alassana Jatta fra Viborg er en "rigtig" angriber med pæn fart samt godt skud, han har vist desværre en lidt længere kontrakt med Viborg til 23, men siden de nu endnu engang har glippet en oprykning kan det jo være de er tvunget til at sælge billigt, har scoret 7 mål for Viborg, iøvrigt også gambianer, så ville let kunne falde til med Gomez såfremt han får forlænget som ventet.

Frederik Brandhof er en anden spiller som også kunne være en erstatning for Okosun, godt nok ikke samme type midtbanespiller, men har virkelig spillet en stærk sæson for Viborg og med kun 1 år tilbage af sin kontrakt kan det jo sagtens være at han allerede nu hellere vil spille superliga. Lige fyldt 24 år og med kampe på U-landsholdet. Har været i FCM tidligere i karrieren.

Konate havde også en rigtig fin sæson i 18/19 og har sammen med resten af Vendsyssel holdet haft en ret typisk downperiode for et nedrykkerhold i 1. division med mindre penge end de andre, hvis vi kunne hente ham med henblik på at genskabe noget fra den sæson kunne det godt blive spændende, offensiv wing iøvrigt. 2 år tilbage af sin kontrakt, men med den økonomi Vendsyssel har efter en misset oprykning og misset top 6 i 1. division tror jeg vi kan få ham billigt, en 200 til 300.000 DK burde kunne gøre det.

Agon Mucolli, en af Fredericia bedste offensive profiler, kom til fra Vejle og har i denne sæson bidraget fint med hans løb og teknik, tror sagtens han kunne fungere i Horsens lidt i samme rolle som Drost da han spillede. Kan både spille på kanten og bruges som offensiv midt, udmærket spiller.

Jubril Adedeji et navn som ikke burde klinge så hult for dem der har set 1. division, navnligt HB Køge's kampe, virkelig enormt spændende offensiv profil for holdet, som har lavet nogle vilde ting i de seneste kampe, har virkelig været god i 2020. Efter min mening HB Køges bedste offensive spiller udover Martin Koch Helstad og så er han kun 20 år så masser af udviklingspotentiale, er hovedsagligt blevet brugt som offensiv wing. Har 2 år tilbage af kontrakten, men mon ikke vi kan få ham til en fornuftig pris med Bo Henriksens kontakter i klubben.

Liam Jordan er sammen med Jubril de bedste spillere for HB Køge, sydafrikaneren kommer fra Sporting og har et rigtig godt rygte, endnu en offensiv spiller som er wing, af hvad jeg har set virker han til at have et godt touch på bolden og en udmærket fart.

Ali Messaoud, den 29 årige marokkaner har været en af Vendsyssels bedste spillere, endnu en spiller de har hentet i den hollandske lige, iøvrigt noget de har haft meget success med, offensivt midtbanespiller med 7 mål og 2 assist i denne sæson hvilket må siges at være meget pænt for et hold der har haft nedgang. Har kun 1 år tilbage af sin kontrakt så han må kunne købes fri billigt.

Emanuel Toku, navnet siger sikkert ikke folk så meget, men kan fortælle at Toku har haft et fremragende forår for Fremad Amager med fuld spilletid, hurtig lille spiller som også har en fin teknik, iøvrigt været på U-landsholdet (Ghana). Har en fortid i portugisisk fodbold hos Boavista.

Kristoffer Munksgaard, fin sæson som offensiv wing, 13 mål og 2 assist for Fremad Amager må siges at være godkendt, en af Amager's bedste spillere denne sæson og virker til at han er inde i varmen lige nu, kunne være god at have på holdet.

Lukas Engel, ser stadig meget potentiale i Engel, hurtig spiller med et godt overblik, har dog ikke scoret så forfærdeligt meget, men både spillet offensiv midt og angriber, 5 mål og 2 assist i 30 kampe.

Reda Rabei, den 26 årige offensiv midtbanespiller har været kanon for Amager med 8 mål og 7 assist i 26 kampe! Reda er fra Algeriet og har en fortid i fransk fodbold, synes virkelig han ville være et scoop som han har spillet i foråret.

Kristian Kirkegaard fra Fredericia kunne også godt være en løsning, kom til fra Kolding efter at have været med til at rykke dem op, med sine kun 22 år er det altså rigtig stærkt at han har fået 32 kampe i denne her sæson med 5 mål og 7 assist som offensiv midtbanespiller, et stort talent efter min opfattelse. Kun 1 år tilbage af sin kontrakt.

Tim Sparv (FRI TRANSFER) fin duelspiller på midten der er god til at dirigere samt har en fin power, ville være en udmærket erstatning for Okosun. Har også udtalt han gerne ville fortsætte i skandinavien.

Filip Lesniak (FRI TRANSFER), ville i så fald blive hentet ind til bredden på midten endnu en gratis spiller som lige har haft udløb med Aab, har altid syntes han ville passe udmærket ind i klubben. God til at bryde modstandernes flow på midten. Synes han har været OK i Silkeborg.

Tobias Bech fra Viborg FF er et af deres unge U-19 talenter som de har rykket op i førsteholdstruppen han har spillet fast i foråret og fået hele 21 kampe med 4 mål og 5 assist til følge. Højre kant der også kan bruges mere offensivt som højre wing.

Sofus Berger Brix er endnu et talent fra Viborg som har udmærket sig med masser af spilletid i denne her sæson, har er tilgengæld kun 17 år, men virker til at være et stort talent, central midtbanespiller, men kan også ligge offensivt ude på højre wing, Fået fuld tid i hele foråret med 15 kampe.

Posteringsdato: 04 August 2020 kl. 13:52
Nu har jeg lige set at klubben stort set har fået salget af Jeppe igennem til Ajax, jeg er simpelthen så kanonstolt af den udvikling Jeppe har haft og at han har valgt så kompetent og fremragende en klub ifht. talentudvikling viser jo også at han har haft nogle fantastiske mennesker omkring sig ifht. rådgivning.

Det er simpelthen så flot og så skal der jo også lyde en KÆMPE ros til vores ungdomssektor som jo virkelig har en stor del af æren for Jeppe's udvikling (selvfølgelig er det jo først og fremmest Jeppe selv), at man på så kort tid kan udvikle talenter som springer boksen for hvad vi normalt kan sælge for i Horsens og laver sådan et flot rekord salg viser at Claus Troelsen og resten af teamet har en eventyrlig evne til ligesom Bo H, at få meget ud af lidt ifht. hvad vi havde til at starte med.

BT siger at prisen ligger på 2 mil euro, hvilket vil være 15 millioner, det er jo fremragende, de penge bliver også en faktor mht. næste sæson, det giver os en markant højere status inden for talentudvikling, ja faktisk på status med Silkeborg vil jeg vælge at mene, som jo også er en god klub at måle sig med når man tænker på talentudvikling. Jeg er kanonstolt.

Og så er det jo også et vink med en vognstang om at Bo Henriksen bliver i klubben i næste sæson, man vil jo nok ikke lade en mand på vej ud lave de her handler, sammentid med at han ikke fik lov til at bruge nogle af pengene. Så det er jo overall super positivt

Sidst men bestemt ikke mindst en kolossal ros til Bo Henriksen som jo har stået for dette salg, manden er guld værd for os med sine fantastiske salg og en stor del af rosen skal derfor tilkomme Bo, fodboldguden over dem alle.

Dette her salg burde motivere ALLE vores talenter, hvis Jeppe Kjær kan gøre det, kan Gomez, Kruse samt Kongsmark også (måske ikke nødvendigvis til Ajax, men ser hvert fald potentiale ifht. salg med mindst 1 af dem), det er en kæmpe gulerød til vores gule talenter.

Men det burde så sandelig også motivere spillertruppen da det jo viser at Bosse H også er at finde i klubben næste sæson, samt at vi nu har råd til at finde nogle flere spillere på de offensive positioner.

Lykkelig og stolt over dette øjeblik, bringer jo helt minder tilbage til dengang Bent Schmidt Hansen røg til Eindhoven og havde MASSER af success, jeg skal hvert fald ned og se Jeppe spille med Jong Ajax (Ajax 2. hold) i næste sæson og se nogle kampe med ham, håber jeg også andre gule fans vil.

Også dejligt at kontrakten med Gomez forlænges, endnu et talent med et stort potentiale, man kan jo kun håbe vi også har en købsklausul i hans næste kontrakt, jeg ser bestemt store ting i Gomez også, sammen med vores andre ungdomskuld.

Posteringsdato: 05 August 2020 kl. 10:02
Citat: Ultimo Ultimo skrev:

Det er simpelthen så flot og så skal der jo også lyde en KÆMPE ros til vores ungdomssektor som jo virkelig har en stor del af æren for Jeppe's udvikling (selvfølgelig er det jo først og fremmest Jeppe selv), at man på så kort tid kan udvikle talenter som springer boksen for hvad vi normalt kan sælge for i Horsens og laver sådan et flot rekord salg viser at Claus Troelsen og resten af teamet har en eventyrlig evne til ligesom Bo H, at få meget ud af lidt ifht. hvad vi havde til at starte med.

BT siger at prisen ligger på 2 mil euro, hvilket vil være 15 millioner, det er jo fremragende, de penge bliver også en faktor mht. næste sæson, det giver os en markant højere status inden for talentudvikling, ja faktisk på status med Silkeborg vil jeg vælge at mene, som jo også er en god klub at måle sig med når man tænker på talentudvikling. Jeg er kanonstolt.

Ja - det er ungdomssektoren, som skal være med til at brødføde klubben i disse år. Det bliver sværere og sværere at købe sig til succes, når man ikke har penge at købe for, og derfor må man jo forme talenterne selv Big smile

Der bliver nævnt 2 mill Euro. Ved første øjekast synes jeg det lød lavt. Jeg havde forventet at han kunne give min 20 mill kroner + videresalg. Ved nærmere eftertanke, synes jeg faktisk det er flot, når man tager i betragtning at han kun har et år tilbage af sin kontrakt.

Det betyder også noget, hvem den pågældende klub er. Vi skal huske at Jeppe kun er 16 år gammel .
Derfor betyder det i min verden noget, at det er en klub med et velfungerende akademi.
Ajax er en stolt udvikler af egne talenter. Udover Van der Vaart, Sneijder og Cruyff har klubben også haft flere danske spillere igennem ungdomssystemet. Viktor Fischer, Christian Eriksen og Kasper Dolberg har jo tidligere haft deres gang  i den hollandske storklub.

Indlæg fra: Kjær
Posteringsdato: 06 August 2020 kl. 09:08
Boilesen er også værd at nævne. Er man god nok så får man chancen i en klub som Ajax, det er vel den mest perfekte klub for Jeppe Kjær at være i ifht udvikling. Det er efter sigende nemt for danskere at begå sig i Holland, da kulturen dernede ikke er så langt fra den danske, samtidigt er det perfekt for den unge knægt at kunne støde til en mindre danskerko oloni som der jo næsten traditionelt er i form af unge danske talenter i Ajax. Kan huske et indslag i TV engang, de fulgte Boile, Eriksen og Fischer nede i Amsterdam, og der blev lagt vægt på hvor stor betydning de havde for hinanden som unge drenge langt væk hjemme fra. Jeg er så spændt på Jeppes vegne og så luner de 15 millioner virkelig også godt herhjemme og der er jo bonusser for samme beløb i aftalen, højst sandsynligt noget omkring x antal førsteholdskampe, mål osv. Og så er der nok noget vidersalg derudover.

-------------
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!

Posteringsdato: 06 August 2020 kl. 18:14
her er en liste over de danskere der har været i Ajax, og det er ikke dårlige spillere, Kjær: rygtet siger at i handlen er der også indskrevet bonuser, så i samme størelses orden som salget, altså15,000,000kr, så det alt i alt kan blive et salg på 30,000,000kr + vidresalgsklausuler 

https://ronaldo.com/dk/fodboldnyheder/fakta-danskernes-historie-i-ajax/" rel="nofollow - https://ronaldo.com/dk/fodboldnyheder/fakta-danskernes-historie-i-ajax/

Posteringsdato: 07 August 2020 kl. 09:48
Ung angriber på leje fra Midtjylland:

https://achorsens.dk/ac-horsens-lejer-lovende-angriber-i-fc-midtjylland" rel="nofollow - https://achorsens.dk/ac-horsens-lejer-lovende-angriber-i-fc-midtjylland

Realistisk set et MEGET åbent spørgsmål, om han kan bidrage fra start, men måske kan han lave et par mål som joker fra bænken?

Indlæg fra: Gamsten
Posteringsdato: 07 August 2020 kl. 09:53
Jeg både tror og håber på at han kan bidrage. Er helt sikkert et stort talent. Om ikke andet kommer der endnu en ren angriber ind i truppen, og kan måske være med til at løfte de andre. Brock Madsen og Pohl har mildest talt ikke været målfarlige, men har ret beset heller ikke spillet meget sammen

Posteringsdato: 07 August 2020 kl. 15:13
Igen og igen lejeaftaler Hvofor får man ikke snart noget hentet, vi tjener ikke penge på lejeaftaler

Posteringsdato: 07 August 2020 kl. 21:53
Vi kunne spare angriberne væk og få flere midtbane og forsvarsspiller da det kun er dem som scorer mål 😃

Posteringsdato: 09 August 2020 kl. 20:49
Jeg må virkelig lette på hatten for Bo Henriksen ifht. den seneste transfer, dejligt vi får en ekstra spiller offensivt, jeg synes heller ikke vi var helt brede nok offensivt i sidste sæson (Hvilket var grunden til at vi brugte Erhan som angriber og lejede Drost) før i foråret, vi havde brug for en rigtig angriber med gode løb, samt måløje og med tilgangen af Casper Tengstedt, som jeg da har hørt om kan jeg slet ikke forstå at der er ingen der har nævnt hvor stort et scoop det er.

- Næsten topscorer i Champions League for ungdomshold (UEFA Youth League, 7 kampe og 6 mål)

- Den efter min mening, bedste offensive spiller på FCM's U 19 hold da han spillede der (43 kampe, 26 mål og 10 assist).

- Super værdifuld seniorerfaring hos Bundesliga nedrykkerne FC Nurnberg, godt nok på deres U-23 hold, men stadig et super fint niveau (10 kampe, 5 mål og 1 assist).

- Kampe for det dansk U-19 landshold med mål til følge (4 kampe 2 mål).

Det er altså nogle ret imponerende statistikker med over 2 mål pr. kamp, kan han bare gøre det halvt så godt må vi siges at være meget glade LOL.

Og så iøvrigt en eller anden kommentar omkring at vi var rugeklub for FCM, lad mig sige det sådan her, var Lyngby utilfredse med at være "rugeklub" for Rezan Corlu? Jeg synes det er et vagt postulat. FCM og Horsens er 2 handlende klubber, begge klubber har solgt og købt af hinanden, det er normalt for superligaklubber at gøre disse ting, udover det har vi et godt forhold til Svend Gravers og Priske (tror jeg da), hvilket jo også er grunden til at de rent faktisk føler Horsens kan være i stand til at udvikle de her spillere, hvilket jeg jo synes er enormt flot at de vurderer vores platform så vigtig ifht. deres egne ungdomsspilleres udvikling.

Varme hilsner herfra til Casper Tengstedt, velkommen i truppen er sikker på at fansne nok skal blive vilde med ham.

Der er ikke noget kæmpe forventningspres til ham (men der er selvfølgelig forventninger), tilgengæld har han en eminent chance på nuværende tidspunkt for at komme ind i start 11'erne lidt ligesom Kiilerich og Terkildsen, hvilket jeg bestemt tror han kan. Sådan en type spiller som ham skal bare have lov til at spille en masse kampe og fortsætte sin udvikling på seniorplan, jeg ser ham som et fremragende aktiv i truppen, iøvrigt også dejligt han er her en hel sæson.

Signingen viser også at vi som klub kan tage spillere fra højere og højere niveau da vores status er vokset, hvilket er enormt tilfredstillende.

Mht. kritik af holdet vil jeg sige det sådan her; det er iorden for fans at komme med en mening om holdet, direktionen, bestyrelsen samt flere i organisationen, det har fansne nemlig ret til. Med det sagt falder det rimligt hurtigt til jorden vis selvsamme ytringer ikke er bakket op af nuanceret kritik med konstruktiv substans, for så er det jo bare brok for brokkens skyld.

Fint at kritisere klubben, men uddyb det, istedet for den samme trættende svala af brok, tilgengæld vil jeg jo også sige at mange af "pessimisterne" er blevet langt mere postiive og nuanceret så selv her synes jeg nu der er en "positiv" udvikling Embarrassed.

Og så mener jeg jo også der er stor forskel på bekymrede fans der virkelig forstår fodbold som Joakim BL mfl. og så endsidige "troll" indlæg som intet andet formål har end at skabe negativ omtale for klubben, det må hvert fald godt gøre lidt mere med humor ; ) som jeg dog også synes Jeno har forsøgt i seneste indlæg.

For at vi kan fortsætte denne positive udvikling er det også vigtigt at Folkeren fx. springer med på vognen, de skal simpelthen ud og promovere klubben mere positivt, folk gider ikke læse om de samme negative vinkler, der er så meget kød på den klub som der ikke bliver skrevet om, Vejle har cirka 90 artikler om dagen + egen podcast, Folkebladet skal bringe flere positive artikler og mindre om Vejle og omegn (100 Allan Simonsen artikler), Vejle er ikke på samme sportslige niveau som os og burde slet ikke have den tid i avisen som de har, der skal skrives om gamle Horsens helte som Josef Szentgyorgyi (manden der første holdet til bronzen i 60'erne) og Bent Schmidt Hansen, Max Møller, vi skal hylde de legender vi har og bygge videre på den kultur vi har, vi SKAL være egoistiske, sådan er det bare. For så lige at forsvarre folkerene har der vist lige været en artikel med nogle gamle Horsens drenge, det er godt men der skal endnu mere kød på! Vi skal allesammen arbejde sammen for et kollektivt mål, nemlig klubbens og byens succes.

Lav nu nogle historier om hvordan det var for Terkel (eller andre) at komme fra 1. division til Superligaen, mht. niveauet, forhold til træner og holdkammerater, man kunne evt. lave 10 sjove spørgsmål, hvor man spørger ind til situationer på banen. Mulighederne er kolossale.

Flere interviews med vores ungdomsafdeling, samt generelt en mere POSITIV promovering af holdet (og en større promovering generelt omkring lokalfodbolden), det var blandt andet sådan at AGF fik vendt skuden (givet det har da også noget at gøre med et top 3 budget, men altså), nemlig at Stiften begyndte at være mere positive og slap lidt af med den der gammeldags 2008/2009 fodboldforståelse, som jo slet ikke kan bruges overhovedet idag da fodbold jo nærmest er et helt andet spil, set på niveauet samt spilsituationer og de forskellige klubbers givne økonomiske muligheder.

Ifht. til vores ungdomsafdeling og mange af de andre lokale hold fra Horsens og omegn som jo har oplevet en sportslig bølge efter AC's store success de seneste år skal vi simpelthen have samme grundfilosofi generelt; Vi skal gå benhårdt efter at vinde og vise vi er bedre end de andre, ikke ligesom FCK, som jo er arrogante og ikke tåler man går til dem, men med ydmyghed, samt ja det lyder clicheagtigt: Hårdt arbejde. Om så det er en forbandet serie 6 kamp med Hedensteds 4. hold skal de spillere have en mentalitet af at de repræsenterer byen samt dens sportslige stolthed gennem generationer, de skal være parat til at dø for hinanden på grønsværen og når modstanderne kommer på banen skal de ikke tro ligesom i gamle dage at Horsens, dem kan vi da sagtens slå, men føle sig chokeret, overrrasket samt i stærk grad ydmyget når de møder hold fra vores omegn, vi skal være så udanske som overhovedet muligt ifht. den danske amatørholdning og instillere amerikansk vindermentaliet over hele linjen, både på vores førstehold, men så sandelig også på ungdomsniveau, samt de lokale hold. Vi skal fortsætte den fantastiske sportslige udvikling byen har været i gennem i de senere år og fremadrettet blive endnu mere modbydelige at spille mod, samt forbedre os teknisk såvel som taktisk over hele linjen.

Så også lige at vores gamle U - 19 træner Michael Hjortkjær er blevet assistent i Vendsyssel det er virkelig flot at kunne udvikle trænere direkte til en superliganedrykker, stort tillykke til ham også, håber han senere hen får rollen som cheftræner der, for så god er han. Tak for alt Michael.

Posteringsdato: 10 August 2020 kl. 10:05
Tak for rosen, tror jeg. Men jeg er ikke sikker på den er helt berettiget. Jeg påstår ikke at have forstand på fodbold. Det har jeg ikke, og jeg ser stort set kun ACH kampe. Jeg forsøger dog helt sikkert på ikke at være negativ bare for at være det, og indrømmer gerne når jeg tager fejl eller min bekymring bliver gjort til skamme, som i dette "forår".
Og selvom jeg ikke umiddelbart er fan af at Bo fortsætter når han har det ene ben ude af klubben, så er jeg bestemt parat til at lade min tvivl komme ham og klubben tilgode. Tilgengæld påberåber jeg mig også retten til at sige, "hvad sagde jeg". Det vil jeg hellere end at være bagklog.
Og ja, der er for meget negativ for at være negativ nogle gange, men der er altså også mere end rigeligt af at få skudt kritik ned, uanset hvor godt man argumenterer med, "I/du er altid negative" fra folk som er blinde optimister.

Men det er et sidespor.
Jeg synes det er positivt at man trods alt tilknytter en spiller, når man for få uger siden ikke kunne forlænge med de profiler der havde udløb.
Jeg har ingen tiltro til at Brock Madsen laver flere mål end han får skader. Pohl skal have en chance for at vise han kan, hvis han kan undgå en ny skade, men det er næppe der målene skal komme fra heller, så en offensiv spiller, uanset om det er på leje, er mere end velkommen.

Jeg synes det er vanvittigt hvis vi kan få 2-3 mio. for Kjær, men selv hvis vi kan, så synes jeg nok det er lige voldsomt nok at give Bo alt kreditten for det. Uanset at jeg ville have elsket at se Ham spille en halv eller hel sæson mere i den gule trøje, så under jeg også ham at komme afsted, og klubben kan jo ikke sige nej til penge i den størrelse, uanset hvad. Selv hvis vi kunne forlænge med ham, var der ingen garanti for at man kunne tjene mere på ham. Tværtimod. Hvis man får en svær sæson med modgan kunne han falde voldsomt i værdi, hvis vi f.eks. rykker ned og han ikke har slået igennem.

Posteringsdato: 14 August 2020 kl. 19:08
Hvad med ham her
Guillermo Molins fra Malmø helt gratis da han har ophævet kontrakten

Posteringsdato: 15 August 2020 kl. 19:17
Ifølge Søren Sorgenfri får vi kun €1.75 mio. Euro for Kjær. Selvom der er div. bonusser, der kan komme i spil, så synes jeg det er lidt skuffende, når man offentligt sætter et prisskilt på €3 mio, og så ender med at sige ja til godt det halve. Det svarer til 13 mio danske kr. og dermed kun 1 mio mere end for Gilberto. Det lugter meget af at man bare skulle over for at kunne kalde det "rekordsalg". Kan godt forstå man ikke offentligt vil stå ved prisen.

Posteringsdato: 15 August 2020 kl. 21:09
så længe der ikke er nogen oficiel pris kommet frem, skal vi nok lade værd med at lytte til alle de rygter der altid kommer, kan huske da gilberto blev solgt blev der sagt 10 mill men var reelt 12 mil 

Posteringsdato: 18 August 2020 kl. 14:55
Citat: lindballe-01 lindballe-01 skrev:

så længe der ikke er nogen oficiel pris kommet frem, skal vi nok lade værd med at lytte til alle de rygter der altid kommer, kan huske da gilberto blev solgt blev der sagt 10 mill men var reelt 12 mil 

Ikke at der nævnes en "officiel" pris.
Men deres bud er nok ikke helt i hegnet Wink

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/transferrekordens-anatomi-saa-meget-kan-horsens-faa-af-ajax" rel="nofollow - http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/transferrekordens-anatomi-saa-meget-kan-horsens-faa-af-ajax

Posteringsdato: 18 August 2020 kl. 20:35
Synes det er et fantastisk salg af klubben som allerede nævnt, det bliver virkelig spændende at følge hans udvikling og se hvad han kan drive det til, jeg regner stærkt med at han få debut for førsteholdet allerede i den kommende sæson efter han selvfølgelig har haft en tilvænningsperiode med Jong Ajax og U 17 samt U 19 holdet.

Jeg er enormt spændt på hvem det "næste" store talent bliver, kan se at vi lige har fået 2 spillere udtaget til U 16 landsholdet, Julius Voldby og Selius Gindeberg, de ser begge super interessante ud, Julius har virkelig imponeret det sidste års tid.

Citat: lindballe-01 lindballe-01 skrev:

Meget enig med lindballe her, vi holder ofte et røgslør omkring informationer som fx. pris, men hey selvom prisen skulle være på de der 1.75 mil euro, så er det stadig et enormt flot rekordsalg som vi med rette kan være stolte af.

Jeg er ligesom jer, jeg har set 4 forskellige priser og vi må jo bare sige det som det er; klubben har helt sikkert en konfidentiel aftale med Ajax om ikke at nævne prisen, så det tror jeg bliver svært sådan lige umiddelbart at finde ud af, under alle omstændigheder er det stadig et magisk salg.

Sådan et salg her kan altså få de store klubber til at kigge mere mod vores talentafdeling, håber da et fremtidigt slags "samarbejde" kan ske på en eller anden basis med Ajax, ville være perfekt hvis vi kunne erstatte SIF's position ifht. danske talenter og det vil om ikke andet blive en del lettere såfremt de bliver en blød mellemvare i næste års 1. division (stærkere 1. division end nogensinde).

Og så kan vigtigheden af at have et 1. ligahold heller ikke undermineres, det kan altså drive vores talentafdeling RIGTIG langt.

For lige at vende lidt tilbage til det aktuelle marked synes jeg det er på sin plads med en slags opdatering ifht. de spillere som stadig er et spørgsmålstegn mht. førsteholdstruppen, her en lille liste:

Mark Asp Rasmussen: Fik et lejeophold i Ringkøbing, hvor det dog var begrænset med indhop, siden vi er et ligahold nu kunne man godt forestille sig han får det næste halve år på U 19 med tanke på at han kan udvikle sig til at være en potential marginalspiller på førsteholdet i foråret. Kan dog se at han ikke spillede sidste kamp for U 19 mod OB, mon det kan tyde på at endnu en halvårlig lejeaftale er på plads? Ligegyldigt om det er for U 19 eller et unavngivent divisionshold så gælder det for Mark om at få masser af kampe så han kan udvikle sig yderligere, synes han har et rigtig fint potentiale. Bliver spændende om han kan få lov at træne med i førsteholdstruppen allerede i efteråret måske.

Mathias Madsen: Anføreren på U 19 som har fået fuld spilletid de sidse 2 kampe, virker som om planen er at han skal spille 1. liga til kontrakten udløber om et halvt år, spændende CV med kampe på både U 18 og U 17 landsholdet. Håber at han kan kæmpe sig til en forlængelse, iøvrigt også en af de hurtigste i biptesten sammen med Prip og Hansson. Stadig en del af førsteholdstruppen også, hvert fald det næste halve år.

Mikkel Qvist vender også tilbage til klubben, har set nogle af hans kampe for KA Akureyri og han har været deres klart bedste spiller og ageret som en styrmand i forsvaret, kan også med rette sige at han er den største grund til at de er over stregen, de bruger ham hovedsagligt som CB i et 3 mandsforsvar, hvor han så ligger helt ude til venstre (slags halv CB og VB), udover det har de for vane at smide ham helt oppe i angrebet i de sidste minutter af kampene.
Sidste kamp han spillede for dem var efter min mening den stærkeste kamp han nogensinde har spillet, med afstand den bedste spiller på det hold.

Tænker dog at vi er for godt besat ifht. til både CB'en, VB og de offensive pladser, så Qvist ville være længst bag i køen, med han nuværende udvikling in mente skal han altså have spilletid, så er spørgsmålet om det bliver i Island, enten i Akureyri eller i en 1. divisionsklub (kunne sagtens se Skive signe ham), han ville være en profil for stort set alle 1. divisionshold, det kunne også være et 2. divisionshold, man skal huske at 2. division er stærkere end nogensinde.

Det er der tilgengæld helt til den 5. oktober at tænke på hvor det nuværende vindue slutter (mere præcist 5. oktober kl 23:59), selv hvis han skulle blive i klubben det næste halve år ville det egentlig også være OK, så får vi en bred reserve der kan spille stort set alle positioner, der er en reserveliga han kan få fuld kampe i og så er der jo også DS holdet hvor han også ville kunne få værdifuld erfaring i den stærkeste DS pulje nogensinde, det kunne også være en mulighed.

Håber dog for Qvist og vores skyld at han kan finde en klub hvor han kan få fast spilletid på førsteholdet og jeg tænker da at endnu en forlængelse af opholdet med KA Akureyri ligger lige til højrebenet, såfremt de selvfølgelig har økonomien til at tilknytte ham.

Posteringsdato: 02 September 2020 kl. 20:45
Et lille indput mht. transfers omkring leje af nogle af vores spillere:

Mikkel Qvist har haft et succesfuldt ophold på Island hvor han har været KA Akarureri's klart stærkeste spiller, han er inde i en rigtig fin udvikling, men vil nok have lidt svært ved at spille sig på vores førstehold.

Han vil godt kunne fungere som yderste reserve på offensivpladserne eller yderste reserve som CB/VB, men vi burde fokusere på at lande en ny lejeaftale til ham så han kan fortsætte den fine formkurve han er inde i nu ifht. spilletid, han vil stadig være i betragtning til truppen, men det er nok bedste for begge parter hvis vi kan få forlænget aftalen med KA Akarureri, hvilket de også vil være fuldstændig åbne for da han er holdets store profil (spilopbygger som CB) og med afstand den bedste i den trup.

James Gomez kan også godt være en af de spillere der er et emne når det kommer til udlejning, han er hvert fald i en alder hvor han skal have kampe, når man ser på U 19 holdets forrige kamp hvor han blev brugt som højreback (1-2 mod OB), kunne det godt se lidt ud som om han lider under at vi har så mange gode talenter på dette hold, Mark Asp, Kruse, Sabic og Kongsmark har allerede reserveret de offensive pladser og med tanke på bænken banker Angelo Nehme på. Samtidig har vi allerede 3 mand til CB pladserne på U 19, så for en gangs skyld er vi også brede på ungdomsbasis.

Derfor ville det nok ikke være dumt at lede efter en klub der ville kunne tilbyge nogle seniorkampe til Gomez, her ville 2. division måske være det mest oplagte (Asp som jo røg til Ringkøbing), der er mange gode klubber og med tanke på at 2. division bliver stærkere end nogensinde, sammen med de øvrige ligaer (især de 4 øverste), ville det være et smart træk for at give ham noget spilletid.

En anden måske lidt mere uortodoks løsning ville være at give ham en af de offensive pladser på HFS danmarksseriehold, de spiller jo i en historisk stærk danmarksserie pulje (nok den stærkeste af ALLE puljerne) og samtidig er der jo en del tidligere AC talenter, hvilket gør at han nok ville falde let ind på holdet, det synes jeg selv er en fremragende ide.

HFS er jo heller ikke et helt dårligt hold da de jo både har lånt spillere til os i vores 0-0 kamp mod Silkeborg og til OB's førstehold som spillede en lukket træningskamp mod Odder.

Ville være en fin løsning for alle parter som er bedre end at han skal kastes fra det ene til det andet, der skal være en form for kontinuerlighed for at udvikle en spiller, omså det er udvikling ifht. en kontraktforlængelse eller med henblik på at finde en ny klub efter kontrakten er udløbet, er så lige spørgsmålet.

Også dejligt at Bo har fået et job, det sørger nemlig for at vi ikke skal betale lønkroner til ham det næste år, ønske BH alt mulig held og lykke og håber da han vil påtage sig en slags ambassadør rolle for klubben, på samme måde som Tøffe og Grauland er det for AGF.

Posteringsdato: 03 September 2020 kl. 10:06
Nu har vi jo selv lejet Gomez, så vi kan vist ikke leje ham ud igen til tredjepart? Det har jeg i hvert fald aldrig hørt om Smile

Jeg er faktisk heller ikke sikker på, om han rent teknisk kan spille for HFS? Godt nok er det vores moderklub, men det er jo stadig ikke dem, han har kontrakt med.

Uanset hvad ville det vel i så fald kun være for at holde ham beskæftiget, til han skal hjem til Gambia ...

Helt enig omkring Qvist.

Posteringsdato: 03 September 2020 kl. 15:37
Det var lige en svipser fra min side, selvfølgelig kan man ikke leje en spiller man selv har lejet Embarrassed.

Men hvis vi kigger på op og nedrykning af spillere fandt jeg lidt informationer på DBU's hjemmeside:

Nedrykning af spillere
For at en spiller kan komme ned på et lavere rangeret hold, kræver det, at han bliver ”spillet fri”.
Dette gør han ved, at han ikke deltager i det højere rangerede holds kamp, inden det lavere rangerede hold skal spille.

https://www.dbufyn.dk/kampe-staevner/oevrigt-om-kampe-og-staevner/brug-af-spillere/op-og-nedrykning-af-spillere/

Så det virker til sagtens at kunne lade sig gøre, klubben står jo stadig registreret som vores 2. hold, hvis de i så fald har lyst og Gomez har en interesse i at spille for dem (hvilket jeg da tror han har).

Offensivt var han hvert fald fint med mht. foråret, og mon ikke HFS kunne bruge en ekstra offensivspiller.

Der står hvert fald ikke noget i vejen for at han både spiller for U 19 og 2. holdet efter hvad jeg har læst.

Indlæg fra: Kjær
Posteringsdato: 03 September 2020 kl. 18:04
Han kan sagtens spille for HfS da de spiller under samme licens. Det blev også oplyst at den unge målmand vi hentede i Vejle også skal optræde for HfS engang imellem

-------------
Livet er bare for kort til VBK & AGF

AC HORSENS er vejen frem!

Posteringsdato: 07 September 2020 kl. 12:41
Jeg tvivler nu på at James Gomez skal spille kampe for HfS...

Meningen med at forlænge en (formodentlig) meget billig aftale, var at give ham chancen for lidt mere spilletid på et højt niveau.

Han spillede ikke godt mod Kolding, men var småskadet og ikke klar. Den tog Jonas Dal på sine skuldre.
Spørgsmålet er om man er klar til at give ham en lang aftale for at bevise sig på sigt.
Jeg tror det ikke ....

I øvrigt fortsætter Qvisten på Island.
Så kan vi sætte flueben ved ham...

Posteringsdato: 10 September 2020 kl. 15:53
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/horsens-boss-qamili-braender-superligaen-af/

Print side | Luk vindue